Vyvinuty v Česku, vyrobeny v Polsku. V Sarajevu vyjedou nové tramvaje od Stadleru

Tramvaj Stadler Tango NF2 pro Sarajevo. Foto: Stadler RailTramvaj Stadler Tango NF2 pro Sarajevo. Foto: Stadler Rail

První tramvaj dorazí do Sarajeva do konce roku.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlakem s kolem

Budou je Srbové zase odstřelovat?

Ten Ten Ten

Téhle tramvaji bych dal přezdívku Beavis. 😆

Han van Meegeren

Stropová světla… snad stropní, ne? Tohle je jako z překladače google…

Petr

Nevíte někdo proč nevyhrál Chorvatský výrobce tramvají Končar? Přece je to jejich „domácí“ hříště.

Raquac

Končar nenabídnul – ani nemá z hlediska požadované technické specifikace v portfoliu vhodný produkt.

Traman

Hezka tramvaj s dobrym usporadanim interieru, navic kvalita od Stadleru.

Pavel

Nechystá se něco podobného Stadler nabídnout Praze? 31 m, dveře v rovině, z toho 3x, 4 podvozky…? Zní to povědomě.

Pavel

* z toho 4x běžné a 2x užší

dopravopat

Pekná tramvaj. Prekvapuje ma, že je široká iba 2,4 metra, lebo v Sarajeve s prevádzkou 2,5 metra širokých tramvají problém nemajú. Dokonca im tam jazdia aj KT8D5 pôvodom z Košíc, ktorých prejazdový profil je priam legendárny. Tipujem, že užšia skriňa je kvôli zníženiu hmotnosti. Ostáva dúfať, že tramvaje budú dobre slúžiť a po využití opcie by Sarajevo malo výrazne omladený vozový park. Zrejme nahradia 16 kusov Düwag A5/GT8 pôvodom z Kolína nad Rýnom (a Konye v Turecku, kde jazdili ako 2nd hand do roku 2017 a boli nahradené tramvajami zo Škodovky) a opcia by znamenala koniec posledných toch kusov Lohner… Číst vice »

Raquac

Po dodání všech vozů mají zůstat v provozu vozy Satra 2 a 3, dále KT8 (nejspíš) a GT8. S Düwagy panuje veliká spokojenost, ty do šrotu hned tak nepůjdou. Vídeňské E1 už déle nejezdí, stejně jako vozy původem z Amsterodamu, K2 budou přímé oběti Stadlerů.

dopravopat

Díky za doplnenie. Zrejme preferujú kapacitné tramvaje, takže ako prvé na odstrel sú dvojčlánkové vozy.

Pan průvodčí

U dvou KT8 proběhla v minulosti i nějaká cosi jako SO. Mají podlahovou krytinu Altro, nové koženkové potahy sedáků, žluté tyče a momentálně patří nezi to nejlepší, co tam jezdí. To by byla škoda, kdyby se toho zbavovali.

Jan Tichavský

Stačí se svézt tou naší legendární K2 a potom ojetým Düwagem. Ten je o dost starší, ale jede daleko lépe, je to pohodlnější a i ta tramvaj je lépe zachovalá. Před rokem jsem tam byl a musím uznat, že K2 je otřeba se zbavit co nejdřív.

Karel

Máš to krásně napsané, ale nějaká minžuska ti dala mínus . Za mě+++++

Kubrt

Pane Sůro, tramvaj pěkná, ale u části fotek máte napsané NF2 místo NF3 🙂