Vytížená nákladní trať byla téměř den mimo provoz kvůli prověšenému trakčnímu vedení

Montážní vůz trakčního vedení MVTV. Foto: Pohled111 / Wikimedia CommonsMontážní vůz trakčního vedení MVTV. Foto: Pohled111 / Wikimedia Commons

Úsek z Litoměřic do Ústí nad Labem čeká v příštích letech modernizace.

Správa železnic dnes dopoledne po více než 20 hodinách obnovila provoz na pravobřežní trati podél Labe v úseku Litoměřice – Sebuzín.

Provoz zastavila před 14. hodinou událost, kdy lokomotiva ČD Cargo vjela do prověšeného trakčního vedení ve Velkých Žernosekách. „Došlo k poškození hnacího vozidla a následně požáru travního porostu,“ uvedla Správa železnic ve svém neveřejném hlášení o mimořádnostech. V případě ČD Cargo šlo o lokomotivu řady 123.

Kvůli přerušení provozu museli cestující používat náhradní autobusovou dopravu. Došlo i k nezvyklé události v historii české železnice: cestující Českých drah mohli používat náhradní autobusy RegioJetu.

I když ještě probíhá vyšetřování nehody, je jisté, že za prověšení trakčního vedení nemůže ČD Cargo. Mohlo ale dojít k poškození jiným vlakem.

K obnovení provozu došlo dnes kolem 10. hodiny. Správa železnic na dotazy k události dosud neodpověděla. Pravobřežní trať je využívána zejména nákladními dopravci. Čeká ji postupná rekonstrukce a modernizace. Včerejší provoz byl částečně přesměrován na levý břeh na trať Praha – Ústí nad Labem, kde ale probíhají výlukové práce.

Tagy porucha trakčního vedení prověšené trakční vedení Správa železnic trať 072 Lysá nad Labem -Ústí nad Labem
21 komentářů