Wizz Air navýšil zisk, na účtech má přes miliardu eur. Téměř polovinu tržeb už nemá z letenek
Airbus A320 společnosti Wizz Air v Praze. Foto: Letiště Praha
Letecká společnost Wizz Air navýšila za poslední finanční rok (duben 2019 – březen 2020) svůj zisk o téměř 30 %
Chce se mi říct..
Ať se SW začne chovat tržně, prostě žádné podivné dotace, záruky, státní půjčky.. a klidně ať Ryan/Wizz/… jim vlezou do zelí.
No a ? Jedině dobře (že tu bude konkurence) !
to, ze ryan taky dostal zachrannou pujcku vam nevadi.
proc to vadi u sw?
Jenže vy tu všichni uvažujete v té rovině, jakoby se měl letecký provoz vrátit na původní hodnoty jako před Coronavirem. Nevrátí se a už vůbec ne z měsíce na měsíc. Naopak, bude spousta volných strojů a personálu, pro které nebude okamžite využití. Takže o chartety v létě 2020 a v zimě 2021 nemám starosti. Létají různá čísla, kdy se provoz vrátí na „předkizové“ hodnoty od počátku roku 2022 až po rok 2027. Já si netroufám odhadovat… Coronavirus pouze urychlil nástup ekonomické krize, která nevyhnutelně musela přijít. Když by nepřišel Coronavirus, zařídilo by se to jinak. Teď ještě dobíhají v jednotlivých… Číst vice »
Tak kde jsou vsichni ti skarohlidi, kteri rikali ze Ryanair a Wizzair NIKDY nemuzou z Prahy provozovat charterovou dopravu?
Muzou, jen v nekolika nasledujicich letech rozhodne neobslouzi takovou poptavku, kterou nyni uspokojuji SW. Nemluve o Brne, Ostrave a Pardubicich. Obecne jde klasicky o politickou silovou hru. Se zpozdenymi MAXy, kdy rusi a omezuji spoustu linek po Evrope tezko nahradi SW flotilu 50letadel operujicich z x bazi ve nekolika zemich sveta.
A proč by někdo nahrazoval létání SWG někde ve světě v Kanadě a jinde? To český občan nepotřebuje. Létání z ČR Wizz a Ryan nahradit dokáže postupně. Ono, jak píše Jezbera výše, ta poptávka letos ani příští rok taková nebude, jako byla v předchozích letech. Takže o to bych starost neměl…
Tak proč by někdo tvrdil NIKDY, když sám Ryanair má charterovou aerolinku a jedno letadlo na chartery provozuje sám Ryanair. Nicméně původní předpoklady o expanzi v charterech na polském trhu se nenaplnily a společnost lítá na pravidelných linkách, kdy je využitá zejména pro snížení platů.
Je videt ze tato spolecnost spolehlive (spolu s Ryanairem) nahradi vypadek po Smartwings/CSA nabazovanim nizsich desitek letadel v Praze.
Konecne se zlepsi komfort cestovani spolu s normalnimi cenami letenek. Viz soucasne letenky z Vidne do Recka za 800Kc. Ne jako lety Smartwings do Chorvatska za 6000Kc
800 Kč z Vídně do Řecka není normální cena letenky. Nevím odkud čerpáte informace, ale na stránkách Wizzair nejde Řecko pod 50 Eur, a to ještě po klubové slevě.
Takze spolecnost, ktera ma problem obslouzit sve pravidelne linky po EU, kde spoustu z nich rusi, jeste vetsi cast omezuje, ma uzemene, nedodane MAXy, nahradi zazracne flotilu 50letadel SW rozmistenych po ruznych bazich Evropy a blizkeho vychodu? Vezme si par linek a bude tu postupne rust. Tento rust ale bude x let dlouhy a rozhodne v nasledujicich letech neuspokoji poptavku. Takze vazne si myslite, ze bude litat s minimalnim profitem? Provadi klasicky politicky silovou hru. V prekladu plany reci. Podivejme se ale na fakta. Ta jsou rozhodujici.
..a jeste k tomu zvyseni komfortu…to myslite vazne? 😂 Tady se brble, jak SW nepodava jidlo….a Ryan ani nedava zdarma vodu jako SW, objednane MAXy maji specialni upravu, aby se do nich namackalo pres 10 lidi vic, nez je standard, ktery take SW dodrzuje….a vy napisete toto? 🙈😂. Lidska blbost nezna mezi, fakt…
Za cenu 800 Kc je v letadle par mist..Cele letadlo nemuze letet za 800 Kc na osobu. Ceny letenek jsou dynamicke a nekdo v tom letadle leti za x tisic, vedle nej muze letet pasazer za par korun. Rozhodne ale necekejte, ze toto se stane v pripade cestovnich kancelari. Dohodnou cenu za letadlo, podeli cestujicima a vznikne zaklad ceny zajezdu.
Uz jste v diskuzi ukazal, ze ekonomice leteckeho provozu vubec nerozumite. Tak se zde prosim vic neztrapnujte
smutné na vašem příspěvku ale je, že „Thomas“ má naprostou pravdu.
Jasne, maji tam o 10 sedacek vic nez na kolik je letadlo certifikovano. A ted tu o Karkulce. Je videt ze o letectvi vite prd.
Petře… NAUČTE SE ČÍST. Thomas psal „o 10 sedaček víc než je standard“ …certifikaci do toho melete vy. Někdo ví prd o letectví, někdo neumí číst.
Však v rámci „komfortu“ 2-3 sezony zpět, chtěli ještě jako slavné TS za 0,33 l vody v petce 2 € (!). Mno, zjistili že přestřelili, tak aspoň ta voda je gratis do dcl kelímku.
Tak to ze let operovali po volackou Air Transat, znamena ze i servis/prodej se ridil tim jak ho ma normalne Air Transat na svych letech. Co s tim ma co delat Smartwings?
ještě jednou: poptávka ani zdaleka taková nebude. A to, že létá SWG někde na blízkém východě nemá pro českého zákazníka ani nejmenší význam.
nižší desítky letadel v praze?
aha.. a kdo s tím proboha bude lítat? 😀
a mimochodem – jak se s wizzairem dostanu .. do spojených států .. do jižní ameriky .. do afriky? asi docela blbě, že.
A jak se tam dostanete se Smartwings pane odborniku na leteckou dopravu?
velmi jednoduse. pres pariz / amstr.
ryanair mi vyda letenku spolu s navaznym letem na dalkovku?
Pres Pariz se tam dostanete pohodlne s AF, a pres AMS s KLM. Navic poletite nacas, dostanete na palube obcerstveni a nikdo vas nebude brat na hul. Uvedomte si, ze tyto spolecnosti navysi sve frekvence aby uspokojili poptavku po letech.
Co tam mate dal, vy demagogu? (Nic proti Vam)
No ..
1) nikde není napsáno, že navýší své frekvence 🙂
2) povede to ke zvýšení cen 🙂
on tam totiž ten efekt konkurence ze strany čsa (která byla ukrutně levná) byl dost zásadní.
Tak z VIE mate hromadu Afriky a Asie primo. Kdo by zbytecne jel na Vikef Hejvl a pak jeste presedal v AMS nebo CDG, zejmena kdyz to druhe je nejhorsi letiste v EU?
Tomuto sa hovori zdrava firma s financnou rezervou a nie ako Lufthansa ktora zije uz len z toho, ze pouziva peniaze zakaznikov ktory uz uhradili letenku pol roka vopred a ked pride na nejaku krizu ako napriklad teraz, tak nemaju z coho vratit. Ja som mal terzaz taku skusenost, ze som chcel vratit peniaze od Ryanair-u, bolo to 420e a 2 mesiace som sa s nimi natahoval a vymenil asi 15 e-,mailov, z toho mi v 10 spravach pisali 500 dovodou ako sa to teraz neda, nakoniec som peniaze vybojoval s dohodou, ze mi ich vratia do konca Juna a… Číst vice »
Pokud se Wizzair, nebo Ryanair rozhodnou Smartwings jako konkurenci zlikvidovat, tak konkurenční boj bude trvat jen tak dlouho, dokud se do Smartwings budou lít peníze. Ani státní garance by jim nepomohla.