Vytíženou křižovatku dvou silnic I. třídy u České Lípy čeká proměna na turbookružní

Křižovatka silnic I/9 a I/38 v Jestřebí. Foto: Google Street ViewKřižovatka silnic I/9 a I/38 v Jestřebí. Foto: Google Street View

Křižovatka patří dlouhodobě mezi nejnebezpečnější místa v Libereckém kraji.

43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk Trojan

Znám to místo od malička a pamatuji ještě průjezd Jestřebím- obcí. Nemyslím si, že je tak důležitá, aby se tam prošustrovalo, kolik to říkáte miliónů? …., no mnoho. Po silnici od Dubé nejezdí tolik vozidel a každý může zastavit, ne? Navíc celé dubské zatáčky jsou stejně špuntem, protože za prvé, když chytnete kamion, nelze předjet a za druhé i na místech, kde je obytné stavení jedno od druhého 100 a více metrů stejně musíte jet padesát, (navíc tam dají jako chyták na řidiče úsekové měření) tak o jakem to zrychlení uvažujete? jednou křižovatkou v Jestřebí? Pche.. samé láry fáry. Někdo… Číst vice »

David

O zrychlení tady vůbec nejde, jde o bezpečnost. A ano i když jsou domy ve vesnici od sebe 100m tak lidé tam stále žijí a někteří, považte si to, mají i děti. Nevím jak byste se tvářil vy, pokud by okolo vašeho domu jezdila auta 80km/h.

Vladki

A v cem se liší turbo okružní krizovatka od obyčejné okružní?

Leinad

Značené pruhy. +rychlejší průjezd, hlavně v preferovaném směru. +nutí občas do levého pruhu kruháku. -před křižovatkou si řidič musí vybrat pruh(občas nejde otočit se)

Petr
David

Než se podaří tuhle stavbu připravit, uplyne spousta času, vždyť nemá jediné razítko. Kromě vyhledávací studie z roku 2016 se v přípravě nic neodehrálo (schválení záměru projektu, EIA, územní rozhodnutí, stavební povolení, výběrové řízení). Jen úřednické kolečko těchto rozhodnutí v nejoptimističtějším scénáři zabere v Českém právním prostředí nějakých 8 let. Jsem rád, že se zde nečeká na godota a něco se s tou nevyhovující křižovatkou udělá.

Honza

Tak teď už nebudou vysypané kameny z nedalekého lomu „jen“ v jedné zatáčce na Lípu, ale kolem dokola! Kruháč v tomto místě je naprosto v pořádku, ale ať už kuva policajti řeší nezaplachtované vany s kamením!

Tomáš Gottschalk

Úsěsná broskvovina. Přitom by stačilo udělat mimoúrovňovou rampu ve směru Mělnínk – Česká Lípa. Napojení vesnice lze řešit přes ostatní komunikace, co ústí na I/3á.

qěcy

Proč ne MÚK?
Kdy začneme stavět na dálnicích turbo okružní křižovatky?

Y.K.

Hmm ,to by asi nebylo za 36 mega ale za miliardu, možná víc…

qěcy

To můžeme podobně šetřit na jiných dálkových silnicích, typu dálnice.

Y.K.

silnice není dálnice.

qěcy

Ne. To je ve skutečnosti proto, protože ŘSD a zejména MD ignoruje potřebnost dálkových tras i mimo dálnice, jejich plynulý a bezpečný provoz, i když intenzity nejsou na čtyřpruh. To v Německu není. jak u nás, tak v Německu a Rakousku jsou po mnoha silnicích dvoupruhových stále vedena Éčka, čili transevropské trasy, které mnohde dálnicemi nahrazeny nikdy nebudou. Tedy i pro nákladní tranzitní dopravu, kterou z nich na dálnice vyfakovat nesmíte.

Tomáš Gottschalk

Miliara? Ale no tak. Byl by to jediný mostní objekt. Za tu cenu by musel být posázený drahokamy.

Alibaba

Protože jen I. třída.
Nikdy nezačneme stavět na dálnicích (hlavní průjezdné pruhy s rychlostí nad 100 km/h) okružní křižovatky. Blbá otázka.

qěcy

Dobrá otázka. Proč mám omezovat plynulost provozu jakýmikoliv kolizními body a úzkými Hrdly na silnicích celoevropský urcenými pro tranzitní dopravu a dálkovou dopravu vůbec? Proč mám i v budoucnu jet třeba z Karlových Var do Děčína přes X úzkých hrdel?

Alibaba

Protože jako motorista platíte velmi málo a toto nejsou dálnice, aby se stavělo MÚK. Tranzitní dálková doprava by měla být omezena a nákladní tranzit převeden na železnici, takže není třeba rozvíjet silniční síť, je třeba ji udělat pomocí kruháčů bezpečnou. A co se týče plynulosti, tak tady při odbočování doleva taky není doprava plynulá.

Tak nejezděte, jestli si myslíte, že neprojedete.

qěcy

Spočítal jste, kolik vlaků by tranzitní doprava denně generovala? Že by na to nestačily ani všechny tratě, co tu máme i kdybychom zrušili všechnu osobní dopravu na nich a nasadili na ně ETCS L2 s co nejkratšími oddíly? Příklad: 3000 kamionů narvete bez tahačů nejméně na 100 nákladních vlaků. Jenže po D1 z Prahy do Brna jich jede cca 15 000. Čili na 500 nákladních vlaků. To nezvládne žádná trať v Česku. Uzlem Brno, nebo Praha neprotahnete ani těch 100 nákladních vlaků navíc. Ano po jejich zkapacitnění a s novým nádražím v Brně. Takže asi pápá, takovým myšlenkám. To už… Číst vice »

Alibaba

Tak některé tratě potřebují posílit = zdvoukolejnit, zvícekolejnit. Tak jak se furt zlepšuje kapacita silniční sítě, tak se potřeba to dělat s železnicí. pak vám ty objemy převeze. A určitě by se nepřevedlo 100 %, tak naivní zase nejsem.

Pro uzly je třeba stavět obchvaty, tak jak se staví obchvaty pro silnice. kdy se naposledy postavil nějaký železniční obchvat? Silniční se staví furt, protože silnice škodí.

Chtěl bych vidět tu desetinásobnou platbu za kamiony.

JirRa

A co ten návrh jihozápadní silnice u Hradce, vyúsťující na hradubickou kruhacem?

geras

Myslíte opatovický rozplet?

Alibaba

Jestli myslíte spojku I/11 a I/37, tak to je (jsou) silnice I. třídy, a ten kruháč je napojen v místě, kde už dopravní značka stanovuje obec (sice je tam chvílema 70, ale to nehraje v budoucnu roli). Ani R silnice to není.

David

Konečně, styková křižovatka dvou silnic prvních tříd (se stopkou) nemá na českých silnicích co dělat.

Míra

Jenže po pár kilometrech narazíte na Českou Lípu,které chybí obchvat. Ten se sice začal budovat před rokem 1989,po revoluci zastaven,po roce 2000 znovu projektování a postupně započata stavba ,opět zastavena vládou ODS,VV,Top09. Nyní probíhají opět řízení pro znovu zahájení stavby,snad se začne do dvou let. Hlavní silnice se zkapacitňují ( úsek Cvikov ,Nový Bor) a zvyšuje se plynulost( nové kruhové křižovatky např.Zahrádky u ČL,kde se zbíhá silnice ze směru Mladá Boleslav,Litoměřice, Praha) a nyní stavba v Jestřebí. Jenže stále narazíte na průjezd Českou Lipou- tam se křížují silnice z Děčína,Litoměřic,MB,Prahy,Liberce a dalších.

Jiří Kocurek

Chybějící obchvat České Lípy rozhodně nemá být důvodem k tomu, aby 10 km daleko na křižovatce dvou jedniček byla stopka v přímém směru.

Míra

Takže posunout problém o pár kilometrů dále a do ještě hustější dopravy je správně? Na zmiňované křižovatce je problém kvůli mýtu,které se kamiony objížděním přes Jestřebí Provodín snaží obejít a druhý průšvih je nedržování rychlosti. Zároveň z této křižovatky platí zákaz použít pro nákladní vozy silnici směr Dubá Mělník.

Jiří Kocurek

Jaké posunutí problému? Prostě postavit ten obchvat České Lípy.

Jiří Kocurek

„a druhý průšvih je nedržování rychlosti.“

Což ten kruhový objezd řeší dostatečně. Tak proti tomu neprotestujte.

Míra

Kruhový objezd neřeší rychlost. Budeli stát auto u kruháče,kterým pojede kamion a ze zadu přiletí pako 130 tak zas bude karambol. Jde o to ,že obchvat se odkládá a hlavní argument je nejsou peníze a na silnicích se staví kruhové objezdy ,rozšiřuje se na 4 pruhy od kruháče Svor směr Nový Bor.. Kruháč Jestřebí,Svor. Zároveň se neopravují mosty,které se odjíždějí objížďkou a jiné stavby na hlavních tazích se opravují 3 roky,přestože bylo vysoutěženo na jednu sezónu. Než se vyjádříte projděte si dopravní situaci,uzávěry,omezení,stavby v okrese Česká Lípa. Na víc na trase Česká Lípa směr Jestřebí se staví už několik let… Číst vice »

Twix

Kruháky v Jestřebí a Zahrádkách nejsou budovány kvůli plynulosti a kapacitě, ale kvůli něčemu jinému… A jak je myšlena ta věta o silnicích co se sbíhají v Lípě? Vždyť ze směru Praha, MB a LT je to jedna a ta samá silnice 🙂 A směr z Liberce do Děčína kříží mimoúrovňově. Samozřejmě obchvat Lípy by se hodil, ale argument počátku stavby před rokem 1989 je nepodstatný, tohle bylo pak na chvostu priorit.

Luboš

Obchvat České Lípy se začne stavět příští rok a má být dokončený v roce 2025. Jenže ten stejně nic neřeší, dokud nebude postavená přeložka I/9 mezi Českou Lípou a Novým Borem (zahájení 2025, konec 2028). Většina dopravy půjde do té doby stejně přes Lípu, když obchvat bude nesmyslně končit v Dolní Libchavě. Nechápu, proč se obě stavby nestaví současně. A kdoví, jestli se přeložka nezačne později, jsou tam problémy s několika obcemi https://ceskolipsky.denik.cz/zpravy_region/obchvat-ceska-lipa-prelozka-silnice-9-20210524.html

qěcy

To nemá. Ale MÚK je správným řešením pro dálkové silnice kvůli bezpečnosti a plynulosti dopravy. Podívejte se do Německa jak modernizují dálkové silnice tam.

Twix

V Německu bych se nedivil kdyby na křižovatku v Jestřebí dali semafory…

qěcy

Což by ale brali jako provizorní řešení.

Vojtechh

jenze semafory nejsou nutne horsi reseni nez Kruhac.

Vojtechh

Kruhac tam taky nema co delat.

David

Ano, existují na této planetě lidé, kteří neuznávají jiné křižovatky než mimoúrovňové. Nicméně naše země má palčivější problémy, kam by měla investovat peněžní prostředky, než předělávat všechny křižovatky na mimoúrovňové. Ale snad vás potěší, že ŘSD v nějakém dlouhodobém výhledu s MÚK zde i v Zahrádkách počítá.

Vojtechh

Podle mě obliba kruhových objezdů je projevem skrývané homosexuality. Díky jejich podobě s řitním otvorem si tito jedinci projektují své sny alespoň do podoby silnic.

Panebože proč, proč?

Další katastrofa a špunt. Šílené..

qěcy

Takhle to nikdo z diskutujících nemá postavené, nebo jo? Aldo?

Teo

Jel jste tam někdy??? Asi ne, jinak byste nemohl něco takového napsat. Stát tam na stopce ve směru od Prahy v době špičky je skutečně lahůdka …