Výtluky na Vysočině byly poprvé opraveny mikrovlnnou technologií

Mikrovlnný cestář (stroj) FT3+ firmy Futtec. Pramen: ŘSDMikrovlnný cestář (stroj) FT3+ firmy Futtec. Pramen: ŘSD

Jde o český patent. Výhodou nové technologie je skutečnost, že ji lze využít bez ohledu na počasí.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
martin

Futtec a podobné báze super, jen mám dojem (specielně JmK al jistě další povedené kraje ČR) že ,,někdo´´ uplně nechce takové věci do ,,holportu´´ pouštět… Přeci existuje něco jako penězovody zavedeným rodinkám a politikům… :o))) Já klidně 2 Futteky koupím a začnu nabízet obcím a ŘSD … tak schválně, utopím se v návalu objednávek ….. :o))))))))))))))

RedFox

Spousta hlavních tahů v JČ kraji je opravena záplatami podobného typu. Pamatuji si, že kdysi, cca před 20 lety byla podobná technologie už představována ( byla to taková jakoby žehlička) kam to zmizlo a proč se to nepoužívá (mimo toho JČ kraje ) nevím, ale tam to relativně funguje….

Ondra

No konečně!!!

Kzl

To je nápad. Mikrovlnku otočit magnetronem nahoru, dvířkama dolů, ty zdemontovat, proklemovat deklkontakt, a můžeme lepit asfalt. Teď vážně. Za mne docela dobrej nápad. Docela by mne zajímalo jak je řešeno odstínění obsluhy před nebezpečným neionizujícím zářením. Například odstranění bočních vyzařovacích laloků a odrazů.

Martin

Dlouho jsem se tak nezasmál, určitě celý den ne …
Jo a prosím, prosím, přivezte to někdo do obce Brodce nad Jizerou a otestujte to 🙂 Už před 5 lety bylo pozdě.

OndraG

Nechci úplně být rýpal, ale jen bych rád upozornil na rozpor a to:
„Její nesporná výhoda spočívá v tom, že je možné ji použít v kterémkoliv ročním období a při teplotách až do minus pět stupňů Celsia. O dva odstavce níže se píše: Hlavní devizou mikrovlnné technologie je podle ŘSD fakt, že použití není limitováno klimatickými podmínkami.

Tak jak to tedy je? Použití pouze do -5°C nebo není limit? 🙂

none

Pokud si myslis, ze klimaticke podminky znamenaji teplotu, je t opravdu divne. Ale nechal bych to spis na nich 😀

Honza R.

Mám pocit, že tento způsob opravy byl použit už koncem loňského roku na výtluky v ulici Přátelství z Říčan do pražské Uhříněvsi, před odbočkou na Kolovraty (v místě, kde je značka B20a 70 km/h). Odpovídala by tomu teplota v době opravy, oblast testování Futtecu s TSK a vzhled záplat.
Subjektivně je jízda přes opravy mnohem klidnější než přes běžné vysprávky, žádné výškové rozdíly, ani hrana zalitá spárovací hmotou. Působí to na trvanlivě.
Ale není to úplně rovné, ve srovnání s kobercem položeným finišerem, prostředek záplaty tvoří mírný dolík. Holt zhutnění záplaty dokončily projíždějící těžké vozy.

none

U nas pri podobne oprave jeden clovek gumovou palici mlatil do tech okraju, aby to zarovnal..

none

Super. Staci par korun dotace a uz nebude vadit, ze mame zniceny silnice.
Kdyz techto stroju budeme mit par set, zvladneme silnice udrzovat v dobrem stavu. Alespon tedy ty hlavni.

Michal M

Další fotky z místa nejsou? Alespoň před, po zadělání a pár hodin později..

none

Mozna se nekde neco objevi..
https://www.futtec.cz/pro-media.php
Tady jim lidi tleskaji, takze to asi bude super vec https://youtu.be/86UxCz9jycE?t=25

qěcy

Taky mě to zajímá. Hlavně pak po letech a jak moc náročné je dodržet technologií.
Protože podobný stroj, ovšem s plynovými hořáky, tu už byl. Velká sláva, a pak ticho. Prý opravená místa noc nevydržela, jiní zase říkali, že bylo nutné přesně dodržet technologií, aby došlo ke kvalitnímu propojení nové směsi se starou nahřátou.

Principiálně to však musí být o několik řádů vyšší kvalita oprav a větší životnost oprav.

none

Bylo to pekne tak dva roky, pak se to rozlamalo atd. Na to by musel odpovedet nekdo, kdo s tim dela.

PeS

Docela by mne zajímalo srovnání s http://www.siltek.cz/. To lze také používat i v mrazu (prý až -10) a konečná výsledek mi přijde podobný.

none

Timhle opravili par desitek der u nas. Po par letech to vypada jako puvodni stav. A neni to zadna hlavni silnice.

qěcy

Někdo říkal, že se siltekem nedodržovali technologií. Jenže třeba ten přímý ohřev plamenem byl moc pomalý a také mohl měnit chemickou strukturu nsahřívaného koberce.

Jiří Kocurek

Mikrovlny projdou pod povrch samy o sobě. Plamen to rozehřívá od povrchu do hloubky, v tom bych viděl rozdíl, ale větší podrobnosti nemám.

Jaroslav Paznocht

Taky jsem zvědavý. U nás siltek funguje velice dobře. Ale jednou přijela jiná parta a nic moc.

Jan

Zajímala by mě cena této opravy ve srovnání s klasickým postupem. Zdali to bude pouze alternativa pro zimní měsíce, nebo se vyplatí používat celoročně…

Radim

To by chtělo zjistit. Dražší to asi bude, ale zase pokud to vydrží (o dost) déle…

Dejf

tak vzhledem k tomu že nejsou ruce, tak je holt lepší kasírovat za kvalitu, než za kvantitu. za mě vlastně v pořádku, lepší než aby někde šašili týpci v oranžovejch vestách, který do díry svrhnou půl pytle studený a ve tváři mají ten výraz, kterej říká že tam ta záplata za max 2 tejdny stejně nebude…

qěcy

Už aby TSK a SSÚDy začaly opravdu jít po kvalitě oprav. Opravdu.

MMXA

To by taky měli, problém je že správci komunikací si vybírají jakou technologii chtějí, aby byla použita. Takže pokud si to objednají a zaplatí, tak se bude mikrovlnit. Ale protože peněz je málo a děr hodně, spousta z nich se opravuje tou nejlevnější metodou.

Mickey

z pražských zkušeností bohužel víme, že je to sice dražší, ale nevydrží to o moc dýl 🙁

Dusanh

Výrobci fandím, ale přeci jen – nebylo by lepší dělat pořádné silnice a hlídat si váhu vozidel? Ten rozdíl kvality, když člověk přejede do (západního) zahraničí, je propastný.

Martas

A kam až považujete západ? V takové Francii už žádná výhra 🙂.

Na rakouské A1 se už taky tvoří výtluky na betonových deskách a postupně to zalévájí asfaltem.

thebearspook

Silnic je stále víc, čím víc na Západ, tak zase chybějí lidi, co jsou ochotní to dělat. A těch peněz asi taky nebude nazbyt. Kdysi jsem považoval Maďarsko za vzor, jak mají vypadat komunikace a nestačil jsem zírat, jak se to zhoršilo. Už i Slovensko je na tom líp.

Radim

+1

none

Bylo, ale to by to nekdo musel chtit.

qěcy

Rozumím, ovšem stejně budeš muset dělat opravy. Ne po dvou letech, ale po patnácti. Takže tak jako tak opravné technologie potřebujem.

Jiří Kocurek

Ikdby to nebylo pod dvou, ale po pěti letech při ceně o 50 % vyšší, tak je to pořád výhra. Sice ne první cena, ale i brambory se počítají … na pytle.

MMXA

No u děr v silnici je to trochu jinak. Po zimě je potřeba opravit ideálně všechny díry a na to nejsou jak prachy, tak pracovníci. Představa, že opravíte polovinu s 2x vyšší výdrží a zbytek necháte na další rok je utopie. Skoro každý rok jsou nějaké volby, takže se tu látají krajské, obecní nebo státní silnice, jen aby politici sedící u vesla mohli prodat, jak se o komunikace starají.