Warren Buffet už nevěří aerolinkám, prodal všechny jejich akcie

Airbus A330-200 společnosti American Airlines. Foto:By tjdarmstadt (IMG_0229.jpg) [CC BY 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/2.0)], via Wikimedia CommonsAirbus A330-200 společnosti American Airlines. Foto:By tjdarmstadt (IMG_0229.jpg) [CC BY 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/2.0)], via Wikimedia Commons

Společnost Berkshire Hathaway, za kterou stojí jeden z nejúspěšnějších investorů v USA, miliardář Warren Buffett, prodala v minulých dnech všechny

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vít Jůza

„jeden z neúspěšnějších investorů v USA, miliardář Warren Buffett“… Má být správně „nejúspěšnějších“, nebo je úmyslně „neúspěšnějších“?

Johnczek

Tak je to chytrý obchodník, ani bych se nedivil, kdyby to teď všechno prodal, počkal na propad a na dně opět zainvestoval. Kdo si myslí, že letecká doprava se do pár let nevrátí minimálně do stejného stavu jako před krizí tak je prostě naivka. Ta společnost je už tak nastavená a muselo by se stát o poznání horší krize než ta koronavirová aby se to změnilo.

J.D.

Nesouhlasím s tím, že se letecká doprava vrátí do stejného stavu jako před krizí. Objemy přepravených lidí se jednou zase vrátí do minulých čísel – jenže i experti neví, jestli to bude trvat dva roky nebo deset. Ale nejspíš poklesne počet společností na trhu, cena bude taky nejspíš vyšší a celé se to bude muset dělat trochu jinak. Ono komerční létání nikdy nebyl bůhvíjak výnosný „business“ (pokud byste chtěli v minulosti někam investovat miliardu, tak 3 ze 4 průmyslových odvětví bylo výnosnějších) a kdo přežije tuto krizi, bude muset změnit své obchodní modely. A to nemluvím o tom, že s… Číst vice »

sch

Můj pohled je, že obecně vožení kaštanů je spíš o fandovství, a je jedno čím je vozíte. Oni jsou hrozně náladoví. Daleko lépe předvídatelná je nákladní doprava, také se tam uplatní více kalkulačka než marketing. A nebo úplně jine odvětví.

J.D.

Souhlas.

tom

Možná vrátí, možná nevrátí. Ale ukázala se její zranitelnost. Nemůže se vědět, co přijde příště a kdy. Když vše poběží delší dobu bez problému (pár let), lidé rádi zapomenou. Ale investoři teď budou hodně hodně opatrní…

Václav

Ale vrátí, jenom to bude nějaký ten rok trvat. A Buffetovi bude letos 90. Už by si toho nemusel užít.

Pavel Novak

A prodal se ziskem? Kdy ty akcie nakoupil?

GPGP

Je otázka kdy akcie prodal, jestli daleko před zákazem letů do USA nebo až potom.

jirka

dědek má čuch, už je jasné že s masivním rajzováním po světe je konec

Stony

Presne. Maximalne 163 metru od trvaleho bydliste

MildaIV

Kdyby měl čuch, prodal ty akcie o 2 měsíce dřív.

jirka

no mínusáci, uvidíme kdo měl pravdu, Warren neni idiot

sch

Doma za kamny je nám dobře mimo jiné proto, že vědci cestují a vyměňují si znalosti, obchodníci cestují a obchodují. Pokud nebudou rajzovat bude i nám za kamny hůř. To všelijaké rajzování není jen nějaký výmysl. Pro nás ostatní je to důležitý nástroj a pojistka, umožňuje nám hlasovat nohama proti těm nahoře, podívejte se na Balkán, Pobaltí ale i Polsko a počínající Maďarsko. Je to svoboda důležitá i pro ty, kteří cestovat nemohou, nechtějí, i pro ty, kteří o tom nevědí.

Dalibor

Zkuste to vysvětlit původním civilizacím, které díky nenažranosti jiných a jejich touze „cestovat“ a „dobývat nové světy“ zanikly….

Jackub

Takto už to ale na světě holt chodí. Na našem území, pokud se ví, se nejdřív zabydleli Keltové, ty pak vyhnali Germáni, kteří byli zase po čase vyhnáni Slovany. Takže bychom se měli omlouvat Keltům (jejich potomci ještě žijí v Irsku a ve Velké Británii) a jejich zem jim vrátit? A sami se vrátit někam do ruských stepí?