Vysočina vypsala miliardové soutěže na autobusy, i přes lockdown mají zájemci jen šest týdnů
Autobus Setra společnosti Icom Transport na Vysočině. Foto: Icom Transport
Pro Vysočinu jde o největší zakázku v historii, dopravcům se ale nelíbí krátký čas na nabídku v době, kdy se nemá cestovat.
Zase jako pokud nemusí mít úplně fungl nové busy, tak si je dopravci mohou koupit/pronajmout od těch zájezdových firem, které stojí a mají slušný vozový park. Asi by to šlo, pokud za tím nebude nějaké ale….
Zájezdové firmy nemají nízkopodlažní dobytčáky na ježdění po vesnicích. Autokary nesplní zadání.
Jako na MHD ne, ale meziměsto se jezdí i teď s běžnými podlahami (schody), takže pokud to není extra podmínka. Nemyslel jsem dvoupodlažní busy.
To bude opravdu čistíá a průhledná soutěž.. Kdopak se připravoval předem ? Icom , Zdar ?
O křišťálově čisté soutěži a jejím výherci nelze pochybovat, stačí se podívat na (ilustrační) fotku u tohoto článku. 🙂
Také na mě soutěž působí tak, aby byl zvýhodněný ICOM. Času na přípravu pro dopravce od jinud je velmi málo.
Co čekáte ? Všude v celé republice je to stejné a není divu, jsou v tom rance peněz…….
A co? Icom má vynikající autobusy, takže čím víc oblastí vyhraje, tím lepší komfort pro cestující.
ICOM dodá vozy ve výbavě a s parametry, které si kraj objedná. Stejně jako jakýkoliv jiný vítěz.
Mnoho kritizovatelného, ale dávat jako argument pro podání nabídky zrovna omezení mobility?? K uvedenému argumentu potřeby osobně vyhledávat nebo obhlížet možné zázemí: na zaměstnání nebo podnikání je hned první výjimka pro meziokresní zákaz …
Tak vysočina je za mě čitelný kraj a výběrové řízení tomu odpovídá . Vlaky ČD , busy (snad vyjma ZDARu ) ICOMu a jeho dcerám , možná se někde narve Arriva . Vše ostatní by mě překvapilo . Myslím , že ani Busline zde nebude trapnit
Modrý dopravce na všech frontách :DD
Kolik z těch 17 společností je v holdingu Icom a jaký mají podíl ostatní dopravci mimo tento holding?
Dnes je to rozdělené podle okresů, kdy obsluhu zajišťují primárně dopravci:
– „mateřský“ ICOM Transport v okresech Jihlava a Pelhřimov
– TRADO BUS (jedna z „dcer“ Icomu) v okrese Třebíč
– ZDAR v okrese Žďár nad Sázavou
– Arriva východní Čechy v okrese Havlíčkův Brod
Ostatních 13 (jestli tedy to číslo je pravdivé) dopravců má spíše „drobky“ (+ možná jsou počítány i různé mezikrajské linky, které po území kraje vedou jen na pár kilometrech).
K malým dopravců patří třeba Zlatovanek, Štefl tour, Sauer, Bk bus nebo Herna.
Samostatně se přihlásit nemohou. Půjde do toho někdo v konsorciu?
Asi těžko, ale Zlatovanek by asi podmínky na km splnil a mohl by se pomstít Zdaru za Policsko 😀
Na Pelhřimovsku operuje na několika linkách i ČAD Blansko.
ČAD Blansko patří v podstatě pelhřimovskému Agrostroji a jejich linky hlavně svážejí a rozvážejí zaměstnance.
Žádný lockdown se skutečným dopadem na chod firem není. Omezeny jsou pouze volnočasové aktivity, nikoliv chod firem. Šest týdnů je dost dlouhá doba. Beztak to všichni budou honit na poslední chvíli, jako vždycky.
„Žádný lockdown se skutečným dopadem na chod firem není.“
Karantény (2týdenní). Omezený chod úřadů (které proto šmahem prodloužily platnost některých dokladů).
„Šest týdnů je dost dlouhá doba.“
Zejména v porovnání s 2,5letým skluzem předvedeným krajským ouřadem. 🙂
– Homeoffice
– Elektronicke podani
Jeste nejaka prekazka?
Ano:
– zvýšený počet absentujících pracovníků vlivem ošetřovného
– možný zvýšený počet absentujících pracovníků vlivem nemocenské
– dále již zmíněný stav, kdy dle stanovených opatření by uchazečské firmy „správně“ neměly jet osobně/fyzicky prozkoumat oblast, které se výběrové řízení týká
Bod tři neplatí. Už se to tu psalo několikrát, na pracovní cesty platí výjimka – stačí potvrzení.
Bod tři platí. Usnesení vlády 216 povoluje pracovní cesty mimo okres jen z následujících důvodů:
výkon povolání nebo činností sloužících k zajištění
a) bezpečnosti, vnitřního pořádku a řešení krizové situace,
b) ochrany zdraví, poskytování zdravotní nebo sociální péče, včetně dobrovolnické činnosti,
c) individuální duchovní péče a služby,
d) veřejné hromadné dopravy a další infrastruktury,
e) služeb pro obyvatele, včetně zásobování a rozvážkové služby,
f) veterinární péče,
U ostatních činností smíte jet do sídla/provozovny firmy, ale už nesmíte vykonávat pracovní cesty.
Jinými slovy instalatér řešící nějakou havárii smí i do jiného okresu, ale běžnou údržbu smí provádět jen v rámci okresu.
Kdo nebyl v poslední době na úřadech cokoli vyřizovat tak nepochopí . Je tam mrtvo , pokud se vůbec dostanete dovnitř , a nikdo nemá pravomoci rozhodnout nebo vůbec nic neví a ani nechce . Jestli to takto vypadá i v Adrejových firmách když chce stát řídit jako firmu , to co nevidět přijde na buben
Aha a nikdo toto nekontroluje, jsme byli mimo okres pracovně a rozhodně jsme nebyli z výše uvedených důvodů a i přesto, že jsme byli kontrolováni, tak jsme projeli. Takže praxe je jiná.
A pod bod služeb pro obyvatele se dá schovat skoro vše…
A ta běžná údržba snad je u toho instalatéra výkonem povolání…
A co takovej hodinový manžel. 😂 Ten to má jak….
No jo, ale co tam budou zkoumat, když část lidí nejezdí? Leda průjezdnost silnic a umístění zastávek…
Sežeňte za 6 týdnů vozový park.
To za 6 týdnů nemusejí. Na to jim bude „stačit“ doba mezi vyhodnocením nabídek a začátkem platnosti kontraktu, což bude cca 1 rok, ovšem mínus lhůty na vypořádání případných odvolání (nota bene směrem k ÚOHS). 🙂
Kdo ví, jak to tu chodí, tak toho to vůbec nepřekvapí.
Nejhorší myslitelná možnost soutěžit na cenu a vybavení klimatizací, z toho pak vyplyne, že ji v provozu soukromníci budou maximálně šetřit, a v létě se nakonec dočkáte větších veder než ve starých autobusech s pořádnými okýnky, která si mohli otvírat cestující podle potřeby.
Pokud se to nedá do smlouvy.
PID vyžaduje, aby při teplotách nad 25°C bylo ve vozidle o 1°C měně než venku.
takže ve 29 st. mě to schladí na 28. To díky teda….
Kvalifikaci prokáže dopravce tak, že v posledních 3 letech odjezdi ve veřejné dopravě 1,5násobek km, které činí daná oblast. Takže menší dopravci mají smůlu úplně.
Přihlásí se Transdev? Možná v konsorciu s nějakou menší místní firmou?
Na nejmenší oblast potřebuješ 26 autobusů. Takže F pro malý dopravce, vítěz bude všude ICOM, možná někde BDS
Blaňáci by to mohli stočit na Pelhřimovsko, když jim z Blanenska zbylo kulový.
Hlavně ČAD na to má už i vhodné autobusy.
Máte nějaké indície, že má šanci uspět právě BDS?
Nevím jak je to možné, ale vůbec mě to nepřekvapuje:(
Vysočina. Když v roce 2019 končily stávající smlouvy, tak to ti diletanti radši vůbec nevypsali a prodloužili to o dva roky.
… přičemž budou muset tyto „dočasně prodloužené“ smlouvy přinejmenším o půl roku (ne-li víc, pokud nastanou odvolání apod.) ještě prodloužit. 🙂
„Podle zadávací dokumentace bude rozhodovat při výběru dopravce nejen cena, ale také podíl nízkopodlažních a klimatizovaných autobusů.“
Jakou náhodou zrovna Icom má dodnes celkem dost vysokopodlažních Intour.
„Vlastní plnění zakázky by mělo začít od změny jízdních řádů v červnu 2022.“
Takže sám kraj má skluz 2,5 roku oproti řádnému termínu „od 12/2019“, ale dopravci musejí honem-honem rychle udělat konkrétní nabídku (pak to dopadne tak, že někteří se ani neúčastní, protože by to nestihli, a o to umetenější bude cesta pro toho „správného“ dopravce? 🙂 )
Přičemž drtivá většina těch Intour je starších pěti let, tudíž ve věku, kdy se jich už dopravce zbavuje. A k tomu má poměrně dost Seter LE.
To není pro ICOM žádný problém. Je jisté, že v závěru tohoto roku a v tom další bude nakupovat u svého oblíbeného dodavatele. Nyní se hraje o to, zda dodá Evo Bus Setry, novou generaci Intoura případně nějakou kombinaci. Evobus dovezl do ČR na žádost ICOMu novou generaci Intoura, kterou v současné době testuje.
Však ano. Reaguji jen na to, co psal xyz.
Takže někdo zachrápal a teď honem honem všichni makejte. Vy, ne my. My (kraj) pak budem chrápat dál.
Znám jednoho na kraji, co dělal dřív v Icomu. Se ho zeptám, jak to má s tím chrápáním.