Z Českých Budějovic se bude létat i v zimě, Čedok objednal lety do Egypta
Terminál Letiště České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Do Egypta budou rekreanti létat s Airbusem A320 dopravce MayFair Jets.
Do Egypta budou rekreanti létat s Airbusem A320 dopravce MayFair Jets.
Otevřete na zimu linku do Bangkoku a nebo Vietnamcům kamkoliv a odkudkoliv z CR a bude létat plné
Jakpak to asi na odletové tabuli čtou cestující z jiných zemí? Siski Badydzovajsi?
… „Naším cílem bylo dát českobudějovickému letišti život a provozovat ho tak, aby ekonomicky dávalo co největší smysl. Jsem opravdu rád, že se nám ten cíl daří naplňovat,“ uvedl jihočeský hejtman Martin Kuba. ….
No kdyby to mělo dávat ekonomicky smysl pro kraj, tak aby se nemusela řešit jen konkrétně ekonomická stránka samotného letiště, tak by musel pan Kuba především zařídit, aby turisté létali i DO Budějovic a k tomu pochopitelně návazné služby a marketing 🙂
Třeba Krumlov by mohl pomoci větší poptávce
A Pardubice od Čedoku nic nového 🙁
Tedy, kromě toho, že jsem o dopravci nikdy neslyšel a nemohu se dopátrat konkrétního letadla (registrace), se kterým létají… Tahle firma, pokud má AOC ve Spojených Arabských Emirátech, tak ani nemůže z hlediska legislativy létat lety z ČR do Egypta, nezávisle na tom, o jaká letiště se v obou zemích jedná. Nebo se pletu?
Taky nevím co je MyFair Jets za firmu. Jinak bude to lítat pod kódem *QS, záleží na konkrétní dvoustranný letecký dohodě s Egyptem, jestli nam můžou leasovaný letadla, který nemá TVS na vlastním AOC. Myslím ale že občas tam ty A320 co měli teď v létě z Bulharska, Litvy a Chorvatska lítaly
Nenašel jsem téměř žádné informace o tomto dopravci, na jejich stránkách ani A320 nemají.
Fotka s Boeingem před terminálem v Budějcích už byla, tak co byste pořád chtěli?
No skvěle ! Tak konečně nemusíme ani v zimě do Prahy nebo Lince 🙂 Egypt milujeme :)))
Skoro bych řekl, že pokud napadne sníh, tak to v pohodě stihne uklidit dětskou lopatičkou i sám velký hejtman Kuba.
Letiště České Budějovice v letní sezóně, která skončí v polovině října, obsluhují letadla Boeing 737 MAX společnosti Smartwings.
Jenom MAXy tam rozhodně nelétají 🙂
Do poloviny září MAX lítal do Antálie .20.9 už přiletěl starší Boeing
„aby ekonomicky dávalo co největší smysl“ … „létat Airbusy A320, a to jednou týdně“
To je snad vtip.
Pro Josef Švejk International Airport České Budějovice je to právě zpráva skvělá. 🙂
Personál letiště přes zimu 1x v týdnu přijde do práce. To je přeci práce snů, to dává smysl.
Budou i prime lety do Thajska a Dominikany se 787? Dalkovou linku do kazde vesnice …
„Jde o veřejné vnitrostátní letiště a neveřejné mezinárodní letiště s vnější hranicí. Využívat jej mohou letadla kategorie 4C (rozpětí křídel do 36 metrů).“
To musíte do Brna, tam Thajsko s Dreamlinerem mít od prosince budeme. 🙂
A máte na to letiště vybavené patřičně a dostatečně ? 😁
Dobrý den paní Katko, mě by spíše zajímalo, jestli Čedok sebere odvahu na dálkové lety i z Ostravy.
Na to nepotřebuje sebrat odvahu ale sebrat lidi do letadla, aby to někdo zaplatil. 🙂
To zrovna v pripade Thajska nebo Vietnamu neni zadny problem. Ale pochopitelne jako normalni linka, ne charter.
A Pardubice nic na zimu??
no prej i z Líní by mohlo být skvělé mezinárodní letiště!
pšššt… než se toho někdo chytí 😉 už tak byl Zimola a Kuba měli jít na Ruzyň (ne letiště ) 😉
Páni, takový provoz, na obloze hotová zácpa. To se ta investice dvě miliardy opravdu vyplatí.
Čím větší bude provoz takových turistických letů vyvážejících peníze z Česka, tím to celkově bude pro místní ekonomiku ztrátovější.
Vidím jedinou možnost na tom v dohledné době něco vydělat, prodat okolní pozemky na skladové plochy.
Opravdu ten blábol o vývozu peněz myslíte vážně? Stýská se Vám po dobách, kdy se nikam nesmělo?
kdyz odhledneme od toho, ze vetsina toho, co predrecnik napsal, je opravdu nesmysl… tak technicky ma ve dvou vecech pravdu – ano, je to vyvoz penez 🙂 a ano, v zahranicni bilanci nasi ekonomiky se toto projevi na strane „odešlo od nás“ .)
Protože proč? Čedok platí daně na Kypru?
je uplne jedno, kde cedok plati dane. Pocitejte se mnou … vezmeme si nejaky zajezd treba za 20 000 / osoba klient zaplati 20 000 cedoku. cedok zaplati treba 10 000 hotelu (tyhle penize odtecou z ceske ekonomiky) cedok zaplati treba 5 000 aerolince za letenku (velka cast tehle penez taky odtece z ceske ekonomiky – palivo, poplatky, …) takze cedoku zbyde nejaka marze, treba 5000 .. z te zaplati dan, ktera bude treba 1500, aerolinka taky zaplati dan u nas … jasne, ony zase nekde zase natecou (ten klient dela treba ve firme, kde delaji pro zapadni evropu ….… Číst vice »
To není blábol, ale ekonomická realita, a hlavní problém o kterém píši není prostupnost hranic, ale to že to kraj zvrhle dotuje z místních daní.
Zatím ne, ale pokud bude v létě od Čedoku pět destinací a údajně Der Turistik (Fischer a Exim Tours) by měli začít prodávat dovolené s odlety z Českých Budějovice, tak by se to mohl dostat na nulu. A záleží, jak přilákají nákladní dopravu.
No, provozne na nulu by se mozna dostali (i kdyz … i to je z risek pohadek) .. ale porad tady mame navratnost te investice… ucetne to bude porad v obrovske ztrate.
Dvě miliardy, když na 20 let, to je 100 mil Kč ročně, 3 lety denně a dělá to 100.000 Kč na poplatcích za let.
Tohle vidím černě, nikoliv v černých číslech.
Není to méně jak 100k na poplatcích ? Pokud vím, tak mají 300,- za tunu na přistání a 250,- na odletu za PAX co tu byl rozhovor… Ale mýlit se mužů
Je to obráceně, ale máte pravdu 🙂
https://www.airport-cb.cz/pro-partnery/letecke-sluzby/handling/cenik/
2 miliardy v pohodě spolkne jedno širší zhlaví. Nevím, pane kolego, čemu se ještě divíte. :-)))
No upřímně, pokud stála rekonstrukce stanice Pačejov 1,3 miliardy a je to prdelní výhybna s minimálním obratem cestujících, tak bych těm Budějicím to letiště za dvojku ani nezáviděl.
Samozřejmě mimo veřejný sektor i takový kontext působí absurdně…
Zaujímavé 🙂 tak aspon na to letiste bude neco litat no.
Jihočeský kraj dotuje přesun českých peněz do Egypta.
Na tom nemůže vydělat ani náhodou.
Kraj na tom samozřejmě prodělá. Ale hejtman Kuba rozhodně ne. Stejně, jako jiní bratři kmotři z Hluboké.
Brilantní ekonomická analýza. Jistě ti lidé peníze, které si vydělali, považují za „české“ a ne svoje…
Výdělek lze očekávat až po 5 letech-dříve určitě ne
Nez tahle saskarna zacne vydelavat, leteckou dopravu dahno nahradi teleporty. :o)))
„davno“
Ta oblast je celkově zajímavá, co se státních hranic týče. O pobřeží Akabského zálivu se tam na relativně krátkém úseku dělí 3 státy a každý má své mezinárodní letiště, které jsou od sebe vzdušnou čarou vzdálené max. 25 km. Kdyby vzniklo něco jako blízkovýchodní schengen, letiště Taba a Akaba by pravděpodobně čekal zánik.
Blízkovýchodný Schengen, do ktorého sa zapoja spoločne Arabi a Židia. Slovami niekdajšieho hovorcu slovenského ministerstva vnútra: „To mi nevychádza“
To byl hypotetický příklad, je jasné, že k tomu z politických důvodů nedojde. Narážel jsem na to, že kdyby někde v schengenu byla 3 mezinárodní letiště takhle blízko, nejspíš by pořádně fungovalo jen jedno.
Např. Amsterdam, Rotterdam a Antverpy máte na mysli?
Ne.
Váš příklad má letiště vzdálené od sebe 45/85/125 km.
Můj příklad má letiště od sebe vzdálené 12/22/25 km.
Takže letiště kolem Říma či Londýna?
Antverpy maji kolem 4-5 odletů denně. To rozhodně nesplnuje „porádne fungovalo“.
Proč?
Düsseldorf, Kolín n. Rýnem a Dortmund?
50/60/80 km vs. 12/22/25 km. Ale ano tenhle příklad je trochu blíž než od M19
Samozřejmě ve velkých aglomeracích se podobné případy asi najdou, ne až tak extrémní, ale najdou. Třeba Düsseldorf/Kolín/Dortmund mají spádovou oblast okolo 15 milionů obyvatel + transfery, takže těch více letišť poblíž je také důsledkem velké poptávky a omezené kapacity letišť. Letiště Taba/Eilat/Akaba má oblast jen okolo 200 tisíc obyvatel, zde ta poptávka není taková a kapacita dostačující.
Abych se pridal k dalsim diskuterum, tak je tu treba JFK, LGA a EWR – 17/27/34
to je verim pokus o vtip? .)
protoze tahat tyhle tri letiste … do diskuse o trech letistich v oblasti, kde zije dramaticky min lidi … je bud provokace a nebo nepochopeni tematu .)
úplně to mimo téma není, ta oblast kterou popisujete Vy, má velký turistický potenciál. Kolik turistů se tam „protočí“ ročně?
Co byste říkal v 1930. letech, kdyby vám někdo vykládal o EU a Schengenu, ve kterém budou společně Němci, Francouzi, Češi, Poláci, Maďaři…?
No a co byste na to říkal v roce 1900… 🙂
Skutecne mají nějaký zjednodušený režim, při vstupu do Jordánska a Egypta z Izraele a pobytu v té oblasti není potřeba platit vízum. Naopak Izrael myslím účtoval nějaké poplatky za překročení hranice ven.
Z vyprávění známých vím, že autobusy s turisty z/do Taby do nedalekých letovisek doprovází těžce vyzbrojený kordon vojáků nebo policistů, to na nějaký otevírání hranic moc nevidím. 😀
Heathrow, Gatwick, Stansted, Luton? Vzdálenosti asi budou o něco větší teda 😀 Ale zase je tomu úměrně vyšší i provoz