Wirtschaftswoche: Flixtrain chce koupit vlaky v Rusku, chystá expanzi i do Česka
FlixtTrain na hlavním nádraží v Hamburku. Foto: FlixTrain
Investor má nové vlaky nakoupit, FlixTrain by si je pak pronajímal.
Investor má nové vlaky nakoupit, FlixTrain by si je pak pronajímal.
Tak já ruským vehiklem nepojedu. Nikdy nezapomenu na let Aeroflotem a jejich Tupolovem.. Nepojedu v Čechách ani ruským, ani čínským vehiklem.
Pokud flixbus plánuje konkurovat německé DB čímkoliv co se nevyrobilo u Siemensu tak vidím schvalování těchto jednotek na řádově desetiletí, takže to nebude na programu dne
ja jsem si odobne v rychlosti precetl ten puvodni clanek na wiwo.de: zminuji se tam vlaky a lokomotivy – moje spekulace: takze schvalovani asi nebude problem: vlaky/netrakcni jednotky od TMHI a lokomotivy mohou byt od zavedeneho evropskeho vyrobce obchodni model ma byt takovy, ze jiz zalozena firma koupi zeleznicni vozidla za 1 mld EUR a tato firma je bude pronajimat – predpokladam ze primo dopravci, ktery bude mit smlouvu s FlixMobility na vykony plany nasazeni jsou hlavne DE nasledovane Beneluxem, pote „severoevropske zeme jako DK“ a az pozdeji vyzkouseni vychodoevropskych trhu jako PL, CZ a HU. A naposledy maji v… Číst vice »
Takže taky na nějakách 300 350 kašlou. Důležitá je pro ně cena.
Dojede to na to co vždycky – nespolehlivosti Rusů, neschopnosti udržet kvalitu, svérázném přístupu k servisu, nepochopení principu, že prodejem vozidla komunikace se zákazníkem teprve začíná…
TMH je nějakých ruských oligarchů, pár procent v tom má Alstom.
Ale samozřejmě Škodovka taky nechápe, že prodejem vozidla má komunikace se zákazníkem teprve začít.
Praha-Wroclaw,Praha-Budapest,Praha-Krakow
Flixtrain má možnost nahradit dnes již přeplněné linky Flixbus. V létě je linka Praha – Zagreb autobusem plná a nepohodlná. Spousta lidí by uvítala lůžko pokud bude za rozumnou cenu. Jančura to sice má, ale ten Flix ho může převálcovat kvalitou .
Aby Flixtrain nabidnul lepsi kvalitu nez Regiojet? Podle mych dosavadnich zazitku z autobusu to lze vyloucit, ta kvalita u F proste neni – navic exploatuji sve obchodni partnery, cili dlouhodobe zanechavaji spatny pocit na trhu. Ani Regiojet neni dokonaly, ale je to porad velmi slusne. Me prijde fajn, kdyz dopravce zachovava korektni vztahy vuci klientum i dosavatelum.
Nedali vám kafe zdarma?
no, pana LKB bych se zastal.
nikdo mne nemůže podezírat z naklonosti ke žlutozlu, ale flix je o několik vesmíru horší. vynechejme nespolehlivost (kvůli které mne nechal ve Vídni na nadrazi a sdělil mi to 15min před odjezdem) ale vést spoje tak, že v olomouci na benzínce se čekalo 30 minut protože přestávka či dotankovat, tak to si linkoveho busu nepamatuju nikdy jindy…
Já jo u Student Agency. Noční spoj z Prahy do Brna a dále jel na Slovensko.
Za mě rozhodně Flix. Má mnohem širší nabídku spojů a autobusy spíš lepší.
Ten článek nema ani hlavu ani patu.
Co jako znamene 65 vlaků? 65x 810 nebo 65 spoju dene nebo 65 patnactivozovych souprav s lokomotivou?
A jak je souvislost mezi ICE na ktere clanek odkazuje oproti soupravam neurcite delky pri poloviční ceně?
Umíte číst? Je v článku napsáno o co se jedná,a vy tu začnete s 810. To už je nějaká obsese,ne? Ostatně něco tak titěrného se v Rusku beztak ani nevyrábí,tam osobka vypadá jinak,jich mnógo. Jestliže v celé akci od někud vaně vítr,tak se to jmenuje Siemens,a jeho ruské pobočky. A tahle firma by se schvalováním v Evropě asi problémy mít neměla…
Které že jsou to ty ruské pobočky Siemensu? Siemens se v Rusku v oblasti kolejových vozidel angažuje prostřednictvím „Uralských lokomotiv Verchnaja Pyšma“, což je ovšem společný podnik se Sinarou, nikoliv s TMH.
Minusy naskakují, škoda že pořád ještě nikdo nenapsal, které ty „ruské pobočky Siemensu“ +TMH budou ty vlaky vyrábět.
Hledame blbce ktery nam zaplati za vlacky, pak my te vlacky radi otestujeme a jednou menime ty hracky na jine, holt kolik mame se bavit stejnou masinkou…
Uz se jednou bavili spolu s Leo na nemeckem trhu a jeste hodne pred koronavirem flix nechal Leo v Nemecku v insolvence. Stejne postupuji s autobusovymi dopravci u kterych na jednou odobjednavaji celek sluzeb a jdou do jiniho. A dopravce zustava s ridicami a zelenymi autobusy, ktere ani ne ma kde nasadit… A kdyz do toho pridame leasing…
zakazat sankcemi. Nemci jsou s Ruskem provazanejsi nez se zda.
No a?
Nic, az na to, ze Rusko rozjizdi okupaci a nove deleni Evropy. K tomu potrebuje mj. penize a mj. ksefty, mj. prave s Nemeckem.
Rusko prodává lokomotivy a vlaky do celého světa. Například do Argentiny https://www.railway-technology.com/news/argentina-passenger-trains-tmh/ nebo do Norska https://www.railvolution.net/news/more-tmh-locomotives-for-nornikel.
A prodává v objemech, o kterých se takové Škodě Trasportation ani nesní.
Místní neználkové se smějí vlastní hlouposti.
Norilsk není v Norsku, trole.
Rusové sami sebe považují za velmoc, i když skutečnou možnost zasáhnout kdekoliv na světě ve skutečnosti nemají. To přece mluví samo za sebe…
Prý „do Norska“, z čehož se vyklubal Norilsk na Sibiři. Místní neználkové se smějí vlastní hlouposti 🙂
Jo, rozvojové země jako Argentina nebo Egypt, to jsou ty správné cílové destinace pro ruské výrobky. Západní Evropa sotva.
Jo no, argentinská ekonomika, dvě dekády na pokraji bankrotu, nemá úplně dobré jméno, a tak teď prezident Alberto Fernández byl na návštěvě v Moskvě „podporovat vzájemný obchod“.
Rusové sice na tom ekonomicky taky nejsou nic moc a na vyspělých trzích je exportní potenciál minimální, ale výměnou za politický kapitál to vždy nějak jde. Stačí, aby byl zákazník dostatečně zoufalý.
Rusové na tom s železničními vozidly nikdy nebyli na špici. Avšak za posledních 10 let udělali za pomocí zjm. Siemensu takový pokrok, že budou dodávat vozidla do EU. Proč my, kteří jsme elektrifikovali našimi lokomotivami největší žel. dráhu na Světe (Transsib), se už nezmůžeme na nic? Kdo za to může?
Že ty se se svou lokomotivkou už na nic nezmůžeš, je čistě tvůj problém. Škoda a CZLOKO si vedou docela dobře. Podmínky, v nichž působí železniční průmysl, se za posledních 30 let změnily v celém světě, nejen v rámci RVHP, a srovnávat se dneska s časy ČS2 nemá smysl. Všechno je jinak, všude.
Já jsem svými lokomotivami nic neelektrifikoval.
Už se těším na vstup Flixtrainu na trasu Praha – Ostrava. 😉👍Akorat nevím, kudy bude jezdit nákladní doprava.😀
Nyní vážně, pokud Flixtrain do ČR někdy vyjede, tak to bude nějaká linka Hamburk – Berlín – Drážďany – Praha – Brno – Vídeň – Budapešť.
Co se týče dopravců, bude to podobné jako u autobusů. Flix bude řešit marketing, obchod a stanoví kvalitativní požadavky vlaků a dopravci budou řešit posádku, služby na palubě, licence v jednotlivých zemích.
Co takhle Berlin – Praha – Bělehrad? Tradiční linka.
Co takhle letadlo?
Zřejmě jste se do letového řádu ani nepodíval! Air Serbia létá Praha – Bělehrad v jednom směru za cirka 3 000 korun. Pokud chcete letět do Srbska za rozumnou cenu tak já letěl Raynayrem Bratislava – Niš za cirka 2 000 korun oběma směry. To nyní nelétá. Ten FlixTrain má šanci nasadit v létě vlaky na Jadran a k Černému moři. Protože to moloch ČD nikdy neudělá.
Vy a Balkán. Už jste s tím jak kolovrátek.
Protože tam nic nejezdí! Až budu moci sednout v klidu na rychlík Praha – Jadran tak o tom nebude nutné psát.
Já tedy loni jel vlakem z Prahy do Rijeky a bylo to naprosto v pohodě. Kdo má averzi na žlutý nátěr, může nočním rychlíkem z Bratislavy do Splitu, nebo libovolně přestupem přes Vídeň.
Reálně ale zrovna k Jadranu se většině lidí vyplatí letět, v sezóně je těch možností hafo.
Protože v Srbsku se dělá nová trať (Bělehrad – Nový Sad) na 200. A až se to dodělá, tak se prý bude pokračovat dál směrem na Budapešť.
A když tady o svém (minoritním) problému napíšete, tak ho pan Zababa vyřeší?
Pokud na „vaší relaci“ není významný zátěžový proud, který by uživil alespoň pravidelné komerční autobusové spojení, tak jedině kombinace letadlo + půjčené auto, nebo auto celou cestu.
Prozatím to funguje pouze v sezóně:
– ČD-Bus,
– ŽSSK/ÖBB – vlak,
– RJ – vlak.
Stačí zrušit objednávku na budoucí vzduchovoziče Praha – Lichkov a cargo hned projede.
Jenom to ne! Co Vám ta Wroclaw udělala? Zase by jste honil lidi oklikou přes Katowice?
tak flix to má hezky vymyslene…
my vybereme co a od koho, vy to zaplatite a my si pronajmeme.
a když to nebude jezdit, je to problém výrobce nebo toho, kdo to koupil/zafinancoval.
o délce kontraktu ani nemluvě, může (a jistě) to nebude kontrakt na celou dobu odpisu jednotek.
teď už jen toho hejla, kdo jim to zasponzoruje
PS: zda jsou v zemi kde zítra je včera…a včera snědli to, co měli na pozítří, schopni vyvinouta vyrobit něco schválitelneho v EU…nechci ani spekulovat
Nepřišel dneska Apríl nějak dřív?
Jako přijít vrchol kapitalismu (a občas i populismu) na železnici s tím, že nakoupí „russkoje mašiny“, tj slušná nálož informací 🙂
Tak uvidíme co se z toho vyvine, a to ikdyby se konflikt skrz Ukrajinu uklidnil.
Ruské stroje bude mít i RJ, jen se nechte překvapit
Tak to chci vidět, to bude pro ten jeho low cost?
Co má mít z Ruska? Atsry z Rumunska budiž, ale z Ruska?
Pokud se Putin s tankama na Ukrajině včas nezastaví, tak ty Astry opravdu budou z Ruska…
Vase predstava ze mate nejake styky na RJ a tim i zarucene informace me vždycky rozesmeje : – D
Předpokládal bych, že se bude jednat o vlaky postavené na technologickém základu Siemens Viaggio (Railjet) Závod tohoto výrobce již má zkušenosti s velkou dodávkou spacích vozů na platformě Siemensu Viaggio classic – jednotlivé vozy spojeny UIC rozhraním) pro ruské železnice. Pokud však mají jezdit rychlosti až 230km, je otázka, jaké lokomotivy pro ně Flix použije. Určitě má nějaké Taurusy, ale ty asi nevykryjí potřebu lokomotiv na nové spoje.
To se můžete ptát stejně, kde je vezmou ČD. Nebojte, jsou to profíci, vědí co dělají.
Muhehe. Tohle bude jako ta jejich slavná vachcína spútnik. Nedokážou ani vytvořit dokumentaci na takové úrovni, jaká je nutná pro schválení v EU. Natož, aby to pak dokázali vyrobit tak, aby to schválenému typu odpovídalo. Jak vypadá schvalování toho čínského síriusu?
Tak hlavně, aby jim řekli, že to bude jezdit po užším rozchodu než je v Rusku.
Proč? 🙂
Tak jak jsem schopný uvěřit tomu, že lze v Evropě schválit něco z Číny, tak nějak nevěřím tomu, že by se schválilo něco z Ruska. Ale přiznám se, že vůbec nemám přehled jak na tom jejich železniční průmysl je.
Transmashholding koupil dílny DVJ Dunakeszi, takže se mi zdá, že vítr vane odsud. A spíš od klasických vozů s loko, než od jednotky ala ICE (to cítím jako marketing, nikoliv jako obdobné technické řešení).
Minimálně některé spací vozy ŘŽD jsou v Evropě schválené. Ale vyráběl je Siemens.
By mě zajímalo, kterej investor dá v dnešní situaci peníze na nákup něčeho v Rusku.
Třeba čínskej.
Nebo Ruský, např. Sberbank
tak alespoň česká SBCZ to už vzhledem ke své bilanční sumě asi financovat úplně nebude… a ze by byla schopna uspořádat emisí bondu, o tom si dovolím také pochybovat, prostě tohle nedělá.
Tak ale nějaká ruská matka by do toho jít mohla, ne?
ruska matka dokáže financovat cokoliv, co se jí řekne. ma na to zdroje i lidi. jen je otázka, zda v současnosti bude chtít cokoliv většího financovat v EU a Eurech, riziko sankcí tu prostě je a nějaké omezené už i platí od 2014. a z Evropy celkově se stahuje. zůstane akorát SBCZ, rakousko a online banka v Německu. a taky mají neco ve svycarsku
Číňan by to asi dal , ale spíše by se snažil protlačit svoje výrobky, které sice nejsou v EU zatím schválené a vidíme jak to vypadá se Siriusem, ale evidentně je dokáže vyrobit i provozovat což o sovětovi říci nelze a ze zkušenosti tuším , že provozně a technolgicky to bude na úrovni (konce minulého století) 🙂 Třeba Kamaz ála Mercedes a tak asi vyparodují Siemens/Alstom a bohužel ne ŠT .
Třeba akcie Gazpromu nebo Nornickel krásně nesou 😉
Ano těžit suroviny to umí, ale zpracovat je do produktu s přidanou hodnotou už moc ne …
Proboha jenom to NE!!!!
Holt to bude muset ČT vyprovokovat k expanzi do Německa i v osobní dopravě – a to nejen v bavorském příhraničí…
Jsem proti expanzi ČT do zahraničí
Co je to ČT ? Díky
Česká Televize, co jiného..
Archaická zkratka pro MuN.
Bohužel Český Těšin už expandoval do polska, a to před nekolika desitek let… 😉 Tohle teď ne zastaviš!
Myslím, že by v Bavorsku Českou (ani jakoukoli jinou českou) televizi moc lidí nesledovalo… 😉
Karla Gotta ale ano.
To pochybuju, on měl v Německu docela jiný repertoár, než v Česku.
Vzpomínkových hudebních komentovaných programů na mdr a WDR mají lidé už plné zuby.