lot
Letecké společnosti Letectví

Wizz Air urychlí nákup nových letadel, chce využít krize jiných dopravců

Airbus A321neo společnosti Wizz Air v Londýně. Foto: Luton Airport
Airbus A321neo společnosti Wizz Air v Londýně. Foto: Luton Airport
Maďarská nízkonákladová společnost jde proti proudu. Chce získat více letadel, než plánovala.

Letecká společnost Wizz Air chce na rozdíl od jiných dopravců urychlit dodávky nových letadel. Příští rok převezme celkem 30 A321neo, o pět více než byl původní plán.

V rozhovoru pro Bloomberg to uvedl šéf aerolinek József Váradi. Firma chce využít problémů jiných dopravců, kteří naopak s Airbusem jednají o odkladu dodávek. Wizz Air má u Airbusu objednáno přes dvě stě letadel. Ještě letos má firma obdržet dalších 12 letadel.

Jde o další případ, kdy jde Wizz Air zcela proti proudu. V době, kdy aerolinky spíše linky rušily, Wizz Air expanduje a oznamuje nová spojení.

Wizz Air tento týden oznámil, že se v posledním čtvrtletí propadl do ztráty 107,4 milionů eur. Výnosy aerolinky klesly o 86,9 %. Firma se ale chlubí dostatkem hotovosti na účtech a tvrdí, že může stávající krizi přežít několik let: na účtech má aktuálně 1,6 miliardy eur.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
beija

Kdo umí, ten jede… Tedy létá. 🙂
Kdyby SW vedení nevsadilo na Boeingy, mohlo na tom také být lépe. To bylo prostě špatné manažerské rozhodnutí.

Petr

Docela mě zkušenosti zdejších diskutujících překvapují. Mně Wizzair vrátil peníze asi do dvou týdnů od zrušení letů (a to jsem měl letenky do různých destinací). Rychlejší byl už jen Pegasus. Naopak bezkonkurenčně nejhorší přístup pro mě měla Lufthansa.

GPGP

Tak ono je asi rozdíl vracet 5.000 nebo 80.000 Kč 🙂

Karel

To je zvláštní pohled na vrácení peněz. Oba dostali zaplaceno za službu, která nebyla vykonána, tak přece k tomu obrovská firma s bohatou historií a tím pádem dlouhodobým ziskem by měla mít daleko větší možnosti peníze za činnost, která nebyla uskutečněna, než maličká firma na trhu pár let.

Analytik

Tak to se má v Praze Smartwings na co těšit…

Janina

Wizz dříve měl v Praze základnu, ale zrušil ji, nerentovala se jim. Doteď snad ale užívají pražské simulátory pro výcvik/přezkoušení.

Analytik

Ona bude po tom viru úplně jiná situace a dopravci jako Smartwings budou lovnou zvěří pro ty co přežijí.
A ano i dopravci jako Wizz a Ryan mají občas opravdu drahé letenky. Ale kompenzují to zase i opravdu levnými letenkami. Vybere si každý. Smartwings je oproti tomu do Středomoří drahý vždy. Buď platíš marži CK, nebo nesmyslně přemrštěnou letenku. Individuálnímu cestovateli nemá co nabídnout a je tak velmi neoblíbenou aerolinkou bez loajálních zákazníků. A to se mu v budoucnu vymstí (tedy za předpokladu že přežije). Je otázka, jestli je s tím schopen a ochoten vůbec něco dělat.

Tomas

proc? a na co?

kdyby praha byla takovy terno, uz tam davno jsou …

beija

Praha je a bude atraktivní destinací. Zapomínáte na jednu věc – to je kritická masa PAX. A tu mají SW směrem do Středozemí i kvůli strachu CK. Jakmile SW zmizí, tak se tento segment trhu okamžitě otevře a jiné aerolinky to vykryjí.

Par

To se jim to nakupuje když mě 2 měsíce dluží 80.000 za zrusene letenky do Arménie…

Sitgestravel

A vy byste jim bezurocnou pujcku nedopral? Banka vam penize da taky za urok.

atat

Tak to jsme na tom podobne, mně dluží, tato podle mnohých spása civilního letectví, 74 tisíc za letenky do Gruzie (low costova cena na lince bez konkurence přes 9.000 Kc za zpáteční letenku ….)

Džamel

Jak bez konkurence? Do Gruzie létá mnoho dopravců.

atat

Z Prahy do Kutaisi prima linka pouze Wizz air

mata

Ale Gruzie není jenom Kutaisi ,ale i Tbilisi kám létá Georgian Airways.

atat

To samozřejmě není, ale ja pisu o letenkachi s Wizz air do Kutaisi v Gruzii, kde mají monopol a tedy cena tomu odpovídá. Tbilisi je fajn, sam tak letam, ale je to par zbytečných hodin v aute …… Jinak Georgian mi peníze dávno vrátil na rozdíl od spásy civilního letectví ….

Džamel

Je tu Georgian, je tu za normální cenu Baltic, tudíž to Kutt s Wizz za tu cenu je vhodné pouze pro toho, kdo chce přímo tam, ale i tak není problém pohybu v tak malé zemi. To je jako bych se zaměřil no let do Pardubic a hlásal, že to je monopol, když na Ruzyni z té destinace je více moznosti.

atat

Ano, nemají na lince konkurenci a proto je taková cena, což je ale naprosto v pořádku i u low costu. Kutaisi mame nejblíže a letět do Tbilisi a následně jet taxíkem pres Kutaisi není uplne prijemne.

Petr

Pokud do stejného státu na lukrativnější letiště létá jiná aerolinka, tak se rozhodne nejedná o nomopol 🙂 To je jako kdybyste řekl, že má nějaká aerolinka monopol na lety na Gatwick, a přitom ze stejné Prahy létaly 3 společnosti na Heathrow… Prostě nesmysl, Wizz rozhodně nemá na lety Praha-Gruzie monopol, a podle toho se vyvíjí i ceník .

beija

A nikdo Vám nebrání letět z Vídně nebo z Varšavy..

Atat

Na lince Praha- Kutaisi má naprostý monopol, to snad není těžké pochopit. Samozřejmě muzu letet z jiného a na jiné letiste a prodloužit si cestu o 8 hodin, ale z naprosto nepochopiteneho důvodu se mi to zda úchylné …

Rosťa

80 000 Kč za zrušené letenky do Arménie? To lítají přes Bali?

Tom

Asi pán nechtěl letět sám.

Par

9 lidi + sports equipment…

Jakub (easydrink)

Klidně můžete říct sportovní vybavení nebo náčiní. Sice to nebude znít tak světově, ale rozumět budeme.

Džamel

Na to už je třeba si zvyknout dělník je operátor výroby, údržbář je provozní technik, pojištovák je financial advisor… Novotvary nás převálcují…

Radim

To jste kupoval 100 letenek nebo kecate?

Janina

Proč by kecal. Lowcosty na liknách, kde konkurence není, běžně účtují stejné nebo vyšší ceny jako legacy s obědem a kufrem.

Ogden

A jak to delate u SWG, Janino???

Janina

???