Vývoj u JHMD: Obnovení provozu koncem léta, lepší nálada v dílně a bufet ve vagonu

Parní lokomotivy JHMD čekají v remíze na svou šanci. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářParní lokomotivy JHMD čekají v remíze na svou šanci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

"Zpeněžování majetkové podstaty nebude uspěcháno a nebude tlak na rozprodej majetkové podstaty po částech"

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr K.

Ale vždyť to není pravda, že vše se zlepšuje. Pan redaktor i správcové podstat a ostatní lžou ! Navštívíte li opuštěná nádraží, tak uvidíte rok nevysypané odpadní koše, neudržované budovy, nesekanou trávu, a v některých lokalitách již vznikají černé skládky přímo na provozních plochách. Správcové nemovitostí na to kašlou zvysoka a dále využívají např. služební vozy k cestám na nákupy a soukromým aktivitám. Pouze si stěžují a všichni lžou lidem. Pokud má úzkokolejka fungovat dále, je potřeba v první řadě výměna ,,týmu,, a to kompletně. Toto je banda…A ještě si myslí, že někdo objedná nějaký provoz ? Proč, nikomu již… Číst vice »

Sova

Obnovení provozu pravidelné osobní dopravy a nebo jen občasných turistických vlaků za turistické ceny?

Svojsin

Pokud se nic nezměnilo, tak KU v Jihlavě pravidelnou dopravu nechce.
A jezdit každý den po sezoně do NB je nesmysl. Takže zbývá Kamenice(??)

Gwann

Bravo, Jánošík není vůbec špatný správce. A i Raiffce už nejspíš došlo, že musí být konstruktivní. To je taky dobře.

libor

co Boris? už je na Borech?

Jan T.

Čerpači dotací se u nás nepostihují.

milan

No prvotně postihem za nesplněné podmínky či dokonce neoprávněné čerpání dotací je jejich navrícení – to ovšem tzv. jde za jejich příjemcem, což byla zde právnická osoba JHMD, a nikoliv její tehdejší vedení!

Na stanovení jakéhokoliv trestného činu (např. poškozování věřitele, zpronevěra, podvod, dotační podvod apod.) enstačí podezření, ani obvinění (PČR a státním zástupcem), ale rozhodnutí soudu, které žel v ČR jednaní dost sdlouhavě …

hank

Postihují, ale až poté, kdy je jim prokázán trestný čin.

Už jste někdo podali trestní oznámení?

hank

On byl nějaký trestní soud a odsoudil ho? Podle kterého §?

JanZrokycan

Ale pane Čajánku… jednoho dne se dočkáte a zabroukáte si ; )

hank

Mimo terč, ale jenom trochu, asi tak o 300 km… :-7

libor

no jasně, že nebyl. tak on ani nebude… víme jak to je. viz kauza Babiš a dotace… prostě kradl moc…. a tím je to ok

Jerys

Dostávají ti zaměstnanci vůbec výplaty?

Martin

Spíše je překvapivé, jak se v JHMD článek od článku ti zaměstnanci rozmnožují….😂

Gwann

Správce je povinen náklady majetkové podstaty hradit, jakmile má prostředky na jejich uhrazení. Takže musí mít hrazeno, když na účtech majetkové podstaty jsou 3 mio.

SaulGoodman

Pohledávky za mzdy jsou tzv. „postavené na roveň pohledávkám za majetkovou podstatou“, takže se v plné výši uspokojují od rozhodnutí o úpadku kdykoliv rovnou. Předpokládám, že když je tam zmiňováno, že si „dílna na sebe vydělá“, je tím míněno právě to, že pokrývá (i) tyto pohledávky.

Huh

To jsou lehce pozitivní zprávy. O to víc je vidět, jaký byl Čajánek diletant…

flinta19

Ale vždyť nejezdí, nemají tedy momentálně největší nákladovou položku. A JHMD jsou akciová společnost, kde je nejvyšším orgánem valná hromada. Házet tedy vše jen na pana Čajánka je minimálně velmi zjednodušující.

Vojtech (PL)

Dulezite je kdo kolik ma hlasu.

Jakub Moučka

Čajánek je majoritní akcionář, má 55,68 %.

Gwann

Kdo tomu velel? Čajánek. Kdo byl i osobně ve vedení – čajánek & his sons. Za koho nebyly problémy – za Šatavy. Kdy začaly – když ho Boris vyštval.

JanZrokycan

22 palec hore, 1x mínus od Borise Čajánka : D

hank

„Za koho nebyly problémy – za Šatavy.“

Byly, ale nebylo na ně vidět.

Ondra K.

Nemíním se zastávat Čajánka, ale problémy by přišly i bez něj. Ten růst nákladů (mzdy, PHM…) na udržení zastaralýho provozu JHMD (vozidla, jízdní doby) by časem dohnal i Šatavu. Ten sice plánoval solidní modernizaci M27, ale i to by bylo jenom dočasný řešení, nekonkurenceschopný jízdní doby a vezbariérovost by se tím stejně nevyřešila. Bylo by jen otázkou času, než by objednatelům začal vadit ten značně nevýhodný poměr ceny a užitku.

Gwann

Tak ono když nemusíte splácet splátky jistiny úvěrů a úroky, hned se dýchá lépe…

milan

al když ví, že dluží, a musí Vámi uvedené splácet, tak má taky vědět, že si na to musí vydělat, a tedy tzv. volné prostředky investovat do výdělečných věcí, a ne je rozfofrovávat bůhví za jaké zbytečnosti!

noerf

Hlavním problémem bude železniční provoz, pára si na sebe přes léto vydělá. Ale pravidelný provoz bez dotací krajů a obcí na trati není reálný.
Pozitivní je, že je zatím majetek vcelku a nerozprodává se po částech.

Původní Pražák

Nevěřím, že ta pára vydělá tolik, aby se z toho dala dlouhodobě ufinamcovat údržba tratě, takže bez dotaci se nakonec neobejde ani ona.

noerf

Pro provozní údržbu tratě Jindřichův Hradec – Bystřice možná, zde turistické vlaky tvořily významné procento spojů. Otázka je nutných investic. U trati do Obrataně to bude horší. Druhá věc je, že část trati vede po splitce s tratí České Budějovice – Jindřichův Hrade – Jihlava, kde bude do budoucna trať osazena ETCS (okolo roku 2030), což bude pro vlaky na úzkokolejce problém.

PepaM

Jaký by měl nastat problém? Traťová rychlost je v tom úseku 40 km/h*, odbočky Skrýchov a Kanclov jsou v obvodu stanice Jindřichův Hradec, takže jde o jízdu vlaku bez MA v dopravně. Takže úzká tam může klidně jezdit i po zavedení výhradního provozu ETCS.
Pro zaústění ne-ETCS tratí do ETCS dopraven fakt nejsou potřeba žádné megalomanské akce.

*) Kdyby se tam měla někdy rychlost zvýšit, tak jsou tam odvraty, nebo by se tam např. mohly nechat fyzické rychlostníky 40 km/h a vlakům na 1435 mm vyšší rychlost umožnit právě ETCS.

Martin

A v Žitavě to funguje. Každý den v provozu dvě parní lokomotivy + jeden diesel … asi něco dělaji jinak ?

Martin

Co třeba délka tratí, dále počet zaměstnanců, region (na Obrataň v podstatě nic není) atd..atd .

Vašek

Také mne udivuje, že to v Německu jde a nejen v Žitavě.

jal

Je fakt, že Osoblaha bývala německá 1938-45.

hank

Nechápu souvislost.

jal

Když to jde i na osoblažce a přitom je názor, že to jde jen v Německu, tak to nejspíš musí být těmi téměř sedmi lety. : – )

Gwann

A jízdenky jsou i levnější než u nás – samozřejmě jak kde. Díval jsem se do deníku, lístek jednosměrný na vlak s párou na Fichtelbergbahn přes 2 lety – 8€. Což je myslím snad i méně než bylo u JHMD.

Twix

Dnes to stojí 9 € v celé trase, což je fajn. Bohužel od letoška osekali většinu provozních dní na jednu soupravu, takže už to není tak flexibilní, navíc od posledního vlaku navazuje do Chemnitz jen NAD a do Česka už nic.

Původní Pražák

Chcete říct, že v Žitavě to funguje bez dotací minimálně do infrastruktury?

Georg

to asi tezko. 🙂 ale v zitave jsou borci.
takhle mohla vypadat hermanicka a osoblaha, wenn es nur…

jal

Osoblažská vypadá dobře, teď ještě na konečné postavit lázně, park, skalní útvary a v Třemešné město s 20 000 obyvateli.
A bude to podobné. : – )

Faktura

Nojono, tak až budeme mít HDP/osoba jako Bavorsko a spol, které to těm zemím z bývalé NDR cvaká, tak to taky budeme mít.

Martin

Nevím kolik jsou tam dotace či země Sasko tam má podíl v SOEG. Nicméně věřím, že pokuď to dotují, tak vědí proč to dělají – vrátí se jim to z cestovního ruchu, lidi tam nechají peníze a z těch stát získá daně + vyšší zaměstnanost a zase daně z mezd.

jal

Ale tvrdí se, že všechny dotace jsou špatné.
Ti ,co to tvrdí, takto neuvažují.

Původní Pražák

To je v pořádku. Nicméně původní tvrzení bylo, že pára na sebe vydělá, já na to psal, že si myslím, že nevydělá, a vy jako protiargument stavíte nejspíš taky dotovanou Žitavu, což mi pořád nějak nedává smysl.

milan

Je v ČR již několik dokonce standartně rozchodných tratí, které provozují spíše nadšenci než tzv. obchodní společnosti, a jejich údržbu spíše než dotace z tzv. veřejných zdrojů financují zejména sponzoři!

hank

Ve Velké Británii jde o obvyklý model, řekl bych, že takto je tam provozována většina heritage railways. Většinu práce na nich odvádějí dobrovolníci zdarma.