LOT 3a leaderboard

Majitel železničního zkušebního okruhu měl loni rekordní tržby a zisk

Železniční okruh ve Velimi. Snímek pořízen na katastru Cerhenic. Foto: Jan SůraŽelezniční okruh ve Velimi. Snímek pořízen na katastru Cerhenic. Foto: Jan Sůra

Společnost Výzkumný ústav železniční (VÚŽ) má za sebou rekordní rok. Podle zveřejněné výroční zprávy za rok 2019 činil její obrat

Zpět na článek
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Travegoist

Tak jestli tím i nepřišel čas odměnit lidi na úrovni platů v Siemens, Bombardier, Alstom…

teddik

Ještě by to chtělo okruh upravit na max.rychlost 255 km/h bez naklápění a mohli se tam plně schvalovat kolejová vozidla s max.rychlostí 230 km/h.

teddik

Ještě by to chtělo okruh upravit tak, aby max.rychlost byla 255km/h bez naklápění a mohli se tam plně schvalovat kolejová vozidla pro max.rychlost 230 km/h.

dopravák

Obávám se, že bez výstavby velké části úplně nového okruhu (z velké části v nové stopě) by to asi nebylo možné (a hlavně průchodné na projednání).

strojvůdce

No výsledek hospodaření VUZ vypadá na pohled skvěle…nicméně je to zásluha především předchozího vedení s Františkem Burešem a Antonínem Blažkem. Pod jejich vedením došlo k nasmlouvání klíčových zakázek. Pan Bělčík se svojí garniturou přišel k hotovému. Jedinou věcí, kterou dokázali, je masivní odchod dlouholetých technických expertů z VUZ. Současný generální ředitel je vším možným, jen ne železničním odborníkem.
Jo a jinak co značí tak velký zisk, no v jádru špatné hospodaření. Pokud mám takový zisk, tak primárně ho optimalizuji formou investic, tak aby mě třeba investice do technologické infrastruktury v budoucnu vydělávaly ještě více…….

Viktor

Kdo konkrétně z dlouholetých technických expertů odešel?

strojvůdce

GDPR….nemohu být konkrétní. Ale kolegové odešli od Drážního úřadu až po privátní sféru včetně soukromých dopravců.
Jediný kdo zústal je Provozní ředitel zkušebnictví, jenž ale na svém místě zcela jistě nezůstal díky své odborné kvalifikaci.

vlakvedoucí

Technických expertů co odešlo moc neznám. Je ale pravdou, že s Blažkem odešli „srdcaři“ co pro ně byla práce posláním a firmě to chybí.
Přístup Bělčíka je takový chladnější. Jinak dokud jsou zakázky tak technikům je jedno kdo sedí v Praze.

strojvůdce

No velice kulantně řečeno. Já budu ostřejší. Pan Bělčík je Neználek, který evidentně plní nějaké „stranické“ zadání bez ohledu na to co je pro VUZ nejlepší. Jen se neustále podivuji, že bývalý ředitel ČD pan Kupec odvolal předchozí vedení VUZ, ačkoliv musel vědět, že relevantní odborníky, kteří VUZ vedli hned tak nesežene a instaloval tam pana Bělčíka, který o železnici ví asi tolik co moje futra u dveří……..

Viktor

Takže kdo odešel nikdo neví a Blažek je ten jak s ním je soud za nějaký pletichy ne? Tak to odvolání chápu :)))

Petr

Stranické zadání plní kompletně garnitura zastupující státní procenta v železničních firmách (ČD, Správa železnic). Aktuálně co se děje např. ve vztahu Správa železnic – ČD-Telematika, kdy p.Svoboda plní svou misi – zlikvidovat je, i kdyby to mělo stát bambilion.