Vysokorychlostní trať z Katovic na hranice s Českem budou projektovat Korejci
Pendolino PKP Intercity v Katovicích. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.cz
Nový úsek bude na rychlost 250 km/h.
Nový úsek bude na rychlost 250 km/h.
Nedivil bych se kdyby dřív jezdily rychlovlaky z Ostravy do Varšavy než do Prahy.
Pokud se Pendolíno řadí mezi rychlovlaky a ono řadí…
No a umi ti korejci polsky?!
Nie, poliaci vedia po anglícku.
To je narazka na CKAIT, ktery poxaduje u zahranicnich investoru cestinu…
A proč je to špatně, že je nutná čeština?
… třeba zúžení konkurence?
A to se jim vyplatí na týden stěhovat tu techniku do Evropy?
Určitě..
Dobrý vtip 🙂 Akorát tady legraci rozumí málokdo, soudě podle těch mínusů.
Taky to může skončit dnem vzhůru jako Sewol. Link semka radši nedávám.
https://en.wikipedia.org/wiki/Gwangan_Bridge
Stavební práce začaly v roce 1994 … za 8 týdnů … bylo v roce 2002 hotovo, ale otevřeli ho až v roce 2003.
Nevydávejte dojmy za znalosti.
Na 70 km ta rychlost stačí, stejně ani to beztak moc dlouho nepojede. Jen teda nevím, nedala by se snad na tyhle rychlosti 200-250 modernizovat i stávající trať, která je z většiny rovná jako pravítko? Ví se, jestli na rozdíl od nás, Poláci dovolí na tu trasu nákladní vlaky, třeba alespoň jako odklony? Ta rychlost by tomu napovídala..
No vida. U nás SUDOP.
Tímto gratulujeme Ostravě, jakožto prvnímu městu napojenému na VRT.
#dobráspráva #sudop #svobodaven #sosnadotepláků
Ostrava na žádnou VRT t.č. napojena není!
Zmocněnec Horala samozřejmě lže, Jastrzebie Zdroj má železnici od roku 1911, jen jí Poláci svou neúdržbou po Němcích dohnaly do takovýho stavu, že je 20 let nesjízdná. Tím se ale nepochlubí, že nebyly schopni udržovat trať ani do 90 tisícového města.
takze nelze. v tuto chvili tam ta zeleznice neni.
Trať už neexistuje. Existuje jen část z (uhelných)tratí na území toho, co se sice nazývá městem, ale je to jen shluk paneláků v krajině. K bývalému osobnímu nádraží už bylo za provozu daleko téměř odevšad z „města“ *. Autobusy do požadovaných směrů to zvládaly rychleji. V devadesátých všichni začali jezdit auty, i jako odznak bohatosti. K tomu stejně jako v té době u nás, politická reprezentace preferovala silnice jako svobodu pohybu, ne závislé hromadné cestování. To znamenalo silné podfinancování žel dopravy. *Podobně je na tom i Havířov. I když tady nedošlo ke snižování rychlosti na 30 a níž, jako na… Číst vice »
Ještě dovětek. Další srovnatelné s Polskem je Orlová. Trať existuje, ale nemíří tam, kde bydlí 90% lidí a ne tam, kam potřebují.. A ani udělání koridoru ve stejné stopě by moc nezměnilo na tom, že by téměř všichni jezdili autem nebo busem.
Přitom stačilo, aby si lidi nemohli ten autobus dovolit.
Ještě potřetí:
Plánují postavit novou trať po stávajících uhelných, provozních i zrušených tratích.
Do roku 2029. Ale po jiných a jinudy.
https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-prasowe/informacje-prasowe/szczegoly/kolej-plus-kolej-po-20-latach-wraca-do-jastrzebia-zdroju-7685
Ne po jiných a ne jinudy ale z Ořeší přes Pavlovice do Horního nádraží ve stejném jednokolejným provedení jako jezdily vlaky v 90tých letech a s dost tragickou jízdní dobou https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/kolej-do-jastrzebia-9-firm-chce-przygotowac-dokumentacje-112065.html
VRT také vjede na horní nádraží u autobusáku jenže horní nádraží obnoví cpk a novou zastávku u školní ulice správa železnic plk https://www.cpk.pl/pl/mapa-projekt-budowa-linii-kolejowej-na-odc-katowice-granica-panstwa-ostrawa-2
Tak ony tam jezdily vlaky i z Zebrzydowic a Wodzislawi. Teď se tam jezdí na kole.
A mají jezdit do Katowic po zrušené trati Źory – Orzesze.
Pokd tedy po ní nepovede ta VRT.
Ale vy jste psal, že nádraží bude jinde a podle plánů má být na stejném místě co v 90tkách. Až tak málo lidí tam kdysi nejezdilo. PKP nejprve zkrátilo linku do Ořeší místo Katovic (poklesl počet cestujících na polovinu) pak zrušila návaznost na Rybník-Katovice tak zbylo jenom 20osob na soupravu z původní obsazenosti 230osob do Katovic a kdysi tam jezdily dvoupodlažní soupravy.
Má být pod autobusákem. A jsem zvědavý, kudy to půjde v místě důlního poklesu a zatopení původní tratě.
https://mapy.cz/turisticka?l=0&x=18.6040836&y=49.9561980&z=17
https://www.tujastrzebie.pl/wiadomosci,tak-bedzie-wygladal-przystanek-jastrzebie-zdroj-centrum-jest-wizualizacja-cpk,wia5-3266-23968.html
Ostrava:
Příměstská rychlodráha na letiště
Trimodální terminál (cesta-kolej-nebe)
+ Vysokorychlostní železnice…
= „Palec hore“
A ještě jsi zapomněl Odru… +- od Ovy nahoru by to šlo i bez drastických stavebních zásahu
Zároveň nekonečné projektování modernizace (elektrizace) trati 323 na FM a Frýdlant, tj. nejvýznamnější příměstské želenice regionu…
Plánují VRT v Polsku elektrifikovat ~25kV nebo konzervativně zůstávají u =3kV?
Tak 250 km/h asi 3kV ještě asi dá ale víc? V Itálii jsou VRT na 25kV nebo se mýlím?
jj, v Itálii jsou některé (novější?/rychlejší?) části VRT na ~25kV.
Právě proto se ptám, jak to plánují v Polsku 🙂
Reálné VRTky jsou v Itálii na 25 kV všechny, kromě té úplně první Diretissimy mezi Florencií a Římem.
Počítá se s elektrifikací 25kV 50Hz AC, viz třeba tento odkaz: https://www.cpk.pl/en/about/railway-component
V Belgii je VRT na 3 kV DC
A které? Tohle je starší mapa ale je vidět že VRTky i pár dalších tratí má na 25 kV. http://www.bueker.net/trainspotting/map.php?file=maps/benelux/benelux.gif
Ach jo, i ti Poláci, na které jsme se dříve koukali z patra jako na kšeftaře a šmelináře budou mít dříve VRT než my.
Byl jsem teď v Itálii a to je taková krása, když se tam všude sjíždí ty jejich VRT jednotky. Railjet je sice fajn ale prostě jsou to pořád obyčejný vz.VRT jednotka to není. Ty nový ETR jednotky jsou krásný, ta síla co vyzařazují a pak když to rozjede na 300. Vážně krása, toho se u nás asi nedožijem, max dnešní děti:o(
Krásná je i cena. Když jsem viděl cenu jízdenky z Milána do Říma tak vyhrálo letadlo za poloviční cenu
Asi ta cena je ok pro Italy, když jsem měl dost často se vůbec někam dostat. To jsem přišel v děvět v Benátkách do pokladny, že chci rezervaci a bylo mi řečeno, že nejbližší volnej spoj je ve tři odpoledne a to to jezdilo po hodině…A to se mi stalo několikrát. Prostě i za tu cenu to tam jezdí našvihaný a do toho tam jezdí ještě ta soukromá společnost.
No, zrovna Itálie nemá o moc vyšší životní úroveň nebo kupní sílu, než my. Ale je to hrozná exotika pro lidí za západu a sever, Číny a podobně, tak jestli tam tím necestuje třeba někdo jiný, než Italové.
Tak to opravdu ne,samej Ital. Ono jde o to, že tam na dost relacích ani není jina alternativa než VRT.
Tak tady taky platí, že je potřeba kupovat s předstihem.
Benátky-Miláno: Dva týdny před : 30EUR, hodina před odjezdem 100EUR.
Jenže u nich je problém, že jen rezervaci koupit na netu nejde, takže přijedeš do Benátek, jdeš do pokladny a smůla…
A aký si mal lístok? K Interrailu by to napr. malo ísť online.
Přesně ten a jestli prosím víš jak to koupit tak budeš zlatej. Já to nenašel a pokaždé ty nervy jestli bude vyprodáno nebo ne. Kolikrát sem prostě sednul do vyprodaného vlaku a platil přirážku. Na kase mi řekli, že je plno a ve vlaku bylo volno. To jsem nepochopil..
Rezervace k interrailu jdou koupit online přes ÖBB (oebb.at, zadat interrail jako slevu a koupit jízdenku, ne rezervaci), ma interrail.eu nebo přes ItaliaRail.com.
díky moc, já to hledal pořád přes FS,přes to OEBB sem na to tedy nepřišel ale přes ten Interrail by to mělo jít, jen tedy mají přirážku ale to neva,hlavně mít jistotu
Přesně tak, s měsíčním předstihem lze ještě levněji. Myslím, že jsme chytili „Florencie-Benátky“ asi za 15 eur.
Nevím, jak letos. Před pár lety stála jízdenka necelé 2 měsíce předem 40 eur na osobu. Proti letadlu to bylo levnější a skoro od hotelu k hotelu. Podobně stála jízdenka Benátky-Milán kupovaná předloni se stejným předstihem. Takže za nás spokojenost nejen s komfortem (v obou případech FR1000), ale i cenou.
Z mé zkušenosti Frecciarossa 1000 komfortní, ale když se rozjela na 300, tak se klepala jako Airbus 320 při rozjezdu na ne zrovna rovné VPD 🙂 ICE měl před lety při stejné rychlosti mnohem kultivovanější chod.
To je zvláštní, my jsme atakovali 300, přesně 299 km/h a ani se to skoro nehnulo. Tak jestli jsem měl štěstí na trať. Bylo to z Neapole do Říma
Mám pocit, že to bylo v úseku Firenze-Bologna. V první chvíli mne to trochu děsilo, ale pohled na klid místních cestujících mi naznačil, že to nejspíš není nic neobvyklého.
To jsem jel taky a žádné drama. tak je možné, že to dali dohromady. Naopak jsem si vzpomněl na to jak se klepe naše Pendolino při 160 do Ostravy:o)
„na které jsme se dříve koukali z patra jako na kšeftaře a šmelináře“
Pokud to někdo dělal, dobře mu tak za aroganci.
A kde je napsaný datum výstavby?
Pravda,nikde ale zrovna Polákům věřím víc než naším.Ti když něco chtěj tak za tím jdou a umějí líp podojit EU.
Ano, to souhlasím, oni také ví co to znamená dotace (narozdíl od Slováků kde je slovo dotace tabu). Také je zde vyšší podíl daňových poplatníků a rovný povrch což náklady konec konců velmi snižuje. Podle indexu lidského rozvoje jsou na tom mírně hůř, ale jde jim to rychle nahoru protože se narozdíl od nás nesekli v levicové politice. Ale pokud je VRT Babišovo sen tak budiž, možná to je taky možnost že se něco postaví.
No pokud budete brečet a nadávat, tak tím tu VRT v ČR nepostavíte.
A když to budou stavět Číňani anebo aspoň Poláci, je možné, že se opravdu bude stavět i na českém území.
„jenom“ 250km/h?
Vzhledem k hustotě osídlení a s tím spojeným množstvím zastávek na Sląsku to asi moc vadit nebude.
Aktuální jízdní doba Ostrava-Katowice je 1:40 u nejrychlejšího vlaku, většinou spíš kolem 2 hodin. To je na 90 kilometrovém úseku průměrná rychlost závratných 50km/h, ani ne. Je to taky tím, že tam vlaky mají 4 až 5 mezilehlých zastávek, VRT ale pojede rychleji a má šanci to dát pod půl hodiny s nějakou zastávkou nebo 20 minut napřímo, pokud bude v celém úseku 200-250 km/h.
To bude třeba. Aktuální cesta z Ostravy na letiště v Katovicích (z Mošnova je fakt nabídka na dvě věci – charterové lety a Londýn, nebo kam míří ta jediná pravidelná linka) je hrozná, dokonce ani Flix tam nějak často nezajíždí. Bude to zlepšení i pro letecké cestující.
+ LOT do Varsavy 5x tydne
A přestupem ve WAW je to dalších 50 destinaci.
Katowice – Zory je to něco kolem 35 km, dostane se ten vlak na vyšší rychlost?
Dostane. Existují o jiné VRT vlaky, než “líná” TGV. Klíč se jmenuje distribuovaný pohon. Koukněte někdy na youtube na videa z kabiny u Shinkansenů.
A ten šikanzen tam tedy bude jezdit?
Tak polská pendolina distribuovaný pohon mají (stejně jako jiná z té odiny vozidel), stejně jako třeba ICE 3 a novější (různá ta velara apod). Něco vyráběl CAF, něco Stadler (např. pro SBB), je toho víc, než jen TGV po Evropě.
Valero se dostane z 0 na 300km/h na 18 km,(příčemš jsem našel dva údaje o době zrychlení 318s nebo 380s) brzdná dráha je 4km. Zpomalovat asi bude více. Na tom úseku Kat- zory dosahne na maximálku.
Ale pak jsou dva useky 17km. Tj. maximalní rychlosti nedosahne a cestují nebudou v 280km/hod vystupovat…..
Brzdní dráhu velaro má za normálního stavu 7km
Brzdná dráha z 320km/h samozřejmě
Díky za info.
Kolik byste si představoval na 70 km? 350 km/h?