Z Bratislavy do Košic až o 25 minut rychleji i spory o zastavování. Na Slovensku představili nový grafikon

Lokomotiva 362 vyjíždí z tunelu Diel. Foto: ZSSKLokomotiva 362 vyjíždí z tunelu Diel. Foto: ZSSK

Návrh zhoršuje železniční dopravu pro příměstské vlaky u Bratislavy.

Železniční dopravu na Slovensku čekají od prosince velké změny. Ukazuje to návrh jízdního řádu, který se postupně objevil na stránkách všech krajů, kompletně je například na stránkách ŽSR.

Zřejmě největší rozruch vzbudily plány na omezení dopravy u příměstských vlaků z některých regionů do a z Bratislavy. Jde zejména o spoje Nové Zámky – Bratislava. Na redukci upozornily slovenské Hospodarske noviny.

Podle plánu dojde například ke zrušení linky S65 z Bratislavy-Petržalky do Galanty a omezení zastavování regionálních expresů na trati z Bratislavy do Galanty. V praxi to bude znamenat, že řada denně dojíždějících, například ze Sence, Ivanky při Dunaji či Bernolákově, bude muset jezdit pouze osobními vlaky a sníží se jim nabídka spojení.

Změny souvisí s novým Plánem dopravní obslužnosti, které pro ministerstvo dopravy zpracovává Jiří Kubáček. Podle něj jde o zefektivnění železničního provozu, jinde dojde naopak k posílené spojů. Má dojít k postupnému zavedení taktové dopravy.

K podobné změně v konceptu zastavování dojde i u dalších rychlíků, přestanou zastavovat například v Leopoldově. Spojení mezi Bratislavou a Košicemi se má naopak díky modernizaci výrazně zkrátit, v řadě případů až o 25 minut. Například ranní rychlík Tatran dosud zvládá cestu z Bratislavy do Košic za 5 hodin a 50 minut, nově za 5 hodin a 25 minut

Jde zatím jen o návrh, vzhledem k reakcím řady krajů a obcí lze čekat ještě změny ve finální verzi.

Tagy GVD 2022/2023 slovensko ŽSR ZSSK
98 komentářů