Z 300 na 80 km/h. V Nizozemsku musí zpomalit rychlovlaky kvůli vadám na 14 let staré trati
Rychlovlak společnosti Thalys (nyní Eurostar) v Nizozemsku. Foto: ProRail
Ke snížení rychlosti došlo i na dalších úsecích trati mezi Amsterdamem a Rotterdamem.
8 komentářů je tady nějak ztracených. 🙂
80? Ale to za dobré konstelace zvládne i motorák 810.
Né, může za to Babiš, Covid a Putin
U nás by vlaky měli jezdit maximálně 30. Nedávno jsem viděl na YouTube jak jde nějaký YouTuber po jedné naší hlavní trati kde jezdí vlaky Praha-Brno-Wien a kontroluje utažení šroubů a řeknu Vám že mě až běhal mráz. Téměř všechny byli povolené a to tak že téměř na koncích šroubů 🫣 Normálně šel vytáhnout ten gumový blok 🙄 Divím se že zde není každý týden nějaké neštěstí 😯
Tohle bylo běžné dřív, já viděl povolené šrouby úplně běžně i na výhybkách na Vsetíně. Ale tam se přes ně jezdí těch 30 (jen přímo je 80). Ale kupodivu se to ani při průjezdu Pn ani nehlo, tak nevím 🙂
Inu, vykašlat se na údržbu nesnižuje náklady, ale naopak zvyšuje.
Pokud byste uměl číst, je to způsobeno chybou výpočtu stavební firmy. Za tohle by je hádám mohli i soudit jako podvod.
Ne, opravdu chyba vypoctu by se jako podvod soudit nemohla.
Za chyby je normální platit, jestliže někdo vyhraje zakázku na trať, zde nejspíš proto, že zvolil jednodušší a levnější konstrukci mostu, kvůli které už za 13 let vznikají problémy a vícenáklady, tak je to na soud. To by si pak mohl podvádět kde kdo jak chtěla a svádět to na „chyby ve výpočtech“. I když se to mnohem častěji dělá přes navyšování částek během stavby, kde je výsledná cena nakonec vyšší, než byly další nabídky.
Z akej právnej analýzy vyšiel tento blábol?
tipuju “soudkyne barbara”.
Soudit jako podvod určitě ne. Podvod je úmyslný a musí se dokázat. V Česku platí záruka na konstrukční vady doživotně, je možné že to mají podobně
Tady ale není vada konstrukce, ale vada zvolení konstrukce, evidentně těch levnější, se kterou vyhráli soutěž..
…posun byl od výstavby aktivně sledován…
To se dělá jak? Čumím na to a říkám „tý vole!“ zatímco pasivní sledování je bez zvukových projevů? 🙂
😀
No jo no, třístovka je pro dynamické namáhání konstrukcí úplně něco jiného než konvenční vlak. Doufejme, že se na to bude myslet při projektování VRT u nás, aby pak nebylo „divení se“ a nečekané skutečnosti“.
Naštěstí my to nebudeme stavět pod úrovní mořské hladiny.
u nas se to bude stavet akorat tak hluboko pod hladinou vyrovnaneho rozpoctu…
🤣🤣🤣
Nezapominejte na Kalouska, ten muze prece za uplne vsechno.
Hoši, hoši, toto je v zahraničí, za to musí moct Šoroš přece.
Holandská vláda před lety přímo Georgovi vzkázala, ať se jim tam nesere do záležitostí…
No a mají blbě most. Možná se do toho radši montovat měl 😀
To on se rád montoval spekulováním s měnami, kde řadu Asijských zemí a UK málem dostal do finanční krize. Jojo dobrák nosatej Soros, s jeho pomocí by takové problém nakonec možná ani neměli, když by neměli na VRT.
Přesně 🤣 „móže za to Kalóóósek ktorý zabíjal ludí cez padáke…a navíc je zase vožraléé, jako obyčejně“ 🤣
Já bych do Kalouskovích let na Ministerstvu obrany a Ministerstvu financí raději nepouštěl. Ale ono se stačí zeptat i důstojníků v AČR, co si o něm myslí..
Budoucnost našich VRT v podaní údržby #Mynic ? 😀
To zas tak vadit nebude, na dalnicich omezili rychlost na 100 km/h, na konvencnich tratich je vmax 140 km/h, na VRT ted tak 180 km/h, trendu se drzi pevne. Kdyz si vezmu, ze to je zem stejne velka jak Svycarsko, tak to asi zas tak skvele nefunguje, jak nekteri basni.
Přesně! Když jsem četl nadpis, vzpomněl jsem si na drakonická omezení rychlosti na dálnicích.
Třeba se budou časem vymlouvat, že je to vlastně záměr, ve jménu ekologie 🙂
A přitom podle dat TU Delft omezení rychlosti přispělo ke zvýšení kapacity dálnic o 1-2 %.
To že jízdní dráha se stejně rychle jedoucími prostředky má nejvyšší kapacitu ví každý druhý bývalý majitel autodráhy. Proto se taky u nás nejvíce vlaků za sebou potkává Choceň-Ústí, kde je největší propustnost ze všech Československých dvoukolejek, osobáky, rychlíky i náklady tam jedou stejnou rychlostí. I když rozdíl v počtu 1% je zrovna rozdíl jak u nějaké statistické chyby.. Na koridoru by pak taky navíc nepěkně mluvila v neprospěch Regiojetu.
Citace:Vysokorychlostní trať je v provozu od roku 2009 a už nyní řeší správce infrastruktury zásadní technické problémy.
V této větě v druhé půlce změnit slůvko už za až.
Většina vlaků tam od otevření tratě jezdí max. rychlostí 160 km/h a až letos začíají jezdit ICNG rychlostí 200km/h, 300 km/h tam teoreticky využije akorát Thalys/Eurostar, ale stejně jezdí pomalu protože se musí vejít mezi vlaky Intercity Direct v 10 až 20 minutovém intervalu. Na relativně krátké vzdálenosti mezi Amsterdamem, Schipholem a Rotterdamem rozdíl v jízdní době mezi 300 a 160 km/h není nijak závratný, nejdelší úsek bez zastávky má jen mírně přes 50 km.
Otázkou tedy je, o kolik dražší byla stavba na 300 km/h vs. 160 km/h. Pokud výrazně, pak to (jinak škudliví) Holanďané nepropočítali dobře:)
No a úplně stejně to dopadne u nás, až bude hotová VRT Praha – Brno. Ve špičce, při desetiminutovém taktu, budeme rádi, když nejpomalejší vlaky, podle kterých se bude jezdit, budou na 200.
Však i s tímhle „odůvodněním“ odstřelili některá VRT-nádraží umístěná přímo na té VRT (co na tom, že na těch nádražích by se eventuálně dalo předjíždět).
P. S. ten 10min. interval „nikdenezastavujících“ spojů by se jednak musel nejprve vejít do pražského i brněnského uzlu a jednak – reálně by mohl být i delší, pokud by se některé vlaky spojovaly (což by délkově neměl být problém) – a to platí nejen pro VRT, ale platilo by to i pro nynější koridor.
Pražský uzel je k diskuzi, nicméně zátěž se má rozložit mezi Nové spojení a Vršovice a problémem zůstane kapacita hl.n.
Brno je bohužel vyřešené tak, že půlka vlaků do něj vůbec nevjede a zastaví jen za zatáčkou na Vídeňské – uprostřed polí.
Půlka vlaků to rozhodně nebude (a i to je pochybné). A do stávajícího uzlu by se nevešla ani ta „druhá půlka“.
Ale Brno přece je zatáčka na cestě na Vídeň, tak co byste chtěl…:D
Je to dost pravděpodobné, akorát VRT Praha – Brno měří asi tak 200 km a předpokládám že velká část vlaků pojede bez zastávky, takže tam už nějaký znatený rozdíl mezi 200 a 300 km/h bude.
11 minut
To srovnání dost pokulhává. Bude to delší trať, s více zastávkami/sjezdy a rychlé vlaky mohou jezdit v balíku, aby nemusely často předjíždět/zpomalovat. A nevěřím, že MD objedná mezi Poříčany a Brnem 10min. interval pomalých vlaků, spíš to bude tak 30-60min a často jen v části trasy.
Nevím, jestli si rozumíme? Praha-Vídeň a Praha-Bratislava v hodinovém taktu, k tomu 3x za hodinu Ostrava. To je 5 rychlých kousků za hodinu a teď vám možná zbude jeden nebo dva sloty na nějakou objednávku vlaku, který zastaví v Jihlavě, Bíteši a pojede dál třeba na Zlín nebo do Olomouce. Všechno bude muset jet plus mínus stejně rychle, pokud se to tam má vejít.
V žádné Bíteši nezastaví, protože „Dobrá správa“ tamní stanici přemístila z VRT na „přivaděč od Osové Bítýšky“.
Mimochodem pokud by se chtělo, tak ten 1h takt Praha – Vídeň/Bratislava může jet až do Břeclavi spojený (holt jedna max. 400metrová souprava namísto dvou max. 200metrových).
Ostatně podobně to platí s těmi „třemi Ostravami za hodinu“.
5 spojů „sprinter“ za hodinu může jet X:00, X:03, X:06, X:09 a X:12. Potom klidně můžou jet nějaké pomalejší, které navíc nepojedou po VRT v celém úseku ale vždycky zajedou někam na konvenční trať, takže by je mezitím mohl předjet zase nějaký „sprinter“…
To je nevhodné z pohledu rozložení rychlých spojení mj. v relaci Praha – Brno.
Tzn. kdyby už, tak X:03, X:06, X:33, X:36 h.
Ale jinak souhlas – nejen závlek do Jihlavy, ale i „sjetí/najetí“ před Světlou/u Velké Bíteše tomuto účelu také poslouží + ani stanice Velké Meziříčí + Pučery (pokud by měly být vybudovány, což nebudou) umístěné na VRT by pravděpodobně nebyly limitující.
No a to je přesně o tom, o čem jsem začal, kdy přesně tato (teoreticky zajímavá) situace nenastane. Každý dopravce tam nasadí, co zrovna bude mít k dispozici a každý bude mít něco jiného a jinak rychlého. A budou rádi, když budou mít do startu alespoň něco ojetého na 200 bo ekonomika provozu.
Tyhle pomalejší vlaky nebude problém podržet 10 minut v nějaké stanici čekaje na další vlak. Pořád budou vyrazně rychlejší než busy nebo auta, stabilizuje to jízdní řád pro spoje, které na to budou mít mraky regionálních, mezi regionální přípojů v busech i vlacích za celou svou cestu.
Co znamená „čekaje“?
1. přechodník přítomný jednotného čísla mužského rodu slovesa čekat
Za Bachovské reakce oba žili v zátiší, Deák s rukama složenýma čekaje na svou dobu, Palacký co nejpilněji o Dějinách svých pracuje.
Přechodníky jsou jinak látka 7-8.třídy základní školy, tak daleko jste se nedostal?
Ten pomalejší vlak, až mu skončí to „čekaje“, se bude z nuly rozjíždět na 200 jak dlouho? Jak dlouhá bude muset být předjízdná kolej, a jak blízko další stanice, kde dá „čekaje“, aby se nestalo, že jeden rychlejší vlak před sebe pustí, ale hned omezí ten další?
Ty vlaky budou čekat jak na sjezdech z Bíteše, nebo ve stanici Jihlava. Pokud by tam bylo více stanic, jak se původně plánovalo, Bíteš, Velmez, Vysočina, Vlašim, Benešov, tak tam, jak se budou rychle rozjíždět nedokážu říct, neznám výkon ani váhu vlaků, co tam budou za desetiletí jezdit, ale třeba vím, že tam budou stavět tak jako tak, protože cestujících do nich nebudou naskakovat za jízdy. Pendolino má z 0 na 200 nějaké 4 minuty, ale to je taky líný kousek, co bude v době dostavení celé tratě už i historickým kusem půl století staré železnice.
Jistě, geologické poměry máme přece úplně stejné, takže se základy mostu nedají založit na skále a mosty Nového spojení tak sedají úplně stejně.
no a z těch cca 50km mezi Rotterdamem a Schipholem je VRT s rychlostí vyšší než 200km/h jen o délce cca 38km.
S trochou nadsázky pořád lepší než u nás.
U nás v Msk mimo koridor se jezdí 50 až 80 výjimečně okolo 100. No někdy někde zase jen třeba 10-20 že…😀😀😀
Ale zase jsou na tom hůř, tam to za 14 let zpomalili z 300 na 80. SŽ zpomaluje koridory tak max o 20 za 3-4 roky, takže teoreticky kdyby to bylo u nás, tak by tam teď bylo min. 200 😀 😀 😀
Podle článku jde o vysokorychlostní trať HSL-Zuid, podle tvého srovnání jde o pouhou lokálku nebo zapadlou místní trať…
Já bych rád srovnával nizozemské VRT tratě a české VRTR tratě, až bych brečel.
Ale není co srovnávat.
(jasně, můžeme srovnávat naše „rodinné stříbro“, koridory. Které mají také své rychlostní propady, dlouhodobě, neřešené..)
Já bych si z nich raději příklad nebral. 🙂
Nenapadá mne co může být VRTR, ale už je odpoledne a myšlení bolí 😀
Nenapadl vás překlep. Extra „R“, které je na klávesnici hned vedle „T“.
Tak buď utopit mrak peněz v koridorech Choceň-Brno na 160/200, nebo VRT, na oboje tady peníze nebude ani zahovno .
Předělat koridory na 200 km/h ale neřeší potřebné zvýšení kapacity, spíš naopak.
Tak zrovna Ústí-Praha by to zase takové problém nebel, když tam bode objetí. Po dvou přilehlých dvoukolejkách. Pro rýpali, v tomhle Ústí je to jedno na kterou stranu se bavíme, protože to platí pro oboje.
Jojo. VRT je VRT. 👍 Ale jestli je trať 323 Ostrava Frenštát lokálkou. Nevím. No možná i jo když je stav takový že to nesnese ani komentář. A to stejné na 321 Svinov Havířov Těšín. Málo co trať stojí za dvě věci. Nedaří se ani strojně či vozově.😀 Zrovna se nám místo slonů a pantherů prohání na R61 811. A to je výhra. Že máme tak skvělou zálohu. Neboť tam je i WiFi…👍😀🤣🚂🤣🚂🤣🚂🤣 Už jsem celé popsal recesně. Neboť v kraji kde nás opájejí vodíkovými vizemi a plány, dráty až do garáže pro MUVku. Zatím zde funguje spolehlivě jen 810… Číst vice »