Z Česka se bude opět létat do Číny, Hainan Airlines obnoví linku Praha – Peking

Airbus A330 letecké společnosti Hainan Airlines. Zdroj: Letiště PrahaAirbus A330 letecké společnosti Hainan Airlines. Zdroj: Letiště Praha

Návrat čínského dopravce do Prahy je plánován na 24. června, z Pekingu bude létat třikrát týdně.

77 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Co na to paní Pekarová s Taiwancem ? Aby Letišti Praha nehubovali !! Čína je hrozba přece.

Jan Sůra

Zase jste si zapomněl prášky?

rzc

Nemuzu se dopocitat. Takze Praha-Peking za 8h20m? Praha-Seoul je totiz 11h20m.

Y.K.

Protože Korean nelétá přes Rusko, stejně jako evropští dopravci, má to tedy mnohem delší trasou než je ta po ortodromě.

Aleš

9h20min PRG-PEK

rzc

Aha, v Cine neni letni cas, takze 9h20. Dik.

Člen Verdi

Konečně rozumné spojení do Číny. Snad se tam v létě podívám

dima

předpokládám že přes území ruska, ne díky

Jakub

to je fakt důležité

Lubox

Ano je!

Jakub

pak leťte s někým jiným, já rád využiji

Balíkář

Emirates si vesele letá přes Rusko, půjdete vlastním tělem blokovat rwy až bude přistávat také v Praze? Měl byste, je to důležité!

okk

Podobnou cestu jsem absolvoval na podzim. Překvapivě přelet přes Rusko není až takový problém – je to jednoznačně nejrychlejší/nejlevnější cesta od nás do východní Asie. Co se týče vlastní bezpečnosti – létá se severněji, takže zbloudilá raketa z válkou zasaženého území moc nehrozí, ale asi bych tudy neletěl, pokud bych byl Ruskem hledaná osoba (Bělorusové už předvedli odklonění letadla a zatknutí hledané osoby, od Rusů bych nečekal nic jiného). Co může někomu vadit je že Rusové dostanou zaplaceno za využití vzdušného prostoru – s tím se lze vyrovnat mnoha způsoby – můžete se rozhodnout tudy vůbec neletět (protože nechcete podpořit… Číst vice »

Václav Táborský

To mne docela překvapuje, buzerace s pasy v Pekingu na letišti. Když jsem byl v ČÍně v roce 2016, tak vstup do země trval asi 15 s (pouze razítko do pasu a nulová fronta). Situace byla tak absurdní, že déle čekali držitelé Čínských pasů.

okk

Také mě to překvapilo. Letěl jsem VIE->PEK->KIX a zpátky HND->PEK->FRA s Air China. Vzhledem k tomu, jak to tam měli udělané, tak bych řekl, že to tam takto dříve nebývalo. 1) stage byla jakási automatická brána, která si načetla/naskenovala pas a pak si Vás vyfotila, jenže to počítalo s výškou průměrného Číňana, takže vysoký Evropan se u toho musí kroutit, aby Vás to pustilo dál. 2) stage byla úřednice co opět/ručně prohlédla cestovní pas, udělala si fotku webkamerou (opět jste ji museli zapózovat), chvíli něco datlila do kompu a pak Vám dala razítko na boarding pass 3) stage bylo kombo… Číst vice »

lvy

To je divné, ne že by nebyla fronta, ale na tranzitu jste vůbec neměl chodit na imigrační, možná to byl ten problém.

okk

Bylo to označené jako „International transit“. Jinak se k té gate dostat nedalo. Ptali jsme se. Na imigrační na vstup byla jiná fronta (kratší).

David

Neví někdo jestli to bude létat a333 nebo a332?

Dominic

A330-300 má kapacitu 292 cestujících

PetrM

jak to souvisí s dotazem?

Dominic

V článku je informace že to bude létat A330 s kapacitou 292 sedadel

Martin Csabo

že na instagramu je uvedeno že budou posílat stroj s kapacitou 292 cestujících

David

Ok dekuji

Bez přezdívky

Nevím jestli jásat kvůli spojení s totalitní komunistickou čínou. Tam na dovolenou fakt nepojedu.
Daleko víc se mi zamlouvá přímé spojení do sousední vyspělé civilizace, na Taiwan. Tam bych si dovolenou představit uměl.

Tom

Vidím to stejně, přesto, že jsem šetrný, nechtěl bych v Číně ani přestupovat. I kdyby byly letenky sebelevnější. Nutno však uznat, že nějaká businessová klientela na trase bude a „rekreanti“ asi budou v menšině. Jinak si subjektivně myslím, že Hainan jsou z Číňanů nejlepší.

selarp

Napsáno na počítači/mobilu vyrobeném v Číně…

Jano

Tak chlape celá Škodovka vyrába v Čine.
Čo to tu melete za nezmysli. Polovicu vecí doma máte z Číny. Vy už ste horší ako tí čínský komanči. To už je skôr Severná Korea.

Vlastimil Kocurek

Výroba Škodovek v činském W není pro nás rozhodující, i při prudkém poklesu poptávky, se to ekonomicky téměř neprojevilo.
„celá Škodovka vyrába v Čině „= nesmysl, Škoda naopak se přesunula na jiný trh, do Indie.

Tom Matto

Navic v ciskem spolecnem podniku ma VW jen minoritu a mistni partner majoritu. Skodovka dostavala pouze zaplacen licencni poplatek.

Jakub

nejásejte, jásat bude někdo jiný, kdo spojení ocení, každý má volbu

lvy

Ona ta komunistická totalitní Čína je v mnohem více kapitalistická, než ten náš euro socialistický píseček. A ta totalita je tam asi taková, že se tomu všichni na místě smějí. Ale je pravda, že pár mega tvrdých komoušů tam je.

Bez přezdívky

Doporučuji vám něco si o ČLR přečíst, pak pochopíte co je ten zrůdný režim za svinstvo.

Jakub

hlavně melte o politice i na serveru o dopravě

Jirka

Doporučuji vám si do Číny zaletět. Zbytečné číst, lepší vidět. A komunismus tam fakt nehledejte.

Dino

Volic SPD?

lvy

Podle mě jen cestovatel, který tam někdy byl. Já tam byl mockrát a proti Číně je komunismus u nás. To že jsme proti Číně zaostalí, to je věc jiná.

lvy

Doporučuji tam zajet a promluvit si s místními lidmi.

Vlastimil Kocurek

Vy o Číně nevíte vůbec nic.

Tom

Než něco napíšete, tak je dobré o tom něco vědět.

lvy

Kolikrát jste tam byl a kde všude prosím?

Kamil Novotný

No ač souhlasím s názorem o totalitním režimu, musím se smát. Přemýšlím že v tolik letecky vychvalovaných společnostech Emirates, Quatar, Ethiad ta svoboda pro běžné občany a práva zejména pro ženy také moc není. No a všechny tyto země s Ruskem mají také normálně lety a čile obchodují a přeprodávají. A takové Turecko,kam poletí k moři půlka Čechů se s Ruskem také v klidu přátelí.
Tím samozřejmě neříkám že se máme přátelit s Ruskem, ale směji se názorům nepodporuji číňana a nepoletím přes Rusko a pak budu chválit třeba Emirates…

Průvodce původní Aleš

Můžu se zeptat, co je to za společnosti Quatar a Ethiad? V životě jsem o nich neslyšel. To jsou nějaké nové?

Dino

A jeste Emirejts

Dino

A jak by rekla vetsina cechu EmireJTS 😀

Petr

A jak je na tom Quantas?

Apex

Hm… Takže sice nová dálkovka v PRG, ale zase špatně, protože léta do špatné země.

lvy

Na přestup to může být docela zajímavé, třeba Nový Zéland či Austrálie případně celá ostrovní oblast jižně od Číny a samozřejmě Japonsko a Korea.

Y.K.

Zajímavé je, že se jim stále vyplatí to provozovat s tím dlouhým pobytem na zemi, počítám kvůli odpočinku posádky co (ke své smůle) asi nebude mít v Praze layover.

Samo

Posádka určite layover mať bude, 7 hodín medzi príletom a odletom rozhodne nie je dosť na odpočinok pred ďalším letom. Pobyt na zemi je v diaľkovej doprave pomerne štandardný, holt čas je fyzikálna veličina s ktorou nič nespravíš a proste to lietadlo musí počkať do času ktorý je vhodný pre spiatočný let.

Y.K.

Ok, to si uvědomuji, že naplánovat lety přes časová pásma optimálně není nic jednoduchého a 7 hodin mi přišlo relativně málo na odpočinek. Ale zase… rotace..

Peking 2:30 -> 6:45 PRG
PRG 14:00 ->noc->5:30

…naznačuje, že kdyby letěli hned zpět (řekněme odlet do 8:00), tak to do půlnoci do Pekingu stihnou. Tak buď přílet v noci není tak atraktivní (což úplně není), třeba mají ještě plány z Prahy linku prodloužit…

Každopádně jen takové polemizování o ničem. 🙂

VTT

Možná samotný Peking nenaplní to letadlo, ale potřebují přípoje do celé Číny, a ty přes noc nemusí být k dispozici.
A stihl by se obrat za hodinu?

Y.K.

Určitě tam něco takového bude. Jak jsem psal výše, spíše by bylo zajímavé vidět ekonomicky, jak moc se takový prostoj prodraží / vyplatí, vyloženě o konkrétní časy mi až zase tak nejde.

MajsterN

7h je ok. Pokud by měli dát rezervu a nějak to honit, tak to třeba otočí za 2-3h a pak poletí a letadlo bude zas někde sedět (čeká se na ranní odlety). Takže náraz sedí na dvou místech, platíš lidi, nejde udělat nějaký servis, který během 7h stihneš. Tady je vidět, že je to časované na ranní přílet do hubu, dřív to tam nechtěj.

lvy

Na co vám je přílet o půlnoci na hub, z kterého už nikoho nikam dál nedostanete?

Y.K.

Takových je…
A spíše se zamýšlím nad ekonomikou prostoje letadla než nad praktičností časů.

Apex

Na wide body dálkovou se standardně počítá s obratkou min. 2.30 h… přece jen výstup, vyložit zavazadla a cargo, naložit totéž, úklid (což je v tomto případě dost důkladná akce), catering, security checky posádkou, nástup cestujících… To chce čas. Za hodinu ani nahodou.

Lkprak

Ale bude.

Ondřej

Layover mnohdy delší bývá na linkách „sever-jih“ (JNB-FRA…) především kvůli nočním uzávěram letiště a ideálním přípojům, takže brzký ranní přílet a pozdě večerní odlet. Ostatně se podívejte na letový řád Ethiopean Airlines, obvykle mají jejich dálková letadla denní nálet cca 10h…

jbb

Bude to letadlo stát celou dobu u gatu, nebo ho budou převážet na tu dobu na nějaké vzdálenější stání?

lvy

Kdysi to bylo tak, že stálo u gatu a jelikož je Praha stále docela mrtvá, tak předpokládám, že to tak bude i nadále.

Dominic

Někdy před covidem létaly Peking-Praha-Bělehrad-Praha-Peking

J.J.

Z Vídně levnější

Aleš

Můžu se Vás zeptat kde jste na to přišel ? Z Vídně do Pekingu létá Air China a prodej na linku z Prahy ještě není spuštěný…

J.J.

Předpoklad na základě dlouhodobého sledování a porovnávaní cen všech dálkových linek

Martin

Jestli jste se vším takhle rychle hotový, tak potěš😉

Air Traveller

Jj, pro hatery Prahy je tohle dalsi sul do uz tak hlubokych ran osudu, ze kdyz uz nemaj co by, tak si zacnou vymejslet tyhle pohadky

Dominic

Ve středu v létě to bude aspoň vypadat jako na „velkém“ letišti – 06:45 – 14:00 Hainan A330, 07:40 – 10:40 China Airlines A350, Delta 10:55 – 12:40 B763, Emirates 13:00 – 15:45 B777, Qatar 14:20 – 16:05 B788, Korean 16:45 – 18:50 B789

Marek Šlechta

A je potvrzene ze bude letat Delta?

Aleš

Ano 😊 jen čas odletu je 12:55

lvy

Na velkém letišti tohle odbavíte do vzduchu během pár minut a nikoliv během celého jednoho dne.

Martin

Ano, ale Praha je prostě malé letiště, tak to je a bude, proto jsme rádi za jakékoli heavy.

lvy

A proto taky píšu, že to asi těžko bude vypadat jako na „velkém“ letišti.

jaroslav.dohnalik

Snad je to dobrý signál k návratu čínských dopravců. Ty linky nebyly zlé…. Více takových zpráv.

Luděk Štěkala

A šlo to i bez Zemana na hradě.

JGR

milánku, ideologie je ideologie a byznis je byznis

VTT

Fajn, letěl jsem s nimi dvakrát a bylo to vždy velmi dobré. Dokonce jednou měli na palubě i českou letušku.
Při jedné cestě byli spolucestující skupina tělesně postižených, ti si chválili, jak byla tato společnost ochotná jim pomoci a jak jim vycházela vstříc. Údajně chtěli původně letět s jinou společností (nevím, s jakou), ale ti, když slyšeli, že by měli přepravit skupinu vozíčkářů, tak je rázně odmítli.
Mezi cestujícími bylo tak od 10 do 30% Čechů, zbytek Číňani.

Lkprak

Ano, Irys byla legenda. Ale s létáním skončila shodou okolností současně se začátkem pandemie a dnes má úplně jiné (a příjemnější) starosti.