Z Brna do Zlína pojede nový zrychlený autobusový spoj

Nové autobusy Iveco Crossway Line pro linku Zlín - Brno. Foto: Arriva MoravaNové autobusy Iveco Crossway Line pro linku Zlín - Brno. Foto: Arriva Morava

Zlínský kraj posílí od neděle také spojení Vsetína se Zlínem.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Daniel Jablonecký

To jsou spoje objednávané a doplacené krajem?

Frantík

Tak jestli je to výnosný spoj, klidně ať ho kraj objedná, lepší než couráky.

Nyvlt

Konečně zase nějaký spoj do Brna. Ale do Brna jezdíme nejen ze skanzenu, ale třeba z UH, UB a jiných zapomenutých částí částí zlokraje.

Frantík

K čemu vlastně slouží zastávky na znamení, když se stejně musí říkat, kam jedu (a tedy strojek řidiče ví, že někdo má vystupovat) ?

Jan

u zonove jizdenky to strojek neví

Frantík

Takže se bude hlásit jenom, do jaké zóny jede, a ne na jakou zastávku? Z hlediska GDPR dobře (anonymizujme, pokud to jde), z hlediska dopravního ee.

Jiří Kocurek

Tlačítko na dveřích, mačkejte před zastávkou tak, aby řidič stihl zastavit. Žádná šílená věda.

M19

Raději nezkoušejte jet někam do JMK. Zóna to jsou klidně dvě obce a to si ještě můžete koupit jízdenku někam dál či nastoupit s již platnou a vystoupit někde po cestě a pokračovat někam jinam.

Frantík

Dá se přes idos či jinak zjistit, jaké zastávky na znamení přibyly? (Nepovedlo se mi ani najít, že přibyla nová zastávka jako taková, pokud si neprojdu všechny jízdní řády nebo to někdo přímo neřekne.)

Jarda

nejezdí tam třeba vlak? 😉

Radim

Jezdí. Z Brna (16:36) do Zlína (18:35) s přestupem v Otrokovicích. Jenže jede přes Břeclav za 155,-, ten bus bude výrazně levnější. A spojení Vsetín -> Zlín vlakem, to nechcete, tak by nejel ani šotouš…

Adam H

2 hodiny a 2/3 přestupy místo 20 minut v autě 🙂 proč ne

Frantík

Přitom Baťa plánoval tu železnici už protáhnout… Jenže to by musela ve Vizovicích být úvrať a určitě by si nějací nimbysté z Vizovických vrchů stěžovali.

Lkprak

Myslím, že nemusela. Nové těleso (stále patrné v terénu) vede kus vedle od současné vizovické stanice a od provozované tratě se „odpojuje“ ještě před ní. Ta by tak byla postavena na novém místě.

Adam H

https://mapy.cz/s/kujepenelo tady. Dál nevím 🙂

Pája

Dobře to máte. 👍

Jiří 3

V rámci tvorby Diplomové práce jsem navštívil okresní archiv, a dle dochovaných plánů mělo dojít k přesunu vlakové stanice zhruba o 200 metrů jižněji. Stanice měla velikostí odpovídat stanici Zlín střed

Pája

Žádnou úvrať! Podle plánů OZVD i po roce 1990 ČSD bylo pokračování přímé skrz dnešní areál Jelinek. Zhruba v místě přejezdu se měla napojit náspem viditelným před sidlištěm dodnes. Úvrať by byla neekonomická a pan Baťa svoje peníze investoval – ne vyhazoval.

Pája

Současný Bus je od nějakých 119 do 135,- Kč. Těch 155,- je jízdenka vázaná na konkrétní vlak.

Jiří Kocurek

Projeďte se tam.

Tomáš

Jen fakta z výletu v sobotu.
Bystřice pod Hostýnem čas 15.30
Spoj na Hostýn 0 lidí
Spoj do Hranic 8 lidí, do Hranic dojeli 4.

Frantík

To je nový spoj, nebo ten, co by se měl zrušit?