Vysočina zdraží cestování veřejnou dopravou, v průměru o 15 %
Motorové vozy řady 841 v Telči. Foto: České dráhy
Jde o reakci na rychle rostoucí náklady zejména na pohonné hmoty.
Jde o reakci na rychle rostoucí náklady zejména na pohonné hmoty.
Čechystán aneb lokalita. Nejdříve se vyhazují roky miliardy za dotované jízdé, když už není kde brát či krást, tak se ceny zvednou. Koncepce a přístup jak v Kocourkově se vším všudy 🙁
Zacni navstevovat hodiny ekonomiky, u uspor ktere se delaji non stop, inflace jak krava a nutnosti pokryt ne jenom dopravu co naji delat? Je vice nez jasne, ze hodne mest, hlavne krajske napriklad Praha, Brno a pod… jizde drzi umele a po volbach to raketove vyleti. Vysocina neni populisticka a to je spatne? Ja vim kazdemu je to neprijemne ale ekonomika a cisla nepusti a darmo tady budes prudit. Vycerpany rozpocet po pandemii, ktery dostal dalsi ranu nenafouknes.
Kdyby radeji resili integraci nez zdrazovani jizdneho. To akorat odradi cast cestujicich ze soucasne dopravy.
By me zajimalo, kdy i lidi v „reakci na zdražování vstupů“ dostanou taky pridano..
Jak kdo a jak kdy. Já dostal 20% (ale předtím 3 roky nic).
O veřejné dopravě v Kraji Vysočina jsou pořád publikovány jen negativní zprávy? Kde jsou ty pozitivní zprávy? 🙂
Počkej, až se tam začne jezdit podle nových smluv. Pak si vzpomeneš na tyto zprávy, které dnes vidíš jako negativní. 🙂
To je ale náhodička – já jednu pozitivní zprávu totiž mám:
V rámci VDV kraje Vysočina se v nejbližší době začne pracovat na Elektronickém odbavení cestujících (EOC), které umožní zprovoznit e-shop, mobilní aplikaci a předplatné. Pokud vše dobře půjde, od začátku roku 2024 bude možné využít všech výhod IDS.
to je informace 3 roky stará ne?
Nee, psali mi to minulý týden.
to je opravdu revolucni. 🙂 kde se to zastavi?
No vidíte, mě psali už před dvěma měsíci, že probíhá výběrové řízení na EOC. Tyto novinky samozřejmě vítám. Ale nejdřív by měli dát do pořádku ten základ-tzn. aby spoje navazovaly, byly častější.
Verejná doprava Vysočiny to je co? Žádné návaznosti žádná (tedy jedna) MHD v ceně …
Ty jsou, když se nějaké obci podaří integrovat do IDSJMK 🙂 Mimochodem, kdy bude S3 aspoň do Křižanova? Ten nepřesah mezi Níhovem a Vlkovem je fakt na …
kam jezdí souběžně bus i vlak, je plejtvání, zrušit bus a ušetří se.
Při nákladech 40 Kč/km u autobusu a cca 140 Kč/km dává rušení autobusu opravdu velký smysl.
Naopak, zrusit vlak a usetří se.
Nejlíp třeba v relaci Jihlava-Telč, ne?
Kde by už žádné autobusy dávno nejezdily a kraj je tam zrušit chce, ale spržel odmítá konečně provést rekonstrukci trati.
Rekonstrukce trati není v příčinné souvislosti s případným zrušením busů.
Zrušit Vás, vlak je-ne pravidelný příjezd,ale spíše zpoždění, ČD si dělá z normálních lidí srandu. A co lidi z vesnice kde nejezdí vlak nebo co musí přestupovat když vláčky nenavazujou na sebe!
Takže když zdražení o 15% = 42 milionů, tak nynější jízdné činí 280 milionů Kč vůči 1,116 milionu Kč dotací.
Tj. jízdné pokrývalo 20% z nákladů na regionální veřejnou dopravu na Vysočině.