Od července otevře Wizz Air linku z Prahy na Sicílii

Airbus A320 společnosti Wizz Air v Praze. Foto: Letiště PrahaAirbus A320 společnosti Wizz Air v Praze. Foto: Letiště Praha

Maďarský dopravce bude na trase konkurovat Smartwings.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Strojvedouci

Koukam ze nas rok normalniho pocasi diky nelitani naprosto zbytecnych linek jako je tahle uz omrzel… strcte si tyhle spoje typu Praha-Bratislava konecne do prdele.. nechci se tu usmazit zaziva diky tomu ze kvuli nejakejm priblblejm letadlum nejsou zadny srazky..

Pepa

Prostě musíme létat. Zkoušeli jsme vypouštět chemtrail z vlaků, ale moc to nefungovalo

DoX

Korelace neznamená kauzalitu 🙂

Pavel

Ale je to divné. Rok se nelítá a počasí je zase normální. Za mě to omezení leteckého provozu nebylo vůbec špatné a chybou v tomto směru bude návrat v předkovidový stav.

Roman

Ono krom toho nelétání se také utlumil průmysl a stalo se spoustu dalších věcí. Jak píše DoX výše „Korelace neznamená kauzalitu“

pzag

A v čem vám letectví v každodenním životě tak vadí? Další exot co se nastěhoval do osy 24?

Jan

„Rok se nelítá“ bych se určitě tvrdit neodvážil. Ano, je částečný útlum a nějakou dobu byl ten útlum i velmi razantní… Nicméně aktuálně jsme už nějakou dobu na cca 90% letů/pohybůl roku 2019. Viz statistiky v odkazu níže… 😉 (první graf)
https://www.flightradar24.com/data/statistics

Jan

*letů/pohybů (oprava překlepu)

poletucha15

Vas graf je sice krasna vec, ale z drtive vetsiny ma tento graf na svedomi US vnitrostatni doprava (a samozrejme jine velke zeme) kde doslo k pomerne razantnimu obnoveni a to take z duvodu podpory statu a vlad, v evrope si radsi dal zavirame staty a hranice jak nas napadne a verte, ze tech letu porad neni ani 60% toho co bejvavalo, a ty lety co jsou, jsou tak o 40% prazdnejsi. Az na par koupackejch vyjimek pres prazdniny.

George

Že se nelétá je pravda,bydlím pod koridorem létání a provoz je tak 5% oproti minulosti.V podstatě letadla nejsou vidět a počasí již druhým rokem vykazuje markantní změny,hlavně déšť přibyl markantně.Pravidelně pršívá.A to jsme v nejteplejším místě v ČR.Kdo tvrdí opak,tak lže.Dříve bylo vidět i 10 letadel na obloze souběžně,teď není vidět a slyšet skoro žádné a je to dobře.

Jan

Zas další „odborník“ na atmosfériscké proudění… 😀
Fantazie, těch co tomuhle věří, musí být skutečně bezmezná… 😀

Jan

*atmosférické (oprava překlepu)

Y.K.

Co se týče globálu, počasí 2020 nebylo ani malinko lepší, mnohde spíše ještě horší. Počasí není jen náš malý kráter, který je zrovna v oblasti, kde osciluje značně a že zrovna tady vyšla normálnější zima neznamená, že klima je OK a opravené. Bylo by divné kdyby bylo, protože podíl letadel není nijak kritický. Minulý rok byla v Austrálii extrémní vedra s požáry, rekordní teploty zasáhli Sibiř kde vypukly požáry, pak byla nejhorší sezóna veder a požárů v USA za 70 let. USA pak mělo extrémní sucha nejhorší za 20 let. Také vloni bylo nejvíce hurikánů v historii. Afriku zasáhly extrémní… Číst vice »

Jiří Kocurek

To lepší počasí je díky zákazu opouštět ČR, míň se sem žene zahraniční vzduch, když ho lidi na hranicích nemíchají. A za ty požáry určitě může 5G internet.

Y.K.

Já zase sázel na roušky a respirátory, lidi to tu tolik nezadejchávají a proto je kosa.
Ale třeba je to zavřenýma hospodama, to také nemůže být náhoda.

Jan

Ten absurdní (a protiústavní) zákaz existoval cca měsíc na jaře 2020 a pak již nikdy…

Martin Csabo

tak se koukni ven ty debile navic počasí nemá co dělat s letadly

Bob

Není pravda, že spojení do Bukurešti loni Wizzair nezahájil. Ta linka byla v provozu cca od července do října, až pak byla zrušena. Podobně na tom byla linka do Tirany, na té pouze byly obnoveny ještě asi 4 lety kolem Vánoc. Obou linek je myslím škoda.

Jirka

No vida, to jsem ani nevěděl…Tirana by se mi hodila, abych nemusel přestupovat ve Vídni

Peety

Hmmm a za mesic oznami, ze ty linky rusi, jako obvykle.

VíKo

Letenky se už prodávají. Většinou oznámené a zrušené linky ani nedošly k fázi prodeje.

VíKo

Tak pardon. SkyUp už prodával letenky a stejně to zrušil. Takže tahle praxe je možná taky. Nevím jestli teda u WizzAir, ale evidentně se to děje.

Pavel

Děje se to úplně normálně. Brno – Londýn (Ryan) to samé.

Martin

Tolik k nenahraditelnosti Smartwing. Je videt, ze konkurence se Smartwings neboji

JUDr

Tak tak, jedna linka do Katánie nahradí Smartwings, s kterými létá většina (všechny?) českých cestovek…

Y.K.

Můžete nějak rozebrat jak toto nahrazuje Smartwings?
Dokud někdo nezaútočí na charterový trh, tak to není žádná konkurence ani adekvátní náhrada. V Praze nikdy nelétaly jen Smartwings, potud nic nového a je to příjemné rozšíření nabídky, které je teď spíše neobvykle málo.

RHood

Je to alternativa pro individuální citující, kteří nejsou ochotni akceptovat cenovou politiku SW ve vztahu k doprodeji volných sedaček za 6.000 až 7.000 CZK round trip na dovolenkových destinacích po Evropě.

Y.K.

Tak to nerozporuji, viz poslední věta. To je neoddiskutovatelné. Narážel jsem na to, jak to vysvětluje „ne/nahraditelnost“ Smartwings.

Jan

„Tolik k nenahraditelnosti Smartwing.“

…tahle fráze už se začíná stávat „folklórem“, podobně jako famózní „Do švestek…“ ve článcích o Regiojetu… 😀

Martin

Pockejte, to jsme si nerozumeli. S tou nenahraditelnosti jsem jen citoval pana Suru, ktery to nedavno pouzil v pripade Buzz

Y.K.

To že zrovna tam asi bude souviset jejich italskou iniciativou a bází na Sicílii, ne? Proč ne, to je zrovna ostrov, kde linkové lety mají slušný potenciál.