Vysočina podepsala smlouvu s Českými drahami na 10 let, slibují 15 nových souprav
Vizualizace nové podoby RegioPanteru pro 140 cestujících. Foto: České dráhy
Vysočina je dalším krajem, kde České dráhy získaly desetiletou jistotu provozu. Hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek a generální ředitel Českých
Sliby, chyby. Měl jsem za to, že ČD dieselové vlaky už objednávat nebudou, že budoucnost je v akutrolejových vozidlech. Zvláště na Jihlavsku, která je na střídavině a pro akutrolejová vozidla jako stovřená. Alespoň to tak vyznívalo z twitu pana Kupce, ale ukazuje se, že je to pouze velký řečník.
To byly sliby pro Moravskoslezský kraj, který žije v dojmu, že pár vláčků vytrhne tamní ovzduší. Na Vysočině nic takového poptáváno nebylo. Což je nakonec i dobře, ta technologie je drahá jako pes na to, co nabízí.
No a za deset let se to zas nějak ošvejkuje.
S tématem souvisí i informace, že (je-li obsah článku přesný) zapojení autobusů do (již tak o 3 roky odloženého) VDV („vysočinského IDS“) přijde (cituji) „postupně“, resp. (opět cituji jinou část článku) „od roku 2021″…
V předchozím příspěvku jsme zapomněl na odkaz na onen článek; viz https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/doprava-kraj-autobus-linka-spoj-mhd-vlak-smlouva-jihlava-vysocina-vdv.A190403_468070_jihlava-zpravy_mv
Především je hloupost, že se Vysočina nedokázala dohodnout s Brnem na rozšíření IDS JMK na celou oblast „JMK + Vysočina“ – ale překážející averze byla asi oboustranná …
Neexistence IDS Vysočina, a z toho plynoucí spíše chaotické ne/uspořádání, může někomu vyhovovat (Icom)? Nadměrná péče ale i kontroly dopravců ze strany Ids Jmk, jsou známé.
A také sankce se občas objeví.
To je to, co Národní dopravce Vysočiny, nepotřebuje.
Souhlas. ICOMu vyhovuje to, co máme na Benešovsku – padesát let starej jízdní řád s dobama pro RTO, něco si občas odjedou a vyfakturujou, soboty neděle volný a v šest večer jsou všichni doma.
Jestli v oblasti, která spáduje do JMK nedovolili rozvoj IDS JMK, tak jsou to pitomci.
Proč Kraj Vysočina tuto smlouvu podepsal tak pozdě, že nové soupravy nemohou být pořízeny hned před počátkem plnění smlouvy, ale až v době, kdy již uplynou 4 z 10 let celé smlouvy?
Proč tak neučinil již před cca 3 lety? O tom, že dosavadní smlouva platí jen do 12/2019, samozřejmě věděl.
Patrně Ten spravný dopravce, neměl vysoutěžené Ty správné vlaky od Toho správného výrobce. 😉
Tak to by se možná nakonec dalo říct, že touto dlouhodobou smlouvou budou mít nejmodernější vlaky v čr..
CItát :Konkrétně se má jednat o pořízení šesti elektrických jednotek o kapacitě cca 145 míst k sezení a devíti motorových jednotek o kapacitě 120 míst k sezení. .Mnělo tam být asi elektrických jednotek o kapacitě 120 míst. Co článek to chyba..
Citace přesně z tiskové zprávy. „Konkrétně se má jednat o pořízení šesti elektrických jednotek o kapacitě cca 145 míst k sezení a devíti motorových jednotek o kapacitě 120 míst k sezení. Nové soupravy budou klimatizované, bezbariérové, a to včetně WC, vybavené Wi-Fi sítí, bude možné jimi cestovat pohodlně s kočárky a zákazníkům bude k dispozici také audiovizuální informační systém,“ řekl Kupec.
Když chcete kázat o chybách, začněte prosím u sebe.
No jo Vysocina = ICOM a ČD
Rozumný to kraj.
Jednobarevná totalita.
Vysočina. Kraj, kde svět ještě v pořádku. 😉
Ano
Tak to je tedy pěkně nespravedlivé. Občané kraje okolo Jihlavy, Žďáru a HavlBrodu budou ochuzeni o svezení moderními vozidly alternativních dopravců. Takto budou muset aspoň do Kolína, aby zakusili komfort tyrkysových motoráků. 🤭
V Kolíně asponě jezdí vlaky milý Kirschnere na Vysočině je kromě rychlíkových tratí vlak díky spojenectbí ČSSD=ČD skoro něco jako Yetti, každý o něm slyšel ale skoro nikdo ho neviděl.
Na jaké z vysočinských lokálek není normální provoz? Co vím, tak M.Budějovice – Jemnice (recentní ukončení) a cancour do Polné (už za komárů, ne?)
A jak to nakonec dopadlo kraj Vysočina versus JHMD?
Nasazení nových elektrických jednotek od Jihlavy směr Jindřichův Hradec se neplánuje?
Tam jezdí motorové vozy a bude se to silně omezovat, viz zastavení rychlíku v Batelove a Dolní Cerekevi.
A budou ještě jezdit osobáky Jihlava Počátky Žirovnice?
Osobáky ne, ale přibrzdí Vám tam „rychlík“ Brno-Plzeň:
http://vdv.radekpapez.cz/VDV-201810-224-225.pdf
Nevíte kde najdu všechny tyto návrhy jízdního řádu nejen pro Vysočinu?
Například na vysočinském webu občasník.eu: Vize veřejné dopravy kraje Vysočina (2017-2021): Trať č. 230 Kolín-Havlíčkův Brod : http://www.obcasnik.eu/vize-verejne-dopravy-kraje-vysocina-2017-2021-trat-c-230-kolin-havlickuv-brod/
Dole pod článkem máte další odkazy na autobusové a vlakové tratě !!!
Budou mít ty nejmodernější vozidla jaká svět neviděl, že tam nebudou jezdit vlaky je vedlejší:-)
No hlavně by bylo fajn, kdyby ty vlaky z jednoho kraje alespoň jezdily do toho druhého.
Na Vysočině je největším problémem stav infrastruktury, protože jet vlakem přes Vysočinu je určitá forma sebepoškozování.
Bohužel to není jen Vysočina, ale většina ČR.
To je pravda, ale musí to řešit kraj a SŽDC. ČD je dopravce osobních vlaků a jako vždy se u něj projevuje ono Sliby- chyby. Sami to potvrzují slibem nových souprav až v r. 2025! A to neuvádí konkrétní tratě a sankce za nesplnění. Uvádí smlouvy vůbec nějaké? A výrobce motorových není ani vybrán, takže další důvod k odkladům a „prozatímnimu“ nasazování starých zejména 810 a podobných!
Já tam vidím rok 2023.A15 nových vozidel v jednom kraji.To soukromí dopravci nedaji ani polovinu v celé ČR.
Vskutku? A co třeba RJ v Ústeckém kraji, LE a jeho jednotky od CRRC.
Ale ano, není to od ČD a Škodovky.
Stejnou řečí odpůrců Modrého dopravce. Ještě je nikdo neviděl a uvidíme jestli je vůbec uvidíme. Jinak u národního jsou v provozu i vozidla od Pesy, Stadleru, Siemense nejen od Šáde.
RJ v Ústeckém kraji koupí 7 nových jednotek PESA.A to je v regionální dopravě vše.LEO nabízí jen jeté Lintya své postarší Stadl ery(asi tak staré,jako desítky Panterů).
On nějaké takové jednotky má? Nebo jsou snad alespoň schválené pro provoz ?
Papír a firemní web snese všechno…
Dodám, že již v roce 2009 bylo při podpisu té minulé smlouvy deklarováno dodání 17 nových vozidel pro Kraj Vysočina. Tzn. laťka se v této věci ani nijak nesnížila.
(Byť nakonec těch vozidel – tedy Regiospiderů – bylo „jen“ 13, zbylé 4, ty „nedotované“, byly nakonec umístěny jinam, protože Kraj Vysočina odmítl připlatit za odpisy pořizovací ceny těchto nedotovaných vozidel.)
Ano
Přesně o tomto tématu je článek z července 2018 na vysočinském webu občasnik.eu: Problémem železničních tratí Vysočiny je zastaralá dopravní infrastruktura a nízká rychlost : http://www.obcasnik.eu/problemem-zeleznicnich-trati-vysociny-je-zastarala-dopravni-infrastruktura-nizka-rychlost/