Wizz Air urychlí nákup nových letadel, chce využít krize jiných dopravců
Airbus A321neo společnosti Wizz Air v Londýně. Foto: Luton Airport
Maďarská nízkonákladová společnost jde proti proudu. Chce získat více letadel, než plánovala.
Kdo umí, ten jede… Tedy létá. 🙂
Kdyby SW vedení nevsadilo na Boeingy, mohlo na tom také být lépe. To bylo prostě špatné manažerské rozhodnutí.
Docela mě zkušenosti zdejších diskutujících překvapují. Mně Wizzair vrátil peníze asi do dvou týdnů od zrušení letů (a to jsem měl letenky do různých destinací). Rychlejší byl už jen Pegasus. Naopak bezkonkurenčně nejhorší přístup pro mě měla Lufthansa.
Tak ono je asi rozdíl vracet 5.000 nebo 80.000 Kč 🙂
To je zvláštní pohled na vrácení peněz. Oba dostali zaplaceno za službu, která nebyla vykonána, tak přece k tomu obrovská firma s bohatou historií a tím pádem dlouhodobým ziskem by měla mít daleko větší možnosti peníze za činnost, která nebyla uskutečněna, než maličká firma na trhu pár let.
Tak to se má v Praze Smartwings na co těšit…
Wizz dříve měl v Praze základnu, ale zrušil ji, nerentovala se jim. Doteď snad ale užívají pražské simulátory pro výcvik/přezkoušení.
Ona bude po tom viru úplně jiná situace a dopravci jako Smartwings budou lovnou zvěří pro ty co přežijí.
A ano i dopravci jako Wizz a Ryan mají občas opravdu drahé letenky. Ale kompenzují to zase i opravdu levnými letenkami. Vybere si každý. Smartwings je oproti tomu do Středomoří drahý vždy. Buď platíš marži CK, nebo nesmyslně přemrštěnou letenku. Individuálnímu cestovateli nemá co nabídnout a je tak velmi neoblíbenou aerolinkou bez loajálních zákazníků. A to se mu v budoucnu vymstí (tedy za předpokladu že přežije). Je otázka, jestli je s tím schopen a ochoten vůbec něco dělat.
proc? a na co?
kdyby praha byla takovy terno, uz tam davno jsou …
Praha je a bude atraktivní destinací. Zapomínáte na jednu věc – to je kritická masa PAX. A tu mají SW směrem do Středozemí i kvůli strachu CK. Jakmile SW zmizí, tak se tento segment trhu okamžitě otevře a jiné aerolinky to vykryjí.
To se jim to nakupuje když mě 2 měsíce dluží 80.000 za zrusene letenky do Arménie…
A vy byste jim bezurocnou pujcku nedopral? Banka vam penize da taky za urok.
Tak to jsme na tom podobne, mně dluží, tato podle mnohých spása civilního letectví, 74 tisíc za letenky do Gruzie (low costova cena na lince bez konkurence přes 9.000 Kc za zpáteční letenku ….)
Jak bez konkurence? Do Gruzie létá mnoho dopravců.
Z Prahy do Kutaisi prima linka pouze Wizz air
Ale Gruzie není jenom Kutaisi ,ale i Tbilisi kám létá Georgian Airways.
To samozřejmě není, ale ja pisu o letenkachi s Wizz air do Kutaisi v Gruzii, kde mají monopol a tedy cena tomu odpovídá. Tbilisi je fajn, sam tak letam, ale je to par zbytečných hodin v aute …… Jinak Georgian mi peníze dávno vrátil na rozdíl od spásy civilního letectví ….
Je tu Georgian, je tu za normální cenu Baltic, tudíž to Kutt s Wizz za tu cenu je vhodné pouze pro toho, kdo chce přímo tam, ale i tak není problém pohybu v tak malé zemi. To je jako bych se zaměřil no let do Pardubic a hlásal, že to je monopol, když na Ruzyni z té destinace je více moznosti.
Ano, nemají na lince konkurenci a proto je taková cena, což je ale naprosto v pořádku i u low costu. Kutaisi mame nejblíže a letět do Tbilisi a následně jet taxíkem pres Kutaisi není uplne prijemne.
Pokud do stejného státu na lukrativnější letiště létá jiná aerolinka, tak se rozhodne nejedná o nomopol 🙂 To je jako kdybyste řekl, že má nějaká aerolinka monopol na lety na Gatwick, a přitom ze stejné Prahy létaly 3 společnosti na Heathrow… Prostě nesmysl, Wizz rozhodně nemá na lety Praha-Gruzie monopol, a podle toho se vyvíjí i ceník .
A nikdo Vám nebrání letět z Vídně nebo z Varšavy..
Na lince Praha- Kutaisi má naprostý monopol, to snad není těžké pochopit. Samozřejmě muzu letet z jiného a na jiné letiste a prodloužit si cestu o 8 hodin, ale z naprosto nepochopiteneho důvodu se mi to zda úchylné …
80 000 Kč za zrušené letenky do Arménie? To lítají přes Bali?
Asi pán nechtěl letět sám.
9 lidi + sports equipment…
Klidně můžete říct sportovní vybavení nebo náčiní. Sice to nebude znít tak světově, ale rozumět budeme.
Na to už je třeba si zvyknout dělník je operátor výroby, údržbář je provozní technik, pojištovák je financial advisor… Novotvary nás převálcují…
To jste kupoval 100 letenek nebo kecate?
Proč by kecal. Lowcosty na liknách, kde konkurence není, běžně účtují stejné nebo vyšší ceny jako legacy s obědem a kufrem.
A jak to delate u SWG, Janino???
???