Z bývalé koridorové tratě z Chrástu do Plzně bude cyklostezka. Šlapací drezíny nebudou
Demontáž svršku na zrušené trati Chrást - Plzeň. Foto: Martina Seidlerová / Městský obvod Plzeň 4
Jednání ztroskotala na ceně. Stavba cyklostezky může začít příští rok.
Vedení tohoto kraje dle mě o dopravě a obzvláště železnici neví absolutně nic . Pouze můj osobní názor ))) .
Mohli se tam zkoušet nová kolejová vozidla od Škoda Plzeň. Třeba…
stará trať se musela zrušit kvůli podmínkám nastaveným v eurodotacích, ale nic nebránilo tomu po šesti letech aspoň jednu kolej obnovit coby novou stavbu (vedle ní by se asi vlezla i ta cyklostezka)
Samozřejmě že nebránilo – potřebnou půlmiliardu na podzim očešete ze šlupkovníku na vaší zahrádce…
300 mega bez cyklostezky – pořád lepší než architektonické onanie v Nehvizdech
Silnice vedle otevřené dálnice se také neruší…….
Protože slouží místní obsluze, na této trati nebyla ani jedna zastávka.
Zatím neruší.
Když se kouknou do mapy tak vůbec nerozumím tomu, jak někdo mohl prosadit, že trať Radnice – Plzeň se nyní jezdí úvratí přes Kyšice. Ta kolej by se tam sakra hodila, jak pro náklad, tak pro motorák do Radnice, který nyní zbytečně zasírá koridor a jako bonus se cestujícím zdvojnásobily dojezdové časy.
jen pro pořádek – trať Plzeň-Radnice úvraťuje v Ejpovicích, pokud byste nechal původní trať z Doubravky do Chrástu a zrušil úsek Ejpovice-Chrást, úvraťovalo by se v Chrástu….. a pravdou je, že ve zrušeném úseku nebyla žádná zastávka, zatímco v Dýšině je nemaláí frekvence cestujících kteří pracují v tamní průmyslové zóně (býv. Škoda Ejpovice)…….nejlíp by bbývalo ponechat celou starou trať v provozu, po celé délce zrušit jednu kolej a modernizovat druhou (samozřejmě ponechat AC 25kV)
Při troše šikovnosti by se dal udělat triangl v Chástu.
A zastávka by se dala udělat v Bukovci, to by tam už vlaky nemusely zdržovat, už by to nebyly hlavní koleje koridoru.
Jinak si myslí, že po po snesení jedné koleje by klidně mohla být cyklostezka a na druhé by se jezdlo.
Jezdil jsem tudy rád. Tak si vezmu kolo, no…
Jo jo. I v zimě, dešti…
…to je čistě otázka vhodného oblečení
Zajímala by mne cena kolejnic a všeho kovového v kovošrotu. Jistě se kolejivo jinde nevyužije. Takhle je těžké posoudit, kdo chtěl koho ,,odrbat“.
Ono to bude kolem těch 10 milionů, ale když do toho běžný člověk zas nevidí, tak je to fakt zhruba – tj. nečekal bych že by to mělo být pod milion ani nad 100 milionů.
No ta cena šrotu je okolo 5 Kč/kg ,kolej má asi 50 kg/metr, to je 500 Kč/m, půl milionů za kilometr…A pak tam jsou ještě pražce,štěrk,podkladnice, šrouby….
Sorry, vidím, že jste to spočetl dřív… Jen to ještě musíte násobit dvěma, jako Karel Němec. 🙂
A byly tam opravdu kolejnice S49? Tady bych očekával R65) Ale jinak je to detail.
Za železný šrot můžete dostat i 7 Kč/kg. Kolejnice S49 váží 49 kg na metr, to je skoro 200 tun na kilometr trati (a 1,3 milionu korun, minus náklady na demontáž a dopravu).
K tomu drobný materiál, snad je tam i železný most…
Děkuji za rozumné odpovědi.
Koleje z koridorů (kolejové pole s kolejnicemi S49 nebo R65) zatím není problém využít jinde, ať do traťovách kolejí regionálních tratí nebo předjízdné koleje ve stanicích celostátních. takhle se to i projektuje.
Ta cyklostezka nedojde na Doubravku a skončí někde u Bukovce? Aha…
Všechno je v článku, úsek Chrást > Bukovec (Chlumek) dělá kraj, navazující Chlumek > Doubravka (k Jiřímu) město.
Bude to super.
Je mně smutno z toho, že nezůstala zachována aspoň jedna kolej. Mohla být využita jako odklon při problémech v tunelu a po úpravě napojení trati do Radnice mohly být vlaky vedeny po této trati přímo na Plzeň bez úvratě v Ejpovicích.
Proč by v tunelu měly nastávat nějaké problémy? Je to trať jako jakákoli jiná, to že vede betonovou trubkou je nepodstatný detail.
To je sarkasmus?
Dle Murphyho by případný problém nenastal v tunelu, ale tam, kde se odpojuje objízdná trasa. Aby to stálo zato.
Já si myslím, že tohle řešení je ok. Alespoň se tak přírodní rezervace Zábělá stane klidnou odpočinkovou zónou. A pokud by někoho napadlo propojit pravý břek s levým a tedy Zábělou s přírodní rezervací Háj a NS F.Malocha tak by to bylo naprosto dokonalé. Takže za ušetřené peníze mají námět na další zvelebení této lokality.
Lávka měla být u bukoveckého jezu, ale nějak z toho sešlo, tipnul bych že se postavili proti majitelé baráků u jezu. Je tam bohužel velká vzdálenost mezi mosty, je na Bílé Hoře a pak až Dolany (papírenská lávka je zdemolovaná).
Ta vzdálenost mezi mosty je tam velká. Ten Bukovecký jez by byl dobrý. Klidně by mohla být souběžně s jezem a cesta mohla pozvolna stoupat po vrstevnicích SZ až na NS.
Vlastně by nemusela ani stoupat, ale vést po vrstevnici a po nějakých 660 metrech by se s NS setkala.
Ušetřené? Jako že místo 33 za trať, jak je, zaplatí 10 za trať a 30 přinejmenším za nalití asfaltu? A příroda se nejlépe šetří dalšími auty, kamiony a silnicemi, že ano. 🙂
A než vznikl tunel, tak k odklonu sloužilo co? Stavět pro tunely odklonove trasy nebo nechávat staré tratě pro případ, že jednou za deset let budou na 2 dny potřeba, je nesmysl. Lidé tu trať v podobě cyklostezky rádi využijí.
Než vznikl tunel, byly daleko homogennější jízdní doby R a Pn/NEx, plus (po většinu doby) jezdilo osobky mnohem méně, a pro čekání před úrovňovým křížením v Plzni existovala stanice Chrást se spoustou sudých kolejí. Samozřejmě by mohlo být řešením i doplnění výhybny někde východně od tunelu (přímo v Plzni asi není moc kde), nikoli nutně stará trať, ale k tomu jaksi nedošlo (na rozdíl od omezení možností předjíždění v mnoha jiných stanicích na trati). A samozřejmě i z pohledu lokálky (a dokonce Chrástu samého) by bylo lepší mít triangl před Ejpovicemi než úvrať v Chrástu, ale ani k tomu jaksi… Číst vice »
Jo a samozřejmě stará trať dávala aspoň nějakou naději na bezúvraťové zapojení do plzeňského ranžíru od Prahy.
Tak to možná leda vám, v reálu tam tunel kvůli nákladům nikdo kutat nebude a to dobře víte…
Tunel?
Tak jak byste nastoupal z údolí nahoru k ranžíru?
> na bezúvraťové zapojení do plzeňského ranžíru od Prahy
A kudy tudy do Bavorova? Tedy do ranžíru…
Cca nějak takhle: https://mapy.cz/s/juzemuhoze
Opravdu má někdo pocit, že je projednatelná trať skrz Bílou horu a Přírodní park Berounka?
Tak CHKO to není. Kdyby se to projednávalo tak nějak od začátku, tak si myslím, že problém by nebyl.
V tomto případě musím uznat, že cyklostezka by měla své opodstatnění a to tím, že navazuje na obou koncích na cyklotrasy další. Rovněž by cyklisté neměli důvod likvidovat lesní turistické stezky a měli by zajištěn přístup k NS Zabělá.
Konečně máte i rozumný názor.
Hezký den. Díky. Tak určitě se naše názory budou v budoucnu zase někdy trochu rozcházet, ale tady se shodneme ; – )
To je dobře, cyklostezku využije řádově víc lidí než nějaké drezíny.
A dálnici řádově víc kamionů než nějaké koleje. 🙂 No jo, no. Kdo chce kam…
Teď jsem to nějak nepobral s těmi čísly.
SZ chtěla za koleje 33 mil. kraj by souhlasil s maximalně 10 mil.
Teď se to převede bezplatně (snad) a uděla se cyklostezka za cca 30 mil?
Asi tam chtěli mít cyklostezku tak i tak? Svršek po dvoukolejné trati je dost široký.
Ale vždyť je to jednoduché. Když chcete něco budovat, tak jedině cyklostezku, protože na tu z EU kápnou kačky. Už tady někdy někdo slyšel, že by se z toho měla vybudovat třeba dráha pro Inline a nebo stezka pro pěší? Myslí, že asi ne.
Jestli už tady někdo četl o dráze pro inline? Ano, v článku.
Dobře, napsal jsem to nepřesně. Měl jsem na mysli to, zda by už se někdy stalo , že bylo od počátku vybudováno něco, co by neslo jiný název a ne cyklostezka.
Stezka pro chodce a cyklisty. Bruslař (i běžkař) je brán jako chodec.
Ale pěší tam budou moci, ta stezka bude dostatečně široká. Jinak cyklostezka s odděleným pruhem pro pěší se chystá po bývalé trati z Vršovic na Garden City.
„Cyklostezka“ je bráno ne jako skutečná Stezka Pro Cyklisty (dopravní značka C08)
Ale prostě jako asfaltka pro výletníky. Koloběžky, brusle, kočárky,… budou moc taky. A sportovci opatrně, motají se tam děti i psi.
Na drtivou většinu těch cyklostezek reálně pěší (a tedy i bruslaři) samozřejmě smí. Na bruslích je člověk samozřejmě víc limitován terénem, takže některé ty cyklostezky reálně nevyužije, i když mu to nikdo nezakazuje, ale to je holt vlastnost těch bruslí. Stavět oddělenou stezku vysloveně pro bruslaře vedoucí x-km odněkud někam není úplně účelné, to se spíš vyplatí udělat tam cyklostezku dvojnásobně širokou a s dobrým povrchem, aby po ní případní dálkoví bruslaři mohli a vešli se tam. Samozřejmě pokud někde bude lidí na kolech i na bruslích tolik, že se vyplatí tam udělat paralelní oddělené stezky pro jedny i pro… Číst vice »
Tenhle týpek?
https://www.extrastory.cz/muz-plave-kazdy-den-v-rece-do-prace-aby-se-vyhnul-dopravni-zacpe
SprŽeli jde hlavně o ty koleje, co tam jsou. Asi bude lepší, když na nich budou jezdit někde na lokálce osobáky než tady drezíny. Těleso na nic nepotřebují a kdyby bylo v budoucnu potřeba, tak asi není problém ho na kraj převést s věcným břemenem a cyklostezku přebudovat zpátky na trať.
> Teď se to převede bezplatně (snad)
A předtím si SŽ odveze ten kolejový svršek za 33 mil. Kč.
Ty 23 miliony by SŽ nevytrhly … ….
Kocourkov. Na jedné straně ekologické tlaky na převedení co největších intenzit dopravy na koleje, na straně druhé rušení tratí umožňujících větší propustnost na některých úsecích, event. jízdu odklonem při mimořádnostech (které jsou mimochodem slabinou naší železniční sítě v kontextu před. transitní nákladní dopravy – vizte trať do Německa po přívalových deštích a podemletí mostku/propustku a zastavení mezinárodní dopravy na úseku, s téměř nemožností jízdy jinou trasou) . Na druhou stranu lepší, než kdyby se to mělo postupně rozkrást a zarůst náletovými dřevinami, takhle aspoň zůstane trasa železniční trati v území zachována.
Emile a to je jako standard, že každý železniční tunel má k sobě cancourek objízdné trasy „kdyby něco“?
Nebo tu má jen pár šotomagorů fixní ideu, o které bude ještě deset roků plácat?
Některé náklady tunelem nelze.
To byl problém nadrozměrných sovětských vozů v tunelech kolem Krasíkova, stavěných za císaře pána?
Ne, to je problém převáženého nákladu.
Pro takový náklad vypadává velká část naší sítě, například z Prahy do Ústí nelze jet přes Kralupy; z Prahy do Budějovic nelze přes Tábor; z Prahy do Brna nelze ani přes Blansko, ani přes Havlíčkův Brod, ani přes Olomouc a tak dále… Michodem ani z Děčína do Německa se nedostanete bez tunelu, že jo?
Ne v tunelech, ale jednom tunelu, kde při jízdě vlaků „s ingoty“ byl možný pouze jednokolejný provoz. „Kralupskými tunely“ ingoty nemohly ….
Myslíte přepravy podle ADR?
Ono to teď tak moc nevadí, ale až se (snad) bude jezdit ve velkém přes Domažlice do Německa, tak to bude větší problém.
Samozřejmě, že by bylo dobré, kdyby ke každému úseku (nejen tunelu) byla dobrá objízdná trasa …. samozřejmě, že v současné praxi jde „jen“ o to, čím více a lepší, tím lépe, a aspoň k důležitějším místům a úsekům. Příliš mnoho velkolepých investicí v tomto směru nemá šanci, ale rušit a bourat v tomto případě byla a je škoda čím dále tím obtížněji a nákladněji odstranitelná.
Takže nám chybí VRT, ale budeme radši stavět nebo udržovat objízdné koleje kolem tunelů? No tak jasně. Není nad to, když priority určuje fanoušek vláčků. 🙂
A ten Ejpovický tunel je co? Není to náhodou základ budoucí VRT?. A kde pak budete mít trať pro příměstskou dopravu, pro náklady, až tam tu VRT zapojíte? Budete stavět vedle další tunel, hlavně když nebude trať přes Bukovec?
Nechybí spíš ta slavná VRT akorát tak pár zvlášť uspěchaným fanouškům vláčků??
Ono to není jen o „rušení a bourání“, ale o koridorovou rekonstrukci několika kilometrů trati a stanice Chrást… Celkem bratru za miliardu?
Pro regionálku a náklady ji přece „koridorizovat“ za miliardy nemusíte.
Ejpovickými tunely například nelze s párou. Jedna kolej mohla zůstat kvůli přímému spojení na Radnice a místo druhé koleje mohla být cyklostezka.
Proč ?
Myslím že s kapacitou by to moc nepohlo. Do ejpovic není o moc větší frekvence než dál do Rokycana a na Beroun. Navid tady je objizdna trasa přes Nezvěstice a Rokycany (sice dve uvrate, ale aspoň něco.
Jinak imho nemá smysl udržovat dvě trasy (starou i novou) když se jenom narovnavalo: ČT – Zábřeh, Budějovice – tábor – Benešov, HB – brno. Pravda tady je to trochu delší kousek, ale využití by asi měl fakt jen při nějaké nehodě v tunelu a to se moc nevyplatí.
Škoda že po tomto rozhodnutí se pára nedostane z Plzně na Prahu vlastní silou, tunelem nemůže. Zatím tedy. Přišli jsme o jízdy s plzeňskou 475.111 z IMC..
Sice to bude dražší, ale může jet přes Nezvěstice a Mirošov do Rokycan?
Nemůže. Není tam přechodná. A přechodná tam není z technických důvodů (např. oblouky) ne proto, že to je někde napsaný…
Ok, tak přes Písek.
Toto rozhodnutí nemá na přechodnost parních lokomotiv vůbec žádný vliv. Holt si seženete přípřež s OBU.
úsek:Kralovice u Rak. nz Mladotice
příčiny vzniku:Práce na traťové/staniční koleji
dopad na cestující:Provoz zastaven
předpokládaný konec omezení:10.12.2022 23:59 (viz https://grapp.spravazeleznic.cz/), pak by to mělo jít přes Kralovice…
Opravdu se tam trať opravuje a bude za rok provozuschopná nebo za rok jen posunou konec výluky o další rok?
Upozorňujeme cestující že předpokládaný konec omezení se může změnit 🙂
Také mám podezření, jestli na to Správa železnic nekašle a nedělá si akorát tak z lidí šoufky …. ale to přece není možné ….
A ještě lze jet přes Blatnou a Březnici do Zdic.
Pokud by žehlička jako nezavěšený postrk byla vraždou.
A co teprve ETCS, bez něj se brzy nedostane vlastní silou ani před tunel. 😆 Zastavíme pokrok, prioritou na koridorech je provozovat páru! 😃
Parní lokomotivy mají nárazníky a táhlové háky. Takže se dají dopravovat i jinak než vlastní silou. Pak nepotřebují ETCS.
> Takže se dají dopravovat i jinak než vlastní silou.
Tys to vyřešil. A pak můžou i do tunelu…
Tohle je trochu problém a jsme u toho…pokud se všechny zdánlivě zbytečné tratě zruší a předělají na cyklostezky, tak nebude žádná možnost, jak páru vidět v provozu mimo nějakého pojíždění po depu sem a tam.
Tohle by chtelo rozumnou celkovou koncepci. Vedet, jakou sit chceme a podle toho stavet nove trate, modernizovat nebo udrzovat nebo rusit stavajici. Bohuzel je to dost slozite, kdyz extremisti vidi v zeleznici prezitek minuleho stoleti. A pulka by ji kvuli tomu likvidovala a druha pulka vidi potencial v kazdym metru stavajicich koleji, protoze kdyz se tam pred 100 lety vozila repa do cukrovaru, tak co kdyby nekdo ten dnes neexistujici cukrovar postavil znovu a zurive brani jakymkoli zmenam, protoze kdyz to pred x desitkami let tak krasne fungovalo, urcite bude zase.
Kazdopadne i v te koncepci moderni zeleznice jako celku by melo zustat i par vybranych trati v hezkych mistech a trasach, ktere se zamerne nebudou modernizovat a zustanou pro historicky/turisticky provoz, vcetne pary, atd. Idealne tam, kde je hezke okoli, dost dalsich turistickych cilu a zeleznice tam nedava smysl pro kazdodenni dopravni obsluhu. Protoze i tohle je dulezite. Jen je kravina delat kvuli tomu neudrzitelne drahy (protoze pro bezneho cestujiciho nelakavy) skanzen z cele site a blokovat tim vetsi vyuzivani trati tam, kde jsou i dnes potreba.
Zachovat trochu té historičnosti se s využitím pro každodenní dopravní obslužnost nevylučuje.
Jo, najdou se možná tratě, kde by to šlo kombinovat. Pokud tam tedy té každodenní dopravní obslužnosti není potřeba moc. Tím líp. Každopádně nechávat celou síť bez modernizace jako skanzen kvůli nadšencům železniční historie je cesta k úplné likvidaci železnice.
No jo, to myslíte ten pokrok, při němž se pomalu a jistě ořezává všechno, co mohlo nějak sloužit uživatelům, a kde nejdůležitější jsou ty z jejich hlediska nejméně podstatné věci? 🙂 Ten pokrok, jímž postupně snižujeme podíl železnice na přepravách? 😉
Opět jste nepromarnil šanci projevit se jako osel.
Takže zkrácení a narovnání klikaté trati (=vyšší enegratická náročnost, elektřinu platí dopravce a zákazník nákladní dopravy) o několik kilometrů je špatně?
Obávám se, že u nás převažuje trend optimalizace = znehodnocení. Čest výjimkám!
Říkáte, že tunelem nemůže projet vlastní silou na výkon. Je vůbec možné, aby byla tunelem protažena alespoň zatopená? Pokud by to bylo možné, tak ok. Pokud ne, tak to je skutečně problém.
No sláva!