Vznikne nová spojka dálnic D2 a D52. Obchvat jihomoravské Blučiny vyjde na miliardu
Dálnice D52 u Pohořelic. Autor: User:My Friend – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=8303906
Stavba má začít v roce 2025, příští rok proběhne doprojektování a soutěž.
Brnu chybí nejvíce jižní část městkého okruhu, jedině tak se uleví D1.
No popravdě, VMO sice chybí TAKÉ na jihu, ale tam je to nižší priorita než Tomkáč/kasárna/Vinohrady… tam to není vůbec kudy objet, kdežto na jihu je aspoň Opuštěná/Zvonařka + dálnice…
Je to silnice II.třídy, tak si jí musí zaplatit kraj, resp. opět podojí daňové poplatníky z jiných zemí EU.
Obchvat Blučiny je bez diskuze potřeba, ta silnice je nejen skrz celou obec, ale hlavně je na mnoha místech úzká a mezi Blučinou a Židlochovicemi i v zoufalém technickém stavu. Nicméně TOTO prezentovat jako novou spojnici D2 a D52, je hrozná krávovina. Žádná nová spojka to rozhodně není. To vypadá, že nějaký úředník, nebo politik upad na hlavu z vejšky. Mimo jiné dokud se nevyřeší nějakým způsobem organizace provozu na křižovatce u mostu přímo v Židlochovicích, tak se celkově v té oblasti nic moc nezlepší, alespoň ne ve směru D52 – D2, kde se už dneska ve špičkách tvoří kolony… Číst vice »
Trochu off-topic, ale podle mne chybí na jihu republiky důstojná spojnice ve směru Břeclav – Mikulov – Hrušovany – Znojmo – Jemnice – Dačice – Jindřichův Hradec. To spojení je tragické, prakticky neexistuje a pokud chce jet kamion z Břeclavi (potažmo SK/HU atd.) řekněmě do Českých Budějovic nebo do Plzně, tak mu nezbývá než jet přes Brno, pokud se nechce kodrcat po nevyhovujících okreskách. Což je v kombinaci s různými omezeními tranzitu přes AT úplně špatně….
Z Břeclavi je krásné spojení do Budéjic po samých jedničkách: 40,52,53,38,23,D3.
A jaký to má smysl, jezdit neustále nahoru a dolů? Dejte si do map spojení Břeclavi a Budějovic a zjistíte, že nejrychlejší je Brno – Pelhřimov – D3. A i to je mimochodem důvod současné situace u Brna. Kdyby existovalo alternativní spojení východ – západ nejen v podobě D35 na severu, ale i alespoň silnice I. třídy na jihu, tak by se situace u Brna výrazně zlepšila. Dneska všichni Maďaři a Rumuni jedou Brno – Praha – Plzeň, případně přes ten Pelhřimov, ale podle toho to taky vypadá…
Co je na tom překvapivého (snad kromě toho že úsek okolo Brna „vydržel“ skoro půl století ve dvoupruhu)??
Když ještě není ani D35 (řekněme půlka) tak asi nechcete budovat „příhraniční dálnici“? A budovat ji jako úplnou novostavbu v dvoupruhu jen pro zahraniční kamiony je takové poněkud předražené provizorium…
Ten kousek u Brna se konečně rozšíří, blbá křižovatka vylepší a bude zase na půl století pokoj… akorát se to mělo dělat (aspoň částečně) zároveň s minulou velkou údržbou D1 okolo Brna před 5ti lety, když už to bylo zavřené…
Dokončení 2028 … to už mělo být dávno
tak omyl – tangenta je až rok 2031, to je děs …
Pro tankování na Brněnské Tank Ono při cestě od Břeclavi toto trasování není moc dobré.
Sakra, to je zcela sekundární jestli je to i spojnice k D52 (já to tam teda za současného stavu moc nevidím) ale především a hlavně už je to desítky let ostuda že se musí veliký kus cesty projíždět celou dědinou, nejen že je to pomalé (50) ale nevíc to ještě otravuje všechny lidi okolo… Bohužel v této oblasti jsou všechny obce výrazně roztažené podle silnic, a aspoň „něco“ podobného obchvatu mají akorát Pohořelice díky novostavbě D52 brzo po plyšáku. Druhá věc co to nepříjemně komplikuje je to že někdo zku**eně šetřil na sjezdech z D2, takže se kolikrát bohužel MUSÍ… Číst vice »
A nejhorší je, že stavbu nových sjezdů blokují starostové okolních obcí, nedávno jsem si to hledal. Si kolikrát říkám, že by mohla stačit nenákladná jednosměrná rampa, pokud to terén umožnuje. Nemusí být vždy sjezd/nájezd ve všech směrech.
Rozhodně mnohem lepší než drátem do voka… obecně se MÚK dá udělat u každého mostu který má víc než jeden jízdní pruh (nejdůležitější komponent už je), ale protože by se to muselo projíždět opatrněji (levně by se to s poloměry na 80-100 dělalo hůř) tak se to raději neudělá vůbec. Hajhou.
To zaústéní D52 na D2 je hodně nešťastné řešení. Místo toho aby se ulevilo už dnes přetížené křižovatce D1/196, tak tam nacpem další auta. Navíc to popírá logiku vést samostatnou D52 přes Mikulov, protože to už by bylo zajímavější postavit dálniční obchvat Břeclavi a vést tranzit do Vídně tudy.
A ta dálnice by vedla přes přírodní park Niva Dyje severně od Břeclavi a nebo tou zavodněnou krajinou na jihu? Z mého laického pohledu velmi složité podloží (celá dálnice na mostě?) a ještě velmi složité vyjednávání s ochranáři. Trasa západně od CHKO Pálavy a přes Nové Mlýny, která je v trasování a jednání výrazně dál, má větší šanci na úspěch.
Obchvat Břeclavi by měl být, otázka jestli dálniční… oni se ty toky vozidel aspoň trochu rozloží, a navíc to pro některé bude i citelně blíž (směrem R55)… akorát se ten obchvat Břeclavi řeší už věky a konec v nedohlednu.
Ale není důvod kvúli tomu sabotovat hlavní trasu na Brno.
Obchvat beru, dělat z toho dálnici či hlavní trasu na Vídeň ne. Už kvůli tomu, že Rakousku určitě teď nezačne přes tu na osídlenost skoupou oblast stavět další rameno dálnice.
Ono asi nebude na výběr, až se dostaví celá D55, tak Poláci budou jezdit spíš přes Břeclav.
A tím se uleví Brnu a je to.
obchvat Břeclavi bude – dvojpruh
Za 10 let nebude stačit
Trasa obchvatu Břeclavi je přece daná. Stačí si najít příslušný leták na ŘSD.
Jasně, ale ne dálnící
Z funkčního hlediska je jedno, jestli obchvat bude směrově oddélený čtyřpruh nebo se to nazve dálnicí. Samozřejmé to druhé budí víc emocí.
No ale záborem území, sklonem, nároky na podloží, přejezdy, nejspíše i limity a vším jiným se to liší.
Já tam čtu S9,5 místy S11,5 – na tom uděláte maximálně 2+1, na úplně nejúspornější čtyřpruh potřebujete 15 metrů…
Jaké „zaústění“? To je prostě propojka, aby se kamkoliv „mezi“ (třeba do Chrlic, do Olympie a tak) dalo jezdit přímo, a ne všechno hnát přes Modřice (okrajem dědiny, problémovým sjezdem) nebo dokonce přes D1. A to už nemluvím vůbec o výlukách/mimořádnostech…
Klidně, ať tam je nějaká dvoupruhová spojka, která bude suplovat II/152, ale hlavní trasa dálnice D52 by měla vést k D1 a ideálně k budoucí křižovatce s I/73 (ex R43). Je 18:30 a momentálně je kolona na D1 188-196km a na D2 0-3km. A to je přesně ten problém, na který poukazuji.
obchvat Břeclavi bude a v rakousku bude obchvat Reintalu, takže ono ta trasa nebude tak marná. Ale D1/196 tady
Hlavně měli první opravit tu rozm*danou silnic od Jaloviska ke křižovatce před Blucinou a od Blučiny směrem na Židlochovice, po tom už se nedá jezdit, raději tam dají 50 než aby s tím něco udělali
Nojo no, ta silnice je „jen“ obyčejná okreska, ale bohužel kvůli nepřítomnosti sjezdu supluje „přivaděč“ na Moutnici/Těšany/Borkovany… 🙁
Dvě dálnice svedené do jedné a přivedeme k D1, která již dnes kapacitně nestačí a nebude stačit a nebude rozšíření. Opravdu smysluplné řešení. 👍
zatímco teď se v tom nejzatíženějším úseku prolínají proudy Polsko-Vídeň a Praha-Bratislava, tak nově se tomu krátkému nejhoršímu úseku směr Polsko-Vídeň vyhne a pojede vše přes zkapacitněnou kompletně přestavěnou MUK Brno-jih
Polsko – Vídeň bude D55 a ta bude dřív než tangenta.
S tím bych byl, s ohledem na naturu u Bzence, docela opatrný. Myslím, že se to pořádně protáhne…
Ha-ha, to se ještě podíváme kdy bude dokončená R/D55, a pak ještě navíc obchvat Břeclavi… nebo budou jezdit přes Bratislavu??
Očividně další odborník… vzhledem k rekonstrukci D1 podél Brna bude D55 čím dál atraktivnější. Příští rok dokončení 22 km D55 a tím odvedení provozu přes většinu obcí (zůstane pouze Petrov, Strážnice, Bzenec, Babice, Spytihněv Napajedla), Přerov už má průpich a poslední úsek D1 se staví. Obchvat Břeclavi by měl začít 2025.
Bože, jak dlouho myslíte že se bude D1 okolo Brna předělávat? Do roku 2030? Ani v té době rozhodně nebude celá D/I55 a už vůbec ne rakouská strana (obchvaty Reintal, Grosskrut). To znamená že 55 bude místy dvoupruhová, přes obce. Neboli zajímavé pro náklaďáky (které šetří každý kilometr a stejně maximálku nevyužijí) případně pro někoho kdo má cíl na cestě. Pro osobák bude stále výhodnější D1-D52. Takže se to rozdělí, což je asi dobře…
Obchvat Blučiny není spojka těchto dvou dálnic, to bude až plánovaná jižní tangenta. Obchvat je jen obchvat…
Přesně, tohle není žádná spojka – končí to mezi Židlochovicemi a Vojkovicemi. Smysl to může mít v případě, že to dotáhnou až na exit 16 – Ledce na D52….
Samozřejmě souhlasím, ale řekněte to Wazu a řidičům kamiónů.
Jako nějaké „propojení“ bych to považoval až po vybudování přeložky II/416 Vojkovice –Hrušovany.
A to bude kdy?
To jsem zvědav, jakým způsobem (a jestli vůbec) budou řešit křížení s oblíbenou a v tomto úseku poměrně frekventovanou cyklostezkou Brno-Vídeň, a to jak po dokončení, tak během stavby
Během stavby to asi bude jak je v ČR zvykem divoké, ale vzhledem k tomu, že cyklostezka vede podél řeky, předpokládám, že obchvat překoná stezku i řeku jedním mostem.
Po dostavbě to bude mimoúrovňově mostem přes Dunávku, sjezd ze stezky na III/41614 směr Opatovice stejně jako teď.
Přes 5062 bude samostatný mostní objekt.
A teď koukám že s tím druhým asi kecám a vejde se to taky vedle řeky.
Cena je v pořádku.cely úsek osvětlen.vyhrivany asfalt a oboustranna odpočívka pro 50 lkw v jednom smeru.Ja nemam problém.Kdy to bude hotové v pondělí?
V pondělí je zavírací den. Takže v úterý.
Protože tam každý pondělí straší?
D2 kapacitně před Brnem nestačí už dnes. Jak chtějí zabránit řidičům od západu ve zkracování si trasy na Vídeň stávající cestou podél tramvaje?
Proc by někdo, kdo přijede po D2 jel na Vídeň přes Brno a pak po D52?
Od západu znamená v tomto případě po D1 Františku. Světové strany platí stejně i na železnici…
Mno… … 🙂 to jste asi nikdy neviděl projektové dokumentace ve směru drážní kilometráže, kdy je 50% pravděpodobnost, že jih je „nahoře“. Jako za starého dobrého Egypta. Pak se nedivte, že může dojít k jistému postižení a nejasnosti ohledně světových stran 🙂
Pokud jedu z Vídně na Vysočinu, střední Čechy nebo Prahu, tak proč bych nejel po staré Vídeňské a objížděl přes zacpanou D2?
V relaci Praha-Viden nikdo po D2 asi nepojede, ikdyz to tak bude značené, navic v teto relaci jezdi malo kamionů. Hlavní proud na Vídeň je od Polska/Ostravy a ten po rozšířené D2 pojede..
D2 před Brnem má prakticky jediný problém – děsná křižovatka D2xD1… ty kolony tam stojí proto že se to tam debilně kříží a potom ještě blbě najíždí na D1, hlavně od jihu (Bratislava) na západ (Praha)… jakmile tato křižovatka bude přestavěná plus třetí pruh (a s tím už se začalo) tak by to mělo být OK, přinejhorším se protáhne třetí pruh D2 až k nájezdu 3.km, evtl. až k budoucí propojce D2-D52…
Změna d2 0-3km na silnici navazující na budoucí městský okruh, vytvoření nové D2 v místech současných kolektorů a prebudovani křížení d1 d2 to se bude už stavět teď pristi rok. Takže to někdo vymyslel pred vámi a prošlo to celým procesem. Nechápu proč se na tom nedělá soucasne s tim rozsirenim 1,5km dlouheho useku mezi d1 a 52. Pak naváže ještě křižovatka u Makra v horizontu kam se nedá dohlédnout.
Doteď nechápu význam spojky D2xD52
Je zde kolize proudů Praha-Blava a Vídeň-Polsko, výstavbou spojky se tenhle problém akorát přesune z D1 na D2 ne?
z vidne na ostravu nebude nutne jet po d1 mezi soucasnym sjezdem na viden a sjezdem na bratislavu, coz je snad nejvytizenejsi usek dalnice v republice
Výhoda je možná v tom, že proud Vídeň-Polsko najede v Chrlicích na rozšířenou D2 a zůstane na trojpruhu co nejvíc vpravo, zatímco proud Bratislava-Praha zůstane v prostředním pruhu. V opačném směru by to snad šlo udělat podobně, otázka je, jak bude po přestavbě vypadat mordorová křižovatka Brno-Jih.
Nova podoba muk D1xD2 je v mape projektu na RSD… D2 bude mit 2+2 ve vnitrnim pásu a k tomu 2+2 v kolektorech. Zníněné tranzitní směry pojedou vnitřními pruhy (v hlavní trase dálnice D2 které přímo přejdou do D1), směr do města bude pak preveden kolektory…