Wizz Air ohlásil další expanzi ve Vídni, přidává už deváté letadlo, otevírá dalších pět linek
Airbus A321 společnosti Wizz Air. Foto: Wizz Air
Letecké společnosti ve Vídni čeká letos zejména u letů po Evropě dalšího rok tvrdého konkurenčního boje, z kterého zatím profitují
Vídeňské letiště vydalo statistiku za loňský rok https://www.viennaairport.com/unternehmen/presse__news/presseaussendungen__news_2?news_beitrag_id=1578990620436 a vypadá to, že veškerý nárůst není jen dílem boje Wizzairu a Laudy s Austrian. Třeba z regionů má největší relativní meziroční nárůst Severní Amerika +30%. Celkově ve Vídni na 31,7 mil. cestujících potřebovali 267 tis. pohybů letadel (=119 cestujících na letadlo, což je jen o čtyři víc než v Praze). V čem Wizzair asi prsty má je nejrušnější destinace ve východní Evropě – Bukurešť se 313 tis. cestujících (+37%).
Koukla jsem na tu Sardinii a zatim teda ceny zadny terno. Nerikam, ze cca 2500 je drahy, ale extra lowprice to zatim neni. 🙂
No jo, tak všichni by chtěli létat za 20 € po Evropě. 2500 za letenku je opravdu nízká cena.
Je to OK.
Je to OK.
Algero nejlevněji vychází z Bratislavy s Ryanerem
Bratislava moze zas len utriet hubu haha, ale ak to takto pojde este par rokov tak Austrian bude mat este vaznejsie problemy nez teraz a nizkonakladovky kapacitne zahltia letisko.
Na druhu stranu to budu slusne zisky pre letisko tj. stat a budu mat silnejsi argument pre dalsiu drahu, ktora uz ale myslim ze bola schvalena?!
Vídeň má velký problém novou dráhu proti protestům místních obyvatel protlačit, byla bych hodně překvapená, kdyby se během 10 let na ní začalo. Navíc do toho nová rakouská koalice se zelenými, co už slíbila zvýšit poplatky pro leteckou dopravu.
Praha to ma stejny. Jen se to asi da snaz uplatit. 🙂 2 draha a hooodne investic do infrastruktury a bude to super. A chci teda i Vodochody. Ale to je proces, kteryho se asi nedoziju.
V článku se píše, že od prázdnin bude mít Wizzair ve Vídni bázované výhradně A321, což při jejich hustotě sedadel znamená 230 míst v letadle, pokud se nepletu. Za situace, kdy se Austrian zbavují svých Dash 8, může průměrný počet cestujících na letadlo ve Vídni značně růst a nezbytnost nové dráhy není tak bezprostřední jak se možná ještě nedávno zdálo.
A v podstatě totéž platí i pro Prahu-Ruzyni (kde navíc i 2. dráha už dávno existuje, jen není paralelní) …
Udela se z toho Viden Vychod a lety probudou. BTW, z Bratislavy jsem letel zpatecni let na Kypr za litr. Maly a instantni letistatko s dobrym parkingem. Odbaveni rychly. Malo lidi. To me celkem bavilo.
Nová černozelená vláda už se těší na 12 ojro z každé levné letenky.
Tak pro dopravce to očividně není problém – to je totiž asi jediný velký bojiště Wizzu s Ryanairem a účet za Laudu je ztráta milion euro denně, kterou Ryanair zatím v pohodě platí a očividně s tím nehodlá jen tak přestat. Jen to zlikviduje všechny okolo, který se do něčeho takovýho nepustí
Když už tak je to 60 milionů euro za rok. Což je přibližně milion týdně, ne denně.
Že by jakási paralela dřívějšího chování Jančury užitá v leteckém provozu?
No a tomuhle chce Brno konkurovat dotacemi – to budou muset tedy hodně sypat.
ČSA/SW může být rádo že PRG lowcosty tolik neláká jako Vídeň.
Brno ale linky lowcost dopravců nedotuje, chce dotovat spojení s garantovanými přestupy do MUC, což je má ale jinou cílovou skupinu než linky Ryanairu a Wizzairu.
Imho v tom vidím problém spíš pro BTS, která hodně stavěla na tom, že fungovala jako lowcost letiště pro Vídeň a nyní začíná být tato funkce nadbytečná.
Brno dotovalo dokud lowcosty samy neodešly. Cílová skupina – V letadle je vždy mix cestujících a při tom počtu pasažérů co Brno dokáže generovat je potřeba počítat s každým. A tady drtivá většina pojede vzhledem k ceně do Vídně a „manažerská linka“ může také rychle skončit.
Zajímavé, jediná dotace, kterou lze dohledat, byla pro bmi do MUC, které zkrachovalo. A po krachu bmi chce kraj tuto dotovanou linku obnovit. Pak bylo v plánu dotovat projekt s BlueAir, který se naštěstí nezrealizoval. Mimochodem, v reakci na ohlášený projekt s BlueAir odešel Wizz, kterému vadilo, že BlueAir má dotace dostat a oni je nedostávají. Takže tohle mi nijak nejde s Vaším tvrzením dohromady. Nepleťte si Brno s Ostravou, tam se opravdu dotovalo kdeco, včetně Dubaje. A co se cílové skupiny týče, tak sice nějaké překryvy tam budou, ale relativně malé. Ona i předchozí linka do MUC měla LF… Číst vice »
Naprostý souhlas – jen pro ilustraci – zde muj nejsilenejsi tripreport s BMI ever… https://forum.airways.cz/viewtopic.php?f=42&t=9980&hilit=bmi
Myslíte si, že když nejde dohledat oficiální podpora, tak ta podpora neexistuje? Jste naivní. Společnost provozující brněnské letiště je soukromý subjekt a ten nemusí zveřejňovat ze zákona smlouvy. Žádná nízkonákladová letecká společnost do Brna bez podpory létat nebude.
Nerozumím Vaší argumentaci – společnost provozující brněnské letiště je LETIŠTĚ BRNO a.s. vlastněná od listopadu investiční skupinou Accolade. Podle mne investiční skupiny investují jen tam, kde očekávají nadprůměrnou návratnost své investice. Takže i kdyby došlo k podpory linky ze strany soukromé společnosti, tak to bude jen jejich chladný kalkul, že v budoucnu se jim to bohatě vrátí… A navíc by tato podpora nestála daňového poplatníka ani korunu. Osobně považuji spíš za pravděpodobné, že žádná linka neviděla od soukromého subjektu ani korunu podpory. Ale můžu se v odhadu mýlit. Jestli máte, prosím udejte zdroj opačné informace. Předem děkuji.
Pokud byste znal politiku nízkonákladových společností, pak je to pouhý přesun nákladů z cestujícího na jiné subjekty, jako je provozovatel nebo vlastník letiště. Čili, tyto neplatí žádné přistávací poplatky a ještě k tomu chtějí většinou jiné bonusy. Nebo si myslíte, že Ryanair vybere od cestujících 500 Kč za zpáteční let a stačí mu to? By se neodlepil ani od země za ty peníze. Čili jistá forma podpory zde vždy je. A teď neřeším jestli od soukromého subjektu či státní správy.