Z bílého bronzový. Správa železnic představila upravenou podobu nového mostu pod Vyšehradem
Upravená podoba návrhu na nový Výtoňský most. Foto: Správa železnic
Úprava vznikla na základě jednání expertní skupiny.
Úprava vznikla na základě jednání expertní skupiny.
Detailní informace je možné přečíst na webu https://novymostvyton.cz
Nešlo by to bez oblouků? Beztak jsou tam jen z estetického hlediska. Předpokládám, že nosná konstrukce kterou tvoří mostovka s kolejovým lože ty oblouky nepotřebuje. Těch 75 metrů mezi pilíři jde překonat i bez oblouků.
Nešlo, konstrukce kterou tvoří mostovka s kolejovým lože je v porovnání s rozpětím velmi štíhlá a není nosná. Při těhlech rozpětích potřebuje být na něčem zavěšená/podepřená.
Na to, aby jste těch 75 m překonal bez oblouků by jste potřeboval o hodně vyšší konstrukci a tím i zvedl niveletu tratě, což tady by šlo docela blbě, hlavně rampa na Smíchově.
Stejně se celá trať bude nejméně o metr zvedat. Viz ty betonové patky co se budou betonovat na vrcholu stávajících pilířů.
Jenže tady mluvíme o cca 3-4 metrech.
Bronz ma napodobovat bervu rezy na ktetou jme zvykli? Dejta tam zlatou
Pořád si nemohu pomoci, ale oblouky u druhého návrhu v soutěži od IPR Praha mě přijdou zdařilejší a historicky vhodnější. Srovnání zde ve fotogalerii:
https://www.earch.cz/revue/clanek/spatny-vtip-nebo-nejlepsi-volba-co-opravdu-vime-o-novem-mostu-na-vytoni
Vítězný návrh má nicméně výborně řešené trasy pro pěší a cyklisty, taktéž zastávka je povedená.
Jestli je toto vítězný návrh arch. soutěže na dopravní stavbu přímo pod Vyšehradem a má to být kompromis pro všechny ublížené strany, tak je mi nás opravdu líto. Obloukový most v historickém jádru Prahy nemá co dělat a jak už jsem zde jednou psal – pod Vyšehrad patří pouze konstrukce s nízkou siluetou, která by v ideálním případě mohla připomínat královskou korunu a ladila by s věžemi Vyšehradu – třeba takto:
https://schnubel.com/?project_categories=neckar-bridge&post_type=project
Nechápu, že nejsme schopní využít toho, že současná hromada šrotu dosluhuje a můžeme panorama Prahy konečně odlehčit a uhladit…
A on tam nyní není obloukový most?
Teď jsem si prohlédl pořádně fotky a můj závěr je:
BERU.
To bílé provedení bylo moc a most na sebe strhoval pozornost a zanikal Pražský hrad. Tohle je o mnoho lepší a já s tím nemám problém.
Teď mě napadlo, jak pro nový most zaručit dost souhlasných hlasů.
Natřít na duhovo.
A zkusil by si proti mostu někdo něco namítat.
: – )
Pochybuji že lesby a gaye zajímá jakýsi železniční most.
Jde o barvu, je jedno na čem je. Nikdo by neriskoval osočení z homofobie.
Pravda. Takový duhový most by špatný nebyl. Když už nebudeme mít kopii starého mostu mohli bychom mít alespoň most připomínající Bifröst.
Kokotstán
Proč? Že se zúčastnění snaží najít to nejlepší řešení?
To je blázinec. Když se nelíbí ani přebarvený- tak zastavit provoz, zřídit přívoz a všichni ti bránící shnilý most povinně každý den minimálně 2x tuto cestu používat.
Ale chtěl bych být v odborné komisi, co přišla na to, že most nemusí být bílý. Za ty peníze bych tam i dojížděl. : – )
Ti, co brání neopravitelný shnilý most by tam měli veslovat.
Šmarjá, ať postaví trojkolejnou svařovanou repliku a bude pokoj. Zas se musí akorát někdo zviditelňovat a “někdo” už má zase slíbené prachy z “vítězného” návrhu.
Sice si to nebude vůbec podobný, ale nevadí ..
Jak jako “nebude vůbec podobný”?
No když vám nevadí, že ta replika bude vypadat dost jinak, včetně velikosti oblouků atd, tak cajk. A ikonické nýty tam taky nebudou.
Velikost oblouků opravdu nemusí být jiná – pouze šiřka.
Ty oblouky tam nejsou kvůli estetičnosti.
Replika má alespoň vypadat stejně. Replika by byl dvojkolejný svařovaný s navařenýma tečkama místo nýtů.
Dobrou repliku laik od originálu z dálky nepozná. Tříkolejný namísto dvojkolejného se pozná i z letadla, čímž popíra smysl repliky.
Nýty maximálně namalovat, nějaké navařování při tomto množství jen vnese do nosného materiálu různá nežádoucí pnutí a to ovlivní celkovou nosnost a spolehlivost daného prvku.
Jinak jsou nýty přežitek a stejně od cca 50 m odstupu nejsou vidět.
Vzhledem k tomu, že jde především o panorama směrem z centra, tak opravdu není až tak důležité, jak je široký, ale jak vypadá z boku…
A tu repliku bude dělat někdo, kdo nemá slíbené prachy? Projektant, architekt apod? U repliky je to vyloučeno? To je mi ale logika
Třeba to bude dělat někdo, kdo ty prachy nemá slíbené z kamarádství, ale skutečně pro kvalitu své práce…
Jiné než barevné výhrady památkáři neměli?
bílý byl lepší, ale furt lepší než ten původní
Není to lepší. Černý by byl nejlepší. Už jste někdy viděl ,aby byl nějaký kovářský výrobek bílý nebo bronzový? Pokud je to z ohně vytažené buď se to nakonzervuje včelím voskem nebo se to natře na černo. Proto z mého pohledu jedině černá.
Kdyby Tě tak četla tehdy hlavní mostařka ČR, ing. Miluška Pošvářová(tedy nic proti její vyníkající znalosti technologie ocelových mostních konstrukcí a hlavně dozoru nad jakostním provedením), tak by Tě kopla do prdele, gymnastka. Nosná konstrukce musí být RAL 9006(světlý hliník, stříbrná) a doplňková, zábradlí atd RAL 5002 ultramarin, teď tady zvané Modré zábradlí.
Antracitově. To bylo před pěti lety cool. A za pět let se tomu budou všichni posmívat, že už je to zastaralé.
Jedině Antracit. Jak do výhně, tak jako povrchovou úpravu 😉
Uvázlo to v mrtvém bodě, tak se to bude muset řešit, a navrhuji tedy zbourat celou tu stavbu včetně pilířů a vypsat mezinárodní soutěž. Ono také překlenout nově jen pilíře, je něco jako chytrá Horákyně. Vede to potom ke kýči v podobě těch třech obloučků, což by namalovalo i malé děcko. Takto se v Evropě nikdy nikde situace neřešila.
Ale, jak nikde v Evropě?
Znojmo – nový most na původních pilířích.
Děčín – nový most na původních pilířích
Hracholusky – stejně tak, dostalo se to i do světa
https://www.scia.net/en/user-stories/replacement-bridge
Vilémov – na hranicích s Německem dtto a výčet není kompletní
A pak je tady youtube, kam stačí zadat „bridge replacement“.
Vy jste se ani nesnažil hledat a rovnou vytáhl lživý argument na podporu svého názoru.
K malému děcku: Váš návrh je kde, včetně pevnostního výpočtu pro ověření proveditelnosti?
Británie, kolébka železnice:
https://www.youtube.com/watch?v=gSEhTE1JJIg
Fraincie, sice jen o jednom poli, zato s velkým „Merkurem“:
https://www.youtube.com/watch?v=RmqKDN8MO3s
Tak já se nezajímám zrovna o historii architektury mostů, jistě po válce, a v chudší době, a technicky méně pokročilé době se dělaly ty mosty na starých pilířích, dnes je trend, překlenovat řeky s co nejmenším počtem pilířů ,resp. bez nich. Takže vaše odpověď mně vůbec o ničem nepřesvědčila, já už žijí v 21.steletí, sorry jako. TAkže v dnešní době to už skutečně působí jako chytrá Horákyně.
Stavět! Prosím už okamžitě, nebo alespoň co nejdříve 🙏
Zastaralý a nevyhovující most nechť se přesune na zahradu k některému z akvistů. Ti se pak můžou kochat až do konce věků, ti radikální nad ním můžou ejakulovat až jim bude lupat k kloubech!
Hlavně ať my, normální občané a cestující už jezdíme po důstojné a kapacitní trati! 🙏
Takže chci na zahradu přesunout celé jihovýchodní panorama Prahy; díky!
Ministr řekl „do konce roku rozhodnu“. Je třeba ty necelé 2 měsíce vydržet.
Ministr nemůže rozhodovat libovolně a hlavně mimo svou pravomoc.
Už dlouho jsem neviděl něco tak nechutého vyjádřit tak kultivovaně. Máte literární talent, jestli ono Vás není na strojvůdce škoda…
Klidně i „pepito“, ale ať je nová trojkolejná konstrukce.
Takže most s podprůměrnou architekturou, ktetej poškodí vedutu Prahy, má mít akorát jinou barvu. Tím se toho asi hodně mění.
Hodně se toho změní. Nebudeme muset chodit pěšky.
Pepa z depa řiká, že mošt má podpůrnou architec-túru, tak to asi bude směroplatný.
Hele pane, co vás prosím opravňuje k takovému subjektivnímu výroku?
Vnímání architektury, stejně jako umění, je nepochybně subjektivní, ale i tak je možné vyslovit estetický soud podle pravidel vlastních každému žánru. Proto třeba kritika dokáže bezpečně rozeznat, že Shakespeare je hodnotnější než seriál Ulice, i když je to nakonec nepochybně také subjektivní soud. Ale chápu, že nějakou elementární estetickou orientaci u nás vzhledem ke struktuře gymnaziálního vzdělávání postrádá leckterý inženýr a magistr. Most typologicky odpovídá postmoderně, tj. 80.-90. léta. Navíc spíš v podprůměrném, neinvenčním provedení. Takové fádní řešení by jistě nebylo problém někde na předměstí nebo v průmyslové oblasti, ale v takhle exponovaném místě, kdy most de facto podtrhuje výhled… Číst vice »
Naprostý souhlas. Vtip je v tom, že sudičky rozdávaly estetické cítění jen velmi zřídka, tak mnohým lidem se líbí i kýčovité věci. A návrh mostu je dokonalý kýč, chybí jakákoliv kreativita.
A když má někdo jiný vkus než vy?
Co sposloucháte za hudbu? … je otázka na jejíž odpověď je vždy možno člověka shodit, ať odpoví cokoliv.
Kýč znamená „je to pěkné, ale já jsem lepší člověk a chci něco složitějšího“
Jasne. Ten kdo navrhoval novej most asi skripta architektury nikdy neotevrel, co? Mistni budovatelsky entuziasti chtej hlavne novej trikolejnej most, vzhled je pro ne (pro nas) az vedlejsi a byla na nej vypsana architektonicka soutez (do ktery jste se mohl prihlasit se svym narhem). Porotci v soutezi skripta architektury samozrejme taky nikdy nevideli.
….Materiálově, hmotově ani tvarem se nehodí k budovám na nábřeží na obou březích, navíc ani nekomunikuje s dalšími mosty na sever (tj. v pohledu na hrad)…..
A „Tančící dům“ dobře komunikuje?
Hodně zajímavý názor. Můžu se zeptat, jaké řešení byste navrhl? Tím, že máte něco společného s architekturou, tak mě to zajímá.
Od návrhů jsou profesionální přední světové architekti, jako je Calatrava, to tady po lidech nechtějte.
Souhlasím, když ne původní most, tak nový, ale architektizovaný, Tzn. novou mezinárodní architektonickou soutěž, a most typu, který by vyprojektoval např. španělský architekt Calatrava.
Tzn. pokud se skutečně nelze dohodnout na zrenovování starého mostu, tak se prostě musí postavit nový, ale ne ta hrůza, co byla navržena. A je jedno bílá nebo bronzová. Navržený most je architektonicky katastrofální.
No proste se budou delat souteze, dokud nevyhraje navrh, ktery se vam libi. Soutez uz byla. Ten vas Calatrava se prihlasil, nebo mu v tomhle pripade nestalo za to vzit do ruky tuzku?
Ano, přesně tak. Volby se budou opakovat, dokud nevyhraje Strana!
Calatrava, Calatrava…to je ten, co se s ním v Benátkách soudili, když udělal tu skleněnou lávku, kde si lidi lámali nohy?
Bohužel měl smůlu. Po té lávce mu chodili lidi.
Calatrava se přihlásil do návrhu Dvoreckého mostu a kdyby něco takového stálo v Praze, tak Klubu za starou Prahu praskne žilka rovnou na několika místech zároveň.
Mimochodem dvakrát zopakovat to samé jméno vzbuzuje otázku, zda vůbec znáte nějakého jiného architekta….
Most zachovává tři oblouky, na kterých bazírujou příznivci „architektury“ současného mostu. Ber to jako životní kompromis, ty veduto.
Takhle. Celá tahle debata kolem mostu již dávno pozbyla věcnosti. Mně osobně se ten nový také zas až tak moc nelíbí, nicméně:
a) je to věc zvyku, ta se nedá upřít
b) preferoval bych spodem klenutou konstrukci, ale to jsem jen já a jak mnozí správně dodali, v daném místě s danými požadavky to asi tak úplně nejde
c) a zcela zásadní bod – tady už je úplně jedno, co se nebouračům na novém návrhu líbí nebo nelíbí. Jsou rozhodnuti pro zachování ve stavu před spadnutím, rekonstrukci nebo „repliku“, s ničím jiným se nikdy nesmíří.
Ještě bych rád zmínil, že podobná nýtovaná konstrukce, akorát v menším a starším provedení, byla použita na mostě u Výstaviště. Ten most byl odvezen (nebo chcete-li zbourán) a bude vystavený v muzeu, takže technologie už zachována je. Náhrada jedné koleje bude dvoukolejná moderní trať se zastávkou. Takové řešení je správné a v pořádku, pojďme to udělat i zde.
Nesmysl, ten most je chráněný po pohled s řekou.
Ten most je hlavně určený pro jízdu vlaků. A pokud se po něm nedá jezdit, je zbytečný a musí být nahrazen. A to rychle a co nejlevněji.
Opravdu co nejlevněji? Takže betonová trámovka?
Chce se mi zvolat s Danou Medřickou coby paní Hanákovou z Takové normalní rodinky-Bílou, mistře, prosím! Bílou!!
Hm, bronzový… to už je skoro „rezavá barva“… to je dobré, to zapadne.
Však to také tak píší v článku.
Za chvíli budou památkáři chránit i tradiční městský zápach…
To není vůbec špatný nápad, pamatuju jak jsme s kolegy měli nějakou akci v centrum Prahy a letním podvečem jsme šli pěšky okolo ND a pak směr k nábřeží, ten všudypřítomný puch z chcánek ať už psů nebo turistů byl vskutku originální a neopakovatelný. .-)
A v Pardubicích nádražní potkany.
to s dutými mozky nehne podle mě….. sice to bude více připomínat ten rezavý šrot co tam je teď ale to jim je ukradený..
Mozek nemůže být dutý…dutá může být maximálně hlava…pane Stando.
Jediným faktem je ten, že most je památkově chráněný.Tečka. 2 pokusy o sejmutí ochrany byly neúspěšné. Neumím si představit závazné stanovisko OPP a NPÚ v rámci ÚR, které by památkovou ochranu obešlo. Pokud SŽ půjde stále svojí cestou, čili nový most, tak cca za rok+ to bude skutečně horký brambor…a most degraduje a degraduje až se jednoho dnes bude muset zavřít…a to se pak budou dít věci. Základem je, aby pan Ministr dopravy rozhodl a udal směr. Držím palce!
Fakt to sice je, ale rozhodně ne jediný. Další fakt je např., že jakákoliv „oprava (spíš stavba repliky, opravit ten most nejde)“ by byla ekonomicky i časově podstatně nákladnější než novostavba. Nebo že současné 2kolejné uspořádání není dostatečné kapacitní. Nebo že novostavba bude mít delší životnost a bude méně hlučná. To jsou všechno „Fakta“. Tečka.
Fakt je taky to, že zanechani pilířů a postavení nového nostu na nich lze a klasifikovat a bude bráno, jako oprava.
Tak to opravdu ne. Možná tak v té zvrácené kategorizaci ministerstva dopravy.
Jako ze by se nam jednotliva ministerstva predhanela v mire zvracenosti rozhodnuti? Zajimave..
Dokonce i nebourači a NPÚ přiznali, že ten most s třemi kolejemi už nikdy NEBUDE STEJNÝ. Prostě jen replika o 1,5 MLD. dražší. A ta změna barvy se mi líbí, na bočním pohledu jsem to ani nepoznal, vypadá taky rezavě…
Přesně myslím obr. č.5
Třeba v Holubově šlo ochranu sejmout. V Plzni u mostů u hl. nádraží se také dospělo k dohodě…
Pak spadne a bude po problému. Jen kvůli pseudohodnotě budou hromady lidí léta trpět..
Jj, všecho co se zrovna vám nepozdává je “pseudohodnota”. Jedině váš názor je směrodatný, všichni ostatní jsou hlupáci. Krásný důkaz toho, proč je tahle země křovákov.
Samozřejmě to není směroplatné, ale zatím se zdá že je to názor většinový, a tím pádem by měl být v demokracii platný?? Žeby referendum?
Ale vždyť je to jednoduché, památka která se sama zhroutí ochrany pozbývá, takže to stačí nechat spadnout 🙂
vsimnete si, jak vsechny slunickove spolky vzdycky demaskujou svoji myslenkovou prostotu a trapnost….jak se zacne lamat chleba, poprou i veci elementarne platne, vedecky spocitane nebo vseobecne zname…prikladem budiz vykrik jistych aktivistu ze treti kolej vlastne vuuuubec nepotrebujeme
Kde jsou ty sluníčkové spolky? Já vidím spolek silně konzervativní, který chce zachovat status quo, jen protože to tak během svého života pamatují, změnu odmítají za každou cenu.
přesně!!!!!!!!!!!!!!!! anoooooooo!!! a to je jako něco co má většina zkousknout? co ty co tu změnu chtějí? a že jich je většina… o tom se snad nebudeme ani hádat tady…
Jaké status quo? Parní lokomotivy už nejsou…
Protože jejich cílem je zachovat současný stav věcí. Svoje argumenty za chodu upravují tak, aby dosáhli toho cíle.
Jj, akorát nejde o sluníčkové spolky, ale brutálně konzervativní spolky.
Tak každému je jasné, že ten most věčně nevydrží, ale zkuste si přečíst diskuzi…zastánce nebouraní tady není ani jeden… naopak nejvíce zde vykřikují a snaží se druhou stranu naprosto dehonestovat pravě ti „bourači“…. Najdou se zde i takoví svazáci a nadšenci, co by na to nejraději ještě dnes uspořadali akci Z.
Žádní fanatičtí bourači. Holá fakta a v mém případě i odpovídající vzdělání. Ten most už tam prostě dávno neměl stát.
Přečtěte si ty výkřiky v diskusi
Výkřiky jsou asi jen reakce na malou skupinku lidí, která brzdí obnovu mostu převážně z estetických důvodů. A neřeší třeba hlučnost, zřejmě tam nikdy nebydleli. Já ano, dvě zastávky od mostu a chodíval jsem tam tudy na Smíchovské nádraží.
Vy máte specializaci v památkové péči?
Bouarče tu žádné nevidím, spíš zastánce stavby, která zachová funkci mostu. Chtějí aby tu ten nový stál dalších 100 let a aby se nemusela každých 20 let nákladně udržovat nýtovaná konstrukce původem z 19. století, tedy aby nám to nepadalo pod nohama, obrazně řečeno.
Musíte lépe číst…výkřiků jako: „Tak šup šup…..bouráme!!!“ Je tu spousta…ty jsou ještě poměrně OK, ale je tu i hodně sprostých nadávky na tzv. nebourače. Já s vámi nejsem ve sporu, samozřejmě, že stavba nového mostu je asi to nejlepší řešení..kez, by každý diskutující byl tak věčný a slušný jako vy…..vám všechny ty diskuse, ageesivita a napadaní připadají normální? Podívejte se, kam jsme se jako společnost dostali. Druhá věc je, že ten stávající most tolik desetiletí i při neúdržbě od ČSD, SŽ atd. spolehlivě sloužil. V tomto ohledu si zaslouží naše uznání…a nikoliv výkřiky a opět nadávky o šrotu apod. S… Číst vice »
Hele Martine, jestli jseš tak cimprlich, tak nelez do internetových diskusí.
Naopak, i v diskusich by se meli lide chovat slusne a naopak hulvati schovavajici se za anonymitu by meli radeji do diskusi nechodit, nikdo na jejich vylevy neni zvedavy.
Zrovna „výpočet“ toho jestli třetí kolej je nutná nebo ne je z kategorie „vůbec ne onvious“
damn, *obvious…
Není to vědecky spočítané.
Ano, při čtení té „analýzy“ jsem se moc bavil. 🙂
Třetí kolej nepotřebují aktivisté, zatímco provoz ano.
Už ať to zacnou stavět.
Jsem rozhodně pro nový most a bronzová/rezavá barva podle mě super. Kdyby měl most tuto barvu už na prvních vizualizacích, možná by tak silné hlasy proti němu nebyly, ta bílá byla příliš výrazná.
Zachovávat funkční dopravní stavbu jako skanzen jen ze zvyku je nesmysl.
Já myslí, že ty hlasy by byly i tak. A uvidíte, že budou. Prostě nostalgie po rezavým nejtu na který jsem koukal celý život a tak to musí zůstat.
klidne treba oranzovej ale at uz se proboha zacne stavet
Nééé, oranžovej ne, pls.
a chci ho a chci ho a moc .-)
https://unsplash.com/photos/an-orange-bridge-over-a-body-of-water-StfbsguAIUY
To, že barva mostu není nic neměnného, bylo prezentováno hned na začátku. Odpor nebouračů by to nicméně nijak nevyřešilo. Tady opravdu není, co dál vymýšlet, ale je třeba začít konat. Zachování současné konstrukce je naprostý nesmysl a sebevětší fňukání a nářek nebouračů na tom nic nezmění.
jsem s vami zajedno, ale fanatiky a dogmatiky asi nepresvedcite
Bezvýhradný souhlas.
Změna v projektu – odstín – se povedla a mostu to takhle bude velmi slušet. Navíc bude postaven nejmodernější technologií s přihlédnutím k současným potřebám této vytížené trati.
Nebourače a památkáře nikdo a nic nepřesvědčí o jejich opravovací a zachovací mantře, ale není co zachraňovat ! Dosloužil.
Nechť zvítězí obecný zájem. Sneste už ten šrot a vzhůru do díla !
Souhlas, take zachovani puvodnich piliru v nove vizualizaci ten navrh dela mnohem akceptovatelnejsi
Takže kvůli některým křiklounům zařízli další benefit mostu. Bílá barva tam nebyla kvůli uměleckému dojmu. Bíle objekty naroydíl od těch tmavých se méně ohřívají vlivem slunečního svitu a tím zbytečně v létě neohřívají vzduch ve městech.
Jste si jist, že poměrně subtilní most nad řekou má zrovna tuto schopnost v ohřevu vzduchu? Podle mě taková plocha na takovém místě má totálně zanedbatelný vliv.
To bude tvrdit každý majitel domu, proč nemá bílou střechu. Že ten jeho kousek je zanedbatelný. Ale kapka ke kapce a máte celé moře
Vážně chcete srovnávat most a dům?
Most akumuluje teplo mnohem méně než dům.
Tohle ale fakt není podle otázky: Kolik stojí kapka benzínu? Nic pane, Tak mi nakapejte 20 litrů.
Tak samozrejme, na klímu celého mesta to nebude mať nijaký vplyv. Ale zvýšenie teploty už bude mať celkom slušný vplyv na konštrukciu samotného mostu. Aj niekoľko stupňov navyše znamená iné zmeny (teplotná rozťažnosť). A rozdiely budú hlavne v zime, kde je skutočne rozdiel, či sa slnko oprie do bielej alebo tmavej konštrukcie …
Á, už je to tady, umělá rez jako kompromis. :-))) Ale jo, pokud to díky tomu projde, zaplaťpámbu. Navíc mně osobně se to i líbí, až mě to trochu překvapuje.
Tak jestli na tohle památkáři nepřistoupí, tak už nevim co by chtěli…
Zachovat panorama, o což celou dobu jde?
Panorama se třemi mostními oblouky bude jiné než panorama se třemi mostními oblouky?
Jé to je hezkej most. Moc pěkný.
Hezká prezentace,ale nějak do toho nesedí ty ostatní mosty v pozadí bez oblouků.
Palackého most nemá oblouky? Jiráskův taky ne? Že by Mánesův nebo Karlův most neměl oblouky? Hmmm.
zaoasi možná myslel oblouky nad mostovkou. Ty jsou v Paze výjimečné, z centra je vidět akorát tento železniční most. Kdyby byla soutěž úplně volná, možná by taky vyhrál podobný most s oblouky dole a pěkně by to do panormatu zapadlo, navíc by byl vidět i Dvorecký most za ním.
Takový most by opravdu byl mnohem hezčí a víc by se tam hodil.
A jak ho tam chcete dostat? To jako bude rampa ze Smíchova a od Vyšehradské zříceniny a niveleta o 2-3 m výše, aby se oblouky dolů vešly nad Q500 a byl zachován plavební profil? Nebo zahustíte pilíře?
Tak hlavně, aby se to už postavilo a přestaly ti divoký vykřiky, že 3 koleje nejsou třeba.
Nj, potreba jich je 5 … ted zacne boj o ty dalsi dve v tunelu pod rekou.
2 jsou málo, ale všichni se tváří, jak to stačí…
Koukal jsem na historické fotky a za mě je to fajné. 90 % turistů nepozná, že je tam jiný most.
Ještě bych měl takový nápad, zkusil patinovanou rez, památkáři budou spokojení, architekti si budou chrochtat blahem a u SŽ se nepozná, kdy dělali naposled údržbu .
To zas ne, tu údržbu po SŽ musíme vyžadovat, jinak se most svých 100 let nedožije.
Ovšem pokud se podíváte na video z rozborky mostu v Děčíně, tak uvidíte, že most nebyl vlastně natírán správně, protože by se uzavřely kapsy s kondenzující vodou a most už by už asi dávno spadl. Ty části, které jsou v suchu mají jen tenkou povrchovou korozi. Nejhorší jsou vrstvené spoje a tam je most nejvíce oslabený a jakákoliv barva se do nich vůbec nedostane. Barva by nic nezpevnila, nezpomalila (ve spojích, které by uzavřela by to bylo přesně naopak) a byly by to vyhozené peníze.
Mohl byste prosím doplnit link? Díky.
https://m.facebook.com/watch/?v=1727434617722096
Určitě to zapadne mezi ty mosty lépe, než bílý. Většina těch mostů okolo nejsou v kdovíjak dobrém stavu.
Bílá mi připadne pěknější, stejně časem trochu zešedne, víc se hodí k okolním budovám. Hlavně ať už je nový most na světě. Ze starého nechat jen pár kusů jako připomínku původní technologie. Je nesmysl most z počátku 20. století udržovat 200 let.
Mínusujícím doporučuji shlédnou video z rozborky mostu v Děčíně. Ve stycích prorezlé skrz-naskrz a nelze to nijak opravit. Nátěr to nezachrání a nezachránil by to ani před 50-ti léty. Naopak by to urychlil. Vyhozené peníze cokoliv na starém mostě dělat, vyjma demolice!
Jak by to nátěr urychlil? Nezabránil by spíš rychlejší oxidaci povrchu?
Možná, ale jen vnějších, přístupných ploch
kéž by tento příběh měl už šťastný konec. Bohužel nebo u radši zase prosazují zvýšení provozu na současném mostu. Myslím že by se nejvíc vytěžilo tím že by se na výtoni postavil nový most a tento starý se přesunul Podolské vodárně pro pěší. Zajímalo by mě, jak dlouhou trvanlivost bude mít starý most pro pěší.
Ta bílá byla čistší varianta, ale jestli to pomůže stavbě mostu, tak ať.
Asi tak, zase ten post bude vypadat furt stejně, už nový bude mít barvu 30 letého působení Spržele.
Pecka, už aby to bylo !!!
Tak začněte….nikdo vám nebrání
Tak proti jsou památkáři, jeden ukřičený konzervativní spolek, a pokud bych nastoupil na most s kangem, bude proti i PČR co mne přijde legitimovat.
No to asi jo… místo kanga si vezměte flexu…potom si o vás PČR nebude myslet, že jste se zbláznil….
Pilíře mostu se bourat nebudou.
Tak, tím byla myslím nejzásadnější připomínka nebouračů smetena.
Takže teď: nestát, nekoukat, nelelkovat, dělat!
Ještě jednou se zeptám, nebourač je něco jako chcimír?
Nebourač je něco jako placatozemec, člověk odmítající uznat fyzikální realitu.
Ne. Chcimíři chtějí uznat okupovaná ukrajinská území za ruská. Nebourači chtějí natřít prorezlý most.
To se mi více líbí vysvětlení od micat1.
Spolek se jmenuje „Nebourat!“, tak jak se má jmenovat jejich zastánce?
Tož nestůj nekoukej nelelkuj a dělej. Šup šup
Nemůžu si pomoc, mě se to fakt líbí.
*mně. 😉
Náš ústav se vám mými ústy omluová za toto politováníhodné… 😉
Jako polointegrovaný slovenský imigrant s českým občasntvím, manželkou, dětmi, kvalifikovanou práci a vlastní nemovitostí tohle a čárky nad písmeny (slovensky dĺžne) ani po víc než 20 letech nedávám. Je správně s českou práci, nebo prácí, nebo prací? Nevím.
A k věci jen tolik: most je hezký a doufám, že se co nejdřív postaví.
Jednoduchá pomůcka pro mně / mě.
Líbí se mi = mně.
Bydlí u mne = mě.
https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=pr%C3%A1ce
S českou prací. Čárky nad písemeny nejsou intuitivní, rodilým mluvčím se to samozřejmě zažere do hlavy snáze. (Jinak historické důvody všechny hláskové změny mají. Moje oblíbená je obměna u slovesa „hnát“ => já ženu.)
A ano, už se na nový most také těším!
mi/mně ti/tobě
mě/mne tě/tebe
s prací = s růží (to vysvětluje í na konci)
krácení a se asi pravidly vysětlit nedá.
Už aby ten most byl.
Jenze problem je, ze v zapadnich (a myslim i jiznich) Čechach bezne prohazujeme mi/ti a mě/tě.
Napriklad klidne rekneme: nesser mi.
Ja si proto musim pocitat pady:
3. a 6. – 3 pismena – mně
2. a 4. – 2 pismena – mě
Takze hlasuju pro to, aby se mně a mě mohlo libovolně zamenovat.
Počítání pádů a násobky tří resp. dvou mi funguje taky.
tohle mi prostě nedá: abyste si při tom všelikém kvaltování ten hnát nezlomil;)
Trochu nápověda. 3. a 6. pád mně 😉
Nemůžu si pomoci, ale mně je to jedno. Hlavně, aby nový (když pánbůh dá) most byl funkční.
Myslím, že super. Škoda, že tuhle barvu SŽ neprezentovala hned od začátku. Ušetřila by si mnoho diskuzí.
Obávám se, že nikoliv. Pro aktivisty je důležitý samotný vzdor a následný ústupek od investora. Požadovali by most bílý!
Nepovažuji se za odpůrce nebo aktivistu, ale za mě most černý.
Radši si zkontrolujte jestli máte červené terčíky na skladě.
V kontextu těch co potřebují od Berounky jet do centra a na Smíchově budou nuceni už za měsíc přestoupit do přeplněného metra, kde „budou stát na jedné noze a ještě ne na své“ je to co se okolo mostu děje komedie. Sednu-li ve špičce na Zličíně do metra, pak poslední šanci na místo k sezení má ten, kdo nastoupí v Butovicích. DPP snad alespoň v ranní špičce zkrátí interval metra, jestli to ještě technologicky jde? Investor, tj. pohlaváři ze SŽ, kteří most do tohoto stavu nechali dojít, stejně tak, jako Ti co zdržují řešení by si takovýto způsob dopravy měli… Číst vice »
Určitě bude metro husté, asi to bude chtít pásový provoz s posilou v úseku Smíchov Florenc nebo Českomoravská, nevím jak je to se zabezpečovačem v na trade B, zda už je nový, který umožní kratší interval. V soutěži na zhotovitele by délka výluky měla mít alespoň 30% váhu.
Lehce off-topic, ale my co jezdíme S6 jsme zvyklí už teď, protože od současného GVD (posun dálkovky o pár minut) ze Smíchova na hlavní navazují jen jakž takž ty posilové vlaky S7, co o víkendu nejezdí. A občas se dá použít Arriva. Přitom souprava S6 by se o víkendu na hlavním otočit zvládla. Největší legrace je teď přesun S65 na provizorní nástupiště – z hlavního to jede, ale na Smíchově to zastaví hned po boku S6 která se v tu chvíli rozjede. Ale vím že i toto stejně od nového GVD skončí, tak to bude „spravedlivější“.
Zkrátit interval technologicky lze. Pásmový provoz v minulosti byl, ale ustoupilo se od něho, nejspíš proto, že soupravy ze Zličína byly natřískané ještě víc, než dneska.
béčko a áčko nějaké rezervy má, na hraně je jen C
……kteří most do tohoto stavu nechali dojít….
Most do tohoto stavu nechala dojít neviditelná ruka jeho plánované životnosti.
Už jen ho postavit.
Docela by mne zajimali pamatkari…kdyz tam byli, zda tohle odsouhlasili…
Těžko, řekl bych že žádné rozhodnutí nepadlo.
Ač se mi bílé vzhledy líbí, tady mi ta bronzová přijde jako naprosto super. Zajímali by mě i další zmiňované úpravy, nemá někdo odkaz na upravenou studii?
Můžeme se zatím kochat alespoň vizualizacemi, protože ani tohle asi přes Nebourače neprojde. Snad ten most dřív nespadne než se někdo rozhodne co dál .-/
Je to důstojná náhrada současného mostu. Už se těším, až bude hotovo. 🙂
Víc než důstojná, troufnu si říct, že spolu s úpravou predpolí je to největší posun od výstavby nábřeží.
Bila se mi libi vic nez tahle „spinava“, ale ono by to hezky cisty stejne nevydrzelo dlouho a kdyz to bude takhle „spinavy“ uz z vyroby, tak to lip zamaskuje skutecnou spinu, graffity a tagy.
Trojský most je v provozu 9 let a vypadá pořád dobře; já bych se té bílé nebál..
Já taky ne, ale on je to vlastně architektonický záměr, jak moc ta stavba má nebo nemá kontrastovat s okolím.
Bílá je možná na to místo moc, ale přiznám se, že z bronzové mám teda smíšené pocity… 🙂
Cítím to stejně, ta bronzová je přijatelnější pro širší publikum, než bílá.
Z železniční dopravy je více železné rezaté špíny, která je po čase vidět všude okolo dráhy. Takže by byl most asi časem stejně oranžovohnědý 🙂
Zdrojem toho rezavého mastného svinčíku jsou špalkové brzdy a svinčík je hlavně ve stanicích, kde ty vlaky brzdí. Po tom mostě jich už moc jezdit nebude.
ve střetu s nebourači toto stejně nepomůže
Nebourače bych dal do přímé konfrontace s lidmi z Poberouní až Radotína, jde o desetitisíce cestujících. „Nadšení“, že je tak nějak napřeskáčku budou některé vlaky již od prosince vysypávat na Smíchově a naopak z Hlaváku se bude jezdit v dlouhém intervalu (plus nespolehlivost spojů od Č. Brodu) roste. Akceptovatelnost omezujících opatření jen a pouze v případě, že se buduje něco nového a co pomůže (propustnost, zrychlení, „nový Smíchov“, bezpečnost provozu atp.)
Bronzová snad ani estéta neurazí… Nebo? Nebourač má jiná – krátkozraká a obsahově zabedněná – kritéria, přes která ne(po)jede vlak. Doslova.
Nebourač je něco jako chcimír?
a klíčenku za pitomost týdne vyhrává……
Vždyť má pravdu 😉
Mám trochu pocit, že jste se snažil zavdečit fanatikům, kteří nepochopili, jak to myslíte…..
A copak se vám nelíbí? Já se jenom ptal… vymyslet skomoleninu „nebourač“ a udělat z ní nadávku je totiž úplně stejně fanatické a hloupé, jako když nějaký fanatik vymyslel skomoleninu „chcimír“ a udělal z ní nadávku a hanlivé označení…..Bez ohledu na to, že se v tomhle dost nešťastně vyjádřil Bureš, tak lidé, co to bezmyšlenkovitě používají jsou stejní fanatici, jako v Čapkově Bílé nemoci a jako Němci za Hitlera, kteří fanatický řvali, že chtějí totální válku. Mimochodem ono i to Řehkovo „Chceš- li mír připravuj se na válku“ i když to zní honosně, je v kontextu s tím jak Římska… Číst vice »
To nevím jak kdo je zfanatizovaný a agresivní, ale lidé, kteří chtějí (za cizí peníze) konzervovat dožilý most, jeho dopravní kapacitu i urbanismus přilehlého okolí, možná zfanatizovaní budou.
Ono to platí o obou skupinách…tzv. nebouračů i bouračů….celá dnešní společnost je v úplně všech otázkách od politiky až po most strašně moc rozdělená vždy na na dva agresivní tábory a jedni naprosto fanaticky napadají druhé… všimněte si toho…
Jenže v tomto konkrétním případě jsou možné jen dvě varianty, zachovat, nebo nový
„Fanatické napadání“ je váš dojem, který poněkud rezignuje na věcnou rovinu problému.
Navíc se mi nezdá, že by bourači někoho napadali, oni se jen rozhodli bránit svůj subjektivní a poněkud nevybalancovaný názor šířením polopravd a špatných závěrů.
*nebourači
Tahle vaše verze je správně…
Však ano, všímám si. Babiše nazýváte Burešem, zatímco jméno Hitler nekomolíte. Mohu mít názor jiný než ostatní, ale určitá slušnost ke všem by měla být zachována.
Měl jsem v úmyslu odpovědět Jiřičkovi…
nebourač a chcimír jsou stejný pitomosti
Já jsem ty výrazy nevymyslel…to musíte reklamovat jinde…naopak na jejich nesmyslnost poukazuji.
Oba výrazy označují partičky šířící polopravdy.
A chciválek označuje dnes toho „hodného“?
Oba dva výrazy jsou naprosto nesmyslné. Chcimír je doufám, že každý normální člověk na světě, tedy kromě svi.ě putlera a našeho experta Řehky, který se na boj také jen třese. Označovat tak příznivce Babiše, Ruska apod. je nanejvýš hloupé. A stejně hloupé je i označení nebourač. Nikdo takový, kdo by chtěl bez jakéhokoliv zásahu nechat most chátrat dál, (kromě SŽ 😂 ) neexistuje. I v případě rekonstrukce je každému naprosto jasné, že podstatná většina konstrukce mostu by se musela zbourat, vyřezat a vyhodit do šrotu.
Nejsme na politické diskuzi.
Prijde mi to lepsi nez ta bila, takhle se mi to libi vice, akorat to nasviceni by byt nemuselo, ale to je detail…
V Linci je takto nasvětlen silniční most přes Dunaj a funguje (i vypadá) to velmi pěkně. Je ale pravda že okolí toho mostu není zdaleka osvětleno tolik, jako pražská nábřeží, most tedy hezky vynikne.
Natřete ho třeba na duhovo ale hlavně už ho postavte a ať má 3 koleje.
Je třeba pochopit že v tomto případě to „natřete“ může mít hodně velký vliv na termín toho „postavte“. A proto bych s nápadem na duhový nátěr moc neprovokoval.
Za mě je tento nátěr lepší a asi víc průchozí než ten bílý. Naopak u Trojského mostu jsem radši že je bílý a ne broznový.
Doufam, ze uz ten stary konecne sbouraji !
Já doufám, že se doučíte pravopis.
Zeber sili a sbourej ho. Doufání je na prt
Další vstřícný krok nebouračům, nový most bude vypadat stejně rezavě jako ten jejich oblíbený starý. Za mě by teda byla lepší ta bílá, trojskému mostu to sluší a víc vynikne na panoramatu města. Hlavně ať už se začne stavět!
Co je na bronzove rezave? Libi se mi tak vic, nez beton, vemte si, ze trojsky je bily, libensky zas bily, lavka holka bila, zlichovsky bily… uz by to chtelo taky neco jineho,… Nastesti se snazi resit vandaly, ale Praha ma hezke mosty, a ta bila je hned ponicena vyrazne viditelneji nez na jinych materialech ci barvach… Treba porovnejte panelova sidliste, ty jako sedive pusobili vyrazne jako gheto dost ponure, nemam rad ty vyrazne barvy, ale po opravach a zateplenich vypadaji rohzodne lepe… U mostu to neni tak vyrazne, ale ta bila mi zde moc nesedi vzhledem k panoramatu a… Číst vice »
Panelova sidliste teda rozhodne lepe nevypadaji, protoze puvodni domy s nejakym clenenim fasady (a mnohdy s barevnymi detaily, napr. meziokennimi panely) nahrazuje polystyren, ktery jednak zarovna celou fasadu, takze se ztrati clenitost a vyraz, osteni nabyde o x cm takze okna jsou „utopena“ a barevne provedeni navrhne vesmes realizacni firma, takze to jednak vypada infantilne a druhak barvy nekoresponduji s clenenim fasady, ale jsou nanaseny na srovnanou plochu, coz potom fasade dava „omalovankovy“ vyraz, protoze proste neni ceho se chytit, je to jak kreslit na papir.
No tak architektonické řešení paneláků stálo za starou bačkoru a i ty meziokenní panely jsou poměrně raritní. Nicméně souhlas s tím, že druhý pokus při oblepování polystyrenem je v 99% promarněná příležitost…
A co byste chtěl. Důležité bylo aby měli lidé kde bydlet.
To oblepování polystyrenem není samoúčelné – sníží se spotřeba plynu pro vytápění až o 3/4. Což je fakt poznat v peněžence.
Zadruhé, ten polystyren nezůstane holý, můžete si na něj dát třeba viaflex nebo něco připomínajícího „původní“ brizolit (Břízolit je stará ochranná známka, brizolit je levná napodobenina). Členitost se dá udělat i v té barvě, malířství je řemeslo i umění.
Malirstvi je remeslo i umeni, to mate naprostou pravdu, ale jak rikate, motivaci je „snizeni spotreby plynu pro vytapeni az o 3/4“ vs. cena zatepleni, tzn. za jak dlouho se nam investice vrati, takze jakykoli nadprumer malokdo zaplati, zvlast kdyz je to zalezitost SVJ.
Takze dam vam priklad mojho nezatepleneho domu. Cena zateplenia domu sa pohybuje do 200 000 Kc. Rocnu spotrebu plynu mam nejakych 25 MWh. CEZ uvadza cenu nejakych 2000 Kc za Mwh, takze rocne je to za plyn nejakych 50 000 Kc. Pokial usetrim polovicu spotreby plynu, tak navratnost mam na urovni 8 rokov, takze celkom slusna navratnost.
Jako že jednotný vzhled panelů, beton se zalitými kamínky, spáry mezi nimi zaplácané medvěděďákem, sem tam meziokenní prvky s reliéfém košického trapézového plechu, buď modré, okrové, červené a černé, ocelové zavěšené balkony s šířkou 2/3 modulu místnosti, vchody z jeklů zasklených drátosklem, lité, hrbaté a s velkýma bublinama chodníky atd. A to vše bylo estetitější než teď. Potom i Š100L byla hezčí než nové Audi A6. Nic nevyvíjet, nic neměnit, nechat vše tak.