Z koridorů začnou mizet příští rok návěstidla. Provoz dvou systémů by byl zbytečně drahý
K vypínání návěstidel dojde v polovině roku.
Zavedení výhradního provozu pod ETCS na více než 600 kilometrech koridorových tratí v Česku přinese ve druhé polovině roku i jednu z výrazných vizuálních změn. Od tratí začnou mizet návěstidla.
„K postupnému odstraňování začne docházet postupně až následně, tedy ve druhé polovině roku. Bude se tak dít jak v rámci již nyní připravovaných investičních akcí, tak i akcí, které budou nově zařazovány do přípravy. Délka celého procesu odstranění konvenčních návěstidel bude odvislá od postupu přípravy a realizace jednotlivých akcí a potrvá řádově několik let,“ řekla mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.
Plán na jejich postupné rušení potvrdil při pondělní tiskové konferenci k ETCS generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Ten uvedl, že nejprve s výhradním provozem budou návěstidla vypínat, pak demontovat. K vypínání by mělo dojít v polovině roku.
Návěstidla zavedením ETCS ztratí zcela svůj význam, ETCS bude na vybraných tratích hlavním a jediným zabezpečovačem. Návěstidla například zmizela již dříve z trati Olomouc – Uničov, která se stala první v zemi s výhradním provozem. „Držet dva systémy vedle sebe je nešťastné i z pohledu technického,“ dodal Svoboda.