Z Budějovic se bude létat i v zimě. Čedok přivede tureckou aerolinku
Boeing 737 MAX společnosti Smartwings u terminálu Jihočeského letiště České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Jihočeský kraj předpokládá, že letiště letos odbaví 70 až 80 tisíc cestujících. Meziročně by šlo o výrazný skok.
Budějcům fandím, doufám že se pořádně rozlítají a budou přidavat další a další destinace z tohoto letiště.
Ty kráso .. flylili .. po tom bych toužila letět s neznámou rumunskou společností, která má 2 nebo 3 půjčena letadla stará více než 19 let.
Tohle je snad už mimo úplně, bez finanční spoluodpovědnosti politiků nelze dál fungovat. Je to výsměch všem.
Někteří tu chtějí, aby si k tomu letišti ještě přibrali předloženou úzkokolejku s technickým dluhem.
V čem je podle vás problém? Hromadná doprava je úplně běžně dotována. Vlaky, autobusy, proč ne letadla z ČB?
Mě by zajímalo, jak v případě jednoho letu týdně takové letiště organizačně funguje. Kde se vezme personál (check-in, security, pasáci, technický personál atd.)? T lidi musí být patřičně vyškoleni a není jich zase tak úplně málo. Kde se tam na to jedno letadlo týdně vezmou? Co dělají po zbytek týdne/celé (mimo) sezony? Vůbec si nedokážu představit, jak tohle může smysluplně ekonomicky fungovat. To je jak hospoda, která by měla otevřeno jednou týdně od 11 do 14 hodin.
Pasáci? To jako na holky nebo na kozy? Holt Budějice, to neznám🤣 Jinak souhlas👍
Na nějaké „vyskakování si“ to určitě není (aspoň zatím), ale nezapomeňte i na různé privátní lety malých letadel, o kterých se (nejen tady) nepíše a kterých nemusí být úplně málo a zdaleka ne všichni jejich pasažéři se potřebují dostat do Prahy a okolí – a i tohle letiště, když už tady je, funguje a může mít smysl (větší než Ruzyně) i pro ně.
No jasně, kolik těch multimiliardářů s privátními letadly potřebuje do okolí ČB?🤣 Asi si zaletí na Lipno. I kdyby po tom zatoužili, tak stále je vedle Linec. Tohle letiště nikdy mít větší smysl nebude. Byly to, jsou to a budou to jen vyhozené peníze.
A co třeba velký výrobní a vývojový závod Robert Bosch. Manageři a špičkoví odborníci pořád poletují po světě. A když je třeba nějaký náhradní díl nebo speciální nářadí na linku, tak se každá hodina počítá. Ostatně i ten miliardář s business jetem se v Budějcích najde.
Jo a nebo by jim tam mohli na západ lítat hokejisti…
A ten personál jinak dělá co? Jsou to všichni kontraktori s hodinovkou? Asi ne, co?
JInak si vali šunky. (Ironie).
Většinou je to tak, že má hlavní pracovní naplň a na odbavení si „odskoči“.
Čast děljí externí firmy, něco externiste, někteři to mají jako druhé pracoviště (to budou ti celnici), někdo je na hodinu.
Ta fotka je bezva. Papaláši společně močí zády k cestujícím.
Svorně očůrávají novináře. Vrchnost přeci musí zanechat svoji pachovou stopu. Aspoň něco po nich zůstane.
Nemáte pravdu, v tu chvíli na palubě žádní cestující nebyli, jednalo se o prázdný přelet z Pardubic, byli naopak před nimi 🙂
Zajimalo by me toto prohlaseni:
Čedok, který spící budějovické letiště svou objednávkou loni v srpnu rozlétal, se tak vrací k egyptskému nápadu, který prezentoval už na podzim. Původně hodlal vozit rekreanty z Budějovic do egyptské Taby, a to už od začátku letošního února. Jako dopravce přitom anoncoval MayFair Jets. Kvůli krizi na Blízkém východě ale plány zrušil.
Z Prahy se letalo vesele dal, prijde mi to jako vyhovorka, ze se to zrusilo. Nebo to ma realny zaklad?
Zdravím Davide, neletálo se do Taby od konce října, kdy jsme z destinace všechny klienty evakuovali a chartery jsme tam nevrátili ani v zimě z Prahy. A nebudou ani v létě, na další zimu uvidíme dle situace. Takže ano, má to reálný základ a vždycky komunikujeme tak, jak to je.
Dobre, dekuji za vysvetleni
Švejk International Airport jede bomby! 🙂 🙂 🙂
A palí statisice, at zije green deal a usporna opatreni!!! Vsichni do Egypta z kazde dediny…
…kdo řeší green deal, může jet na kole.
no tak ono spis staci normalne jizni Francie-Italie-Recko. V Turecku je v podstate vsechno horsi (co se tyka dovoleny), ale zato je to nejdal :DDD/
Tohle letiště nemůže stát ekonomicky jen na pár desítkách charterových letů za rok. Po loňském průlomu je třeba hledat dál. Třeba využití pro letecký výcvik, letecké opravny nebo smíšený provoz s vojáky (jako v blízkém Linci).
Hlavně se to nedá počítat mezi skutečná letiště, dokud odtamtud aspoň jednu sezónu nebude létat Ryanair na Stansted.
Je třeba hledat dál. Jedno z nejperspektivnějších (a ekonomicky nejvýhodnějších) využití je nechat to rozpadnout na urbex jakožto pomník lidské hlouposti.
A to se vyplatí…..🤣🤣🤣
80tis kastanu, 80mio dotace, 1000 kc per kastan. A to se vyplati, Horste
a zdá se, že tady sedí celé představenstvo letiště vč. rodinných příslušníků a dávají mínusy za názory proti letišti 😉
Ano, je jich tam 2x víc než na LKPR… hlav.
Můžete méně inteligentním, kteří nemají nárok na vstup do Triple nine society, vysvětlit, co jste vlastně myslel?
Taky jsem překvapen, kolik mínusů tady je. Opravdu jásat nad počtem letu chtivých cestujících odpovídajícím roční frekvenci na nádraží menšího města bez pokladny, to je opravdu k popukání…
lepší jet na odlet do Budějovic než do přeplněné Prahy kde už nemůžeš ani zastavit autem u chodníku
Proto jsou tam parkoviste
Auto stojí, vlaky jedou… 🙂
Loni to bylo nakonec 20kKč/kaštan? Tak to by bylo zlepšení.
Bude sa to predávať len v balíkoch s ubytovaním, alebo to pôjde kúpiť aj samostatne? Tá exotika by stála za vyskúšanie 🙂
Určitě to půjde i bez ubytování ….. jen cena zůstane stejná nebo vyšší 🙂
Brzy to budou prodávat v balíčku s jedním malým plechovkovým Budvarem…
O jaké exotice mluvíte ?
Zdravím Samo, pokud myslíte tyto lety do Egypta, jde stejně jako u jiných charterových letů o celý balíček zájezdu.
Jsou v plánu v zimě také lety z letišť v Pardubicích a Karlových Varech?
Urcite, lety do kazde vesnice…
Zdravím, na tu nadcházející je neplánujeme, odlety chystáme z Brna, Ostravy, Bratislavy a Budějc.
Evidentně lžete ohledně dotace / podpory ze strany ČB (ať už kraje, města, letiště). Pokud by to bylo, jak tvrdíte, tak už dávno létáte Egypt celoročně minimálně z Brna a Ostravy. Zájem by tam byl, a to mnohonásobně větší než v ČB. Čedok se evidentně plete do politiky, otázka je, jestli je ta politika čistá…
Však z Ovy se celoročně litá Egypt….
Zdravím vás, z Brna a Ostravy budeme v zimě létat do dvou exotických destinací a investice do letní sezony je obrovská. Zájezdy do Egypta máme celoročně z Prahy a Bratislavy, další zimu se k tomu na pět měsíců přidají třeba tyto lety z ČB. V rámci plánování se snažíme diverzifikovat a nabídku mezi regiony rozdělovat. O odlety z jihu Čech je rekordní poptávka od spuštění prodejů, o politiku vážně nejde.
To je zoufale málo. To i nádraží v Blatné obslouží víc cestujících ročně. ;D
🙂 🙂 🙂 TOP
Zoufale málo? A když třeba Masarykovo nádraží obslouží ročně víc cestujících než ruzyňské letiště, jaký komentář použijete v takovém případě?
Netvrdím, že českobudějovické letiště je nějaký zázrak, ale má-li si vytvořit nějaký smysluplný atrakční obvod, musí se snažit, což se asi i děje – a z pohledu polohy v rámci ČR k tomu má mnohem lepší předpoklady, než třeba Karlovy Vary, které žily z ruské (resp. sovětské) klientely a teď mají podobné starosti, jak se uživit.
Protože KV letiště má problémy se uživit, pojďme z krajských peněz živit další regionální letiště, které nemá šanci bez veřejných peněz už vůbec fungovat. To zní logicky.
Přesně. A to Vary mají narozdíl od ČB turistickej potenciál, mají festival a v okolí žádné podobné letiště není.
Mě by fakt zajímalo, kdyby se do letenky rozpustil každý náklad, co letiště musí udržovat kvůli jednomu letu v zimě, kdy náklady jsou ještě o to podstatně větší. Vytápění, úklid, úklid a údržba dráhy a ostatní fixní náklady. Tomu já říkám mrhání a to se pak těžko vysvětluje veřejnosti green deal , když tohle je katalogový příklad, jak za každou cenu hnojit planetu něčím tak prodělečným a zbytečným. Netušil jsem, že se jednou dožiju toho, že se bude dotovat cestovatelská rozmařilost tímto způsobem. Nebo jak to napsat….
Ja tohle prostě nepochopím. Tři velké letiště- Praha cca160, Mnichov cca 170 a Vídeň cca 200km. K tomu Linz cca 70km. Tak na co se tohle dělalo za obrovské peníze kraje. Kdyby to vydělávalo, neřeknu ani slovo, ale tohle letiště bude navždy dotované. Z peněz, které by mohli jít na důležitější věci…
Já jen doufám, že je již na vždy stop stav budování mezinárodních letišt v ČR.
A nemezinárodní mají zelenou? 🤓
Tak jestli máte kus louky, posekáte trávu, rozhrabete krtince, odvalíte balvany, tak k vám bez problému nějaká Andula na vnitrostátní lince může přiskákat, což? Takže proč ne? 🙂
takových nás je více… co nechápou tuto investici. Nejde jen o vzdálenost, ale taky o hustotu zalidnění jčk, která není zrovna vysoká. dále s ohledem, že z Tábora, Písku a Strakonic už to do Prahy není zas o tolik dál…
Kde berete tu jistotu, že bude dál prodelecny?
Mno museli by se dostat na počty cestujících/pohybů/cargo jako je v Brně nebo v Ostravě. Prodělávají i Pardubice při 100 tis. lidech, takže výhed není vůbec hezký.
Když se zamyslíte nad tím, jaké vůbec pro letiště ČB existují podnikatelské možnosti, tak tu jistotu získáte také.
Zkuste tu otázku spíš otočit, kde berete jistotu, že to bude někdy výdělečné, protože ztrátovost už mají splněnou….
Znáte alespoň jednoho jediného člověka z Jihočeského kraje, který letěl kamkoli z Linze? Pokud hledáte konkurenci letiště ČB, tak hledáte špatně. Zejména Brno, Praha, Vídeň jsou konkurence pro určité spektrum obyvatel (zejména dovolenkové lety), ale nelze to brát takto obecně…
To co létají přes cestovky tak se docela přesunuli na lety s Budejc(dříve hlavně Praha), cestující co si vše zařizují sami létají z 40% z Vídně, 35% Praha, 23% Mnichov a 2% zbytek občas se tam najde někdo kdo letí Ryanem do/z Brna, případně Bratislavy, Norimberka.
Tak mi zkuste říct, k čemu je to letiště občanům prospěšné? Tedy aby ta prospěšnost stála za vynaložené prostředky. Nevím kde jinde bych měl hledat konkurenci, když z vyjmenovaných letišť létají, jak dovolenkáři, tak lidé na pracovní cesty.
Co byste v tuto chvíli s letištěm dělal, kdybyste byl na místě vedení kraje? Srovnal vše se zemí, rozoral půdu a choval zde slepice? Původní záměr letiště vybudovat byl v úplně jiné době za úplně jiné vlády… Takto pozemky v okolí letiště vzrostly na ceně, vyskytla se příležitost pro jihočeské firmy, které by třeba mohly v budoucnu část svého exportu/importu směřovat skrz LKCS, „dovolenkářům“ se zkrátí cesta…Co se týče dalšího, tak to je otázka, ideální by byl uvažovaný záměr Smartwings zde vytvořit „opravárenské“ zázemí nebo snad nějaké spojení s hubovým letištěm, což je zatím ve hvězdách. V případě nízkonákladovek je… Číst vice »
Ja jsem letel z Lince dvakrat, jeste kdyz odtud Ryanair provozoval linku na Stansted. Pokud by se vratila at uz z Lince nebo z JCL, tak ji rad vyuziji znovu.
Coze? Jakoze do Linze to mam z Budejovic vlakem 2 hod ale do Brna 4. Takze rozhodne radeji poletim z Linze nez z Brna. Navic za chvili tam bude dalnice takze autem to bude pod hodinu.
Problem ovsem je, ze stejne jako Budejovice je Linec jen male regionalni letiste, takze tam nic neleta.
Mluvím o dovolenkových letech, takže se bavme o sezónních charterech pro cestovky… Počet Jihočechů, kteří si kupují zájezdy s odletem z Linze je minimální…Oproti tomu obyvatelé Vysočiny, ale i části Jihomoravského kraje (Plzeňský, část Středočeského a část Horních Rakous zanedbejme) mají důvod mít zájem o odlety z Českých Budějovic, není to pro ně výrazně nepohodlnější, než cesta do Prahy… Opět…Linz je v naprosto jiné pozici než ČB, mají přímé vlakové spojení s letištěm Vídeň a de facto i pohodlné spojení na letiště Salzburg a spojení s Bavorskem také není špatné… O dálničním spojení nemluvě….
Letiště Linec má svoji vojenskou část. Jsou tam bázované například C 130 Herkules, z vlaku bývají dobře vidět.
nevím kde tedy žijete ? ale marně koukám na mapu jestli náhodou už nejsou hotové dálnice od nás do Mnichova, Vídně nebo Lince, a fakt nejsou 🙂
A hlavne k tomu chce rict i fakt, ze Linz, ktery ma moc pekne letiste s potrebnou infrastrukturou (ne parkoviste ala staveniste na dvorku) a je z Budejovic blizko (hlavne po dokonceni dalnice) i tak nema zadne extra lety. Myslim akorat Frankfurt a Dusseldorf.
Takze je opravdu hovadina mit hodinu cesty daleko dalsi regionalni letiste kam opet nic nebude letat
Linz nema ani ten dusseldorf a frankfurt. Nema zadnou “aspon trosku smysluplnou” pravidelku.
Ok. Tak dříve tyto destinace měl. Nicméně je tedy hovadina mít kousek dal letiště, které je navíc po všech kvalitách na nizsi úrovni. Napr bez kryteho parkování.
Tak v Jihočeském kraji holt integrovaná doprava ještě několik desítek let počká. Co kdyby chtěl Kuba letět třeba na Kubu…
Pokud vím, tak neexistence IDS byla dávno před Kubou a právě za jeho „vlády“ se celá věc začala alespoň částečně řešit…Tímto se ho nechci zastávat, ale svádět na něj celou dopravní situaci v JČK není úplně fér.
Částečně se neexistence integrované dopravy řešila už i dlouho před Kubou. Ale současné řešení evidentně úplně usnulo, což se dalo očekávat. Před rokem naposledy proběhla zpráva o tom, jak se s tím letos začne. Každý, kdo zde pracuje v dopravě, se té prázdné proklamaci smál tehdy a směje se tomu dál.
On totiž kraj zjistil, že by ho to stálo dost peněz… tak se raději ty peníze prošustrují jinde.
Kolik budou koupací příspěvky letos? 😀
80 míčů
Loni kraj dotoval jednotlivé zájezdy 🙂
Zdravím Zbyňku, nedotoval, zájezdy si kupují přímo cestující.
Mate pravdu ale aby letadlo do JCL našlo cestu musel být každý let dotován 100k a letos to je stejný
Letiště stále ještě trochu žije…
ještě chvilku jo.. pak se uvidí..