Z Brna k Jadranu pravidelně Turboletem? Pro portorožské letiště chce létat VAN AIR Europe
L-410 s registrací OK-LRA společnosti VAN AIR Europe před odletem na Komorské ostrovy Foto: VAN AIR Europe
Letecká společnost se sídlem v Brně však trvá na kompenzacích případných ztrát.
Vyjít tento článek 1. dubna , tak si řeknu, jak jsem naletěl. Jinak dobrej nápad, jak si zadotovat firmu.
No, s jednou tou L-410 jsem lětel jako cestující právě na vnitru v Chorvatsku a musím říct, že stroj již značně letitý a opotřebovaný (tuším OK-VAA, ale teď teda nevím, jestli to patří přímo Van Air Europe nebo Trade Air), a nějak nevím, jestli by mne lákalo do toho sednout znova, zejména s přihlédnutím, na jakou klientelu míří v článku uvedená linka jako taková.
ATR72 ale ne plne z Belehradu… 1200m rwy….
Letenka za 10.000 Kč, aby někdo ušetřil pár hodin je pro milionáře, ale ti si k teplému moři zaletí raději na Kanáry a blíže rovníku. Pokud tu někteří neustále vypisují kasína, tak těch má přebytek samotné Brno včetně nevěstinců atd.
Nechci vás škokovat, ale letenka za 5840 € není 10 000, ale 150 000 Kč. 🙂 Takže ta sedačka v turobletu bude něco jako za first class s vlastní suite na Maledivy.
spíš 180000, ale tam a zpátky, pro všechny cestující dohromady. Pokud by to kalkulovali na 10 cestujících , tak to vyjde 9000 jedna cesta.
Aha, tak to je dobrý, to se omlouvám, nebyl jsem asi plně soustředěný. I když jsem si říkal, že to je nějaká absurdní cena, stejně mi to nedocvaklo.
No vidíte….chtěl jste za každou cenu oponovat a doběhlo Vás to 😀
Musíte si kopnout, i když jsem se omluvil za vlastní blbost?
Nemusím. Ale chci 😁😉
Neberte to vážně a hezkou neděli!
To je částka za celé letadlo které má 19 míst. Ale i tak je to s poplatky 350 EUR za zpátečku při plné obsazenosti a to je jaksi dost…
Z Vaší strany nepochopení textu. Jde o celkové náklady společnosti na let, nikoliv cena letenky.
Jsem se ze zvědavosti podíval na instagram nějakého kasína v Portoroži. V Brně v kasínu asi nebude možnost vyhrát automobil, že? 🙂
https://www.instagram.com/casinoportoroz/?hl=cs
„letadlo nelze úspěšně provozovat v přepravě osob bez dotace“
Na to dojel i Concorde a to byla nějaká značka.
No jo, zase vysávat nějaké dotace !
To letadlo má hmotnost 4150 kg a maximální vzletovou 6600 kg. Unese 19 osob nebo 1800 kg nákladu. Když si vezmu, že by si každá z 19 osob vzala 20 kg zavazadlo a palubní zavazadlo, tak už by se do letadla možná nevešlo palivo. Nebo, že by zavazadla dopravovali třeba dodávkou, jedoucí pod letadlem po dálnici? 🙂
Kdybych si vzal 20 kg zavazadlo, tak dohromady 100 kg nedáme. Stačí nebýt obézní. Ale nevím proč bych tahal 20 kg kufr. Na co? To bych jel tak na měsíc.
Byl jste někdy na letišti, když letí koupáci na dovolenou? Tam se ptejte, co v těch kufrech je?
Většinou i věci pro děti, ty vlastní kufry netahají. To se nemusím ani ptát.
To by mě zajímalo, proč v hokejové repre hrají obézní lidé. Tým složený s hráčů do 80 kg by byl zajisté velmi úspěšný, přebruslili by Jágra v Naganu.
Většina lidí hraje hokejovou repre? A jsou tak osvalení? Víte co to je BMI? Jak se počítá a co to znamená?
Tohle je server o dopravě, ne o zdravém životním stylu. Proboha pokud vás trápí že někdo není línej se najíst, tak jděte na server zdravejidlo.cz a nechte ostatní řešit téma
Vás se to asi osobně dotklo, že?
EASA počítá s průměrnou hmotností mužského pasažéra na 84,6 kg. U žen je to 66,6 kg a u dětí ve věku 2-12 let 30,7 kg. Existují drobné rozdíly, například hmotnost cestujících v létě je o několik kilogramů nižší než v zimě. Muži cestující v business třídě váží více než průměrný muž, ženy cestující v business třídě váží méně, ale pro zjednodušení jsou to údaje, které většina evropských dopravců používá celoročně a pro všechny třídy cestujících.
Proč by si hráč pokeru ssebou měl brát kufr nebo příručák?
Hráč pokeru dozajista nepotřebuje dotovanou letenku a může letět běžným spojem. Je-li natolik úspěšný, vlastním strojem.
Mimochodem ani světový šachový šampion, Magnus Carlsen, nežádá dotované spoje na šachové turnaje.
No na vyhrané peníze, ne? 🤷♂️
Jen pro informaci, Letiště leží ve dvou metrech nad mořem a dráha měří 1 205 m × 30 m (3 953 ft × 98 ft).
Nejsem zrovna nejostřejší tužka v penále, ale ať počítám jak počítám, tak cesta/provozní náklady za letadlo vychází na 5.840 Euro, což je při kurzu 25,- Kč/Euro celkem 146.000,- Kč. Letadlo pojme 19 pasažérů, t.j. 146.000,- Kč : 19 pasažéry = 7.684,21 Kč/pasažér. Opravdu nejsem úplně nejinteligentnější, ale za 7.684,21 Kč si troufám říct, že jízda autem na toto vzdálenost musí vyjít pro jednoho cestujícího stejně nebo dokonce i levněji a když vezmu v potaž, že cestujeme 4 osoby… Co se týká doby cestování si myslím, že bude velmi obdobná ….
no .. dobu letu a jizdu autem bych radeji nesrovnaval ….
ten turbík tam bude za hodku a půl .. to budes z brna autem tak u vídně. doba jizdy autem je cca 6h – 7h
Autem člověk většinou vyráží z místa bydliště a dojede do místa dovolené. Troufám si říct, že málokdo bydlí na letišti a tráví na něm dovolenou. Takže 0,5-1 hodina cesta na letiště, 1,5 hodiny na letišti, 1,5 hodiny let, 0,5 hodiny čekání na zavazadla, 1 hodina cesta z letiště do destinace… 5,5 hodiny a 6 hodin se už srovnává lépe.
Co byste v Brně dělal hodinu a půl na letišti? To není Praha. Šest hodin řídit v kuse, to je skoro pokus o sebevraždu. Takže reálná doba jízdy bude tak 7 hodin mimo sezónu. Jinak zácpy, kolony a klidně z toho může být hodin 12, viz některé předchozí roky.
ani v praze není nutný chodit na letiste 1,5 hodinu predem … 🙂
Do letadla s kapacitou 19 cestujících asi ne. Jinak, když letíte z Prahy na dovolenou s kufrem a jsou otevřené 2 check-in přepážky na letadlo, tak je hodina a půl mnohdy na hranici, abyste stihnul vystát tu frontu.
pokud jsou otevřené 2 přepážky na letadlo … čili let není předmětem common checkinu, tak tím spíš není důvod na to letiště chodit hodinu a půl před odletem.
nechte tam stát ty cvoky, co tam přijedou hodinu a půl před odletem, tu hodinu a půl a vy přijdte deset minut před zavřením checkinu. to už tam fronta nebude (v lepším případě), a nebo tam pořád bude nějaká malá frontička, ale rozhodně ne na hodinu a půl. a pokud už v té frontě budete, tak vás už z checlinu nevyhodí.
opravdu, pokud není common checkin, není jediný důvod stát ve frontě
pokud jsou otevřené 2 přepážky na letadlo … čili let není předmětem common checkinu, tak tím spíš není důvod na to letiště chodit hodinu a půl před odletem.
nechte tam stát ty cvoky, co tam přijedou hodinu a půl před odletem, tu hodinu a půl a vy přijdte deset minut před zavřením checkinu. to už tam fronta nebude (v lepším případě), a nebo tam pořád bude nějaká malá frontička, ale rozhodně ne na hodinu a půl. a pokud už v té frontě budete, tak vás už z checlinu nevyhodí.
opravdu, pokud není common checkin, není jediný důvod stát ve frontě
No nedá se tam dělat nic, to vím. A tvrdnul jsem tam 3,5 hodiny, když mi posunuli o hodinu a půl odlet a nebylo moc způsobů, jak se dostat na letiště později. Ale pokud vám check-in končí 40 minut před odletem, tak tam tu hoďku před odletem asi budete?
V Brně? 😀 To vám věřím jen to čekání na zpoždění.
6-7 hodin jízdy autem vychází už mírně pro letadlo (láme se to tak kolem 5 h), nicméně při cestování s dětmi k moři bych stejně vzal raději auto. Navíc cesta přes Alpy je hezká a člověk se může i někde zastavit.
Však proto pan majitel chce, aby mu tohle podnikání někdo dotoval (a on se dostal s cenou letenky níže). Což je zrovna v tomto případě těžký úlet, ale to už tu napsali jiní.
Co je to za druh podnikani? Byt prisaty na dotacnim cecku a kompenzovat si tak pripadne ztraty ma s kapitalismem spolecneho co, prosim?
To muzete napsat i o MHD, zdravotnictvi, skolstvi a vystavbe dalnic. Pokud se nekdo rozhodne, ze to je verejna sluzba a ze si ji objedna (zaplati), protoze se to komercne neuzivi, tak je to zpusob jak uspokojit potrebu (pootavku). Tim nerikam, ze letecka linka k mori je uplne typicka verejna sluzba:)
Ja vam rozumim. A nic proti tomu nemam. Dotacim ve zdravotnictvi, zemedelstvi a jinych sferach rozumi.. Ale linka Brno – Portoroz neprinese nikomu snad vubec nic. To je naprosto zbytecna vec.
Je to přímá linka do města kasín ☝️
Tak MHD výrazně pomáhá ekonomice města/kraje. Takže tam se ty dotace bohatě a mnohonásobně vrátí. Ale dotovat letadlo pro ani ne 20 lidí, aby se dostali k moři, to nepřinese ekonomice ČR absolutně vůbec nic, ani koruna z toho se nevrátí, takže tohle nemá sebemenší smysl dotovat.
Mozna tady doslo k mýlce, nema to dotovat ceska strana, ale slovinska, konkretne hotelieri v miste. A tem to benefity jednoznacne prinese.
Já bych ještě chápal, kdyby nějaký objednavatel takovou službu poptával, že o to bude VAN AIR usilovat, ale on takovou linku nikdo nepoptává… Takže vlastně aerolinka přichází s tím, že má volné letadlo, nemá pro něj práci, chtěla by létat z Brna do Portorože a teď říká, jestli nám na to nepřispějete, tak létat nebudeme. No tak nebudou, no. Myslím, že VAN AIR tahají za kratší konec provazu….
Firma, která by ráda létala, kdyby…. Tak si našla dvě letiště která na tom jsou podobně, která by také byla ráda, kdyby se říkalo, že tam/ odtamtud něco létá.
Ještě mi tam pro úplnost chybí nabídka odletů z Karlových Varů, tam jsou na podobný sponsoring už zavedení…
Ale ano, poptava. Slovinska strana. Prečtěte si puvodni clanek na Ex Yu Aviation. Poptavka vzesla od majitelu letiste v Portorozi, kteri jsou totozni s majiteli hotelovych kapacit.
Tohle je spíš ve stylu „chci provozovat minibus z Prahy do Trenčiankých Teplic, ale chci to zároveň dotovat, protože jinak mi to vydělávat nebude“.
Takže budeme dotovat hospodu na Mýtince. Protože ožrala Džerry tržbu propije.
Z české strany určitě nebudeme. Jestli tam bude dotace, tak ze Slovinska.
Musel jsem se podívat do kalendáře. Jestli není apríl anebo silvestr. Překvapuje mne, že někdo něco takového myslí vážně. Proč by někdo měl dosypávat lety do Portorože ? Buď je to životaschopné a nechť to létá. Anebo to není životoschopné a létat to nebude. Já pokládám za masochismus letět na dovolenou k moři zrovna do Portorože. Protože pár kilometrů odsud je Chorvatsko s lepšími plážemi i servisem.
Portorož je město kasín…..
LAS VEGAS je městem kasín…💁♂️
A Portorož zase městem kasín pro Balkán, jak jsem se dozvěděl z dostupných zdrojů…
To je sice možné, ale i tak si myslím, že dáte-li obyvateli Balkánu na výběr letenku zdarma buď do Las Vegas, nebo do Portorože, tak si vezme tu do Las Vegas 😀
Taky bych si jí vybral, a to mě přitom vlastně kasína ani neony vůbec nezajímají 😀
To je paleta. Kdyby to byla normální linka, tak by to bylo o.k.
asi je to bizár… ale jakmile to pujde do prodeje, tak to okamzite koupím … to stojí za to 🙂
Dotaz:
Jak se odborně říká letecké variantě železničních „šotoušů“?
no, tam žádné synonymum není (aspon o nem nevím ) … část z nich by se dala schovat pod pojem spoteři (ale to jsou ti, co stojí na zemi a na letadla koukaj).
jaké pojmenování je pro cvoky, co jsou schopni letět přes půl evropy či světa kvůli nevšednímu zážitku (a vyhodit za něj až absurdní peníze) … opravud netuším.
Ale ano, synonymum tam je: Michal Krsek alias Flyingblue.
😀 v tom pripade taky treba air traveller .. bo mezi tyhle cvoky taky patrim, i kdyz v ponekud mensim meritku 🙂
Mezi cvoky skutecne patrite, mysleno v dobrem.
Mají na to nasadit Ju-52/3m a prodávat to jako zážitkový let… Kdo příčetný poletí z Brna do Slovinska Turbíkem?
znám spoustu lidí,l kteří poletí z Brna do slovinska turbíkem … jenže ti to uživí na prvních pár letů.
garantuju ti, že pokud to opravdu někdy půjde do prodeje, tak prvních pár rotací bude plnejch spotterů , fanoušků a aviation cvoků … 🙂
Samozřejmě, prvních pár letů…
Ano, to i prvních pár vlaků z Blažovic do cementárny v Mokré. Ale od toho jsou přece zážitkové cestovky jako je Zabloudil.
Já bych se potřeboval tak někdy kolem 10. června 2023 dostat na nějaké letiště ve Slovinsku nebo na severu Chorvatska, Zadar je pro mne už moc jižně a Adria, která létala z Prahy do Lublaně zkrachovala… Ale takové choutky mívám tak 1x za 5-10 let, takže kvůli mně tu linku zavádět nemusí. Já si nějak poradím 😉
….hráči pokeru a rulety, krupiéři, hezké holky. Jednoduché.
Lidi kteří to mají v hlavně v pořádku by nikdy nic takového nevymysleli.
Bavíme se o ceně za return ticket skoro 10k při nákladech €5840 a 19 místech v letadle včetně nějakých letištních poplatků a to by muselo lítat plné aby se to zaplatilo 🙂
Chápu, že pokud Slovinci poskytnou dotace v plné výši tak bude VAN air klidně létat pouze se vzduchem na palubě, ale je to totální nesmysl.
Pokud chtějí něco dotovat tak určitě ten Bělehrad s Air Serbia odkud se dá alespoň někam dostat s přestupem.
Tak pokud by za tím nebyl nějaký plán, na jakou cílovou skupinu(-y) je to namířeno, pak by to přeci nikdo ve Slovinsku (Portoroži) nedával dohromady. Vy to nechápete jen ze svého pohledu. Nechme se tedy překvapit…
Dokonalá věta: máme zájem spolupracovat na leteckém spojení ČR s Portoroží za podmínky, že předpokládanou ztrátu někdo vykompenzuje
To úplně vystihuje charakter dnešní doby, všude jen samá práva a kompenzace…
Někteří to dotáhli mnohem dál. Práce za tabulkovou mzdu, vše nad to jsou daně ze mzdy. A z nich se dototovala… hliníkárna vyrábějící 9x dráž než byla cena na světovém trhu.
Stejnej bizár jako chartery z Budějovic, to už by bylo lepší ze strany Portorože nasypat ty dotace Smartwings a létat to jako klasický charter, kdo proboha poletí turboletem?
Smartwings by to museli jedině lítat s bizjetem, což by bylo ovšem zajímavé za dotace 🙂 v Portoroži není vhodná RWY pro Boeing.
I tak je to cele neskutečný bizar, z Brna je clovek v Portoroži za pár hodin autem ještě s krásnou zastávkou v Alpách. Přínos pro BRQ naprostá 0, ale tak kdo chce kam, pokud to nedojde do situace že do bude dotovat Jihomoravský kraj nebo nedejbože město Brno, proč by se člověk nad tím pozastavoval. Pro Brno by byl přínos sezónní Zadar, Split nebo Dubrovník via Boeing.
I s C680 by to bylo na hrane komercniho letu (spis za hranou) 😀 LJPZ je idealni pro turbovrtule. Ale za tuto cenu je takovy let naprosta blbost a dotovat to jeste vetsi blbost
S chartery z Budějovic bych to nesrovnával, tam cestovky nepochybně nějaký let týdně do normální destinace budou schopny naplnit a tím i zaplatit. Ale L410 kamsi do Portorože, o které velká většina lidí nikdy neslyšela, to je fakt úlet 🙂
Čmelákem by to nešlo? Tohle je zbytečně velké.
Třeba to bude točit Štefan po dvou lidech…
Se čmelákem pojedu jedině na kolejích.
Ale nechtějte dotovat tu naftu. Pro 4 lidi v kabině (a stejně si budou zavazet) je to trochu moc velká spotřeba.
😃
To je zas nápad, létat linku Brno – Slovinsko letadlem s kapacitou 19 osob… By mě zajímalo, kdo a proč by tohle měl dotovat. Z pohledu ČR je to úplně bizarní, ale pochybuji, že i pro Slovince by to mělo nějaký významný turistický přínos.
Mně ten nápad nepřijde úplně špatný, cestující by přímo u svého hotelu mohli z Turbíka vyskočit na padáku. Aspoň by odpadl otravný rozvoz autobusem z cílového letiště po jednotlivých hotelech.