Wiesbaden končí s vodíkovými autobusy, vrací se k dieselu a bateriím

Vodíkový autobus Caetano pro provoz ve Wiesbadenu. Foto: ESWEVodíkový autobus Caetano pro provoz ve Wiesbadenu. Foto: ESWE

Provoz trval zhruba rok.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radek Vičík

Chá, chá

petr

tak to je neco pro prahu…to se musí koupit.

Jarmil

Jakub Unucka je jiste rad koupi pro MS kraj. Takže Ostravo tes se!

Vtvt

V MSK krajským politikem, který řídí krajskou dotovanou dopravu je pan Podstawka (ANO)

Jirik

Jsem řidič autobusu. Bohužel krom dieselu nic lepšího není. Pokud budeme brát poměr výkon cena životnost

Zdeněk

To ano, ale vykládejte to zeleným šílencům!

Liboros

a co elektrobus – kombinovaný třeba s trolejbusem? to mi nepřijde nejhorší

Pája

Trolejbus je výborný dopravní prostředek, ale mnohem snazší je síť rozšiřovat a udržovat než stavět novou. Vzpomeňte si na ty hrůzy okolo trolejbusové trati v Čechách, co nakonec raději odpískali.

Radek

Při účinnosti vodíkového produkčního řetězce 30% se není co divit.

Jiří Kocurek

Je to bohužel jen 22 %

Miloš Zikmund

Mladí a neklidní. Každý mluví o ekologii a ta často není realizovatelná, nebo nakonec to vůbec není ekologické a už vůbec ne ekonomické.
Doufám, že Praha a jiná města v ČR se budou držet spíše osvědčených metod.
Málokomu dochází, že veškeré dotace musí někdo zaplatit. Dotace na dopravu, solární vytápění, kotlíkové dotace, dotace na bydlení ale i na různé veřejné projekty. Jsou to vyhozené peníze. Mnoho lidí i firem to zneužívá. Stát platí předražené služby i výrobky. To jsou peníze, které dáváme opravdu ze svého. Je dobře, že hrozí vrácení dotace i na takové experimenty.

Kernteriér

Docela by mě zajímala ekonomika provozu, s ohledem na vracení dotace a pořizovací cenu vozidel.

Vrták

Vodik?
Aneb jak říká Jára Cimrman:“ Tudy ne, přátelé …“ ;-))

Roman Čadek

Budiž toto správné rozhodnutí výstrahou jiným, před podobně hloupými experimenty s vodíkem v pozemní dopravě.

Kubrt

Problém je, že lokální politici, o těchto věcech rozhodující, se o této aféře ani nedozvědí.

HonzaH

Proto je treba, aby se siroka verejnost trochu politicky angazovala a nebala se, ze kontaktem s politiky si uspini packy. Ono staci se proste jenom obcas vidat a diskutovat s nekym, kdo to ze sve pozice muze zminit na nejakem relevantnim zasedani.

Martin

Čekal to ředitel že to bude jezdit zadarmo asi…

SYN

Nojo no, slibovali, levně, spolehlivě… no a zjistilo se kolik přesně je to „levně“, a navíc jedna závada plničky je poslala do kolen (ne, tady se nedá v nouzi dolít vodík „z kanystru“)…

xyz

K tématu Wiesbadenu dodám, že jde o velkoměsto, které v minulosti již mj. zrušilo tramvajový provoz. I vlivem toho je pro zajištění provozu MHD potřeba vysoký počet autobusů (bez ohledu na pohon).

Před několika lety bylo projektováno, obnovit aspoň jednu průjezdnou tramvajovou trasu ve Wiesbadenu (prodlouženou z nedalekého Mainzu). V referendu konaném na podzim 2020 toto občané zamítli.

Anonym ze severu

A trolejbusy neplánují? 😥

Jan Sova

To muselo být ono klasické „jo šalinu chcete??, tak klidně, ale ne před mým barákem“….

MrMarkus

Wiesbaden funguje přesně v duchu hesla Víme co nechceme a nechceme to hned. Už dlouho dokonalá kombinace socialismu a naivních názorů. Tady nemá absolutně smysl jakákoliv faktická a technická debata, v tomhle kontextu je to bezpředmětné a jestli něco řešit, tak bych se podíval na ty dotace …

Pája

Pokud nemají opravenou plničku a zajištění obsluhy zastávek, tak je pořízení dieselů logické. Osobně mám raději souběh dieselů a ekobusů (vyjma osvědčených trolejbusů) ve společném turnusu právě kvůli porovnání nákladů a spolehlivosti. Hurá akce s úplným přechodem na eko pohon často smrdí nějakým tím problémem.

Tomáš Kowalski

Ono je to často lepší nejenom kvůli srovnání, ale i provozně to (alespoň mě) dává větší smysl – linky třeba přes centrum nebo ty kratší obsadím elektrobusy, naopak ty delší, na které by mi třeba nevyšla kapacita baterií, obsloužím nafťákem. 🙂

Pája

Vrazit čistě bateriový bus nebo parciální trolejbus mezi diesely bez úprav JŘ se nejednou osvědčilo. S vodíkem ty zkušenosti nemám, ale udělal bych to – už kvůli záloze – stejně. Vývoj jde dopředu, možné je v budoucnu nejedno překvapení,
ale pokud ty diesely nejsou staré rezavé čadící střepy, tak zbavit se leckdy třeba jen 3 – 4 roky starých vozů kvůli splnění % ekobusů je zvrácené. Neříkám že každý vůz musí hrkat 20 let, ale trochu víc s rozumem bych se přimlouval.

Jiří Kocurek

Aneb když se plní politické zadání, tak se může plýtvat i rozhazovat.
A jaké že to politické zadání bylo, ekologie? A plýtvání a rozhazování k tomu dopomůže?

Pája

To politické zadání by se dalo zjednodušeně formulovat jako náhrada dieselových busů vozidly se „schváleným novým ekologickým pohonem s pomocí dotací“ . Ten zbytek je omáčka okolo. Pokud vůz jezdí podle JŘ, topí/klimuje, je pohodlný, tichý a svižný, tak cestující se neptá, jestli TO jezdí na naftu nebo na starý papír, případně na rezavé hřebíky. Poznat jde smrad, hluk, zima, nepohodlí a samozřejmě výpadek spoje.