Z bývalé koridorové tratě z Chrástu do Plzně bude cyklostezka. Šlapací drezíny nebudou
Jednání ztroskotala na ceně. Stavba cyklostezky může začít příští rok.
Plzeňský kraj ustoupil od plánů umožnit na místě zrušené železniční koridorové trati mezi Chrástem a Plzní jízdu po šlapací drezíně. Místo toho už z trati koleje mizí. Na tělese dráhy vznikne cyklostezka. Důvodem jsou odlišné představy kraje a Správy železnic o ceně.
Na posun v plánech na využití trati upozornil zpravodaj městského obvodu 4 Doubravecké listy s odvoláním na další informace z Mladé Fronty Dnes.
Nákup trati s kolejemi narazil na cenu. Správa železnic požadovala za přenechání svršku železnice 33 milionů korun, kraj maximálně 10 milionů korun. Jednání trvala dva roky. „Teď budeme chtít, aby nám všechen zbytek urychleně převedli bezplatně, aby už nechtěli nic za mosty nebo něco dalšího. Budeme žádat, aby nám zároveň hned dali souhlas s provedením stavby cyklostezky, kterou máme naprojektovanou,“ řekl MF DNES náměstek hejtmanky Plzeňského kraje pro oblast dopravy Pavel Čížek.
Akce kraje a města
Stavba cyklostezky za odhadovaných třicet milionů korun by podle Čížka mohla začít už v příštím roce. Kraj řeší stavbu v úseku z Bukovce do Chrástu. Na území Plzně pak Správa veřejného statku města Plzně, městský obvod Plzeň 4 a Útvar koncepce a rozvoje města Plzně. Projektant pro město dokončuje projektovou dokumentaci napojení krajské části cyklostezky z Chlumku na stávající cyklostezku nad Psovským údolím u lávky přes bývalou železnici u Chlumku.
„Zástupci města uvedli, že jakmile kraj zrealizuje úsek cyklostezky z Chrástu do Chlumku, město na stavbu naváže napojením zbývající části. Cyklostezka by tak vedla z Chrástu až k portálu ejpovického železničního tunelu na Doubravce, kde se napojí na stávající trasy. Nutné je dořešit například parkování v lokalitě tak, aby cyklostezku mohli pohodlně využívat také in-line bruslaři,“ upřesnil místostarosta čtvrtého obvodu Zdeněk Mádr.
Plzeň současně zadá studii, jak vhodně využít prostor bývalé železniční tratě nad Psovským údolím. „Z hlediska rozhledu se jedná o nejzajímavější místo na celé trase bývalé železnice. Jedna z možností je, že by zde mohlo vzniknout odpočinkové místo s informačními cedulemi o historii tohoto území,“ dodává Zdeněk Mádr.
Železniční trať byla zrušena po otevření ejpovických tunelů. Její konec kritizuje například sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD.cz. V případě mimořádnosti v tunelech není možné trasu kvůli zrušení prakticky jinudy objet.