Doprava ve městě Infrastruktura Silnice

Z Husovického tunelu v Brně zmizelo omezení na 40 km/h, SOS hláska je již vyměněna

Husovický tunel. Foto: ŘSD
Husovický tunel. Foto: ŘSD
Řidiči mohou nově projet tunelem rychlostí 60 km/h.

Řidiči v Brně už mohou projíždět Husovickým tunelem vyšší rychlostí než dosud. Ředitelství silnic a dálnic dokončilo výměnu poškozené SOS skříně, kvůli které byla omezena rychlost na 40 km/h.

Omezení platilo ve směru na Tomkovo náměstí. Řada řidičů omezení nechápala, protože na první pohled provozu nic nebránilo. O změně informovalo ŘSD na svém twitterovém profilu. „Po výměně SOS skříně mohli odstranit omezení rychlosti 40 km/h. Již projedete rychlostí 60 km/h,“ uvedlo ŘSD.

K poškození skříně došlo v prosinci při nehodě. „Přestože SOS hláska nebrání provozování tunelu, my jako správce tunelu jsme povinni přijmout opatření na snížení rizika mimořádné události po dobu, kdy toto zařízení nemůže na sto procent plnit svoji funkci,“ vysvětlila letos na začátku roku Lucie Trubelíková z týmu komunikace ŘSD. Relativně dlouhou dobu na výměnu vysvětluje nouzovým stavem a nedostatkem těchto výrobků.

V tunelech je instalován systém úsekového měření, jeho spuštění závisí na policii. S měřením ale nesouhlasí radnice, jak nedávno zjistil Český rozhlas. Data z úsekového měření ukazují, že každé desáté auto rychlost v tunelu překračuje.

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
t0x!n

Jojo proto jsem tam včera jel několikrát a celou dobu tam svítila ta „krásná“ 40 na panelech…

Sly

A ani jim to moc netrvalo

RARA

Tleskám. Palec nahoru. Brno jede 🙂

Jiří Kocurek

Vyzvednout Kursk bylo pravda složitější…

Beekee

Tak snad si do budoucna jednu rezervní naskladnili.

Kebab

To je přímo neuvěřitelné, celých 60 km/h! V tunelu, kde je podle studie FAST VUT a nakonec i od oka bezpečná maximální rychlost 80 km/h…

Pavel Skládaný

To je hodně odvážné tvrzení. Směrové oblouky, hlavně vnitřní, omezují dohled na hodnoty, které neumožní bezpečně zastavit před překážkou (typicky koncem stojící kolony) ani z rychlosti 60 km/h. Leč tato debata je stejně mimo mísu, protože v běžný pracovní den je na městském okruhu takový provoz, že se stejně postupuje vpřed plíživě „po centimetrech“. Plynule lze projet jen v noci či o víkendu.

Kebab

Bezpečná maximální rychlost taky neznamená, že dám tempomat na 80 a víc mě nezajímá. Navíc předpokládám, že na ČVUT to vědí lépe, než my. Že je to většinu času ve výsledku jedno, s tím souhlasím, ale to není až tak podstatné.

Vladimír Bílý

Sám jsem odpůrcem útlocitných rychlostních limitů, ale Husovický tunel na 80 km/h nemá parametry ani omylem. 60 km/h je tak akorát, ještě bych zohlednil sklon, který prodlužuje/zkracuje brzdnou dráhu, což se divím, že normy na to nějak nepamatují. Z kopce bych dal 60, do kopce 70.

Y.K.

Od oka, to známe tyhle odhady… Odkaz na tu studii by nebyl?

Jiří Kocurek

V archivech se toho najde, obzvlášť, když jsou online:

https://www.ita-aites.cz/files/tunel/1999/2/9.html
„Návrhová rychlost pro trasování komunikací v tunelu s ohledem na zadávací prostorové podmínky je 60 km/hod.“

Kebab

Návrhová rychlost je přece něco jiného. Např. dálnice D11 z Poděbrad do Hradce je postavena v D27,5/120, tedy s návrhovou rychlostí 120 km/h. Ovšem maximální povolená rychlost je tam 130 km/h.

Y.K.

Číst celé: „s ohledem na zadávací prostorové podmínky“.

Tonda

Jezdím tudy každý den a 80 je moc! Vůbec nevíte o čem mluvíte!!!!

fougas

Kolik vteřin se dá ušetřit? A co pak s nimi?

M19

Bude te stát na červené na Tomkáči 🙂

Jiří Novotný

Já myslím, že krz oblouky a ne zrovna nejlepší přehlednost je v husovickem tunelu ta šedesátka akorát. Královopolský, to je něco jiného. Tam bych tu osmdesátku dal hned.

Jackub

Směřujeme k takové míře bezpečnosti, která bude nakonec všechno značně paralyzovat… 🙄😏