Z Česka se bude opět létat do Číny, Hainan Airlines obnoví linku Praha – Peking
Airbus A330 letecké společnosti Hainan Airlines. Zdroj: Letiště Praha
Návrat čínského dopravce do Prahy je plánován na 24. června, z Pekingu bude létat třikrát týdně.
Co na to paní Pekarová s Taiwancem ? Aby Letišti Praha nehubovali !! Čína je hrozba přece.
Zase jste si zapomněl prášky?
Nemuzu se dopocitat. Takze Praha-Peking za 8h20m? Praha-Seoul je totiz 11h20m.
Protože Korean nelétá přes Rusko, stejně jako evropští dopravci, má to tedy mnohem delší trasou než je ta po ortodromě.
9h20min PRG-PEK
Aha, v Cine neni letni cas, takze 9h20. Dik.
Konečně rozumné spojení do Číny. Snad se tam v létě podívám
předpokládám že přes území ruska, ne díky
to je fakt důležité
Ano je!
pak leťte s někým jiným, já rád využiji
Emirates si vesele letá přes Rusko, půjdete vlastním tělem blokovat rwy až bude přistávat také v Praze? Měl byste, je to důležité!
Podobnou cestu jsem absolvoval na podzim. Překvapivě přelet přes Rusko není až takový problém – je to jednoznačně nejrychlejší/nejlevnější cesta od nás do východní Asie. Co se týče vlastní bezpečnosti – létá se severněji, takže zbloudilá raketa z válkou zasaženého území moc nehrozí, ale asi bych tudy neletěl, pokud bych byl Ruskem hledaná osoba (Bělorusové už předvedli odklonění letadla a zatknutí hledané osoby, od Rusů bych nečekal nic jiného). Co může někomu vadit je že Rusové dostanou zaplaceno za využití vzdušného prostoru – s tím se lze vyrovnat mnoha způsoby – můžete se rozhodnout tudy vůbec neletět (protože nechcete podpořit… Číst vice »
To mne docela překvapuje, buzerace s pasy v Pekingu na letišti. Když jsem byl v ČÍně v roce 2016, tak vstup do země trval asi 15 s (pouze razítko do pasu a nulová fronta). Situace byla tak absurdní, že déle čekali držitelé Čínských pasů.
Také mě to překvapilo. Letěl jsem VIE->PEK->KIX a zpátky HND->PEK->FRA s Air China. Vzhledem k tomu, jak to tam měli udělané, tak bych řekl, že to tam takto dříve nebývalo. 1) stage byla jakási automatická brána, která si načetla/naskenovala pas a pak si Vás vyfotila, jenže to počítalo s výškou průměrného Číňana, takže vysoký Evropan se u toho musí kroutit, aby Vás to pustilo dál. 2) stage byla úřednice co opět/ručně prohlédla cestovní pas, udělala si fotku webkamerou (opět jste ji museli zapózovat), chvíli něco datlila do kompu a pak Vám dala razítko na boarding pass 3) stage bylo kombo… Číst vice »
To je divné, ne že by nebyla fronta, ale na tranzitu jste vůbec neměl chodit na imigrační, možná to byl ten problém.
Bylo to označené jako „International transit“. Jinak se k té gate dostat nedalo. Ptali jsme se. Na imigrační na vstup byla jiná fronta (kratší).
Neví někdo jestli to bude létat a333 nebo a332?
A330-300 má kapacitu 292 cestujících
jak to souvisí s dotazem?
V článku je informace že to bude létat A330 s kapacitou 292 sedadel
že na instagramu je uvedeno že budou posílat stroj s kapacitou 292 cestujících
Ok dekuji
Nevím jestli jásat kvůli spojení s totalitní komunistickou čínou. Tam na dovolenou fakt nepojedu.
Daleko víc se mi zamlouvá přímé spojení do sousední vyspělé civilizace, na Taiwan. Tam bych si dovolenou představit uměl.
Vidím to stejně, přesto, že jsem šetrný, nechtěl bych v Číně ani přestupovat. I kdyby byly letenky sebelevnější. Nutno však uznat, že nějaká businessová klientela na trase bude a „rekreanti“ asi budou v menšině. Jinak si subjektivně myslím, že Hainan jsou z Číňanů nejlepší.
Napsáno na počítači/mobilu vyrobeném v Číně…
Tak chlape celá Škodovka vyrába v Čine.
Čo to tu melete za nezmysli. Polovicu vecí doma máte z Číny. Vy už ste horší ako tí čínský komanči. To už je skôr Severná Korea.
Výroba Škodovek v činském W není pro nás rozhodující, i při prudkém poklesu poptávky, se to ekonomicky téměř neprojevilo.
„celá Škodovka vyrába v Čině „= nesmysl, Škoda naopak se přesunula na jiný trh, do Indie.
Navic v ciskem spolecnem podniku ma VW jen minoritu a mistni partner majoritu. Skodovka dostavala pouze zaplacen licencni poplatek.
nejásejte, jásat bude někdo jiný, kdo spojení ocení, každý má volbu
Ona ta komunistická totalitní Čína je v mnohem více kapitalistická, než ten náš euro socialistický píseček. A ta totalita je tam asi taková, že se tomu všichni na místě smějí. Ale je pravda, že pár mega tvrdých komoušů tam je.
Doporučuji vám něco si o ČLR přečíst, pak pochopíte co je ten zrůdný režim za svinstvo.
hlavně melte o politice i na serveru o dopravě
Doporučuji vám si do Číny zaletět. Zbytečné číst, lepší vidět. A komunismus tam fakt nehledejte.
Volic SPD?
Podle mě jen cestovatel, který tam někdy byl. Já tam byl mockrát a proti Číně je komunismus u nás. To že jsme proti Číně zaostalí, to je věc jiná.
Doporučuji tam zajet a promluvit si s místními lidmi.
Vy o Číně nevíte vůbec nic.
Než něco napíšete, tak je dobré o tom něco vědět.
Kolikrát jste tam byl a kde všude prosím?
No ač souhlasím s názorem o totalitním režimu, musím se smát. Přemýšlím že v tolik letecky vychvalovaných společnostech Emirates, Quatar, Ethiad ta svoboda pro běžné občany a práva zejména pro ženy také moc není. No a všechny tyto země s Ruskem mají také normálně lety a čile obchodují a přeprodávají. A takové Turecko,kam poletí k moři půlka Čechů se s Ruskem také v klidu přátelí.
Tím samozřejmě neříkám že se máme přátelit s Ruskem, ale směji se názorům nepodporuji číňana a nepoletím přes Rusko a pak budu chválit třeba Emirates…
Můžu se zeptat, co je to za společnosti Quatar a Ethiad? V životě jsem o nich neslyšel. To jsou nějaké nové?
A jeste Emirejts
A jak by rekla vetsina cechu EmireJTS 😀
A jak je na tom Quantas?
Hm… Takže sice nová dálkovka v PRG, ale zase špatně, protože léta do špatné země.
Na přestup to může být docela zajímavé, třeba Nový Zéland či Austrálie případně celá ostrovní oblast jižně od Číny a samozřejmě Japonsko a Korea.
Zajímavé je, že se jim stále vyplatí to provozovat s tím dlouhým pobytem na zemi, počítám kvůli odpočinku posádky co (ke své smůle) asi nebude mít v Praze layover.
Posádka určite layover mať bude, 7 hodín medzi príletom a odletom rozhodne nie je dosť na odpočinok pred ďalším letom. Pobyt na zemi je v diaľkovej doprave pomerne štandardný, holt čas je fyzikálna veličina s ktorou nič nespravíš a proste to lietadlo musí počkať do času ktorý je vhodný pre spiatočný let.
Ok, to si uvědomuji, že naplánovat lety přes časová pásma optimálně není nic jednoduchého a 7 hodin mi přišlo relativně málo na odpočinek. Ale zase… rotace..
Peking 2:30 -> 6:45 PRG
PRG 14:00 ->noc->5:30
…naznačuje, že kdyby letěli hned zpět (řekněme odlet do 8:00), tak to do půlnoci do Pekingu stihnou. Tak buď přílet v noci není tak atraktivní (což úplně není), třeba mají ještě plány z Prahy linku prodloužit…
Každopádně jen takové polemizování o ničem. 🙂
Možná samotný Peking nenaplní to letadlo, ale potřebují přípoje do celé Číny, a ty přes noc nemusí být k dispozici.
A stihl by se obrat za hodinu?
Určitě tam něco takového bude. Jak jsem psal výše, spíše by bylo zajímavé vidět ekonomicky, jak moc se takový prostoj prodraží / vyplatí, vyloženě o konkrétní časy mi až zase tak nejde.
7h je ok. Pokud by měli dát rezervu a nějak to honit, tak to třeba otočí za 2-3h a pak poletí a letadlo bude zas někde sedět (čeká se na ranní odlety). Takže náraz sedí na dvou místech, platíš lidi, nejde udělat nějaký servis, který během 7h stihneš. Tady je vidět, že je to časované na ranní přílet do hubu, dřív to tam nechtěj.
Na co vám je přílet o půlnoci na hub, z kterého už nikoho nikam dál nedostanete?
Takových je…
A spíše se zamýšlím nad ekonomikou prostoje letadla než nad praktičností časů.
Na wide body dálkovou se standardně počítá s obratkou min. 2.30 h… přece jen výstup, vyložit zavazadla a cargo, naložit totéž, úklid (což je v tomto případě dost důkladná akce), catering, security checky posádkou, nástup cestujících… To chce čas. Za hodinu ani nahodou.
Ale bude.
Layover mnohdy delší bývá na linkách „sever-jih“ (JNB-FRA…) především kvůli nočním uzávěram letiště a ideálním přípojům, takže brzký ranní přílet a pozdě večerní odlet. Ostatně se podívejte na letový řád Ethiopean Airlines, obvykle mají jejich dálková letadla denní nálet cca 10h…
Bude to letadlo stát celou dobu u gatu, nebo ho budou převážet na tu dobu na nějaké vzdálenější stání?
Kdysi to bylo tak, že stálo u gatu a jelikož je Praha stále docela mrtvá, tak předpokládám, že to tak bude i nadále.
Někdy před covidem létaly Peking-Praha-Bělehrad-Praha-Peking
Z Vídně levnější
Můžu se Vás zeptat kde jste na to přišel ? Z Vídně do Pekingu létá Air China a prodej na linku z Prahy ještě není spuštěný…
Předpoklad na základě dlouhodobého sledování a porovnávaní cen všech dálkových linek
Jestli jste se vším takhle rychle hotový, tak potěš😉
Jj, pro hatery Prahy je tohle dalsi sul do uz tak hlubokych ran osudu, ze kdyz uz nemaj co by, tak si zacnou vymejslet tyhle pohadky
Ve středu v létě to bude aspoň vypadat jako na „velkém“ letišti – 06:45 – 14:00 Hainan A330, 07:40 – 10:40 China Airlines A350, Delta 10:55 – 12:40 B763, Emirates 13:00 – 15:45 B777, Qatar 14:20 – 16:05 B788, Korean 16:45 – 18:50 B789
A je potvrzene ze bude letat Delta?
Ano 😊 jen čas odletu je 12:55
Na velkém letišti tohle odbavíte do vzduchu během pár minut a nikoliv během celého jednoho dne.
Ano, ale Praha je prostě malé letiště, tak to je a bude, proto jsme rádi za jakékoli heavy.
A proto taky píšu, že to asi těžko bude vypadat jako na „velkém“ letišti.
Snad je to dobrý signál k návratu čínských dopravců. Ty linky nebyly zlé…. Více takových zpráv.
A šlo to i bez Zemana na hradě.
milánku, ideologie je ideologie a byznis je byznis
Fajn, letěl jsem s nimi dvakrát a bylo to vždy velmi dobré. Dokonce jednou měli na palubě i českou letušku.
Při jedné cestě byli spolucestující skupina tělesně postižených, ti si chválili, jak byla tato společnost ochotná jim pomoci a jak jim vycházela vstříc. Údajně chtěli původně letět s jinou společností (nevím, s jakou), ale ti, když slyšeli, že by měli přepravit skupinu vozíčkářů, tak je rázně odmítli.
Mezi cestujícími bylo tak od 10 do 30% Čechů, zbytek Číňani.
Ano, Irys byla legenda. Ale s létáním skončila shodou okolností současně se začátkem pandemie a dnes má úplně jiné (a příjemnější) starosti.