Wizz Air od května obnoví další lety, počítá dál s expanzí. Přežijeme, i kdybychom rok a půl nelétali, tvrdí jeho šéf

Airbus A321neo společnosti Wizz Air v Londýně. Foto: Luton AirportAirbus A321neo společnosti Wizz Air v Londýně. Foto: Luton Airport

Největší letecká společnost v regionu střední a východní Evropy bude jednou z prvních aerolinek, která obnoví po nucené odstávce provoz

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
www.milosvillage.com

Jak příhodná to zpráva, když zrovna dneska mi Wizz zrušil let z Atén do Vídně na sobotu 2.5… paráda…

Apex

Wizz Air i Ryanair hlavně očekávají, že jim zahájení letů někdo zadotuje. Obě společnosti obeslaly letiště, kam létají, s podmínkami další spolupráce, kde jasně požadují odpuštění všech poplatků na 2-3 roky a pokud někdo nevyhoví, tak na dané letiště létat nebudou. Wizz dokonce natvrdo požaduje, že pokud letiště není schopné jim zajistit požadované podmínky, tak má zahájit komunikaci s vlastníky, aby prostředky pro pokrytí výpadku příjmů našli oni…. holt, to se nám to létá, když to jiný zaplatí. Pokud jde o Wizz a jeho ohlášené lety z Vídně, tak v této souvislosti je zajímavé, že z vídeňské základny v poslední… Číst vice »

Anonymus

Proc ne? Letiste na to pristoupit nemusi.

Apex

To sice ano, ale asi neni v pořádku, aby si svůj business postavili na tom, ze se jim na zisky budeme skládat. Oni si za své služby také nechají zaplatit, tak proč by neměli platit za to, když sami služby odebírají. A navíc, chtějí si nechávat peníze, které jim nepatří, protože rozhodně není možné počítat s tím, že by letenky prodávali o to levněji…

Nicky

Wizzair má prostě takový obchodní model a evidentně jim funguje, jinak by neměl cash na přežití. Co se týká cen letenek, tak si nestěžuji a těch pár stovek jim ochotně zaplatím. Ale já nakupuji dost dopředu, takže ceny LM letenek ani neznám.

Apex

Obchodní model, kdy si společnost přivlastňuje to, co patří někomu jinému, je myslím poněkud zvláštní. Problém totiž je v tom, že letištní poplatky (taxy) vybírají při prodeji letenek letecké společnosti, ale patří letištím. Normální letecké společnosti se většinou spokojí se slevou na nějakou omezenou dobu, což je v pořádku, ale LC automaticky považují tyto peníze za jejich a udělaly si z toho dodatečný zdroj příjmů, kterého se teď nejen že nechtějí se vzdát, ale chtějí i to málo, co ještě letištím nechávaly. A automaticky předpokládají, že náklady spojené s provozem na letiště jim budou hradit vlastníci letišť a tím de… Číst vice »

Gajda

Ostatní aerolinky chtějí zase miliardy po státech kde jsou doma a u žadné není jistota, že nezbankrotuje a tak by byly peníze daňových poplatníků nenávratně pryč. To se jim to pak lítá, co? Nicméně neumím si představit, jak by pak mohl fungovat třeba Stansted. A ve Vídni by byly určitě rádi, kdyby si ti dva zbalili svých pět švestek a šly a Lufthansa group tam mohla zase vládnout.

pája

Kdyby to EU se snižováním uhlíkové stopy myslela vážně, tak nechá půlku leteckých splečností v EU padnout, počínaje Ryanarem, Wizzem, smartwings, Air France a Alitalií.

pzag

Tak Ryan a Wizz jenom tak nepadnou. A kolik že by byla ta úspora? Jenom aby to bylo vůbec poznat.

Jan

Kde se v tobě bere všechna tahle nesmyslná zloba a nenávist…?
Nehledě na to že tohle pseudo-ekologický uvažování vážně ničemu nepomůže. Skutečná ekologie se dělá opravdu jinak než bojem proti veřejné dopravě…

Frantisek

Třeba bojem proti nadměrné dopravě (prováděné navíc nešetrnými způsoby)? 🙂 Ono když někdo někomu trvale poškozuje prostředí pro zdravý život, tak to holt naštve, se nedivte. Ne každý je nadšený z bordelu ve vzduchu.

Nekdo

Mate zrejme na mysli mezinarodni kamionovou dopravu? Dovoz rajcat z Maroka, kurat z Polska, syru z Francie, masla z Nemecka a tak dale??

Nekdo

Nezapomente kazdu svoji planovanou cestu nejmene tri mesice predem ohlasit na komisi pro posuzovani primerenosti. Ve trech kopiich, s notarsky overenym podpisem a kolkem ve vysi 1000,- Kc. Pokud bude schvalena, budete moci s povolenim zahajit nakup jizdenek nebo letenek, pripadne dostanete povolenku k nakupu paliva do auta. Preji Vam hezky den.

Autrans

Ad Nekdo: výstižné, děkuji za vtipné shrnutí
Ad František: na názor má právo každý, ale tady jste zcela mimo

pája

Proč myslíte, že je ve mně zloba a nenávist? Podívete, dneska jsme to dopracovali ve všem tak, že každý má nárok a může si dovolit úplně všechno. Není přeci nutné, aby téměř každý lítal 4x ročně na prodloužený víkend někde po světě, měnil telefon 2x ročně a s každou novou TV měnil soustavu. Vede to k velké ekologické zátěži, která je úplně zbytečná. Pokud pár společností padne, budou z toho profitovat ty, co přežijí, ale hlavně se omezí zbytné létání. Samozřejmě, že letenky zdraží a nebudou už lítat ti, co na ně nemají, nebo lety omezí.

pzag

Z jaké pozice si dovolujete posuzovat, na co má kdo nárok a co je to správné?

pája

Na to nepotřebuju být v nějaké pozici. To je prostě fakt. Politici jenom zatím nenašli odvahu tomu udělat přítrž a taktně lidm říct, že si některé věci budou muset odepřít. A nebo nebudou, ale je možné, že prostě pak třeba pohyneme hlady. Hlavně když budou levné letenky a budeme se moct podívat hladoletem nacpaní jako sardinky na druhý konec světa.

pzag

Takže takový totalitní socialismus. Makej, ale nic z toho nebudeš mít, protože strana rozhodne jinak.

Y.K.

A co auto? Auto máte? A využíváte jej opravdu jen pro nezbytně a životně nutné věci? Na chatu, chalupu, nic? Letadla nejsou zdaleka největším znečišťovatelem, ač jsou dost velkým. Takže pozor abyste se nedivil, až se půjde přímo po zdrojích emisí.

pája

Auto mám, používám, ale hodně chodím pěšky a na velké vzálenosti radši veřejnou dopravou. Ale abyste vy mě pochopil. Já narážím na to, že teď se velcí znečišťovatelé, kterých je na trhu nadbytek (aerolinky), ocitly v potížích, a místo toho, aby se řeklo, máte smůlu, poraďte si sami, tak se už vlády chystají na záchranu, což bude veřejná podpora a jestli má EU plán na snižování emisí, tak tuhle podporu bych prostě nedovolil.

Nekdo

Mate auto! Tak vida, tak to Vy jste znecistovatel… sice maly, ale jsou Vas stovky milionu jenom v EU!

A mimochodem, mozna Vam to utajili, ale aerolinky jsou berejna doprava. Kazdy kdo ma potrebu se nekam rychle a pomerne levne premistit na velkou vzdalenost si muze koupit letenku. Uplne sam!

Sitgestravel

A mam i plynovy kotel. Ale zase mam solarni panel na teplou vodu. Jako mrzi me to upromne. Az prijdou s necim lepsim nez kotel na plyn a auto na benzin, tak na to prejdu.

VíKo

Letadla zatezuji CO stopou ekosystem 2%. Musite zastavit zaoceanske lode, ktere zvladnou udelat nasobne vetsi bordel, pritom jich je nasbne mene. Ucpete kominy tovarnam a nejak utlumte sopky.

Dan

Nechápu, co Vám vadí na mé svobodě rozhodování, co udělám s vydělanými penězi. Někdo to prolije hrdlem, já radši cestuju – každého věc. Mě teda například vadí víc, než létání několikrát za rok kohokoliv kamkoliv, že proháníme jídlo nádržema kamionů a ještě je to podporováno dotacemi (když už jste zmínil ten hlad).

pája

Panebože, vy jste všichni tady natvrdlí. Já proti svobodě létání nic nemám a ani nikde netvrdím, že by měl někdo povolovat kdo, kdy, kde a kam poletí. Ale právě proto apeluji na to, aby vlády aerolinky nezachraňovaly. Silné přežijou a ty ostatní jen pokřivují trh. Říká se tomu neviditelná ruka trhu. Faktem ovšem je, že dnes už ta ruka je velká fikce a do hodně věcí zasahuje regulace a ta vše pokřivuje. Tudíž zpětne k tomu, když EU chtěl snižovat emise, tak se toho elegantně dosáhne tím, že prostě se nějaké podniky nezachrání. Co si myslíte, že se stane, když… Číst vice »

Nekdo

Natvrdly jste Vy. Auta jsou daleko vyznamnejaim zdrojem sklenikobych plynu nez letecka doprava. https://faktaoklimatu.cz/infografiky/emise-cr-detail

Ale soudruzi Vaseho typu se potrebuji opajet moci nad jinymi a zakazovanim a rozhodovanim o jejich zivotech…

Sitgestravel

Ja netvrdim, ze nejsou, ale neni duvod sem tahat auta. Tohle diskise o tom, ze se budou zachranovat aerolinky, s cimz nesouhlasim. Pokid jde o aita, ja jsem i pro regulaci autoprovozu. Ha, a ted jsem vas doatal, co?

Nekdo

já jsem s tím nezačal. s tím si začal pája, ve své touze kontrolovat životy ostatních a předepisovat jim, co je nadměrné a co nikoliv, co se smí a co nikoliv….

a v regulaci autoprovozu myslím máme taky velké mezery. ale mohli bychom začít rozumně – výstavbou P+R, cyklostezek, zahuštěním veřejné dopravy, výstavbou nových železničních tratí, preferencí MHD ve městech, a tak. a ne zakazováním a omezováním svobody – to je totiž to jediné o co těm bolševikům, ať už se zaklínají buršoasií, nebo emisemi, jde…

Stony

Jenze zacit rozumne a bolsevik se tak trosku vylucuji:)

Y.K.

Auta jsem vytáhl já a to jen jako očividný příklad dopravy, která má horší vliv než letadla, protože leckdo (pája) neotálí ukázat prstíkem na jiné, kde by se měl uskromnit a „co nepotřebujeme“, ale jaksi svoje „emise“ velmi často přehlíží. Tedy to nebylo míněno doslova, ale jako konfrontace.

Nekdo

jenže u páji je to i docela pravda – stačí převzít jeho slovník a ukazování prstíčkem. sám si autem zbytečně jezdí sem a tam, a vůbec bůhví kam! a přitom produkuje ranec emisí. kdo ví, zda to není zbytečné, to jeho ježdění? a to je přesně to, co píšete – ukazování na ostatní a poukazování na to, že to ostatní dělají zle a já, chudák, ne, já proti tomu naopak bojuji…

VíKo

Hladolet je mytus historie, kdy v cene letenky bylo vsechno. Kdyz si koupite levnou letenku a v kapse budete mit 10€ navic na jidlo, pak si u vsech leteckych spolecnosti muzete dat i jidlo. Nejist v letadle a rikat tomu hladolet, je ryzi rozhodnuti daneho cestujiciho.

Stony

Mate naprostou pravdu. Zbytne veci by si mel clovek odpustit. Je tedy nutne aby jste psal na diskuzi? Vite kolik stoji provoz serveru a pripojeni a jak silene je to neekologicke? To ani nezminuji vyrobu pocitacu jako takovych. Takze verim ze si to rychle uvedomite a prestanete zbytecne prispivat do diskuzi a pomuzete tim k zachrane planety.

Milan

Nikdo padat nebude a pokud tak jen uplnej odpad
A ta vase eko nesmyslo magorina je evidentne ted vsem uplne jedno a koncne maji lidi jine starosti nez resit kolik produkujeme neskodneho CO2 a koli mame pohlavi

Frantisek

Jasně, starosti s vývojem způsobeným do značné míry právě dosavadním způsobem žití. Ale my budeme řešit zástupné problémy, jako například jak umístit více poškozených lidí do nemocnic. Ono nejde zdaleka jen o nadprodukci kysličníku uhličitého…

pája

Milanem, až nebudeš mít co žrát, protože zas bude sucho, tak si na mě vzpomeneš. Takové oemzence tu máme. Fuj.

Jirka

Kdyby to EU myslela vážně, tak zavede poplatky. Třeba 1 Kč / 1 km letu pro každého cestujícího. Letadlům by tak ubyla konkurenční výhoda, protože nemusí platit spotřební daně za palivo. Létalo by méně lidí a podpořila by se ekologičtější vlaková a autobusová doprava. Nicméně by se také omezilo sektávání různých kultur, což je zase mantra EU.

pzag

Další myslitel…vlakem se určitě někam člověk dostane. Vždyť je problém dojet slušně do sousední země…

Josef

Pokud tady nejak behem asi 2 let postavime VRT, tak si na kratsi vzdalenosti ten vlak bude pouzitelnej, ale uprimne si nedovedu moc predstavit jet pracovne do Londyna vlakem.

noerf

Josef: Regiojet každý den posílá do Londýna a zpět autobus, který bývá vcelku plný a to jede 17 hodin.
Pokud by to vlak mezi Prahou a Londýnem dával za 8 hodin, tak vzhledem k délce čekání před odletem a přistání na okraji Londýna by to byla zajímavá varianta.
Akorát v ČR je VRT bohužel stále hudba daleké budoucnosti.

Nekdo

cywe, a jel jse tím někdy? já jo – do Bruselu a zpět. a taky jsem jel autobusem do Kieva a zpět. a z Istanbulu do Bukurešti a docela dost německými vnitrolinkami. a z Prahy opakovaně do Frankfurtu. věřte mně – nechcete to zažít…

Pavel

Pri sebavedomých vyhláseniach šéfov Ryanairu a Wizzairu je pravda 1/10.

Tom

Věřím, že jsou na tom dobře, ale určitě je to z části i marketing a strašení konkurence. Doufám, že na stejných linkách půjde létat s někým, kdo má větší rozteč sedadel a klasický servis.

Nekdo

Verim, ze to myslite dobre. Ale uvedebe skutecnosti mne zajimaji mezikontinentalne. Na jedno- nebo dvouhodinovem priskoku po Evrope mne je to fakt jedno a beru nejvyhodnejsi letenku podle poradi: letovy rad, cena. Nic jineho mne nezajima…. dokonce ani sluzebne, kde by to zamestnavatel zaplatil. Projde mne nemoralni za stejny let do Londyna platit nasobek ceny, jenom kvuli gintonicu u BA…

Honza

Větší rozteč a klasický servis…. a kolikpak za to dáte? To už potom nebude LC, že? To je ten problém spousty diskutujících tady… my chceme větší rozteč a klasický servis a pokud možno za 10Euro. Na malé rozteči a minimálním servisu v ceně právě LC funguje