Wizz Air od května obnoví další lety, počítá dál s expanzí. Přežijeme, i kdybychom rok a půl nelétali, tvrdí jeho šéf

Airbus A321neo společnosti Wizz Air v Londýně. Foto: Luton AirportAirbus A321neo společnosti Wizz Air v Londýně. Foto: Luton Airport

Největší letecká společnost v regionu střední a východní Evropy bude jednou z prvních aerolinek, která obnoví po nucené odstávce provoz

Největší letecká společnost v regionu střední a východní Evropy bude jednou z prvních aerolinek, která obnoví po nucené odstávce provoz na pravidelných linkách. Wizz Air chce využít současné situace k další expanzi.

Od 1. května firma začne nabízet spojení do několika destinací ze svých základen na letišti Luton v Londýně a z Vídně. Firma aktuálně nabízí jen spojení mezi Londýnem a Budapeští, jinak jsou letadla uzemněna.

Wizz Air tak bude prvním evropským dopravcem, který po nedobrovolné odstávce začne znovu nabízet letecké spojení. V případě Londýna půjde o linky do několika měst v Rumunsku, do Budapešti, na Kanárské ostrovy a do Lisabonu. U Vídně dojde k obnovení v prvním květnovém týdnu, v rezervačním systému jsou aktuálně i lety do Španělska nebo Itálie, tedy zemí výrazně postižených pandemií koronaviru.

Wizz Air obnovení provozu vysvětluje jako službu cestujícím, kteří se mezi některými zeměmi nemají jak dostat. Záleží ale přitom i na povolení od jednotlivých vlád. Posádky budou vybaveny ochrannými prostředky.

V Evropě některé velké společnosti zachovaly alespoň nepatrný počet letů, například Ryanair zejména mezi Irskem a Velkou Británií.

Wizz Air patří mezi dopravce, kteří do krize vstoupili ve velmi dobré kondici. Firma sice žádá o podporu ve Velké Británii ze systému vládou garantovaných půjček, současně ale uvedla, že na konci března měla na účtech přes miliardu a půl eur. „Přežijeme, i pokud bychom nelétali rok a půl,“ řekl šéf aerolinek József Váradi při webináři Aviation Week.

Wizz Air oznámil tento měsíc, že propustí zhruba tisíc lidí a vrátí do dvou let leasingovým firmám 32 starších letadel, současně ale počítá s nákupem modernějších airbusů A321neo. Během příštích 20 měsíců má dopravce převzít 25 nových A321neo. „Mají o pětinu nižší jednotkové náklady než stávající A320, což je pro nás velká výhoda,“ dodal.

Podle Váradiho chce firma urychlit i expanzi ve Spojených arabských emirátech a otevřít novou základnu v Abú Dhabí o několik měsíců dříve a ve větším rozsahu, než plánovala.

 

Tagy Wizz Air
45 komentářů