Z Bratislavy do Košic až o 25 minut rychleji i spory o zastavování. Na Slovensku představili nový grafikon
Lokomotiva 362 vyjíždí z tunelu Diel. Foto: ZSSK
Návrh zhoršuje železniční dopravu pro příměstské vlaky u Bratislavy.
Stojí za zamyšlení, že do Vídně jezdí vlaky od časného rána do pozdního večera v průměru každou půlhodinu a rozhodně nelze říci že by ty vlaky jezdily z Bratislavy obsazené na 100 %, což samozřejmě nikdo nepožaduje.
Ale mezi Bratislavou a Košicemi jezdí vlaky v intervalu 2 hodiny + několik „nadstavbových“ IC s povinnou rezervací …
Člověk by očekával, že tam bude hodinový interval + nějaká rychlá nadstavba – pokud by byla při hodinovém taktu potřeba a do Žiliny proložený interval „zastávkových“ rychlíků
Přesně. A na páteř v hodinovém taktu se dá lépe navazovat a nemusely by se přetáčet osy symetrie… Stejně jedním přetočením se podělá něco jiného jinde.
Taky doufám, že se „ustojí“ ten absolutně idiotský odpor proti přesunu zastavování R ve Fiľakovu – změna, co ostatně měla přijít už před desítkami let…
Opravdu jste přesvědčen, že ve Fiľakovu není do R žádný nástup. Já jsem v červnu nastupoval v sobotu ráno do Poľany do Bratislavy a nad moje očekávání tam byl nástup 10 osob … Zrušit zastavování je vyhánění lidí z vlaku … že ušetříte na jízdní době ? Tak proč potom ten vlak stál několik minut “ čekání na čas“ na Kriváni …
Jaké „zrušit“?! Přiblížit zastavení lidem a ještě k tomu přestupům na busy a současně zrychlit průjezd uzelm pro tranzitní (a tím i drobně ušetřit) se opravdu nepodaří často!
Dočkáme sa konečne niekedy toho, že rýchliky prestanú zastavovať v Trenčianskej Teplej (ktorá už niekoľko desaťročí nie je významnou železničnou križovatkou) a začnú aspoň niektoré zastavovať v Dubnici nad Váhom? Je to veľké mesto a lepšie sa tým rozdelí úsek Trenčín – Púchov. Pre hnidopichov: nie, nie som z tej oblasti. Len sa pýtam.
Áno, od tohto GVD 🙂
No a ty prázdné Vrbovce, to je pokus o co?
Mňa by seriózne zaujímajú dve veci:
a) Prečo na 127 opäť zavádzame interkontinentálne Os? Nestačili nechutnosti typu Os Čadca – Ružomberok; Čadca – Margecany?
b) Z akého dôvodu ideme preklasifikovať R 6xx na Ex. Akože seriózne nevidím jediný dôvod. Kategória ich nezrýchli, len to vytvorí ďalší bordel v kategorizácii (ako by nám nestačili exotiky typu RR, REx a SC).
Hlavně ve spojení s ostrými obraty v Čadci (o kterých se mluví) a rozkopávkou úseku Varín – Žilina to bude jezdit v jednom kuse zpožděné.
Predpokladám že dôvodom preklasifikácie je odlíšenie od bežných rýchlikov na trase BA-ZA, prípadne Poprad – Košice. Aj keď tie sú zatiaľ myslím nakreslené ako RR, ale to je kategória ktorej by sme sa mali zbaviť.
(Inak čo je exotika na REXoch? Je to jedna z najrozšírenejších kategórii vlakov na Slovensku a celkom jasne konceptom odlíšiteľná od ostatných kategórii.)
RR je kvôli eurofondom. Inak by tam vozne z EU fondov nemohli behať. To je celé….
K čomu toto odlíšenie potrebujeme? Odlíšenie na základe čiselného radu (6xx), poprípade názvu linky (všetky 6xx sa volajú rovnako) nie je dostačujúce?
Magistrálne Os nebudú. Máme PDO linku Čadca – Liptovský Mikuláš. Tak isto nebudú ani žiadne prebehy zo Zwardońa a na Poprad a ďalej. Netreba zabúdať ani na výluky v Žiline a potrebu tranzitovať vlakmi.
Osobní vlak Košice – Žilina tažený nulkovou Bobinou byla vyhlídková lahůdka …
Ano 5 hodín. A písal sa rok 1985😀 . Tak ale tam sa vrátiť hádam nechceme. Nevraviac o tom, že je to príprava na krajské vlaky ako v ČR..
Kvůli té „potrebe tranzitovať vlakmi“ budou mít ty vlaky přesně 0 (slovy nula) přípojů 🙁 Pardon, směr Čadca-Žilina bude mít jeden (Rajec).
Imo CA – LM je už dosť magistrálny. Rozdelenie vlakov (číslené a teda aj linkové) by, imo, malo reflektovať reálne prúdy cestujúcich. Pri Os drvivá väčšina ľudí skončí v Žiline a buď ide do mesta alebo čaká na iný vlak, väčšinou vyššej kategórie (smery BA, KE, BB). Viesť umelú linku CA – LM pretože sme si vymysleli, že je to nejaký ťah, je blbosť. Radšej nech sa prečíslovávajú vlaky v stanici ale aspoň bude jednoduchá koncepcia liniek a menej zmätených cestujúcich (už teraz vidím, ako sa budú cestujúci blbo pýtať, či ten Os do LM stojí v ZA – a… Číst vice »
Problémem slovenské železnice není ani tak nedostatek peněz, jako chybějící dlouhodobá koncepce. Největší potenciál má příměstská železnice v Bratislavské metropolitní oblasti, a dále doprava v trase Vídeň – Budapešť. Mít v blízkosti takto velká města je jedinečná výhoda. Ale problémem je bratislavský železniční uzel, resp. neschopnost učinit rozhodnutí o jeho modernizaci a zvýšení propustnosti jak tratí, tak (nového?) hlavního nádraží.
Propustnost tratí lze zvýšit přechodem z 3AB na 4AB …
Myslíte Hlavnú stanicu v odsunuté poloze, jako chtějí v Brně …
A odpolední páteční posilový Košičan až do Košic koukám taky nebude, nebo ano?
90+ % zmien je pozitívnych, ale prečo by sme nevyťahovali tendenčné reči a strašili. Pár príkladov dole: Tá tzv. katastrofa v prímeskej doprave okolo Bratislavy je v skutočnosti zlepšenie a žiadne výkony sa tu neberú. Príklad, cesta z Bratislavy do Ivanky pri Dunaji (14 km; obec 6500 obyv), dnes v špičke odchody nepravidelne a z rôznych staníc – v 9. min (HLST) a v 25. min (Nové Mesto), po novom pravidelne odchody z jednej stanice (v 09. a 39. min, HLST). Dnes cez víkend interval 120 min, po novom 60 min. Prečo nie je interval osobákov 15 min? Lebo kapacita… Číst vice »
Je teda otázka, jestli by obdobný mofel ale jen s prohizenými 6xx a 7xx, nezachoval více možností dálkových vazeb. Jednak v BA tu od EC z Brna (pro spojení Brno-Žilina/Košice), dále Púchov na Ex2. R Ostrava-Zvolen v Žilině na původní časy 6xx též navazovaly.
Skvělé, takže když jsem to porovnal s návrhem Dobré správy
https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/ViewArticle.aspx?oid=1983710
tak na přestup z Valašských expresů na Tatrany v Púchově bude už jen 5 minut (.52 příjezd VEx, .57 odjezd TAT). I těch současných 8 se téměř nikdy (oboustranně, jak od Prahy, tak od Košic) nestíhá.
Žiadny strach! Tých 5 minút je na prestup na Považany R7xx, ktoré idú len po Žilinu. Na Tatrany do Košíc Ex6xx bude treba čakať 65 minút. A v opačnom smere to bude rovnaké, takže cesta sa predĺži o hodinu!
Odpadne meškanie kvôli čakaniu na prípoje, ukazovatele grafikou sa budú plniť na 100% a cestujúci nech si pomôže ako vie…
Díky za info. Takže ještě lepší, než jsme čekali. Jediná hospoda u nádraží v Púchově bude mít asi zlaté časy. Jen doufám, že tam nahradí Starobrno něčím solidnějším.
Šariš? 🤣🤣🤣
Staropramen.
Lahůdka jménem Martiner se už tuším nevaří
No vzhedem k tomu, že ty vlaky z Česka jsou průměrně zpožděné o 20 minut to je spíš zlepšení, jelikož budete čekat jen 45min namísto 1h45min 😉
Najviac ma prekvapilo posunutie taktu 600-kových rýchlikov o jednu hodinu. Vďaka tomu napr. v Púchove zrušili prípoje na/od Valašských expresov v smere na Poprad a Košice. Prepojenie severného a južného ťahu cez Zvolen sa rovnako predĺžilo o hodinu. Padli aj prípoje v Bratislave medzi medzinárodnými EC vlakmi a rýchlikmi do/z Košíc..
No vzhedem k tomu, že ty vlaky z Česka jsou průměrně zpožděné o 20 minut to je spíš zlepšení, jelikož budete čekat jen 45min namísto 1h45min 😉
Ono je to šialenosť, aby hlavné mesto malo tak katastrofálnu verejnú osobnú dopravu, akú Bratislava a celý kraj má a od nového GVD s určitou pravdepodobnosťou aj bude mať. Len si spomeňme na tender u autobusového dopravcu, ktorý vyústil v zmenu dopravcu v BSK, ktorá zapríčinila to, že tam, kde nie je trať, vlastne nejazdil ani autobus. A to, že sa to začalo riešiť až potom, len jasne dáva najavo, že ak sa na Slovensku niečo rieši, tak jedine v čase, keď už je problém na svete a väčšinou je neskoro. Samozrejme súčasné MDaV SR trpí neskutočne tým, že žiada… Číst vice »
IC z Košic do Blavy to oficiálně zvládá za 4:57 🙂
No, zmiešané pocity. 1. Obmedzenie zastavovania R je správny krok, nemá zmysel niekde stáť len preto že v minulom storočí to bol „uzol“. Zároveň by sa ale mala primerane upraviť nadväzná doprava tak aby pripojné vlaky mali styčný bod s R niekde inde. Nie že z Oravy sa bude najprv v Kraľovanoch prestupovať na Os a potom vo Vrútkach na R. 2. Zrýchľovanie rýchlikov má trkú príchuť keď sa nijak nerieši expresná vrstva vlakov, ktorá je potrebná oveľa viac a stále jazdí len 4x denne na komerčnej báze. To je ako keby medzi Prahou a Brnom jazdili len rýchliky a… Číst vice »
Jenže tvůrci jsou teoretici, dogmaticky tvrdící, že „dvojhodinový interval v špičke zahustený na hodinu, je úplne postačujúci“ (v případě Bratislavy zkraťte na polovinu), bez ohledu na přeplněnost vlaků. To je pak těžké…
Tvůrci GVD „páchají škodu“ podle toho, jak si objednavatel „páchání škody“ objedná …
Navrhovanym riesenim – aj s ohladom na dlhodoby nedostatok rusnovodicov – ma byt zdvojovanie suprav, co sa doteraz nerobilo.
I v Maďarsku už objevili kouzlo hodinového taktu R …
Pojedou-li BA – KS vlaky v hodinovém taktu, nemusí být tak dlouhé / těžké (já tomu říkám desetiletí „vlaky sovětského typu“) místo 12 – 13 vozů jich bude osm, bez špajzáku se cestující obejde, sváču a pití si může koupit …
Kratší vlak bude svižnější. V polovičním taktu „místní“ R BA – ŽA …
v Belgii ve vnitru taky WR / Bistra nejezdí, pouze mezistátní vlaky vedené vysokorychlostní jednotkou … Ani klasické soupravy Brusel – Amsterdam jedoucí po VRT nemají špajzák ..
No, špajzáky se vyskytují na Tatranech spíš deklaratorně, to už je spíš k vidění mimibar.
No ono ich je teraz dosť vo Vrútkach na oprave tak vypadli. A zrušia but na IC vlakoch takže chýbajú…
Presne tak sa to aj plánuje aj keď teda restaurak ostáva, ten je v celku vyťažený. Nakoniec je to jediná linka kde sa uživí. Ale áno plán je mať Ex vaky v hodinovom takte až po Košice aj keď neviem či sa to podarí. Po Žilinu to je dnes a aj ostane v novom GVD, bude preklad Ex/RR po Žilinu a ešte po Trenčín vložený Rex ktorý to pozbiera na Ex.
Určitě je plus vynechání Margecan u Tatranů přes den, tam při tom vytížení opravdu zastavování nemá smysl.
Určite ano aj keď miestni to berú veľmi zle. Ake paradoxne sa zlepší väzba Os/Os na Košice kde na každý vlak od Nálepkova je hneď pripoj na Košice. A Košice sú pre Margecany a okolie ťažiskové. Ano tým co pôjdu do Bratialsvy sa cesta trocha predĺži, lebo budú musieť ešte osobakom do Spišskej a odtiaľ na Ex. Ale to vynechanie Margecian je -4min.
Otázkou je, jestli ta doba jízdy bude reálně kratší a nebo to bude jako u nás – podle grafikonu je to o 25 minut rychlejší, ale zpoždění na konečné je 30 minut (nebo víc) 🙂
Vždyť u nás je to ještě „promakanější“ – podle grafikonu +25 pomalejší (Pha – OV/Brno oproti nedávnu) a k tomu ještě pravidelný nášup alespoň dalších +30 min 🙂
Bude to tak. Do konca roka sa dokončí resp. už je aj dokončená len sa ešte dolaďuje úsek Púchov-Považská. Potom už bude kompet 160. Zároveň bude už zrejme v užívaní prekládka v Žiline na vstupe od Hričova, kde je dnes 40tka celou Žilinou, možno tam bude najprv len 80 sle aj to pomôže. Okrem toho ak sa zruší tých 5 zastavení rýchlika, to je 15 min. Sú tam Vectrony, tie majú rýchly rozjázd, zavžuje sa skratenie suorav na 8, kedze na Považi bude vlakov viac než dnes a od Žiliny toĺko ľudi na vychod už neporkačuje. No a tiež bude… Číst vice »
Aneb železniční doprava na Slovensku ještě více katastrofální, než byla. 150 km na sever v 400tisícovém Brně jezdí příměstské vlaky každých 15 minut, zatímco okolo víc jak půlmilionové Bratislavy je pořád maximum vlak jednou za hodinu. Do toho jsou často sestavované z vozů absolutně nevhodných pro příměstskou dopravu (jedny úzké dveře na konci každého vagonu), sešlá infrastruktura, rozbitá neudržovaná nádraží, návaznost na autobusy i přes integrovanou dopravu spíše neexistující. O tom, že do Košic nejsou skoro žádné expresní spoje a cestující se musí crcat rychlíkem o 20 zastávkách, radši ani nemluvě.
Uspech je kdyz se vubec vuz najde, dojde do koncecne, nezhori, nebo nema technickou zavadu…vic necekej a ve vic ani nedoufej
Zasa nepreháňajte hej?
Možná na Slovensku nemají peníze. A kdo ví jak to bude u nás, až objednatelé zjistí že na to nemají. Čekají nás totiž velmi zlé časy.
meli by mit penez srovnatelne s nami.
Už se na Slovensku objednávají výkony za peníze? Nebo se pořád používá nesmysl zvaný vlakokilometer, kvůli kterému má kilometr jízdy bagety stejnou cenu jako lokomotivy + 5 vozů?
V tom případě je třeba určit priority. A když se bavíme o osobní železniční dopravě, tak segment příměstských vlaků je ten patrně nejvýznamnější – ve smyslu koncentrovaných proudů cestujících, ne-nahraditelnosti (silnicí, letadlem), potenciálu být rychlejší než „konkurence“, mírou pozitivního vlivu na okolí tratě (méně aut). Chápu, že peněz bude málo, i u nás, ale škrtat zrovna kolem Bratislavy se mi zdá hodně špatné.
Nič sa neškrtá, vlakov bude rovnako aj viac, treba si pozrieť ten koncept a potom písať. Je tam preklad Os a Rex a Rex nebude stat všade a od Galanty kde skončí Os bude pokračovať ďalej ako zastavkovy vlak. To je celé. S65 chodil skoro prázdna po Bratislave, do Petržalky je to rýchlejšie MHD ako vyhladkoa trasa po rozbitej i frastruktúre dookola po celej Bratilasve, tam ale bude linka Petrzalka-Pezinok. Čiže zasa žiadna dráma len sa menia vozebné ramená.
Stíhačky F16 jsou opravdu velká zátěž na daňové poplatníky. Pak nezbývají prostředky na dopravu do školy, zaměstnání, k lékaři.
Kolik že stojí provoz 10 ks? 40 miliard ročně, které jsou na podporu OZE?
A F-35 pro nás (ČR) nebudou na provoz levnější, obzvláště, když budou 2 letky místo jedné.
Jojo, holt lepší jezdit vlakem a snášet ruskou genocidu, že. 😀
Zbytečnost, před kým se chrání vzdušný prostor ? Před spojenci NATO nebo neutrálním Rakouskem ?
Před tím diktátorem na východě, pokud to nevíte.Kdo nemá armádu ten nebude, teda bude další stát SSSR (díky znovu to nechci). A dnes je základ letectvo..
s kým hraničí SSSR?
s kým chce….
takže asi tak.
ale radši si koupím 10 baget než zbraň na obranu a jednu bagetu. sice mi jich všech 10 seberou a ještě mne zmlátí….ale co kdyby nezmlátili…tak jich mám deset.
logika jak noha
K lékaři by ses měl dopravit hlavně ty, ty stíhačko.
Osobní výpady a tykání si nechte pro jiné příležitosti.
A kdo ti týká?
Máme oproti Slovensku dvě velké výhody: dvojnásobný počet obyvatel a konkurenční dopravce. Takže i v případě redukce nám slovenský scénář na hlavních tratích nehrozí. Otázkou samozřejmě jsou a budou lokální tratě.
No, hlavně máme výhodu ještě relativně celistvé sítě. Slovensko je poznamenané tím, že má síť vlastně „odtrženou“ od severu Maďarska (porůznu na jihu poslepovanou – stačí se kouknout, jak se jezdí do Banské Bystrice z Bratislavy) no a pak Košicko-bohumínskou dráhu na severu. U Česka je tohle dědictví R-U znát výrazně méně.
Je tam ještě třetí výhoda: ČR je bohatší.
To vyplývá zejména z počtu obyvatel, i když per capita jsme na tom taky o něco líp.
Třetí výhoda je vyšší mzdová úroveň u strojvedoucích, díky čemuž Slováci u nás ve velkém zachraňují provoz a odříkání vlaků „z prevádzkových dôvodov“ se nám zatím jakž takž daří vyhýbat. Vlaku, který reálně nejede, je sebelepší JŘ jaksi málo platný.
Byl jsem v Bratislavě na Rendezu – HOŠI VĚTŠÍ HNUS JSEM NEVIDĚL!
Bratislavská hlavná stanica – hnus, špína, smrad, to stejné vlaky, ostatní stanice v okolí.
Je mi líto Slováků, jsou bohužel tak o 30 let za námi.
Bratislava Hlavná stanica je fakt mizerná…a to tam ještě v roce 2011 aspoň umyli a vymalovali kvůli MS v hokeji 2011. Předtím to byla úplná katastrofa.
Jediné z „velkých“ slovenských nádraží, které není úplně mizerné, jsou Košice. A i to víceméně jen proto, že tam soukromý investor udělal obchodní centrum.
No ano aj nie. Košická stanica myslím teda hlavne halu si vždy držala relatívne vyšší štandard. Ale áno ten sukromnik tomu dosť pomohol a je tam PPP projekt na 30 rokov, no predtým si ešte ZSSK urobila nové vlastne zákaznícke centrum v budove ŽSR, sukromnik sa potom dotiahol na úroveň v objekte čo sa týka využitia priestoru v hale. Ale áno výrazne to tam prekuklo. Teraz sa robia nastupištia, čo trochu tiež pomôže, škoda že sa neurobí ešte ja 4.nastuposte v tejto fáze, ale už sa nestíhajú minút eurofondy. Do budúcna sa s tým počíta…
Žilinské nádraží je také úplně stejné, jako za totality. Včetně toho pročuraného podchodu na pěší zónu. Pokud se něco změnilo za poslední 3 roky, tak beru zpět.
Aktuálně je slušně rozkopané, tak držím palce, aby po rekonstrukci prokouklo.
Nádražní budovy se rekonstrukce netýká a podchod směrem na pěší zónu patří městu. Ale třeba uznat, že město tu svoji část loni aspoň vymalovalo.
Vyzerá že to dopadne 😀
Žilinská stanica je práve vo veľkej relonštrukci a modernizácii, hlavne teda komplet koľajisko a nastupištia. Snáď sa dostane aj na halu, nakoľko ta sa nedá z EU fondov robiť, aj keď práve zo stranok Spravy železnic zisťujem že v ČR to ide, len teda z iného OP ako infraštruktúra. V každom prípade tam kde sa urobil koridor, následne ŽSR dali prachy aj na budovu, tak to bolo všade na Považí. V Žiline sa robi teraz časť novej budovy, kde bude centrum riadenia dopravy, hneď vedľa pošty na 1.nástupišti. Podchod sa bude tiež rekonštruovať kompletne a prerazí sa aj na druhú… Číst vice »
Hala v Žiline sa rekonštruovať nebude, všetko zostane ako je – v stave z roku 1975.
Žiaľ musím súhlasiť. Aspoň že v Košiciach sa podarila. Na druhej strane Brno tiež nie je úplný higlight, ale teda s čistou je na tom asi lepšie.
Nie zeby to v tejto podobe stacilo, ale najblizsie okolie Bratislavy ma 30 minutovy takt. Brno je oproti Bratislave iny svet.
Brno je „zlatá loď“
Třeba takový Tišnov má ve špičce spojení s Brnem 5x za hodinu.
Není ten počet obyvatel obráceně?
Ne, čísla drobně nesedí, ale Blava je pořád asi o 100k větší než Brno. Aglomeraci nepočítejme.
No pro příměstské vlaky je aglomerace naopak dost zásadní…
S aglomerací jsem to myslel tak, že si nebudeme hrát na chytání autora za slovo. Ale samozřejmě na velikosti aglomerace u příměstské dopravy pochopitelně záleží dost zásadně.
No tak netreba skrblit a ísť IC vlakom. Ten trasu dá za 4.53. Niežeby to bola výhra po 20 rokoch modernizácie, ale stále je to rýchlejšie ako tým rýchlikom. Navyše ten zastavuje často a práve preto budú zo 600viek Expresy. Treba si ten GVD poriadne naštudovať a potom sa vybadrivať, lebo v článku nič nie je a je tam zasa mix informacii ale žiadna hodnota.Ten koncept je dobrý, na Považí sa využije konečne 160tka naplno a nebude to stáť pri kazdej vŕbe. Do Žiliny to bude o 20min skôr, do Košíc 25. Ano zruší sa 5 zastávok a to je… Číst vice »
To zas nie je tak celkom pravda, že jo. Z Bratislavy smer Trnava jazdia osobáky v pracovných dňoch každých 30 min. Do toho ešte raz za hodinu spoje zo stanice Bratislava-Nové Mesto.
Absolútnu väčšinu osobákov okolo Bratislavy dnes zabezpečujú moderné dvojpodlažné súpravy radu 671 a podobné.
Jeden tu brbla na jizdni doby, ale 5:30 Blava-Kosice je proste silenost ktera realne deli dopravne Slovensko na dva staty, vychodni a zapadni.
U stavu infrastruktury v useku Zilina – Kosice spise zazrak, ze jen nad 5,5 hodiny
To jste objevil až dnes ?
Vtip :
Otázka :
S kým sousedí Slovensko ?
Odpověď :
Na západě s Rakouskem a Českem, na jihu s Maďarskem, na severu s Polskem, na východě s Východoslovenským krajem …
Autem to je kolik? 4:30?
Ano (přes Budapešť). Ještě si k tomu klidně můžete připočítat případnou pauzu na tankování + občerstvení, a furt vám to vyjde rychleji, než vlak (resp. srovnatelně s těmi 4 páry IC). Bohužel.
Zastávkový rychlík Tatran jede mezi Bratislavou a Košicemi průměrnou rychlostí 76 km/h. Stejnou rychlostí jedou teď mezi Prahou a Brnem Vindobony a Metropolitany, které staví jenom v Kolíně (jejich pravidelné zpoždění nepočítám). Zastávkové Vysočiny maji průměrnou rychlost 69 km/h. IC mezi Bratislavou a Košicemi nejsou sice časté, ale zvládnou rychlost 93 km/h. Což je stejná rychlost jako EC mezi Prahou a Ostravou.
Takže ano, je to šílenost, ale na tratích v ČR je to velmi podobná šílenost.
Jenže to je kvůli odklonům, až se začne jezdit zase přes Pce, tak se to zrychlí. Navíc Pendolina pár let zpět zvládaly Pha – Svinov za 2h53min, tzn. průměrná rychlost přes 120 km/h, to není mezi Blavou a Košicemi ani ve snu možné a ještě velmi dlouho nebude.
To jste zjistil až teď ?
Znáte základní vtip :
S kým sousedí Slovensko ?
Na západě Česko a Rakousko, na severu Polsko, na jihu Maďarsko, na východě Východoslovenský kraj ….
Aneb – vyjedu ve 12.00 z Prahy vlakem do Brna a přijedu tam ve čtyři. Pak jedu dál vlakem do Bratislavy a přijedu tam v roce 1984….