Z-Group bus chybějí řidiči, na Novojičínsku nevyjely už stovky spojů
Ústřední autobusové nádraží Ostrava (Ostrava, ÚAN). Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Zatímco dopravce problém vysvětluje nemocnými řidiči, ti poukazují na výpovědi podané z důvodu špatných pracovních podmínek.
No proste tak to je, jsou firmy, ktere proste nejsou schopne zaplatit zamestnance, pak jim daji dohody ci na zivnost a pak nedokazi zaplatit ani tak, no a nakonec to neustoji…
A porad je to stejne, beji se zvednout ceny, protoze se boji, ze by nevyhrali, nakonec jich rada skonci, ceny se skokove zvysi a zacne se od jine urovne znovu…
Osobne nechapu, ze ani pri vyberkach si kraje nejsou schopny spocitat, zda cena neni podstrelena a zda nedojde pak k problemum.
Druha vec je pak, ze penize mizi nekde jinde nez tak kde by meli…
Autobusovo – krajsko – úřednické mafie, získaly prostředky z EÚ a od vytunelovaného státu na nákupy stovek nových autobusů, podařilo se jim eliminovat provoz na lokálkách… Výsledek – autobuy, parkující přes víkendy po všech vesnicích a městech na různých prostranstvích, řidičí chodící na záchody v lesích, nemajíce žádné sociální zabezpečení a to jnejhorší – těmi autobusy nikdo nejezdí – protože cesty jimi – motajícími se hodiny od vsi ke vsi s výsledkem – dojez do města za hodinu? A autem za 20 minut? Néé, tohle není dopravní politika, tohle nejsou fungující dopravní systémy, to je cochcárna tolerovaná všemi. Bobma ba… Číst vice »
Myslím, že Honzíkovy autobusy zrovna nemaj do čeho píchnout 🙂
300 hodin měsíčně?! Vzhledem k tomu, že řidič nebo vlastně kdokoliv může maximálně udělat 416 hodin přesčasů ročně, tak to by byl za pár měsíců bez možnosti ty přesčasy dělat. Navíc u DPP a DPČ je zakázáno dělat stejnou funkci jako na HPP. Ale všichni víme, včetně inspektorátu práce jak to v reálu funguje 🙁 Musí se dělat, že je vše v cajku, jinak by v celé ČR autobusová doprava zkolabovala.
DPP a DPC by vubec existovat nemeli, ma byt proste pracovni smlouva s definovanymi parametry ve smlouve, akorat to dela bordel v zakonech…
On taky bude problém u vedoucích protože jestli na provozovně nebude personál který zajistí vysílání tzv. střídačů za vypadlé řidiče tak to nebude fungovat, takže problém nebude jen u řidičů, ale i u toho že jak někdo zde psal nastoupil nový ředitel a jestli ten nevychází s lidmi a odejde i ten technický personál tak pak se nemůžeme divit že to takhle dopadne.
Nejlepší to bude zprivatizovat. To pomáhá na všechno.
Z-Group je státní podnik??? To jsem nevěděl…tak co by jsi chtěl privatizovat???
Na politickém školení mužstva je nic jiného nenaučili. Proto opakuje dokola ten samý blábol.
Prosím znalejší, je opravdu pravda, že na tramvajové výluce pro DP Ostrava, zajistuje subku s par ridici i Zgroup? Pokud ano, tak ať vrátí licenci. Protože to je sviňárna!
Ano, je to pravda….Ale co čekat od MS kraje a Z Group. Kraj na ně nedoslapne, protože na to nemá koule a bude jen vybírat trapné smluvní sankce, při kterých se dopravci zcela absurdně více vyplatí spoje nevypravit, než hledat subdodávky. A Zemkovi je nějaká odpovědnost za cestující úplně u anusu, z NAD za Tram má větší zisk, tak co by se trepal na běžných linkách, že… Proto má v MS kraji tolik lidí tak špatný vztah k veřejné dopravě. V Praze a okolí je to naprosto legitimní způsob dopravy, v Ostravě a okolí se na vás dívají pomalu jako… Číst vice »
V praze a okoli je to prakticky jediny mozny zpusob dopravy, proto ho taky „vsichni“ vyuzivaji. Prazka MHD je jinak proti OVA naprosto otresna.
V čem je naprosto otřesna ? 😀 Je dostupná ve dne v noci kdykoli, je levná, spolehlivá….V čem je konkrétně otřesna ??? A tvrzení, že je to jediný způsob dopravy zdůvodňujete prosím pěkně jak ??
Vše je jen o penězích, skoro všude bere řidič busu min než prodavačka
Zažil jsem pár okamžiků na restcimře krodosu (taky Zgroup) a můžu vám říct, že se to brzo sesype. Jsou to dobří kluci, ovšem průměrný věk jsem hádal tak 55-60
To asi nebude jen tato společnost. Autobusy s řidiči postupně zamíří do propadliště dějin.
Proč by mělo? Jak budou lidi jezdit?
Budoucnost jsou autonomní dopravní prostředky. A současný článek pouze potvrzuje problémy autobusů.
A v případě výluky, když je potřeba NAD, pošleš lidi pěšky?
Autonomní chodec…
Autonomních autobusů se určitě nedožijete 😄
Opravdu? Ve Skotsku už jezdí.
Pořád slyším o autonomních dopravních prostředcích, ale zatím nevymysleli ani autonomní lokomotivu, která je z tohoto hlediska 10x jednodušší.
Vymyšlená je, akktuálně jde o prověřování a dolaďování.
A co AŽD?
https://www.e-zatecko.cz/zpravy/1722-tohle-vidi-v-usteckem-kraji-prvni-autonomni-vlak-bez-strojvedouciho-pozna-lidi-auta-i-ostatni-vlaky-uz-na-dalku
https://tech.instory.cz/602-nejvetsi-robot-na-svete-se-prohani-po-australskych-poustich.html
Metra s autonomními vlaky jsou ve světě běžná.
Ve světě…, bohužel.
Víte jak by „fungoval“ ten autonomní autobus? Dojel by cyklistu a dalších 20 kilometrů by jel jeho rychlostí za ním, protože by měl naprogramované, že jej může předjet, jen když bude mít od něj 1,5 metru, což při šířce řady silnic nelze. Potom by s hodinovým zpožděním dojel k zastávce, ve které mu stojí auto, takže by čekal až auto odjede, protože by měl naprogramováno, že mimo zastávku zastavit a otevřít dveře nesmí. Během týdne by vyhnal z veřejné dopravy zbytek cestujícíh.
By? Prosím nezveřejňujte své sny z dnešní noci.
no to tezko, mozna nekdy ve vzdalene budoucnosti…
Pokud chcete autonomni dopravu co nejdrive, tak jedine kolejova doprava….
Někdy ano, ale obávám se že to potrvá ještě pár desítek let.
No….když je dnes někde alespoň trochu zajímavá výluka, řidiči se hned seženou …
Koukám, že dopravní podnik provozovaný municipalitou není jen utopie. V spoustě měst to funguje již desetiletí v podstatě bez větších problémů. Ono nabízet dlouhodobě službu v určité kvalitě není úplně jednoduché a to někteří soukromní provozovatelé to bohužel nejsou schopni zajistit.
300 hodin za měsíc to snad ani nejde ne? Je to vůbec legální? Člověk, aby se bál jezdit autobusem. Strojvedoucí znám případ 100 hodin přes a je z něj zombie
Spousty manažerů autodopravců logicky není schopno uvažovat. Protože žijí mimo realitu a lidi si pletou s roboty. Proto je jediné správné řešení veškerou VHD automatizovat.
Jenže k tomu neexistuje žádná technologie a další desítky let existovat nebude. Řešením je, netlačit při výběru dopravců na extrémně nízké ceny a v podmínkách zadání stanovit nějakou smysluplnou minimální hodinovou mzdu pro řidiče. To je řešení, které se dá aplikovat v podstatě hned.
Nebo dát větší pokuty za neprovedení spoje. Asi tak, aby nezaplacená cena za km + smluvní pokuta dala na taxiky.
Neexistují technologie? To není pravda. A proč se tedy staví v Praze linka na automatické metro? je třeba se vzdělávat.
Tak vlak je něco jiného než autobus (silnice).
Ale paradoxně když ten vlak má větší kapacitu, tak ušetření řidiče nemá takový význam.
Ano, postavte automatické metro na autobusové lince Tábor – mladá Vožice!
S rychlým rozvojem bych si nebyl jistý přívlastkem dlouho.
Tím se ale musí zvednout ceny jízdného a to se nebude líbit cestujícím
V článku je to asi napsáno špatně. Ne 300 hodin přesčasů, ale celkem strávených v práci.
Aha. Ale i tak je to darda. Když udělám 20, tak mi už přijde, že nemám osobní volno…
300 hodin strávit v práci jde mám vlastní zkušeností. Už nikdy více
Taky jsem se nad tím pozastavil. Jde asi o chybu. Těch 300 hodin je celkem za měsíc.
Vždyť to je jen každý den včetně nedělí a svátků 6 hodin základnbí pracovní doba a 10 hodin přesčasu …
tak ne jenom icom…
To je i Arriva a Busline
Zřejmě je to problém i v PID. Pravidelné spoje nevypadávají, nicméně některé výluky jsou kvůli nedostatku řidičů uživatelsky nepřívětivé.
A bude to ještě horší. Dnešní řidiči jsou ve věku 55+ ,není výjimkou, že jezdí i důchodci. Starých řidičů ubývá a noví nepřicházejí. To, že sníží hranici možnosti řídit autobus od 18ti let, se nic nevyřeší. Bylo by třeba tuto profesi zatraktivnit, aby měli řidiči více volna a větší výdělky. Řidič kamionu, který jezdí 40 let, a dodržuje 13ti a 15ti hodinové výkony, to znamená 3×9 hodin jízdy 2x 10 hodin jízdy, do toho nakládky a vykládky, což je ten denní výkon, odpracuje za těch 40 let, 16 let navíc!! V tom případě, by to mělo být zohledněno i v… Číst vice »
Problém s platama u řidičů a celkově v dopravě je dlouhodobý, kdyby řvali a stávkovali jak v rajchu či ve Francii…tak by ledasco jistě vyřvali. Problém je ve slavné liberalizaci. Jsou zde platové propasti, kdy menežment si vyplatí vysoké platy a odměny a řádové zaměstnance drží zkrátka. Kdyby k čemu byly naše odbory byli by k čemu i zaměstnavatelé.
Tohle je výsledkem toho, kdy hlvavní váhu při výběru dopravců má nejnižší cena. Chápu, že kraje nechtějí platit víc, než je nutné, jenže z toho pak prostě firma nezaplatí řidičům dost na to, aby jich přilákali dostatečný počet. Ti ostatní se pak z toho můžou zbláznit a nakonec zjistí, že někde ve skladu nebo kanceláři s pracovní dobou 7-15/po-pá vydělají skoro stejně. To by byli hloupí, aby u dopravy zůstávali. Asi by bylo fér, kdyby kraje jako jedno z hodnotících kritérií nabídek dalo třeba i minimální hodinovou mzdu řidiče, aby měl kraj jistotu, že firma řidiče udrží.
A nebude problém jinde? Nejsou problémy od té doby co si vzali hrobaře z Arrivy Jaromíra Waleského? V arrive zakroutil hodně lidem krkem, v Zgroupu už taky začal. On než najímat takového manažera, který tomu vůbec nerozumí, nebylo by lepší se spolehnout na stávající lidi? Vůbec se řidičům nedivím, ze se na ně teď vykašlali… když jim nechtějí proplácet např. dojíždění svým autem k odstavenému autobusu někde v horní dolní… nebo fond pracovního času, kdy se lidem musí doplácet do výkonu. Když ten člověk jde v sobotu pomoc za kolegu, tak podle JW to není přesčas, ale mělo by se… Číst vice »
Jardo, nemusíš mi dávat záporné packy….
Máš pravdu za tu dobu co jsem v arrive tak horsiho a arogatnejsiho ředitele než byl Walaski jsem nezazil🙈
Ehm – to bych tlačil, aby bylo dopředu v rozvrhu směn (volno vs záloha). A pak jestli záloha vyjede, to bych nebral jako přesčas.
Co není nad rámec pracovní doby, to samozřejmě přesčas není. A není důvod doplácet něco z titulu nezajištění práce v rozsahu celé pracovnáí doby, pokud práce zajištěna je. Ale mělo by při tom být dodržováno něco dohodnutého a přijatelného ohledně množství a plánování volných víkendů a příplatků za práci o víkendech a příplatků za skutečně přesčasové hodiny a jejich zákonných limitech …. a samozřejmě i celkové úrovně mzdy a poctivého a slušného jendání se zaměstnanci.
Z-Group ovšem u jiných dopravců nepoptával možnost výpomoci. To je na celé situaci ještě horší.
Protože ani odjinud by za jeho podmínek řidiči nepřisli.
Firme dat vysokou pokutu a dat fo registru nespolehlivych firem, aby uz zakazky i v jinych krajich nedostala. Kraj by mel iniciovat zajisteni nahradni dopravy na naklady dopravce
Jako třeba vlakem po (zčásti dokonce zdvojené) cyklostezce směr Valašské Meziříčí? Nu, nějaký rikša by to mohl vozit alespoň do lesa u Hostašovic na přestup. 🙂 Nebo sebrat u kamionů, a rikša by za ně vozil dříví a vojenskou techniku…
A jak si představujete náhradní dopravu ? Máte na mysli jiného dopravce ? A vy si jako myslíte, že ten jiný dopravce má v zásuvce psacího stolu nějaké nepoužívané řidiče se sk. D ? Máte vůbec představu, jak dlouho trvá nabrání třeba dvaceti řidičů ? To nejsou dny, ani týdny, to jsou měsíce a stejně není nic jistého. Každý schopný řidič, je už někde zaměstnán a pokud možno co nejblíže svému bydlišti, takže přestup do jiné firmy ? Co byste mu musel nabídnout ? Je vidět, že této problematice ani zbla nerozumíte, pouze aktivisticky vykřikujete.
Taxik se dá objednat vždycky, otázkou je cena.
Pokud jsou smluvní pokuty rozumné…
Jak říkám. Spousty zde uváděných komentářů by řešily situaci stylem vytloukání klínu klínem. Ale to milí rádobymyslitelé není žádné řešení. Když se řekne, že řidiči nejsou, znamená, že opravdu nejsou. Tedy i náhradní doprava je problematická.
Před realitou neutečete.
Střední školy taky „nejsou“ (viz přijímačky). Ale to je dlouhodobý problém, čili je dobré ho začít řešit co nejdřív.
No jistě, firma dostane velý flastr, čímž bude mít ještě méně peněz na mzdy a to jako situaci vyřeší? 🙂 Jistě, může to nakonec vzít jiný dopravce, jenže při takových přesunech nikdy nepřejdou všichni řidiči, část se jich na to už vykašle a půjde dělat něco jiného, takže jejich celkový počet zase poklesne. A snad žádný dopravce nemá řidiče navíc, spíš jsou rádi, když zajistí objednané spoje alespoň v rámci zákonného limitu přesčasů.
Jaký flastr? Dostane akorát menší náhrady na konci období. (Jo je to flastr, ale až bude doprava vyřízena)
Situaci to neřeší … ale je to potřeba.
Dnes řidiči s praxí nemají žádný důvod dělat otroky.
Občas to už vede k druhému extrému, tedy k přemrštěnym požadavkům, tím nemyslím ale tento případ.
Vyjádření vedení firmy nemá cenu komentovat.
Tak hrozne to zase nebude, kdyz socialni sluzbu delaji externi firmy komercne.
Kdyby to bylo tak hrozne, bude to kraj resit vlastnimi firmami a vlastnimi zamestnanci. Zamestnavani na ICO za minimlni mzdy proste neni post na ktery by se stali fronty, jak mnozi radi udavaji.
Nebylo by ideální, aby objednatelé přestali dělat „lidi nejsou náš problém, to že nabídnete nejmíň, nejezdíte, dostane minipokuty je dostatečný“ a začali řešit mzdu řidičů a jejich pracovní podmínky už ve smlouvě, aby se tomuto předešlo?
Jak to řeší problém, že mladá genarace tuto práci dělat nechce?
Vy jste jeden z nejlepších dezinformatorů na tomto serveru. Vaše věčně brečení o železnici a neschopnost posunout se do 21 století je ukázková. Úplně jednoduše, mladá generace tuto práci chce dělat a klidně bude dělat. Ale za 100 na hodinu a 300 hodin přesčasů, vám opravdu bude dělat jen úplný…. Třeba vy 🙂
Jsem mladši generace, mám jakýsi diplom z technického vzdělání. Moje řešení spolehlivě fungují v několika firmách. Ovšem spousta vámi a jinými navrhovaná řešení nejsou jaksi životaschopná. Tak jak to tedy ve skutečnosti je?
A nezodpověděl jste naprosto triviální otázku. Jakým řešením nalákáte dnešní generaci narozenou po roce 2000 aby šli řídit autobusy, vstávat ve 4hod a končit v 19hod?
No vidíte, už jste si odpověď „vstávat ve 4, končit v 19, za 100 na hodinu“. Dejte jim dostatečné finanční ohodnocení, reálně pracovní doby, třeba od 5 do 13 na klasickou 8-mi hodivou směnu a budete jich mít dostatek…
A před pátou a po deváté večer pojede kdo?
Řidič který ten den má danou směnu – ranní/dopolední/odpolední/večerní/noční ale ve výsledku stejně kolem 37-40h za týden.
Hm, tak to aby začal hledal v jednotlivých krajích zlaté doly. Ze dvou řidičů rovnou pět.
Kolik řidičů dneska jezdí 100h týdně? (Aby dva takoví byli nahrazení pěti 40h)
Tomu fakt věříte? Když o tu práci není mezi mladými zájem, tak nebudou řidiči ani kdyby byli placeni zlatem. To, že je řidič jednou nohou v kriminále a druhou na hřbitově nevyvážíte ničím. Prostě je potřeba se s tím smířit a začít řidiče nahrazovat počítačem řízenými stroji.
Budete se divit, ale zájem bude, pokud to bude adekvátně zaplaceno. Ona spousta lidí v kancelářích nebo u pásů prostě stát nechce, ale jsou tam jen proto, že za to mají dostačující mzdu. Ale kdyby jim někdo nabídl víc za dobrodružství ježdění, tak by se lidí našlo dost. U každého většího města jsou spousty technologických parků, kde mají výrobní haly různé nadnárodní firmy a zaměstnávají tisíce „operátorů“, za mizerné peníze, často i v dvou nebo třísměnném provozu. Nepochybně by dost lidí dalo přednost tomu, že by šli jezdit, ale muselo by to být zaplaceno důstojnou hodinovou mzdou, aby si slušně… Číst vice »
Nevím, kde žijete. Já jsem jen slyšel jak je práce řidiče stresující, řidiči jsou na nervy, každý si na silnicích dělá co chce a nevím o řidiči, který by si to chválil.
Za to je hromada lidí, kteří si práci na lince na tři směny nemůžou vynachválit 😉
Zrovna směnný provoz se taky robotizuje. Jediné co má budoucnost je řemeslo a tvůrčí zaměstnání.
Nalákám je penězmi.
Tak pokud by nabízeli 70 000, tak by asi problém s řidiči nebyl. Záleží ovšem kolik lidí by tím autobusem potom jezdilo při cenách jízdenek okolo 300Kč za 5km jízdy.
To si alke má pořešit kraj v objednávce.
Ale bez toho to prostě nejde. To je záležitost objednatelů dopravy, jestli chtějí poskytovat tu službu a nebo nechat lidi, ať jezdí raději auty. Dokud mezi požadavky na dopravce nezařadí i parametr minimální hodinové mzdy pro řidiče, tak se vždycky najde firma, která nabídku podstřelí a teprve později zjistí, že za ty peníze prostě lidi nesežene. Kraj jim za to dá pokutu, což ještě dál sníží prostředky na mzdy a celé se to rozpadne a ve finále to nevyřeší nic. Bohužel, tohle je služba a není možné to drtit jen na co nejnižší nabídkovou cenu a to ještě s požadavky… Číst vice »
A jakto, že jsou dopravci, co takový problémy nemaj? Já mám spíš pocit, že se tento problém opakuje u stejnych (zpřízněných) firem, byť v jiných regionech.
Změnit podmínky,když většině nevyhovují tak , že to nechce dělat, musím je změnit, jinak mám smůlu.
Peníze by mohly jako motivátor fungovat.
To není zaručené. To nebezpečí na současných silnicích jen tak něco nevyváží. Hlavně když za stejný prachy mohu dělat 8h, v klidu ve fabrice.
Penězi. Když to nepomůže, tak více penězi. Šok, co?
Hlavně spousta mladých kluků by to dělat šlo, ale konzervativní důchodci ve sněmovně zablokovali možnost ridit od 18 let. Tím pádem ti kluci, co by třeba po střední šli rádi řídit si najdou praci jinou a už pak prostě až jim je 21 a mají zaběhnuté zaměstnání jde k řízení busu málokdo
Tak to si opravdu nemyslím. S těmito kluky jsem by donedávna nějakým způsobem v kontaktu, a opravdu neznám nikoho, jehož vysněným povoláním po střední by bylo řídit bus.
No vidíš a já jich pár znám. Sám sem byl takový.
Jak pár nadšenců nahradí 5000 chybějících řidičů autobusů. Budou jezdit 27 hodin denně?
Tak tohle fakt je hloupost, na řízení od 18 to ani omylem nestojí. To stojí jednoduše na tom, že díky požadavku na co nejnižší cenu dopravy nemá firma šanci lidi zaplatit tak, aby to bylo atraktivní.
Mimochodem, kolik lidí dnes končí školy přesně v 18? Málo kdo, většina lidí končí nejdřív ve 20, takže to do těch 21 v klidu vydrží.
I kdyby jim bývalo do věkového limitu jen půl roku, musí si zatím už najít jinou práci …
Je to tak. Ale ještě nedávno tady byl nápad do 25 řidičák na zkoušku.
No a ještě řidičák za 30tis a k tomu za 30 tis profesák. A na ten musíš chodit měsic, takže nemůžeš chodit do práce. Takže cca 100tis investice.
A to si jako musí platit sami potencionální řidiči? Mimo jiné… z průmyslovky vám maturant vyjde v devatenácti a půl.
Ideálním věkem třeba pro řidiče autobusu je tedy dvacet let stejně, jako u strojvedoucích.
Asi tak, není moc logické, aby pro autobusáka byl požadovaný vyšší minimální věk, než pro strojvedoucího. Ale 18 je zbytečně málo, v 18 ze škol vychází jen minimum lidí (spíše stejně těch méně chytrých), takže argument, že si do 20 let najdou jiné zaměstnání, které už pak neopustí, moc platný není.
Právě, že asi ne, že. Ale tak hlavně, že to bylo levnější než vlak tam, kde měli koleje. Teď to bude ještě dražší. O pravidelně zničené silnice.
Já bych to dělal klidně jako brigádu…
Tak šup, každý dopravce tě určitě rád vezme.
Prachy… kde jsou kur*a prachy? (Smrt umění)
Když nabídnete slušnou mzdu, tak se pak leccos přehlédne. Se západními náklady na východní mzdu holt moc lidí nenalákáte, zvlášť za tak náročnou práci s takovou odpovědností. To ale u nás nikdo nechce chápat a radši se schovává za nesmysly o produktivitě. Ty naštěstí pomalu přestávají fungovat.
Znám hned několik mladších co jezdí,, někteří jen brigadne.
Jde o celkové podmínky, nejen peníze, i když ty jsou a budou důležitý.
Dobře, ale kolik jich je? minimum. Těch pár výjimek opravdu autobusovou dopravu nespasí. A to je třeba si říci na rovinu, protože ten problém nezmizí, když budeme dělat, že neexistuje.
Lidí s D je docela dost.
Jde o o to, dostat jich víc na HPP.
Jinak ještě nedávno tam spoje jely, takže problém je v přístupu ZG, že jim odešlo tolik lidí….
Já myslím kolik je mladých řidičů do 30 let s Déčkem, kteří by vystřídali generaci řidičů, co v příších pěti letech odejdou do důchodu. (Myslím, že těchto předdůchodců je kolem 50% všech řidičů)
To určitě celkově zdaleka není.
Navíc si to často mnozí o nějaký roky protáhnou.
Ale k řešení to je, stejně jako u strojvedoucích.
Kde se řeší neodjeté vlaky kvůli nedostatku strojvedoucích?
Loni v Kralupech třeba.
Ono nemuselo být neodjetí ani tady, je to spíš problém , který zavinila firma.
Neřeší se neodjeté vlaky z jediného důvodu, že spousta fírů má vypráskaných ročně maximálně povolených 400 hodin přesčasů už klidně v červnu. Bez přesčasů by nejezdila hromada vlaků.
Třeba na U21.
Jistě, ten problém nezmizí, dokud zadavatelé dopravy nepochopí, že ten totálně rozvrácený časový rozvrh a vysokou zodpovědnost je prostě potřeba zaplatit (těm řidičům).
Chtěl jsem jít jezdit brigádně do dopravního podniku HK, ale nebyli ochotni podílet se na ceně rozšíření řidičáku a profesního průkazu.
Naprosto odporné a trestuhodné selhání. Úroveň tohoto pseudodopravce je otřesné všeobecně, kdo s ním má zkušenost dá mi za pravdu. Tohle je ale nechutné plivnutí do tváře všem cestujícím a veřejné dopravě obecně.Nulova snaha snaha zajistit subdodávky a já se ptám proč ? Proč v Praze a SC kraji mohou dopravci typu ČSAD SC sehnat když nestíhají subdodávky od Štěpánka a spol, ale tento Zemkuv zoufalec ti v ms kraji, kde je ta nabídka alternativních dopravců a řidičů btw určitě daleko větší než v Praze a okolí? Je jasné proč, malé sankce a tretsy za nekdjeti spojů. Pokuty musí být… Číst vice »
Nějak ty prodeje aut udržet a zvyšovat musejí, když jim jde o to.
Tohle nechápu 😀
Sankce je dohledatelná v registru smluv a v případě neodjetého spoje je 100 Kč/km v min. výši na spoj 2000 Kč.
Navíc jim není proplacen ani výkon, takže to hodí dohromady odhadem nějakých 160 Kč/km.
Při 200 neodjetých spojích to dává dohromady (s odhadem délky průměrného spoje 35 km) pokutu 1155000 Kč… Za týden.
Takze pokuta 1 milion za týden zničené veřejné dopravy ? Vám to přijde dostatečné? Já bych jim napálil minimálně 10x víc a pohrozil odebráním licence na x let. A hned by jezdily alespoň subdodávky. Tohle je směšné a ze strany kraje výsměch těm, co veřejnou dopravu používají. Extrémně nízké dálnice. Za neodjete spoje by měli dopravcům obrazně řečeno sekat prsty, i kdyby to měli odjet polorozpadlou Karosou, tak je to lepší, než ten plivanec v podobe neodjeteho spoje a „debile, doprav se jak chceš, já jsem mafián Zemek a ses mi u zadního otvoru“
Hurvajz, takhle válka fakt nevypadá.
Pokud by tyto peníze byly ropzdány lidem, jeichž spoje nejely, určitě by si tolik nestěžovali.
Pokud se spoj neodjede, kraj by měl okamžitě povolat do akce taxikáře a cestujícím vše hradit zdarma. Ale vypadalo by to vtipně, smlouva s taxislužbou na krytí výpadků ve vveřejné doprvavě…
Bratislavska Arriva DeBility Solutions pri svojom spackanom nastupe takto niektore busy nahradila trojicou osemmiestnych dodavok najatych odkialsi z opacnej strany republiky, na ktore stacil vodicak skupiny B. Marsrutky hadr.
To se fakt vyplatí místo jednoho autobusáka 3 šoféři. Mohli jezdit s oktávkama, aby těch šoférů bylo potřeba co nejvíc.
Cielom v tej dobe nebolo, aby sa to vyplatilo, ale aby vobec nieco islo. Beckari boli. Deckari nie, respektive ak aj boli, s Arrivou sa odmietali bavit. Co im pri povesti, ktoru si ako zamestnavatel dlhe roky budovala, vobec nemozno mat za zle.
To můžou rovnou lidi nechat jet auty a nemusí vůbec žádnou službu poskytovat. Vyjde to na stejno.
Tak někteří auty jezdit nemohou…
Naprosto cely problem je v nizke cene jizdneho.Nikde v evrope kde maji vyssi cenu jizdneho nemaji takovy problemy.Vyssi jizdne-vyssi mzda.Jak jednoduche.Z toho prdu co stoji jizdenka je zazrak ze ten bus nejede pod cenou.
To není o výši jízdného, to je věc kraje jak až moc to chce dotovat.
Už teď se cena jednotlivé jízdenky téměř vyrovná autu, takže jaképak nízké jízdné?
Vubec,v zadnem pripade.Chci vedet jak date s autem 30 km za 40 kc.Nezapominejte na opotrebeni auta,servis atd.Cena auta neni jen benzin
1. Např. dle tarifu Integrované dopravy Zlínského kraje je 30 km za 56 Kč, ne 40. Když je přímý soj zrovna v trase, kterou člověk potřebuje, v opačném případě i znatelně více.
2. Plyn nebo benzin mezi 1 a 2 Kč/km.
3. Ted s přihlédnutím k opotrebeni auta, servisu atd. má pan Kebab přibližně pravdu. Bez přihlédnutí k opotrebeni auta, servisu atd. by pravdu neměl, pokud už člověk má k disposici auto, vyjde to bez tohoto přihlédnutí autem většinou, žel, prostě levněji než jednotlivá jízdenka.
Na 30 km nejspíš ne, na krátké trase přes pásmo umí být autobus s přehledem dražší.
Evidentně o financování dopravy nevíte vůbec nic, když tohle napíšete 😀 Veřejná doprava je jízdným financována téměř všude ve světě pouze marginálně a většinu tvoří dotace státu či samospráv …Ale hlavně, že máte názor, i když víte houby 😂
Tohle jde spíše za dopravcem nabídnutou cenou za kontrakt.
Nabídli nejnižší cenu, a teď se diví, že nemají řidiče. Nízké mzdy s množstvím přesčasů. Nedostatku řidičů se vůbec nedivím, jen se divím, že jim to zbylí zaměstnanci trpí.
Zdražením jízdného a navýšením platů řidičů by celý sektor přišel o jedinou výhodu oproti vlakům nebo autům. A tou jsou nízké náklady na provoz.
V MSK jsou smlouvy v režimu brutto, takže tržby z jízdného jdou rovnou kraji, takže zdražením dopravce nic nezíská.
V takovém případě ale ceny jízdného určuje kraj. Doipravce si měl říct o větší cenu za kilometr při prijetí objednávky.
Ale o to vůbec nejde, aby autobusy nahrazovaly vlaky, resp. jen tam, kde nejsou koleje.
Vzdyt uz je to snad i 3Kc za kilometr…
Za 3 kc za kilometr autem nepojedete.
Taxikář za takovou cenu nepojede, ale s vlastním autempro vlastní potřebu tak lidé běžně jezdí.
Ach, tito lidri v doprave…
Takže po Icomu na Ústecku, BusLine na Pardubicku, tak ještě Z-Group na NovoJičínsku…
Nebyly ještě někdy nějaké problémy na Plzeňsku tuším s Arrivou?
Mám obavy, velké obavy, tohle už dlouho nemá řešení. Ta situace bude asi jen horší? Nebo někdo máte představu co by tento vývoj mohlo zvrátit?
Jistě že ano, železniční spojení a automatické vlaky.
Soudruzi se z umělou podporou autobusů opět netrefili mezi funkční koncepty.
To ale nikdo nestihne vybudovat dřív než řidiči dojdou. Když se zastaví VD tak se bude brzdit ekonomika protože se lidi nedostanou do práce. To v dnešní nedobré době určitě nepotřebujeme…. Nehledě na to, že ten automatický vláček je drahá sranda (na něj v dnešní době těžko sežene extrémní balík peněz) a jednotky lidí to z Horní Dolní do města do fabriky nedoveze….
Chtěli jste řešení. A z dlouhodobého pohledu je toto jediné možné. Všechna tato řešení jsou levná oproti zastavení ekonomiky. Čí déle budeme funkční řešení odkládat s cílem ušetřit, tím více to bude stát. Nehledě nato že automatickou železnici má zvládnutou každý modelář. Však ono na to stejně nakonec dojde.
Upřímně, růst nákladů způsobí, že se budeme muset rozloučit se sociální službou spočívající v tom, že se po vesničkách s pár obyvateli hrkají autobusy s pěti až nulou cestujících na palubě.
Krásný komentář, přesně vystihující realitu.
Úplně stejně přestanou jezdit po vesnicích motoracky s pěti až nulou cestujících.
Ok, a taky budou zakázaný auta s jedním cestujícím.
S tím že automatizace a provoz bez průvodčích, výpravčích a dispečerů dost razantně sníží náklady na dopravu.
Už jsme se nejméně z 90% rozloučili, a celkem logicky zbývající procenta jsou hůře udržitelná, než by bylo 100%.
Aby to nedopadlo tak, že v době, kdy už budeme automatické autobusy považovat za samozřejmost, se dráha furt bude neúspěšně snažit do automatického řízení vlaku implementovat svůj paragraf 1. 🙂
A mimochodem, jak zajsitíte dopravu do míst, kam vlak nejezdí?
Pane, řeknete mně, kde se aktuálně v republice pracuje na vývoji autonomních busů, a kde se dokonce testují v reálném provozu?
Já vám odpovím, že na kolejích vlaky testuje (provozuje) AŽD, v Plzni se pracuje na autonomních tramvajích a v Praze se staví automatická linka metra.
A víte proč? Protože automatický provoz po kolejích je jednodušší (opakuji jednodušší).
Alespoň do diskuze přispívejme s reálnými skutečnostmi a ne vlastními zbožnými přáními.
Moje představa dopravy je 75% autonomní vlaky do větších sídel a zbytek autonomní elektrické autobusy. I když na těch 25% busů by se možná řidiči našli. Budou levnější než automatické autobusy.
Ani bych na té úplné autonomii netrval. Ono spřahování do souprav také ušetří lidi. Sice se nebude jezdit každých 15 minut, zato třeba někoho napadne udělat v těch o něco delších intervalech přípoje. Plus redukce „nutnosti“ dojíždět za každým prdem a vozit každou blbost sem a tam.
Spřahování u osobky je už z části vyřešeno novými škodováckými Pantery. A dělat spoje po méně než 15 minutách je si myslím zbytečnost (nepočítám MHD(
1) proč jen v ČR? Po světě se to zkouší a je to v dost vyspělém stavu. Značky pro testování automatických aut jsou i na bavorských dálnicích. 2) algoritmy použitelné pro automatická auta se vyvíjejí mj. na ČVUT FEL, CIIRC a asi i jinde. 3) na dráze bude problém s jiným chápáním bezpečnosti. Automatický vlak bude mít v čele kameru, její obraz bude zpracovávat nějaká neuronová síť. Ta samozřejmě bude pečlivě trénovaná a testována, ale z podstaty věci vám nikdo nedá garanci, že to na 100% (nebo ani na 99,99%) rozpozná každé auto uvazle na přejezdu. S tímhle se nějak… Číst vice »
https://ustecky.denik.cz/z-regionu/autonomni-vlak-svestkova-draha-202.html
Rok a půl staré video z testu AŽD, kde je vidět jak vidí okolí současný autonomní vlak.
Myslím, že stačí dořešit legislativu a při prioritě tohoto projektu, můžeme za chvíli jezdit bez strojvedoucích.
Ten článek potvrzuje to, co jsem psal výše. Zatímco na silnici budou autonomní auta, na dráze se bude dlouze a těžko tvořit legislativa.
Nepíše se tam nic, co potvrzuje vaše slova. Spíš ty moje.
Kdyz natahnes na silnice koleje, kudy budou jezdit auta?
Problémy s Arrivou na Plzeňsku byly naposledy loni koncem léta a v září. Minimálně v Plzni zatím stály poměry ve firmě a chování vedení ke svým zaměstnancům, korunu tomu nasadilo, když firma naštvala svého obchodního partnera, který jim půjčovat řidiče jako subdodávka.
Přidat řidičům peníze, zaplatit jim tak aby se vyplatilo dělat tak těžkou náročnou a zodpovědnou práci. Něco se dá řešit přes zahraniční pracovníky, ale to také není všespasné.
Někdy ale daná situace nemá řešení a to dané povolání (řidič) zanikne a bude nahrazeno stroji. Kameny se dnes taky drtí drtičem a ne partou fachmanů s kladivy.
Možná by bylo lepší, kdyby sem ti zahraniční pracovníci nešli (pochopitelně speciální operace to ještě zhoršila). Systém by praskl dřív a musely by se změnit podmínky.
Řešením by bylo, aby kraj (objednavatel) ve výběrku nastavil garantované/minimální mzdy. Jinak dopravce ve snaze podat ve výběrovém řízení co nejnižší cenu šetří jak může.
Minimální mzda pro řidiče je dána zákonem a vyhláškou. Problém je, že požadavky na mzdy jsou vyšší.
Vždyť pokud ve VŘ se ta cena zvýší, tak to není v rozporu.
Za minimální mzdu vám bude dělat minimum lidí. Mzda musí odpovídat situaci na trhu práce. Konkrétně u řidiče busu to není minimálních 145, ale přes 250 za hodinu, abyste si jej mohl na trhu práce najmout.
Slušné platy. Viděl jste někdy na výluce, že by nejel bus? Výluky jsou jediné, co je zaplacené. A nejde o to zvýšit platy o pár procent. Už to dopracovali tak, že buďto bude řidič za stejné peníze jezdit dělat místo patnácti hodin osm nebo mu zůstanou šichty a musí dostat skoro dvojnásobek. To by ovšem lidé z kanclů nepřežili…
U těchto článku se vždy zamýšlím nad budoucností autobusové dopravy. A vidím ji velice špatně. I s ohledem na vyšší ceny nafty, emisní povolenky a vysokou nehodovost. Vůbec nezmiňuji fakt, že tu otročinu normální soudný člověk nechce dělat.
Těchto případů bude už jen přibývat. Ať si kdo chce co chce říká. Hlavně, že tímto neperspektivním principem dopravy nahrazujeme železniční spojení.
Řidičů autobusů ubývá, dopravci jezdící nedotované dálkové spoje obvykle nabízejí lepší podmínky (peníze, čas v práci).
Na dotovaných regionalnich linkách jezdí řidiči někdy od 04:30 s nástupem v zimě před před čtvrtou, od osmi do dvanácti pauza a pak konec směny v šest odpoledne. Najeto sotva osm hodin a v práci 14 hodin.
Tak nějak. A za takovou šichtu chtějí lidi adekvátní peníze.
Ja to napriklad robit chcem. Ale som naozaj rad, ze to nemusim robit v nasich koncinach…
Pokuty musí být takové, aby donutili dopravce do měsíce problém vyřešit, nebo do dvou měsíců odstoupit, či za 3-4 měsíce zkrachovat, a nasadit tam někoho schopnějšího.
Jaké překvapení, že jsou problémy zas u Zemka🙂
U BusLinu, ICOMu, Psoty, ČSAD Hodonín, ČSAD Kyjov, Arrivy, DPmČB, DPMB, ČSAD Střední Čechy… Mám pokračovat, nebo tento skromný výčet dopravců, co měli za poslední 2 roky problémy, stačí?
Ja neřekl, že JENOM u Zemka, tak klid takto při svátku 😀. Ale jako někdo kdo vyrůstal v jejich dlouhodobé baště vím, o čem mluvím.
Hezký seznam špatně platících firem…
Úplně mimo.
Například v Plzni má Z Group tolik řidičů, že je bez problémů může půjčovat jiným dopravcům 🙂 V názvu firmy opravdu problém není.
Tak proč je nepůjčí sem?
Půjčování na cca 400 km není úplně praktické.
Když to Zemek rozjížděl v Opavě, tak tam jezdili řidiči z celého koncernu. I z Plzně a z Varů. A vydělávali tam balík. Může to zopakovat i v Kopřivnici.