Výtahu se dočká Strašnická i Pražského povstání. DPP hledá u čtyřech stanic metra projektanty bezbariérovosti

Situace ve stanici Pražského povstání v pondělí 1.7. 2019. Foto: Martin ŠnajdrSituace ve stanici Pražského povstání v pondělí 1.7. 2019. Foto: Martin Šnajdr

V metru zůstává bezbariérově zpřístupnit ještě 15 stanic z celkových 61.

54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Cim drive to bude, tim lepe, alespon zmizi z tabuli to nesmyslne minus… jakoby neexistoval symbol preskrtnuteho voziku…

Jiří Kadlec

Hradčanská, Malostranská a Staroměstská furt nic 🙁

IBM

Tam to bude těžké

Slepý blázen

Malostranská a Staroměstká jsou v nedohlednu. Hradčanská je otázka, jak to bude s stavbou podzemní vlakové stanice Dejvice, tam se počítalo s nějakým propojením.

Cestovatelix

By mě zajímalo, jak bude vypadat řešení výtahu na Kačerově a napojení terminálu na novou zastávku vlaku

Pájin

Rozhodně doporučuji podívat se kde zítra bylo už včera.

Frantík

Musím přiznat, že vozíčkáře jsem moc v metru neviděl. Ale kočárek nebo kolo je na denním pořádku.

Juraj

Vozíčkáře obecně ve východním bloku nebylo moc vidět. I tady se před rokem 89 odsouvali do ústavů, protože správný socialistický člověk přeci nemůže mít postižení.

Pájin

Kdo vyřeší Kačerov, dostane Nobelovu cenu.

Frantík

Spodkem by to mohl být problém, ale nešlo by udělat výtahem plošinu nad Michelskou ?

Franklin

Na rekonstrukci stanice Kačerov (včetně výtahu) je už hotová dokumentace pro stavební povolení. Problém je jinde: realizace bude odložena do doby, než soukromý developer připraví novou výstavbu nad vestibulem. A tady lze očekávat velká zpoždění, protože se nezačlo ani projektovat. Obě akce, tedy rekonstrukce v režii DPP i soukromá výstavba proběhnou současně.

Nákladní výtah bude přestavěn na osobonákladní. Přístup k výtahu bude od nástupiště směr Letňany. Tam, kde jsou poslední dveře vlaku a pak zákaz vstupu na služební část nástupiště, tam bude vybudován nový přístup k výtahu. Místo je dobře vidět na této fotce:

https://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_c/KC/KCvyjezdSvzDKpokol91-odkol1.jpg

Pájin

Moc místa tam není, ale kde je vůle, přijdou výsledky. Zábradlíčko, aby maminy nepadaly do kolejí a kočárky si budou dávat v „uličce“ přednost. Má to šanci.

Slepý blázen

Tak, tak, co vím, tak se řešilo, že ten výtah měl být na druhé straně stnaice, že by byl problém to napasovat do současného vestibulu i s ohledem na obratiště, vjezd do depa a technologické msítnosti.

Martin

…stacilo by trochu dal posunout ostavy a tim i odbocne vyhybky…
Musite se bezbarierove dostat i na druhou stranu ulice…

Martin

Neni to problem, jsou mnohem horsi orisky…

Hudeon

„Ve 42 stanicích jsou výtahy“ – tahle věta mi přijde zavádějící, třeba na Černym mostě nebo Depu Hostivař žádnej výtah neni, a jsou taky bezbariérový, protože jsou přímo v úrovni ulice. Spíš by to chtělo formulaci třeba jako „Ve 42 stanicích je bezbariérový přístup.“

Matyáš

Na Černém Mostě samozřejmě výtahy jsou, abyste se dostal přes kolejiště z jednoho nástupiště na druhé. Typicky třeba pro cesty od sídliště na metro.

Slepý blázen

No zrovna na Černém Mostě je výtah a dokonce dva, které jsou spjené pasáží nad stanií a upřímně třeba na autobusový terminál je to nejrychlejší přístup. Na Depu Hostivař je fakt, že je bezbariérový přístup formou úrovňového přístupu do stanice ale DH je specifický případ.

P_V

Co se bude zlepšovat na Rajské zahradě, je tam přeci úrovňový přístup z náměstí?

Matyáš

Chybí tam jednoduchý bezbariérový přístup do nejvyššího patra, odkud můžete pokračovat k lávce přes Chlumeckou a dále na vlak.

Dan

Na Rajské zahradě se mohla lávka přes Chlumeckou prodloužit nad vestibulem metra a další schodiště s výtahy mohlo propojit přímo lávku s jednotlivými nástupišti a se zastávkou autobusů.

Slepý blázen

Tak ta lávka je facka všem vozíčkářům, protože výtah je tam jen do úrovně ul. Chlumecká a ne k úrovni vstupu do metra, takže vozíčkář musí jak vůl objíždět výduch vzduchotechniky u Chlumecké a objet celé metro, byla to investice TSK a DPP údajně dle informací stavbyvedoucích nevěděl, zda tu polsední úrověn chce nebo nechce, takže lávka je sviňárna.

David

Jojo bez bariér to teď vypadá tak že z vlaku na metro musí člověk překonat 3 výtahy a půl kilometru dlouhou procházku. A teda do budoucna se to asi o 400m zkrátí a přibude 4. výtah s tím, že údržba/rozbití byť jen jednoho výtahu vyřadí celou cestu. Jak píše můj předřečník, kdyby byla lávka lépe navržena, stačily výtahy dva (a kdyby byly na straně metra dvojitě, mohly se i odstranit schody).

Slepý blázen

Tak ono je to mazec pro vozíčkáře i nevidomé, prostě je to facka.

Slepý blázen

Přímý přístup je pouze od radnice Prahy 14, resp. Okolí stanice na jižní straně, severní strana je vlemi komplikovaná.

cracatit

Je fajn, že se na přístupnosti v metru pracuje dlouhodobě. Jenom nechápu, proč soutěží dokumentaci pro čtyři stanice a ne pro celý zbytek metra mimo stavbu déčka. Přece už teď v podniku ví, že budou dělat další projekty na další výtahy, tak proč nesoutěžit jeden balík místo třeba tří? Jasně, stavba se zrealizuje v různých obdobích…

DavidS

Třeba některé další stanice (pravděpodobně Kačerov) nebude řešen takto výtahem, ale celkovou rekonstrukcí.

Slepý blázen

Václave, protože část výtahů je v rámci celkových rekonstrukcí jako Českomoravská, Flora nebo zmiňovaný Kačerov, kde je otázka, jak to tam vlastně bude, kdy na komisi pro bezbarirévost nadávali že to nebude vedle schodiště, i když nechápou, že těsně za schodištěm je obratiště a vjezd do depa a nelbíí se jim ,že výtah bude na opačné straně stanice, cituji ze zápisů.

Tomáš

Nazvat Smíchovské nádarží částečně bezbariérovým je pořádná drzost. Tento velmi důležitý dopravní uzel má z nástupiště do vestibulu velmi bariérovou plošinu, kterou lze využít jen v případě totálního zoufalství pro její pomalost. Kdo má 15 minut na čekání?
Z vestibulu vedou eskalátory, ale ne k tramvajím nebo jižním autobusům. Takže zase dlouhá obcházka, tedy bariéra.

Slepý blázen

Bezbairévoým přítupe se myslí to, že je možné se dostat z nástupišť do vestibulu, případně jinam. V příapdě Smíchvoského nádraží se předpokládá rekonstrukce stropní desky v návaznosti na projekt terminálu Smíchov a úpravy ulice Nádražní.

digi

Tak to že Vyšehrad, stanice na rovině, dosud není bezbariérová , to je fakt vizitka českého přístupu…

P_V

Pro vozíky přístupná je, ale děsnou oklikou. Z jedné strany po vozovce přes hotelové parkoviště, z druhé strany kolem celého pakulu.

digi

Krasne ilustruje českém přístup… když trošku ohneme pravidla, a přivřeme obě oči , tak to nějak jde… Achjooo

Juraj

Oceňuji, že to DPP u Vyšehradu nebo Rajské zahrady neodpískal s tím, že „něco stačí“. Vždycky se to dá udělat lépe a pohodlný bezbariérový přístup by měla být samozřejmost.

Klidně bych na ten seznam přidal i Háje, kde je sice pěkný šikmý výtah, ale vede k obchoďáku a lávce, ne k autobusovému terminálu. Od autobusáku to tedy vyžaduje vrátit se 80 metrů, přejít Opatovskou, přejít Bajkonurskou, vyjet na lávku, opět přes Opatovskou a do vestibulu k výtahu – operace klidně na 5-10 minut, ač je vstup do metra doslova u zastávky autobusu.

Slepý blázen

S Hájem isouhlasím, ale je otázka, zda by to tam bylo proveditelné, jinak s tím ,že se udělá Vyšehrad je fajn, jen ta Rajská zahrada bude polovičatá, protože sice bude přístup k autobusům a do sídliště, ale k lávce na valkovou zastávku to musí vozíčkář objíždět jak blb.

Poolman

Právě že toto bude výtah na Rajské zahradě řešit.
Rozhodně by to chtělo vylepšit Holešovice. Zkuste se dostat ze severu od výtahu na jih k autobusům. Možná by stačil výtah z podchodu podél stanice. Je to sice dál ale bylo by to relativně rychle. Ale možná se to vyřeší v akci dozimetr.

P_V

Háje by byly proveditelné celkem snadno. Jeden výtah z nástupiště do mezipatra, druhý z mezipatra na povrch. Mezi tím tlakový uzávěr.

Olin

Myslím, že diskuze bude jednostranná. A co takto eskalátory…?! Především, kde je/bude ten větší pohyb obyvatel, kteří nám budou stárnout a je snaha je nahnat do VHD, ať již jsou důvody jakékoliv (toto není pejorativ, jen konstatování reality). Takže to metro dostane ještě pořádný záhul. Jezdím „C“ takže Pražského povstání, Budějovická, Chodov. A prosím, jezdící schody na Budějovické jsou na tom nesprávném konci (ne, že by je lidi nevyužívali) a výtah na Chodově… Chce se mi jen povzdechnout: „A to jako fakt…?!“.

Eskalátory jsou lepší

Na Strašnické jsou potřeba hlavně eskalátory a stačil by jeden dolu a jeden nahoru!

Juraj

Stačil by komu? S kočárkem zdatnější člověk eskalátor zvládne, ale vozíčkář má smůlu a třeba i dvojčecí kočár je problém. A ta dnešní plošina je tak pomalá, že se venku vymění roční období, než člověk vyjede nahoru.
Strašnická prostě potřebuje výtah.

Kuba2

A ta pomalost je snad fyzikální vlastnost plošiny?

P_V

Je, z bezpečnostních důvodů, na rozdíl od uzavřené kabiny výtahu.

Kuba2

V čem je rychleji jedoucí plošina nebezpečnější?
S tímhle přístupem by třeba eskalátory snad ani nemohly existovat.

DavidS

teoreticky v tom, že na ní někdo pojede. Tahle šnečí rychlost spoustu lidí odradí a tím je ochrání před zblázněním se během extrémně dlouhé jízdy.

P_V

Na eskalátoru jedou zdraví lidé.

P_V

Na eskalátor se podle norem s kočárem nesmí. Výjimkou jsou eskalátory zkolaudované v době, kdy se to ještě smělo.

Lysimachia

To je pak vtipné. Na staré zběsilé sovětské můžete, ale na moderní pomalé ne.

Frantík

DP má zrovna na ikonkách částečně bezbariérových stanic ikonku kočárku…

Vlastně jsem viděl i vozíčkáře se držet a jet, pochopitelně by to vyžadovalo nějakou podporu (a hlavně nesmí zábradlí jet rychleji než schody), ale lepší s asistencí po eskalátoru než tahat do schodů.

Slepý blázen

Soiuhlasím, eskalátory na Strašnické jsou hovadina, tam je ptořeba výtah.

Filip

Nejsou.
Na těch cca 6 metrů opravdu nejsou eskalátory potřeba.
1) by to zdržovalo na ten malý kousek výstup/nástup cestujících.
2) jsou potřeba minimálně tři ramena eskalátoru, aby se stanice nemusela pořad zavírat, když se jeden eskalátor rozbije (viz Budějovická se dvěma eskalátory)

Spíš by tam byl potřeba spolehlivý funkční výtah, který vydrží minimálně půl roku bez jakékoliv závady.

DavidS

Ty schody jsou tak krátké, že je rychlejší jít po svých než přes eskalátory, které by zabraly celou šíři a v ničem nepomohly vozíčkářům, kočárkům apod. Teoreticky jestli se někdy bude dělat výstup na druhou stranu, tak tam by se o tom asi dalo uvažovat, ale to je hudba vzdálené budoucnosti.

Karlosz

Hlavně by nebylo od věci ve stanici PP nahradit ty schody na nástupište za eskalátory.

Slepý blázen

U velmi mělkých stanic jsou esaklátroy nesmysl, tam je potřeba zřídit výtah.

Michal141

Ona to tak velmi mělká stanice ale zase není, ty schody tam babičky a dědečkové překonávají dlouhé minuty, jezdím tudy každý den. Navíc eskalátory už tam jedny na povrch jsou, ale do stanice se stále chodí po schodech (a výtah zatím není). Pokud tam zřídí výtah v místě schodů, které by se tím výrazně ještě zůžily (druhé tam žádné nejsou), byly by ty eskalátory určitě na místě. Pokud to bude místo nákladních výtahů, tak je to zbytečnost.