Wiesbaden končí s vodíkovými autobusy, vrací se k dieselu a bateriím

Vodíkový autobus Caetano pro provoz ve Wiesbadenu. Foto: ESWEVodíkový autobus Caetano pro provoz ve Wiesbadenu. Foto: ESWE

Provoz trval zhruba rok.

Německé město Wiesbaden je druhým evropským městem, které končí po krátké době s vodíkem ve veřejné dopravě. Dopravní podnik ESWE Verkehr oznámil, že provoz vodíkových autobusů zcela ukončí a místo nich bude dočasně jezdit s vozy na naftu. Poté je mají nahradit elektrobusy. Podobný krok udělal francouzský Montpellier. Zjistil, že provoz vodíkových autobusů je mnohonásobně dražší.

Konec vodíkových autobusů v hesenském městě oznámilo ESWE na svých stránkách, příliš ale důvody nevysvětluje. „Po zvážení všech argumentů se ESWE Verkehr rozhodl upustit od vodíkové technologie v městské autobusové dopravě v budoucnu,“ uvedl dopravce na svých stránkách. Podle Frankfurter Allgemeine Zeitung je jedním z důvodů několik týdnů rozbitá plnící stanice, u které se ukázalo, že ji nejde rychle opravit a autobusy musely být odstaveny.

Stalo se tak zhruba rok po zahájení provozu. Dopravce jako důvod uvedl i skutečnost, že potřebuje autobusy s větší kapacitou. „Uděláme jeden krok zpět, abychom udělali dva kroky v před na další cestě,“ řekl šéf dopravce Jan Görnemann. Podle něj je příliš náročné udržovat vozidla tří různých pohonů.

Pořízení vozidel bylo výrazně financováno z evropských dotací, po městě jich jezdilo deset. Lze očekávat, že bude muset dotace vracet. ESWE současně oznámilo pořízení 36 kloubových autobusů na diesel, protože vozidla na baterie nejsou tak rychle k dispozici. „Se 120 autobusy na baterie máme jednu z největších flotil bezemisních autobusů v Německu,“ uvedla firma v prohlášení.

Ministr hospodářství Hesenska označil rozhodnutí za velmi špatné.

Tagy ESWE vodíkové autobusy Wiesbaden
27 komentářů