Z Kobylis do Zdib tramvají. Praha a kraj už hledají projektanta nové tratě
Modernizovaná tramvaj KT8D5R.N2P. Foto: DPP
Příprava nové tramvajové tratě, která by spojila pražské Kobylisy se středočeskou obcí Zdiby, výrazně pokročila. Za necelých 40 milionů korun
Prolit jsem si zadavacku: urceno pro Metroprojekt (sudop). Nikdo jiny ani zahranicni (!) se nemuze prihlasit
Přijde mi nejzajímavější jedna věc, jelikož jsem byl dlouhou dobu místní a zajímám se o podobu přestavby MÚK Zdiby, tak mi neunikly informace o tom že ŘSD počítá se zrušením odbočky na tu trojku do Sedlece co se nachází hned na začátku I/9, mají v těch místech být připojováky/odpojováky z nové MÚK a s tímto se počítalo do budoucna jako zrušené. Vím o nějakých jednáních Sedlece o částečné náhradě vybudováním mimoúrovňovky u těch šoustek které se na I/9 napojují mezi Sedlecem a Pakoměřicemi. To by mě zajímalo asi nejvíc, jak chtějí ten terminál na devítku napojit, trochu se bojím že… Číst vice »
Omlouvám se, pane Sůro 😀
To je to, co by měl udělat právě projektant v této soutěži. Nicméně ještě se poptám, díky za tip.
Dobrý den,
moc mi tam nesedí ten most přes dálnici na konci. Bude určitě drahý a vede do polí.
Přitom na levé straně (západní) straně dálnice je mnohem hustší zástavba a protažení ke Klecanům by dávalo větší smysl než sedlec v polích (viz úžasný projekt metro Letňany v polích).
Pavel
Most přes dálnici se měl stejně stavět pro pěší (chtějí ho tam). Plus to ukončení je jako terminál pro busy a záchytné parkoviště.
Logistické sklady Goodman, žádná jiná omáčka přeci není potřeba.
nejsu prazak, ale tento napad se mne libi. cim vice primestske hromadne dopravy, tim lepsi dostupnost a vic mista pro ty, co maji duvod autem jet (obcas je to kdokoliv v nas). koukam si do mapy, a nejenze by bylo hezke to jeste protahnout do dalsi vesnice, ale (zcela zamerne provokativne) uvazuju – proc ne az k terminalu vo Vodochodech? konecne bychom meli v Praze letiste se slusnou dopravnou dostupnosti, na rozdil od ejrportu viklefa hejvla, kam se jezdi autobusem jako nekde v Burkine Faso nebo Tadzikistanu…
Copak letiště Vodochody, tam je dost nejisté, že vůbec někdy bude, ale „hned vedle letiště“ leží Odolena Voda, která je dost velká, ale nemá ani Exit na D8 (musejí přes Zdiby nebo Úžice). Asi není vyloučené, aby TT vedla až tam, ale pro budoucí realizaci bude fajn, mít zkušenosti ze Zdib (pokud tyto budou pozitivní :-), může to být „reference“ pro další rozvoj tramvají mimo Prahu.
A co rovnou do Roudnice? 🙂 Myslím že ten terminál u Sedlce bude bohatě stačit, pobere směry od Větrušic, Kralup, klidně Neratovic a podobně. Tam se tramvaj náplní pěkně a bude to mít i jakýsi ten ekonomický smysl, ale tahat to až do odolky.. to můžeme tahat tramvaj do každé druhé vesnice u Prahy, ale kdo to zaplatí? 🙂
Kdybyste řekl „a proč ne Kralupy“, klidně bych to podepsal. Protáhnout tramvajovou trať příměstským terénem přeci jen není tak nákladné a právně složité jako hustě osídlenou pražskou čtvrtí a sídla podél případné trati až od Sedlce do Kralup (Kralupy samotné, Chvatěruby, Kozomín, Postřižín, Odolena Voda, Panenské Břežany, Klíčany) mají dohromady cca 27 tisíc obyvatel, o potenciální obsluze letiště ani nemluvě. To není tak málo. Území podél trati linky číslo 5 v Ostravě nebo podél meziměstské železnice Lbc-Jbc je rozhodně osídlené podstatně méně. Navíc z těchto obcí dojíždí hodně lidí do Prahy a ranní zácpy směrem na Kobylisy sahají až do… Číst vice »
„může to být „reference“ pro další rozvoj tramvají mimo Prahu“ To jistě nakonec snad i bude: závidím krásné vize světlých zítřků především těm, kdo souhlasí s teoriemi o nesmyslnosti existence lokálek – ta tramvajová doprava se od nich bude totiž lišit jen tím, že sice bude mít zastávky v obcích, ale na jejich obyvatele zbudou ve vysněných tramvajích jen místa k stání a rychlost přesunu nebude o mnoho větší, než při jízdě lecjakou „lepší“ (a co do interiéru pohodlnější) lokálkou. A nutnost dalšího přestupu v terminálech návazné autobusové dopravy navíc znepříjemní cestování i těm, kteří se dosud dojeli (pravda, sice… Číst vice »
Jen tak z hnidopišství: V Tádžikistánu jezdí na hlavní letiště maršrutka, proti které je pražský autobus velký luxus; a v Burkině Faso jezdí na letiště jen taxi
Za 8 minut dojede tramvaj maximálně k Vozovně Kobylisy, ze které je to do Kobylis na metro další tři minuty. Jen nechápu to rušení smyčky u vozovny. A není 1000 parkovacíh míst nějak málo? Tolik aut projede jen po Ústecké za méně než hodinu.
Jinak jsem určitě pro, zklidní se doprava, ulehčí autobusům a vozovna na obsloužení trati je hned za rohem.
„A není 1000 parkovacích míst nějak málo?“
Jednoduché počty: 1000 parkovacích míst znamená odhadem cca 2000 osob v průběhu cca tříhodinové (ranní) špičky už z výchozí zastávky spojů navíc proti místní frekvenci, takže při proloženém čtyřminutovém intervalu (2 linky ve standardním špičkovém intervalu 8 minut) je to v průměru cca 30 osob navíc už z výchozího bodu linky – velké sídliště tam sice na trase zatím, žádné není, ale v Chabrech už si místní v tramvaji, jíž jim politici nyní „mažou med kolem huby“, nesednou …
Ale sednou, budou mít další linku, která pojede od celnice, tedy od budoucího pražského „periferique“.
Otázkou ovšem je, kde na to DPP najde vozy a řidiče …
Ten prostor u vozovny Kobylisy je zralý na celkové překopání, tak možná v jeho rámci ta smyčka zanikne. Já to jako problém nevidím, jednak zůstane smyčka Kobylisy a pak je plánována smyčka u celnice (a předpokládám, že i terminál pro autobusy z oblasti Klecan a Zdib) – tedy na hranici „souvislé pražské zástavby“ a „venkova“. Ad „jen 1000 parkovacích míst“ – další efekt bude mít – mnou předpokládané – ukončení autobusů, které jsou teď v úseku „Nová hospoda“ – metro dost zasekané a tím nespolehlivé. Přestupem na tramvaj se zlepší spolehlivost. Každopádně, mě jako obyvatele té oblasti se to líbí.… Číst vice »
No, to zruseni smycky u Voz. Kobylisy asi neprojde, porad je pocitano s nocni tramvajovou linkou 95 a ta musi byt nekde ukoncena a podle predpisu dnesni tramvaje vetsinou nesplni hlukovy limit na nocni provoz, ktery bude zajistovan autobusovymi linkami 913 a 958…
U dennich linek je zatim uvazovano prodlouzeni linek 17 a 24, lepsi by byly linky 3 a 10…
Myslím že přes MÚK Zdiby tramvaj pofrčí už přece tou estakádou, těžko se tam budou motat tramvaje na okružní křižovatce, i v plánech na přestavbu a doplnění ramp na této MÚK se počítá (zatím) se zachováním kruháče. Nic jiného než aby se estakáda zvedala už někde před křižovatkou podle mě nedává smysl.
Jasně, tramvaj na estakádě, taky jsem to tak myslel. MUK Zdiby míněna jako gordický uzel pro auta/busy, co se na ten budoucí tramvajový terminál budou sjíždět – většina jich přijede od Klecan/Klíčan a tu dálnici budou překonávat (a pak tramvaj zase zpět). Ale jak píšete výše, že se bude MUK dále předělávat – tak uvidíme, třeba to dobře dopadne a přestane být špuntem ze všech stran.