Z české veřejné dopravy loni zmizelo 864 milionů cestujících, ukazují čerstvé statistiky
Infografika ČD k povinnosti nosit roušky. Foto: ČD
Nákladní dopravu pokles prakticky nepostihl.
Nákladní dopravu pokles prakticky nepostihl.
Jeli jsme ve čtvrtek v poledne na malý výlet (pro rýpaly – v rámci Prahy). Hlavák prakticky prázdný, na nástupišti ani noha. Po odjezdu šel průvodčí rovnou k nám, že prý jsme v celém Elefantu sami. To jsem fakt zíral, příměsto bývalo v Praze našlapané ve dne v noci… Na druhou stranu víkendový Semmering bývá teď obsazený na stojáka.
Ono to patrně nebylo asi až tak kuli omezování pohybu (loni nějaké bylo?) a vládním opatřením jako spíš kuli rušení spojů. Já se chtěl několikrát dostat vlakem z ostravy do prahy (a dál na západ) a spoje byly poškrtané tak, že abych se tam dostal v potřebném čase, tak bych musel vyjet den předem. Se mnou další 3 lidi a umím si představit, že jsme nebyli jediní, kteří MUSELI jet autem, než by čekali, až se uráčí jet nějaký vlak 😉
K částečnému omezení spojů došlo až následně právě v reakci na dramatický pokles poptávky. A převis nabídky převažuje dosud, spoje nejsou omezeny ve stejném poměru, jaký je úbytek cestujících.
Studenti přestali jezdit do škol, nemalá část lidí zůstala na homeoffice. Třeba v okolí Prahy tihle lidé běžně narvali zdvojené Elefanty po okraj, v téhle situaci jsou poloprázdné.
Jak může někdo dvakrát napsat „kuli“ místo kvůli???
Kolik procent zaměstnanců propustili ČD? Blíží se to těm 30% ?
Vlaků jelo o 30 % míň, nebo jakože cože?
Správná otázka měla být, zdali objednatelé snížili nabídku přepravní kapacity o zmíněných 30%.
Proč by je měli propouštět?
Aby v následující konjuntuře obtížně scháněly zaměstance, které předtím slavnostně propustily! 🙂 🙂
boze, vy jste hnup.