Z jízdného zdarma má být sleva 75 % ve vlacích i autobusech. Za 6 miliard ročně

Cestující na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan SůraCestující na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra

Na ministerstvu dopravy nabývá přesnějších obrysů nedávno oznámený plán na zavedení takzvaného jízdného zdarma pro mládež a seniory. Půjde o

74 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dawe

Podle mého, je to sice trošku nefér vůči dopravcům , ale zase já , jako student vyhodím 1000 měsíčně jen za autobusy. Pokud bych měl bohatý rodiče tak to neřeším , ale z brigády toho taky za tak málo času nejde moc vydělat. Podle mě je to dobrý plán , já usnadnit život pro studenty a seniory.

Miloslav Zítka

Vhodnější podpora veřejné dopravy by byly investice do vozidel a infrastruktury, zvýšení četnosti v příměstské dopravě v regionech.

Pavel

Sleva bude platit pro všechny důchodce a studenty ze zemí EU – jinak by to byla diskriminace, takže budeme dotovat i “ chudé “ důchodce např. z Německa – podpora cestovního ruchu. No a pracující co se jim nebudou zamlouvat plné vlaky si pořídí nová auta – podpora automobilového průmyslu. Prostě geniální tah na oživení ekonomiky.

T

Existují dvě možnosti, jak dostat více lidí do veřejné dopravy – buď její větší podpora (ceny jízdného, kvalita spojů, návaznosti atd.) nebo restrikce pro IAD (ekologická daň, daň za použití komunikace, zábor veřejného prostoru…). U druhé varianty bude většina lidí řvát, že omezování IAD je omezování osobní svobody a podobné žvásty, které jsou dnes populární. Než restrikce je asi lepší zvolit cestu nějakým způsobem podpořit veřejnou dopravu. Otázkou je jak… osobně si myslím, že když nějaká forma slevy, tak pro všechny (šlo by jít např. cestou nějakých odměn za pravidelné využívání dopravy – ano, ČD body… ale spousta lidí o… Číst vice »

Petr 766

Podle mě je to populistický nesmysl. Výše slevy dnes je plně dostatečná, není třeba dávat ještě více. Naopak pro rodiny nenabízí většina dopravců vůbec nic, takže při spočítání jízdného pro 2 dospělé a 2 děti většina lidí stejně sedne do auta, když už ho stejně mají. Takže kromě populismu „Babiš nám dal levnější vlaky / autobusy“ to má jaký smysl? Nové cestující to asi těžko přitáhne, možná to zvýší tržby kafematů na nádražích, když důchodce ušetří na jízdence, tak si koupí kelímek kafe 😀

Jiří

Kelímek kafe? Z automatu na nádraží? Za těch 26,-? To nehrozí. Ten si koupí za 10,- ve vlaku a ještě bude nadávat, že příště pojede Jančurou, protože tam má kafe zadarmo.

PAN

To se to rozhazuje z cizího aneb z peněz nás všech!!! Slušnost ve zdejší lokalitě mizivá, zákony nepředvidatelné respektive nevymahatelné, řada služeb pro občana mizerných nebo předražených (kvalita versus cena), zdanění vícenásobné (přímé i nepřímé, a to nejen cena práce aneb odvody) a o politice či její kultuře raději pomlčet, tak jako o tom, kdo a jak zde „vládne“ a je už jedno zda v „lokalitě“ (věcí veřejnou to bohužel již nelze nazývat tj. res publica), jedné či druhé komoře nebo na radnici třeba té pražské… Jo, jak je psáno níže, stačí si schválit vyhlášku….a nějaká důvěra, pche 🙂 aneb… Číst vice »

Ic540

No je to sice citlivé téma, ale klidně bych s tím jízdním zdarma souhlasil za určitých podmínek… Osobní, spěšný a rychlík by používaly tyto skupiny… Zvlášť dnes když se to na páteřních tratích rozdělilo. R pomalá vrstva. EX či EC, SC rychlá vrstva… Jen soukromí dopravci by si to označení předělali z RJ, LE na R a vlastně na EX1 a EX2 by to bylo jako R… Takže na úsecích Praha Budějovice, Praha Plzeň, Praha Ústí/Děčín , Praha Ostrava, Praha Brno/Břeclav by nemohli využít současnou v podstatě rychlou vrstvu… MHD/PHD linky v ČR by měly mít jednotně zdarma nad 65…… Číst vice »

petr.r

věrná pravda, ta bezdlužnost je dobrá podmínka a už jsem o tym psal, já bych aji přistoupil na to aby toho nedosáhli i ti co mají půjčku nebo hypotéku nebo auto na lesing. Prostě by to bylo jen pro ty potřebné.

Ic540

petr.r : Ale půjčka na auto či lednici je něco jiného než bezdluznost. To se asi špatně chápeme…

petr.r

já vím, ale bych to tak udělal, kdo si půjčuje, je podle mně divný, stačí si pár dní odříct i vlastně si pár dní odříct to slevněné jízdné.
Je to čistě můj názor.

Ic540

petr. r : Nezlobte se, ale v tom případě je zřejmě 99,9% republiky divné včetně mě a mé drahé polovičky …
Osobně mám hypotéku na bydlení, spotřebitelský úvěr na bydlení a půjčku na svůj podnikatelský záměr. A to vše i přesto, že můj/náš měsíční příjem je okolo 70-80 tisíc…

ApolloXI.

Ic540 – … že můj/náš měsíční příjem je okolo 70-80 tisíc …

Nač máte tedy tu hypotéku 😀 ?

Ic540

Nač. Na nemovitost…😀
K té výši příjmu se musíte pílí dopracovat…😀
Nepřidělili mi/nám ji… 😀

petr.r

A kde je psaný, že ten příjem budete mět pořád, stačí nemoc, vyhazov, zloděj atd a budete neplatič a to moje přispění platí, mám přehled, protože někdy chodím pracovně jak k invalidům tak mezi nepřispůsobivé i pracuji s těma co posílá UP-VPP a teď je tam jeden podnikatel co ho manželka vytunelovala, tak já škatulkuji kdo má půjčku je neplatič.

Ic540

petr. r : Je mi vás asi líto…
Na to se snad ani nedá odpovědět… 😱😨

Viktor Nárožný

Ad, Milan…když podpora veřejné dopravy , tak podpora veřejné dopravy. Nicméně to,že nějaké skupina obyvatelstva budou jezdit zadarmo není o žádné podpoře hromadné dopravy , ale o populismu. Podporou hromadné dopravy by bylo například…vyšší nabídka spojů , lepší vozidla , nižší jízdné pro všechny…..ale nikoliv nižší jízdné pro penzisty… A za komančů neměli penzisti nad 70 let vlak zadarmo… to přišlo až v devadesátých letech.. Pamatuji davy nemohoucích penzistů, jak si jezdili pro minerálku do Poděbrad. Každý z nich byl rád , že šel , ale tahnout tašky s 15 kg vody…to nebyl žádný problém..hlavně , že si pro ni… Číst vice »

Milan

Důchodci mají již léta zdarma všechny autobusy zahrnuté do pražské integrované dopravy, mohli by klidně jet až do zmíněných Poděbrad, ale Vaše obava z „davů nemohoucích penzistů“ se přesto nenaplňuje. Přestaňte šířit paniku!

coudy

Přál bych vám být v důchodu. Kolik si myslite ze dřív lidé brali výplaty? A i když dělal cca 15 let po revoluci tak platy také nic moc. Ale hlavně dle vás si v té době měli šetřit z čeho asi?

Viktor Nárožný

Tak nějak nechápu , co jste chtěl říci… vlak zadarmo nebyl pro penzisty ani za komančů..a to byli nějací socialističtí budovatelé…

Milan

Pro cestující nad 70 let bylo jízdné zdarma na osobní vlaky. A ještě donedávna snad za 50%. Až kalousek tuto slevu definitivně zrušil.

petr.r

tuším, že to bylo podmíněno koupí karty u čd.

sladlu

Vzdyz uz ted studenti plati cca 60% u CD. Plati to xxx desetileti. Uz pred 10leti jsem slevu uplatnil pri kazdotydeni ceste na na VS

petr.r

já jsem to pochopil, že ty slevy budou přehlednější než teď. U Vás to bylo nespravedlivé třeba k těm co už od 15 pracovali a neměli nárok na žákovský slevy.

Viktor Nárožný

Je to katastrofa. Ale pořád je to lepší,než uvažované bezplatné jízdné.To,že někdo bude muset alespoň něco zaplatit bude znamenat alespoň to , že někdo nebude celé dny cestovat po republice jenom proto , aby doma ušetřil za topení..
Pokud takováto megasleva , tak tato by měla platit pouze mimo špičku a pouze v některých kategoriích vlaků….

Pavel

To už stejně někteří takhle cestují. Co si budeme povídat, tak inSenior teď zase tolik nestojí.

Milan

Plán na přesun fungujícího nádraží za 50 mld z centra Brna, který cestujícím dopravu zhorší, zato naplní kapsy nacuclým lobistům, to je katastrofa! Ale podpora veřejné dopravy díky cenovému zvýhodnění, je naopak přesně to, co by měl stát pro své občany zajišťovat.

K.S.

Milan:
Až na to že je to tu nezodpovědně na pár skupin, které rozhodně ani dnes neplní silnice a netráví spoluobčany spalinami z patnáctiletých dieselů, a s prominutím, diesel není whisky.

Takto právě ty co potřebujete dostat ze silnice na tu silnic vyženete. Kolik důchodců a studentů jezdí autem? A kolik jezdí pracujících?
To raději mohli za 6mld ročně vypsat dotace na kapacitní vozidla, nebo začít s velkou modernizací tratí a výstavbou přeložek, které v nejhorších úsecích změní klon na maximálně 10 promile, to aby náklady neoxidovaly na koridorech, lokálky se na tom svezou taky.

ApolloXI.

Viktor Nárožný: plácáte nesmysly, dost důchodců musí makat, aby neumřeli hlady.
Pavel: tak cestujících jezdí zdarma dost už teď, zvláště v mezilehlých úsecích, poté, co zrušily průvodčí. Ten revizor tam taky není furt a fíra určitě nemá čas v každý zastávce jízdenky.

Tomáš Vohralík

zaplatí to zas jen ti kdo pracují… těm co nepracují…
člověk by rád jezdil vlakem do práce, a už teď je to leckdy na stojáka… a pak má odpracovat 12 hod směnu atd… tohle zas vrátí haldu lidí do aut.. hodně špatnej nápad

důchodci budou jezdit prudit do obchodů eště častějc a mládež bude dělat eště větší bordel… proč to neslevnit všem když už ? 20% sleva pro všechny občany…

Milan

Pokud máte pocit, že kapacita je nedostatečná, poslal jste podnět na posílení patřičnému objednateli dopravy?!

K.S.

Proboha nestrašte že by důchodci začnou jezdit po republice za nákupy, ano babiččina maminka, nebo babička (už si to moc nepamatuji jak to říkala), jezdila sice pro jablka do Terstu, ale představa že se do

Se studenty nevím, většinou na ně stačí zadupat a je klid, pravda ale je že si na to netroufne každý (Průvodčím, ženám, tu práci fakt nezávidím když vyfasují lokálku), horší jsou důchodci.

Já bych se na nedopravcovské slevy třeba úplně vykašlal, proč by se do toho měl míchat stát?

K.S.

Milan:
tohle nepomůže pokud dopravce neustále mimořádně zkracuje vlaky, Slovenská Strela se třemi vagony 2. třídy v neděli je blbý vtip.

coudy

Proč si myslíte že ti důchodci nepracovali?

K.S.

coudy: Takže budeme šikanovat pracující? Budeme jim dále znepříjemňovat veřejnou dopravu, budeme dále zadlužovat stát atd.? Zato budeme dělat různé slevy pro důchodce, stropy na doplatky, úlevy, příspěvky a pod.? Geniální. Až na to že takto totálně zničíte budoucnost, protože dluh se stane nesplatitelným, lidi vysokým zdaněním demotivujete, už teď neznají cenu své práce, která je ve skutečnosti sakra vysoká, jenom toho fůru platí zaměstnavatel, takže to nevidí. Proč by se měli snažit když jim stejně skoro všechno ve finále daněmi seberete a mají se pomalu hůř než vedle Franta Nemakčenko co si přivydělává načerno. Důchodci tu možná pracovali ale… Číst vice »

babilon

To si vláda bez důvěry může jen tak utratit 6 mld a ani k tomu nepotřebuje souhlas parlamentu? To jsou věci…

K.S.

Pánové, takto to ale nejde nechat!
Je blbé dělat tu zákon na každou volovinu, ale asi musíme. Nic, napíšeme poslancům? Nic jiného nám asi nezbývá než se stát prudiči jestli to tak nechceme nechat.

coudy

Jakákoliv vláda tak může učinit. Tak nevím proč je to děsivé jak píše p.Sůra

K.S.

coudy:
Je děsivé že si tak vláda může samovolně rozhazovat nemalé sumy.

Pavel Novotný

Popravdě pořád nechápu smysl. Jízdné u nás není nějak extrémně drahé a senioři, které znám, by spíš uvítali zlevnění léků. A čím starší, tím víc dávají na léky a tím víc jsou odkázáni na cestu autem (řídí potomci, vnuci) do nemocnic/návštěvy známých. Tito lidé se pak už bojí cestovat veřejnou dopravou, případně už nemohou na nohy.

Milan

Když jízdé pro dva lidi vychází výhodněji autem, než veřejnou dopravou, je současná situace poněkud zvrácená a jekékoli cenové zatraktivnění je proto cesta správným směrem.
A Vaše narážka na ceny léků je irelevantní, jelikož na útratu za léky platí cenový strop, takže senioři a děti zaplatí max 1000Kč ročně.

K.S.

Milan: Na ty hrazené pojišťovnou. A ten strop je pitomost, nebo ano, ale pak všechny tyto slevy a podpory, vydání bokem počítejme do výše důchodů. A na tom že to jízdné pro dva vychází lépe autem není nic zvráceného, je to dáno prostě tím že si u auta třeba nepočítáte další náklady, nebo že Strojvůdce, vlakvedoucího, průvodčího, vozmistra a posunovače si děláte sám. VHD zatraktivníte tím když to bude taktové a jízdní doby aby cesta netrvala půl dne a aby to jezdilo co hodinu, takto tam dostanete pár lidí, podepíše se to na stavu vozidel a obrazu VHD, pracně budovaném(!),… Číst vice »

Alex, Havířov

Nemži prosím. Jízdné vlakem je až příliš drahé. 10 km za 24 Kč je skutečně příliš moc. To je 24 násobek oproti totalitě. A nehorázně drahé je i vůči autobusům, které byly kdysi asi 2-3x dražší než vlak a nyní, zvlášť v Jižních Čechách a na Vysočině jsou někde i o více než polovinu levnější jak vlak. Ano, dají se využít levnější tarify IDS, ale ty platí jen na území jedného kraje a navíc většinou jen na osobní vlaky (čest výjimkám). Asi jezdíš jen autem, tak si myslíš, že to levné jízdné zůstalo. To je velký omyl. A kdosi tu… Číst vice »

K.S.

Alex, Havířov: Dráha není drahá, máte tam všechno, bohužel, placené dost průhledně, rozepsané na položky kolonky, to u silnic zdaleka není, valná většina cest se využívá bez kilometrického poplatku, ale jejich asfaltování se hradí z daní všech. Jenom u dráhy se nedá jezdit po tankodromech, nemáte tam zahrnuté škody na životním prostředí a pod. Takže důchodci co tu „něco postavili“ většinou zaflikovali věci postavené dřív a nechali padnout celý stát to totálního technologického zaostání za západní světem a bijí se v prsa jak tu budovali socialismus. Houby! Ve skutečnosti jedině dokázali zničit průmyslovou zemi do nekonkurenceschopnosti, rozplemenit závist a hamižnost,… Číst vice »

K.S.

Pane Alexi, ještě pro pořádek, abych Vás uvedl do současné situace. Současné vyhlídky mladé generace jsou zhruba následující: V současnosti není možné sehnat ve větších městech byt za přijatelně nízké ceny, místo na bytě se 4-5 lidmi stojí 3-5 tisíc korun, s hodně velkým štěstím míň, by sdílený pouze se 3 osobami (3+1) stojí kolem 7 tisíc, včetně energií tedy. Není známé jestli vůbec budou státní důchody, takže pro případ že by nebyly je třeba dávat bokem rezervu, i kdyby to bylo „jen“ 5000 měsíčně tak to na moc dlouho nevydrží. Když budete hodně šetřit tak na jídle a dalších… Číst vice »

Petr 766

K.S. – výborně napsáno. Já se na rozdíl od zdejších expertů musel starat o nemocné rodiče, cestovat s nimi 80 km do nemocnic a k doktorům a bylo jim úplně ukradené, jestli vlak stojí 60% nebo 75% nebo kolik. Protože většina těchto lidí to při stavu veřejné dopravy tou veřejnou dává opravdu jen v nouzi. Stejně tak je jedno mně, jestli vlak do Prahy stojí 150 nebo 250, když byt v Brně pro rodinu není pod 4-5 milionů…. atd. Ale pořád budou někteří řešit „chudinky“ co by si měli koupit lístek za pár korun dráž.

Aslanex

Tyto slevy jsou skutečně nevhodné opatření. Je to lepší než původní návrh v tom, že se to nebude tak moc nadužívat a nebude to tak moc drahé, ale stále tu zůstává problém té obrovské propasti mezi zlevněným a normálním jízdným – slevy by se měly dělat především pro normálně pracující 20-60 let, kteří nejčastěji jezdí autem, tedy u kterých je v našem zájmu, aby využili hromadnou dopravu. Zavedení slev pro ostatní skupiny posouvá veřejnou dopravu dále do sféry socky, kam slušný pracující člověk nemá motivaci vstoupit. A to je zásadní problém tohoto návrhu, velice to ubližuje veřejné dopravě jako takové.

K.S.

Toto je naprosto pitomý a ubohý populismus, nic víc! Ano dráha má být dostupná, ale ne tímto způsobem, hlavní tahy jsou přetížené a na lokálkách to nepomůže, tam jsou třeba zcela jiná opatření. Zejména zrychlit tratě, zkapacitnit je, přidat zpátky koleje do redukovaných stanic aby tratě mohly začít opět plnit všechny své funkce, což pomůže i osobní dopravě protože to může zvýšit stabilitu grafikonu a i zkrátit jízdní doby. Tato vláda bez důvěry už neví co dělá, nebo ví, ale jde jenom o další předvolební kampaň za naše peníze, toto retro 90. je už ubohé a únavné, bohužel lidé to… Číst vice »

Marty-t2

skvělé.

Já myslel, že největší problémy ČR jsou zanedbané investice do dopravní infrastruktury, nízké mzdy a zároveň drahé bydlení což odrazuje aby mladé rodiny měly děti, nižší rozpočet na armádu než se stát v NATO zavázal, vysoký počet exekucí… Ale ono ne, ono jde o to aby důchodci jezdili vlaky a busy za hubičku. Rozumím. Voličská základna „ANO, budu se mít líp“ musí dostat svoji 6 miliardovou koblihu…

K.S.

Je to problém, jenže tohle jsou jenom další koblihy. 6mld to je tak na 80km rekonstrukce tratí a dvou stanic, zhruba. Jenže tak si nekoupíte hlasy. Všimněte si že v týdnu řekl že klidně jde do předčasných voleb. Za dekádu by se dala zrekonstruovat asi desetina sítě. Je to málo, bylo by třeba na to mít tak 12-24mld ročně. To by bylo lepší. Určitě ani ještě přechod na UIC60/S49 není hotový a najdeme tratě a nádraží se staršími profily. Armádu nemám rád (je to slabé slovo), ale to raději za těch 6giga kupme kvéry, vesty a pod. 6giga by bylo… Číst vice »

Vít Jůza

Logiku to má – aby aspoň někdy aspoň pro někoho bylo aspoň o něco levnější jet hromadnou dopravou než autem. Ale: – o jízdné zdarma se nejedná ani náhodou – což je objektivně dobře, ale z hlediska slibu a jeho naplnění špatně – pro diskriminovanou střední věkovou kategorii nadále vyjde většinou finančně lépe použití automobilu, pokud už nějaké má k disposici – i pro skupiny studentů a seniorů půjde o to, zda bude 75% sleva i ze skupinové slevy – jinak auto vyjde pořád lépe – nepomůže sebevětší sleva, pokud někde někdy prostě nic nejede – zdalipak mají uváženu přiměřenost… Číst vice »

petr.r

no nevím, ale auto nevyjde levněji jak vlak a po té slevě už vůbec ne. A co furt máte srovnání vlak versus auto? Vlakem cestujete větším pohodlím než v autě.

K.S.

petr.r: No nevím kdy jste jel naposledy nějakým šukafonem, nebo honeckerem, eventuálně na stojáka ve Slovenské Strele. Kdybych nejezdil vlakem jenom dvakrát za týden a zbytek neobešel pěšky nebo v MHD, tak si auto asi pořídím, nezlobte se. Vít Jůza: Obávám se že z tohoto bordelu se nevyhrabeme pokud budeme sedět podívejte se co vytáhlo některé strany, ale to se dá změnit. Jenom je třeba začít mluvit, ukázat lidem jak je to možné řešit bez populistického šílenství na kterém teď ujíždí. Ale na tom může pracovat každý z nás, to jsou takové drobnosti jako vedení si knihy příjmů a výdajů,… Číst vice »

Vít Jůza

petr.r: Někteří ještě ty peníze také počítáme. Benzin do auta i pro jednoho podle auta (cca 1,2-2Kč) a dalších okolností na kilometr plus minus jako kilometrová sazba Českých drah (cca 1,35Kč?, ano, s in-kartou a jinými slevami je to méně), ty ale připočítávají ještě asi 10 Kč základ, většinou vozí oklikou, tedy více kilometrů, zatímco autem zpravidla příměji přesně z místa přesně do místa kdykoli. Plyn levnější. Při větším počtu lidí rozdíly už výrazné i při použití skupinových jízdenek. S pohodlím je to různě na obě strany. Osobně dávám přednost hromadné dopravě, uvědoměle, nebo „jako blbec“? K.S.: Máte pravdu, ale… Číst vice »

Petr 766

petr.r – zapomínáte na takový malý detail u toho auta, že to zdaleka není jen o penězích. To auto většina lidí už má, takže neřeší rovnici „koupit auto nebo jezdit vlakem/busem“. A když ho mám, cena je cca podobná, tak pojedu autem. Ode dveří ke dveřím. Bez zdržování se cestou na nádraží (mnohde ani ta MHD nefunguje na menších městech, takže hezky pěšky) kromě koridorů mnohem rychleji než veřejnou dopravou. A hlavně – nejsem vázáný jízdním řádem, což i v okresních městech je problém, se dostat veřejnou dopravou někam i jen 10 km za město, např. A pokud máte malé… Číst vice »

Petr 766

Btw to pohodlí ve vlaku je tak trochu imaginární. Stačí aby byl vlak plnější a je kolikrát vůbec problém najít místa k sezení u sebe. Pokud to není někde na hlavních tratích nebo tam, kde jezdí Leo / Jančura, tak ty vlaky jsou méně pohodlné než prosezená sedačka ve starém autě. Ano, když si koupím jedničku nebo raději u Jančury byznys / relax, je vlak komfortní a pohodlný. Jenže taky za jinou cenu, že…. a opravdu za pohodlí nepovažuju to, že sice mám místenku v Railjetu do Brna, ale k místu se pomalu nedostanu a celou cestu mi někdo visí… Číst vice »

Zodiac

SVĚT SE ZBLÁZNIL ……………….CELÁ TA VLÁDNÍ PARTA BEZ DŮVĚRY … JE TAK ZRALÁ DO BOHNIC….. Komunisti KOMUNISMUS nestihli vybudovat ……po 30 letech starý /post/komunisti se o to pokouší rovnou…… PTÁM SE PROČ….takový populismus…….vždy to někdo musí zaplatit…..aby někdo někam jezdil nebo si něco někde koupil……..tak dítě na to má rodiče ……dospělý by si na to měl vydělat…..důchodce od toho má důchod / plus kde jaké slevy na jízdném, na zájezdy apod./ a může a spoustu jich znovu pracuje. Tak PROČ PROBOHA ….který jelito to vymyslelo – ZADARMOooooooó V tom případě jim i např. základní životní potřeby – jídlo, dorgérie taky… Číst vice »

Milan

Vy jste ten článek zjevně nečetl nebo nepochopil, jinak byste tento lživý blábol nemohl napsat.

Zodiac

četl…ono to jedno…jestli 75 nebo 100%…..ono to vyjde nastejno………myslím, že na světě stále nic není ZDARMA nebo ve SLEVĚ……že by to někdo jen tak „dával“ … vždy ztráta nebo sleva se z něčeho zadotuje a je jedno jakým způsobem, ale vždy to z jedné hromádky na druhou hromádku …….kritizovali se kdysi komunisty za přerozdělování a dnes je to v jakém stavu a to do toho nepočítám ještě europrachy……to je kapitola sama o sobě.
A když už tak asi bych řekl jako zde spousta ostatních….priorit daleko přednějších by se našlo několik kam těch cca. 6 miliard užitečně investovat.

MildaIV

Jakožto daňový poplatník, jsem ochotný sponzorovat maximálně cestu studentúm z místa bydliště do místa školy. 6miliard při 5milionech pracujících je přes 1000 ročně na poplatníka.

petr.r

A kde je psaný, že budete daňový poplatník do kdy?

K.S.

petr.r. A kde je psáno že Milda bude mít kdy od státu důchod? Co když mu prostě řeknou je nám líto ale máte nárok jenom na žebráckou hůl a raneček? Vy si to neuvědomujete, ale ten systém se hroutí. Od počátku byl pitomě navržený. Jo dokud tu byla agrární společnost, tak to vidět moc nebylo, to se postarala rodina a i ten děda s babičkou s postarali o drůbež, včelky, když mladý oral a snacha kolébala a vařila, pár šilinků, to se někde uzmout dalo, a těch úředníků a dělníků tolik nebylo a pak zase jako na tom statku, když… Číst vice »

mgr.pavel

To je ještě horší, než popapulistické jízdné zdarma.

Teď bude jízdné pro ty skupiny lidí hodně levné, což se státu prodraží. Na druhou stranu ti lidé si pořád budou muset kupovat symbolický lístek, takže opruz s nákupem neodpadne.

Nelze nějak koupit jednosměrnou jízdenku Babišovi na Slovensko? Klidně za plnou cenu..

Petr 766

Rád přispěju na tu jednosměrnou.

K.S.

Tak se podívejte kdy jede nějaký Nexák, to bude stačit.

petr.r

Hoši modří, uklidněte se, Babiš jel s vládou na moravu s Leo, nechci psát proč, ale jeden důvod jste tady už psali- tři vagony a jedna lokotka a na stojáka.

Petr

Dobrý den, z mého pohledu jde pouze o ubohý populismus, nic víc. Plesnivé koblihy v trochu jiné podobě. Podporovat veřejnou dopravu lze podle mého mnohem lépe různými lokálními, krajskými i celostátními integrovanými systémy, uznáváním jízdenek mezi dopravci a usnadněním přístupnosti této dopravy, službami pro cestující. Zatím je trend právě opačný, příkladem je Jihočeský kraj – pouhá parodie na integrovanou dopravu a zejména pak šumavské lokálky. Z těchto lokálek zmizely pokladny a vlakvedoucí (starší lidé se často nyní cestovat vlakem bojí, protože si nerozumí s automatem na jízdenky), ve vlacích chybějící místa na zavazadla nebo třeba i věšáčky, zrušené půjčovny kol,… Číst vice »

petr.r

vy jste někdy jedl plesnivý koblih?

Václav Novotný

Já tedy ne, ani ten obrazně plesnivý od Babiše.

Stan

Na studentskou slevu už nedosáhnu, ale kdyby mi tak chtěli po pětašedesátce přidávat 75% na benzín…

petr.r

není problém, přečtěte si jestli máte nárok na 550kč za měsíc.

Filip Chocholatý

Ptám se proboha proč? Maximálně, co bych ještě uvítal a pochopil by bylo rozšíření slevy na dítě z 15 let až do 18 let. Jinak ta otázka je, zda to opravdu přiláká o tolik více lidí do vlaků a autobusu. Do 18 let jezdí mladí stejně vlaky/autobusy protože jim ani většinou nic jinýho nezbyvá. Studenti se pak dělí na ty, kteří za každou cenu mají auto a na ty, kteří pořád dále jezdí jako předtím. No a důchodci využívaji vlaky a autobusy také hojně (hlavně skupinový výlety). Tedy z mého pohledu zde zas tak velký potenciál pro nárust není a… Číst vice »

petr.r

Autobusy se do toho nemají zatahovat, nebot to poškodí ve městech mhd.Dovedu si představit jak Zemek už zhání trubky na označníky.