Vytížená nákladní trať byla téměř den mimo provoz kvůli prověšenému trakčnímu vedení
Montážní vůz trakčního vedení MVTV. Foto: Pohled111 / Wikimedia Commons
Úsek z Litoměřic do Ústí nad Labem čeká v příštích letech modernizace.
Jojo, a pak nám tu šotofanatici budou tlačit přesuny všeho na železnici…
nene, ted je v mode tvrdit, ze se toho opravuje moc.
Inu, dobrá správa…
Já dnes cestou z busu NAD chvílemi sledoval, jak se na Ferdinance čety SŽ činí. Ovšem přiznám bez mučení – holky se vracely ze škol na víkend, v busu jich bylo několik a já nevěděl kam s očima. (Připadal jsem si chvíli jako Abrhám ve filmu Vrchní prchni – ty představy vedoucího knihkupectví…) No každopádně je mezi Moravským Pískem a Starým Městem několik pracovních vlaků, mezi Starákem a Otrokovicemi jsem toho viděl míň. Některé samostatné plošiny byly jakoby se pracovalo i na návěstidlech. Ovšem – berte mně Prosím s rezervou, protože já fakt nevěděl, kam s očima…
Investice nesmí nahrazovat údržbu. To by si mělo vedení SŽ uvědomit. Investic jest mnogo, ale opravny trakce na údržbu nemají peníze, čas a taky málo lidí.
pro běžne lidi se ty koleje jeví v pořádku, z ústí do litoběřic někdy jezdím, navic elektrifikovaná trať, jen škoda že kdyř delají rekonstrukci tratě lovosíce – bliževedly, tak že součast trati nebyla i elektrifikace, mohli by jí pak protahnout až do české lípy a tu trasu by obsluhovala elektricka lokomotiva, misto te přestarle regionovy bez zasuvek.
A co nebo koho tam ta E-loko bude vozit?
pokud se na tu trat bude kašlat, tak spíš brzo skončí, pokud by byla rekonstruována, tak by měla potencionál se zatraktivnit i s možností třeba protažení nějakych osobních spojů, zaroven lepší propojení českolipska a litoměřicka, to by se hned dobře jezdilo, pokud by udelali i trasu česka lipa liberec, tak už by pak mohli jezdit elektricke vlaky až do liberce, pak už jen stačí elektrifikovat z lípy do děčína a muže jezdit i rychlík ustí-liberec pod dráty. Stačilo by jen nekašlat na tratě, ale když by u toho přemejšleli mozkem, tak je mohli zatraktivnit, zaroven by se otevřeli možnosti pro… Číst vice »
A takových poruch bude čím dál tím víc.
Proč myslíte?
Údržba se už provádí více méně jen papírově. SŽ nemá schopné lidi na údržbu ani na odstraňování poruch. Není výjimkou, že je v kraji v nepřetržitém provozu jen jedno OTV a i to je problém obsadit. Zbylé OTV většinou zajišťují jen výluky.
Bohuzel, je to tak. Kluci mladi nastoupi, neco se nauci a utecou pryc. Pokud si SZ mysli, ze udrzi mlade pracanty za 23t kc, tak mysli spatne. Kluci co potrebuji $ a maji rodiny utikaji hodne rychle.
Asi bude potřeba člověka v terénu zaplatit, aby si vydělal plus mínus stejně jako u konkurence za podobnou práci. A to i za cenu toho, že se řízne do §1 a dodavatelských řetězců podle něj udržovaných..
Zanedbaná trať bude velmi pravděpodobněji více nákloná k poruchám a vadám🙂
Například posunuta rekonstrukce trakčního vedení u Dřís a celkově snížení peněz na údržbu.
Nejsou peníze. SFDI čekají v následujících letech tvrdé škrty a o každý projekt se bude bojovat.
Každopádně „neudržovat“ trať, která je tak důležitá pro náklady, by bylo velmi zlé rozhodnutí….
Jenže dokud nebude mít někdo koule a nezačne rušit nepoužíváné lokálky, tak těch peněz/lidí na dúležité tratě nebude dost.
Jenže šotoušci by nejraději zrušili autbus, aby cestující museli na vlak za vesnici a ten jim výhendově přiblíží do tunelu 20 metrů hluboko. Takže na vlak po schodech jak 7 pater paneláku. Aby tou lokálkou lidi jezdili.
A nebo budou vymýšlet jak to udělat, aby se přes koleje nedalo vůbec dostat a novou pračku museli vézt spěšninovým vozem. Ten nutno objednat, po dvou týdnes Národní dopravce dodá … vyjádření k žádosti, nikoliv pračku.
Za údržbu nesjízdných lokálek si Spržel účtuje nesmysly, pokud by se to zathlo, v lepším případě by začala více čarovat s výkazy.
Teďka si ušetřili práci, ukolejnění pověšené přes návěstidlo, 60 mega škody na zabezpečovačce. Plus ta věc o trakčním vedení plném stahovaček, hákovnic a s tím souvisejících neustálých oprav během opravy.