Vysokorychlostní vážení kamionů: Obce nechtějí vybírat pokuty, váhy občas ukazují nesmysly
Kamiony na Pražském okruhu D0. Foto: ŘSD
Na české dálniční síti je aktuálně šest vysokorychlostních vah, sedmá má přibýt ještě před prázdninami na dálnici D4 u Prahy.
Vůbec nechápu, proč nemůže pokuty dávat správce těch vah. když už máme i dálniční policii, tak by chtělo upravit zákon, aby ona mohla s těmi daty pracovat a vymáhat.
asi tak, úsekové měření rychlosti, to si obce pokladnu naplnily. tohle je příliš práce, kašleme na to. ergo, nutno upravit zákon, aby správním orgánem byl někdo jiný a milé obce si můžou huknout. on ten systém totální decentralizace, kde za základní školy zodpovídají obce, za střední kraje a vysoké jsou reálně (až na policejní a vojenské škole) prakticky samosprávné a stát (myšleno centrální vláda) to vše jen platí bez reálné možnosti kontroly, co školství činí, přičemž nese politickou zodpovědnost – přičemž obdobně to vypadá i v mnoha dalších oblastech, počínaje stavební správou, přes správu přestupků aj se ukázal dostatečně nefunkční… Číst vice »
no, jak dopadl pokus o změnu stavební správy si nemusíme říkat….
Tak trochu mi chybí vyjádření obcí které nechtějí vybírat… O starostové říkají data zaslána jim RSD jsou neprukazna chybitreba typ kamionu, SPZ atd.. Takže systémové problém rychle řešitelny změnou zákona ( jenže se nechce)
jasně! když třeba bude chybět SPZ tak nějakou vylosujeme. systémově.
Žádná změna zákona není rychlá.
Nu snizeni DPH na pohonné hmoty trvalo asi 14 dní… Když se chce, všechno jde…
A co snížení valorizace důchodů?
A jednoduché řešení, koho rychlováha vyhodnotí jako přes limit, toho poslat na pořádné měření. Mimochodem jedna ze závažných chyb, občas je v datech nesmysl.
Nazdar ,rozumbradove .Vážit by se mělo už při nakládce a ne chytat řidiče ten má v papírech napsanou úplně jinou váhu než je naloženo.Takze na silnici zvážit máš moc naloženo šup a jedeme k odesílateli co ti to naložil ten zaplatí jak překládku tak pokutu a uvidíte jak to půjde .
A kdo kam pojede? 🙂 Obecní úředník ve služební fabii, vybaven řízkem a termoskou, vymáhat pokutu do zahraničí? A co tam zmůže?
„Česká republika je průkopníkem vysokorychlostního vážení kamionů na dálnicích s automatickým udělením pokuty.“ Přeložme si to: zase s odhodláním a pílí hodnou úplně jiných témat ignorujeme řešení, které funguje všude jinde a vymýšlíme originální „českou“ cestu. Že povede do slepé uličky, je témeř jisté. „Pro kontext je dobré zmínit, že v plánu je instalace celkem 12 vah v rámci systému, který je ve světovém měřítku unikátní; vážení ve vysokých rychlostech obvykle v zahraničí neprobíhá. Nyní je postaveno 6 vah, buduje se 7. Do konce příštího roku by jich mělo být 12.“ …ovšem penízky za nákup a instalaci (časem též údržbu… Číst vice »
Tady se krásně ukazuje, jak jdou české orgány jen po snadných penězích. Je to vidět u automatických radarů a pokut za parkování, teď tento způsob chtějí aplikovat i u vážení. Nedá se než srovnat přístup sousedního Rakouska, které na všech dálničních přístupech do země vybudovalo váhy, naposledy na A5 za Mikulovem, což je vpodstatě odpočívka, většinu času zavřená, otevíraná jednou za čas, ale aspoň tak jednou týdně na třeba půl dne, kudy pak musí všechna nákladní vozidla projet cca třicítkou, a podezřelá jsou převážena stacionárně. Tenhle přístup ke kontrolám natolik zvyšuje pravděpodobnost zachycení, že si nikdo systémově nedovolí přetěžovat, a… Číst vice »
Váš postřeh by platil za předpokladu, že by veškerá kamionová doprava byla jen a jen tranzitní. Což samozřejmě není.
Ne, platí i tak, protože i většina netranzitní dopravy je od nás na západ. A najít v tom zbytku tolik přetížených vozidel, ve chvíli kdy většina velkých odesilatelů si dává systémově pozor, a dřevaři po dálnici většinou nejezdí, to je vysoce nepravděpodobné.
Máte pravdu, neměl jsem napsat „tranzitní“, ale „přeshraniční“. Jak velké procento je čistě vnitrostátní nevím, pokud to víte Vy, sem s čísly.
Mně tech 18000 za dva měsíce nijak neuvěřitelně nezní.
Stejnou váhu jako je v A by bylo vhodné postavit na odpočívce u Lanžhotu
Mimochodem, mýlím se – nebo byly před dávnými lety s velkou slávou zakoupeny mobilní váhy, načež byly po pošeptání kamioňácké lobby odloženy do skladů Celní správy, aby se neohmataly, a leží tam dodnes…???
To by mě fakt zajímalo, za co jsem dostal minus :oD
Být majitel přepravní frmy, nanejvýš se otočím na druhý bok, případně si přehodím založené nohy opačně. Z tohohle mraku pršet nebude. 1. „Hlídací psi demokracie“ na toto téma do týdně šťastně zapomenou (při vší úctě k Vám, pane Sůro, Vy to sólo nezachráníte). 2. Pokus o řešení procedurálních věcí skončí nenajvýš rvačkou mezi několika skupinami úředníků o vinu a kompetence k řešení, kdyby už bylo opravdu zle, založí se nějká komise, jejíž závěry se pečlivě vytisknou, uloží do šanonu (kdyby přišla kontrola!) a zapomene se na ně. 3. Postihy firem, výše pokut, postup jejich udělování atp. je věcí zákonů, na… Číst vice »
Na to platí jediné – „vzít spravedlnost do vlastních rukou“ (upozorňuji na ty uvozovky) a začít tepat naše zvolené zástupce. Oni nejspou hluší a křik různých menšin a uskupení dokáží min. slyšet. A není nic jednoduššího (trocha ironie), než ten nepříjemný křik utišit vyřešením problému.
Zde si všichni můžete dohledat, kontaktovat a hlavně zaúkolovat své zákonodárné zástupce:
Parlament: https://www.psp.cz/sqw/hp.sqw?k=672
Senát: https://www.senat.cz/senatori/index.php?par_2=2
Salvs rei pvblicae svprema lex esto.
Speciálně po cit. zprávě NKÚ už mám chuť to udělat i bez uvozovek. Já, daňový soumar, už jsem držel dost dlouho.
Ne, obce pokuty vybírat chtějí, jak je vidět na množících se radarech. Jen je s váhou a věcmi okolo řádově více práce, takže proč by se s ní zaobíraly, když za rychlost lze vybírat bezpracně.
U rychlosti kasírujete převážně „domácí“, což je většinou sranda. Sice vejvar nic moc, ale práce taky skoro žádná, bo když nejste jooo chamtivej a v té výzvě to příliš nenapálíte, tak to většina prostě zacáluje a malá je doma. A se správním si hrajete jen když se vám fakt chce, nebo chcete vypadat aktivně a vykazovat činnost.
U kamiónů je to jiný level … a spíš úplně jiná hra.
Řešení je jednoduché, nebuďte neprizpusobivy a prostě dodržujte zákon, a obce nebudou mít co vybirat budou mít co vybírat….
To je nějaké Schrödingerovo kasírování?
„Naší úlohou je téma vysokorychlostního kontrolního vážení pokrýt systémově…“
Může mi to prosím někdo přeložit?
Vysokorychlostní kontrolní vážení je ve stadiu intenzivního zvažování. Zkrátka to chce čas, dělat věci rychle. Zjednodušený překlad zní: Nebudeme dělat vůbec nic až do poslední chvíle.
to je perfektní překlad. okamžitě jsem si vzpoměl na pár rozhovorů se žvanily z vlád , kterými byla republika obdařena . plkaly velmi podobné nic neříkající formulace. váš překlad na to sedí jak prd.. na hrnec
Jsme si problému vědomi a s maximálním úsilím pracujeme na jeho řešení, nicméně se jedná o složitý problém který vyžaduje vysoce sofistikované komplexní řešení, stejně jako zapojení všech příslušných subjektů.
Lepší:-)))?
Co takhle kilometr za vysorychlostní váhou si postavit „technckou komunikaci“? Takové jsem už viděl. Odbočka z dálnice, závora a zákaz vjezdu…
VRV by dělala předvýběr, podezřelé by odchytávala polis u té odbočky a vážila pomalu.
Teď je ale otázkou jak velká by musela být „technická komunikace“. Protože jestli během10 minut by VRV označila 19 z 20 kamionů za přetížené, tak odchytáři budou hned ucpaní…
Jakmile se roznese, ze pretizeni neprojedou levne ani rychle, tak se prestane pretezovat a odpocivka bude stacit. Ze zacatku by to byl masakr.
A co vaha na odpocivadle? Kazdy kdo tam bude chtit zastavit, bude zvazen 😀 A bud se mu otevre zavora na odpocivadlo nebo sipka na pokracovani v jizde.
Dalo by se zautomatizovat – pri nadvaze se rozsviti nejaka znacka s SPZ a posle do do boxu s cekajicimi bengs sama.
to je přeci moc logické levné a jednoduché . i tady se najde urcite par znalcu legislativy proc to takhle nelze delat
Technika v tomto případě problém není. Kalibrace vah je prkotina, kterou by s vůlí něco dělat šlo vyřešit do pár týdnů.
Když se před časem otevřel úsek dálnice od cz hranic do Vídně tak se otevřela velká stabilní stanice s váhami – odbočka z dálnice něco jako odpočívka, několik km před jsou velké světelné tabule které odchytí všechny větší vozy tj i “ bílé dodávky“ včetně kampovcích vozů a žádný kamion si nedovolí vzhledem k množství kamer toto ignorovat, vcelku pochybuji že když zjistí nadváhu tak Rakušani udělají bububu tak příště pozor !
Jojo, ale taky se musí nějak zajistit, aby kamion na nejbližším exitu nesjel, neobjel váhu po okresce a na dalším exitu zase nenajel zpátky, což by se u nás dělo.
https://mapy.cz/letecka?x=16.6269469&y=48.5377402&z=18
těch sjezdů tam není tolik a to si Rakušani ohlídají
Nebylo by účinnější přetížený kamion odchytit a nechat odstavit, než ho nechat projet a potom posílat složenku někam do Makedonie? Možná by si to pro příště rozmysleli.
tak složenka je bez práce a i když zaplatí jeden z pěti, pořád je to slušnej vejvar, ne
To sice ano, ale příčinu to neodstraní. Na co Vám je „slušnej vejvar“, když škoda je vyšší?
o peníze jde tak nějak až v první řadě že
A i když nezaplatí nikdo, tak činnost byla vykázána. A oni se tak snažili…
nezaplatis na miste? nech tu auto . nezaplatis do mesice? prodano v aukci.
jak se prosím platí na místě vysokorychlostní váhy?
Váha přečte SPZ a nejbližší celníci/dálniční policie to bude řešit?
o tom se tady ovšem už dobrou čtvrthodinu bavíme Mlho….
na místě se platí kontrolujícímu policistovi. to vás nenapadlo? no a chcete li ad absurdum tuto situaci vyšperkovat , po zaslání doporučeného dopisu majiteli vozu a při nevyzvednuti po uplynutí lhůty po ktere je povazován dopis za doručený nastává po 30 dnech návštěva exekutora. . zahraniční majitelé budou dál užívat nespolupráce místních a tamních úřadů , proto je nezbytné řešení na míste , nikoli v kanceláři s půlročním zpožděním. a na výtečníky s prohřeškem si počkají celníci na dálnici. kamery přeci umí rozeznat rz a upozornit hlídku na potížistu. já věděl že tu bude někdo komu bude jednoduchý úkon dělat… Číst vice »
Neměla by být vysokorychlostní váha prostě jen signál pro policisty, aby daný kamion zastavili, převážili a případně zakázali další jízdu? Takový policejní oddíl by si na sebe jistě z počátku vydělal.
Domnívám se, že by to měla být kombinace obou přístupů – co neodchytí řekněme do 24 hodin PČR/celníci apod., předá se správnímu orgánu. Mne je princip vysokorychlostního vážení v tomhle celkem sympatický. A ani žádná metoda nemůže fungovat bezchybně, prostě se musí podezřelé výsledky automaticky vyřazovat. Bohužel tady je naše legislativa prostě slabá a vyžadovala by výrazné zpřísnění – zabavování vozidel, výrazné zdražení sankcí právnických osob provozujících přetížená vozidla, zadržení vozidla následné, pokud/dokud by nebyla uhrazena pokuta… Pak by se to najednou začlo vyplácet i těm ORP. To urychlení degradace konstrukcí vlivem přetížení není jakkoli ekonomicky zanedbatelný parametr, bavíme se… Číst vice »
Tak na tu motivaci při brzkém uhrazení pokuty jsem zvědav. České zákony totiž neznají jinou cestu než odpuštění nákladů řízení při vydání příkazu (což je za tisíc pouze). Při vážení ovšem lítají éterem zcela jiné cifry. Takže to by znamenalo komplexní obnovu souvisejících předpisů a jak znám Min. dopravy, tak tady nebo na M. vnitra se to zadrhne.
Jednodušší na výběr i administrativu bude zvýšení poplatků za použití žel. dopravní cesty.