To je hodně odvážné tvrzení. Směrové oblouky, hlavně vnitřní, omezují dohled na hodnoty, které neumožní bezpečně zastavit před překážkou (typicky koncem stojící kolony) ani z rychlosti 60 km/h. Leč tato debata je stejně mimo mísu, protože v běžný pracovní den je na městském okruhu takový provoz, že se stejně postupuje vpřed plíživě „po centimetrech“. Plynule lze projet jen v noci či o víkendu.
Bezpečná maximální rychlost taky neznamená, že dám tempomat na 80 a víc mě nezajímá. Navíc předpokládám, že na ČVUT to vědí lépe, než my. Že je to většinu času ve výsledku jedno, s tím souhlasím, ale to není až tak podstatné.
Sám jsem odpůrcem útlocitných rychlostních limitů, ale Husovický tunel na 80 km/h nemá parametry ani omylem. 60 km/h je tak akorát, ještě bych zohlednil sklon, který prodlužuje/zkracuje brzdnou dráhu, což se divím, že normy na to nějak nepamatují. Z kopce bych dal 60, do kopce 70.
Návrhová rychlost je přece něco jiného. Např. dálnice D11 z Poděbrad do Hradce je postavena v D27,5/120, tedy s návrhovou rychlostí 120 km/h. Ovšem maximální povolená rychlost je tam 130 km/h.
Já myslím, že krz oblouky a ne zrovna nejlepší přehlednost je v husovickem tunelu ta šedesátka akorát. Královopolský, to je něco jiného. Tam bych tu osmdesátku dal hned.
Jackub
3 let
Směřujeme k takové míře bezpečnosti, která bude nakonec všechno značně paralyzovat… 🙄😏
Jojo proto jsem tam včera jel několikrát a celou dobu tam svítila ta „krásná“ 40 na panelech…
A ani jim to moc netrvalo
Tleskám. Palec nahoru. Brno jede 🙂
Vyzvednout Kursk bylo pravda složitější…
Tak snad si do budoucna jednu rezervní naskladnili.
To je přímo neuvěřitelné, celých 60 km/h! V tunelu, kde je podle studie FAST VUT a nakonec i od oka bezpečná maximální rychlost 80 km/h…
To je hodně odvážné tvrzení. Směrové oblouky, hlavně vnitřní, omezují dohled na hodnoty, které neumožní bezpečně zastavit před překážkou (typicky koncem stojící kolony) ani z rychlosti 60 km/h. Leč tato debata je stejně mimo mísu, protože v běžný pracovní den je na městském okruhu takový provoz, že se stejně postupuje vpřed plíživě „po centimetrech“. Plynule lze projet jen v noci či o víkendu.
Bezpečná maximální rychlost taky neznamená, že dám tempomat na 80 a víc mě nezajímá. Navíc předpokládám, že na ČVUT to vědí lépe, než my. Že je to většinu času ve výsledku jedno, s tím souhlasím, ale to není až tak podstatné.
Sám jsem odpůrcem útlocitných rychlostních limitů, ale Husovický tunel na 80 km/h nemá parametry ani omylem. 60 km/h je tak akorát, ještě bych zohlednil sklon, který prodlužuje/zkracuje brzdnou dráhu, což se divím, že normy na to nějak nepamatují. Z kopce bych dal 60, do kopce 70.
Od oka, to známe tyhle odhady… Odkaz na tu studii by nebyl?
V archivech se toho najde, obzvlášť, když jsou online:
https://www.ita-aites.cz/files/tunel/1999/2/9.html
„Návrhová rychlost pro trasování komunikací v tunelu s ohledem na zadávací prostorové podmínky je 60 km/hod.“
Návrhová rychlost je přece něco jiného. Např. dálnice D11 z Poděbrad do Hradce je postavena v D27,5/120, tedy s návrhovou rychlostí 120 km/h. Ovšem maximální povolená rychlost je tam 130 km/h.
Číst celé: „s ohledem na zadávací prostorové podmínky“.
Jezdím tudy každý den a 80 je moc! Vůbec nevíte o čem mluvíte!!!!
Kolik vteřin se dá ušetřit? A co pak s nimi?
Bude te stát na červené na Tomkáči 🙂
Já myslím, že krz oblouky a ne zrovna nejlepší přehlednost je v husovickem tunelu ta šedesátka akorát. Královopolský, to je něco jiného. Tam bych tu osmdesátku dal hned.
Směřujeme k takové míře bezpečnosti, která bude nakonec všechno značně paralyzovat… 🙄😏