Vysočina dostane ke dvěma RegioPanterům v létě další čtyři

Nové RegioPantery 650.2 v Jihlavě. Pramen: České dráhyNové RegioPantery 650.2 v Jihlavě. Pramen: České dráhy

Vedle zmíněných RegioPanterů vyjedou na tratě Vysočiny také nové motorové jednotky RegioFox.

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

A co trať Třebíč-Brno? Tam je asi těch posledních 15 %, kde není nové vůbec nic.

xyz

Brno – Zastávka elektrické jednotky.

A Zastávka – Třebíč možná právě Foxy/Spidery?

Pevy

Doufám, že mezi HB a Pardubicemi bude zachován absurdní (dnes praktikovaný) způsob dopravy. Tedy úsek HB – Hlinsko budou obsluhovat Foxy kraje Vysočina a naopak úsek Hlinsko – Pardubice odjezdí Foxy kraje PCE (až je taky slavnostně převezmou). Ať žije dopravní politika jednotlivých krajů.

Granja

A povedzte mi, Kefalín, čo si predstavujete pod takým slovom „absurdný“? Keď príde zmena tá, že HB – Hlinsko sa zadrátuje a namiesto motorov tam budú chodiť zrejme panteri a keď hentá elektrizácia v Hlinsku skončí, tak skončí i absurdný zposob dopravy nie?

Platamon

Vy jste nedíval do návrhu JŘ na příští rok? Já tam nevidím ani v Hlinsku, ani ve Žďárci ano jeden přestup… No hlavně, že žije Vaše politika výkřiku nebo výstřiku.

xyz

Ten rozdíl, kdy nakonec to dopadne tak, že i na (mimo sezónu) méně vytížené lince H. Brod – Ledeč budou jezdit Regiofoxy; kdy na trati Křižanov – Studenec budou (opět) jezdit Regiospidery, to vše jako výsledek stavu, kdy Kraj Vysočina téměř ani nemá ryze příměstskou dopravu (+ leccos tam řeší rychlíky, objednávané jiným subjektem).

Pak to dopadá tak, že i na relativně méně významné (+ nízkým potenciálem růstu byť po nasazení nových vozidel disponující) tratě se dostanou moderní vozidla.

Srov. se středočeskou částí Horního Pacifiku či srov. např. s tratí Zaječí – Hodonín v JMK.

Jiří Kocurek

Že by se v rámci železniční povinnosti zavedla ještě povinnost lokálková a z Brna do Hodonína se muselo přes Čejč namísto přímého rychlíku?

xyz

Z Brna do Hodonína určitě ne.

Je to obdobná, vámi vmísená absurdita, jako by někdo tvrdil, že z Prahy do H. Brodu se musí jet přes Horní Pacifik.

Hala D

Takže, z Brna do Zaječí jsou dvě koleje. Ze Zaječí do Hodonína tři (jedna přes Čejč o 2 km kratší). Neřvou tady odpurci převodu nákladů cosi o přetížené kapacitě kolejí? Proč se přes tu Čejč nejezdí rychleji? Vy ekonomové, tahle ten Západ nedoženeme.

xyz

S tou tranzitní nákladní dopravou na t-255 by to byl nesmysl (na rozdíl od dopravy osobní, pro kterou podle mě je t-255 potenciálně významná podobně, ne-li více jako řada vedlejších tratí, kde osobní doprava normálně funguje).

Navíc koridor v úseku Zaječí – Břeclav nijak zvlášť přetížen není, na rozdíl zejména od úseku Brno – Hrušovany u Brna.

Jiří Kocurek

Netuším, jak by vožení nákladních vlaků přes Čejč pomohlo uvolnit/získat kapacitu v úseku z Hrušovan do Brna.
Mohl byste to rozvést?

Hala D

Asi stejně jako nová kolej do Bavorska přes Domažlice odlehčí kolejím v Ostravě. Stačí?

xyz

Mimochodem pro trať Světlá – Ledeč se dají naroubovat úplně ty samé argumenty (v parafrázi argumentů např. vůči úseku Kobylí – Hodonín)

– rychlost jen asi 50 km/h
– vede mimo obce, zato kvalitní hlavní silnice vede přímo obcemi
– vlaky ani nemají přípoje směr (krajské město) Jihlava či směr Brno
– vesnice (tedy mimo města Ledče samotného) jsou maličké (srov. s několikatisícovou Čejčí i Mutěnicemi)
– smysl tam má leda tak sezónní víkendový (resp. o letních prázdninách možná celotýdenní)

Granja

Krajské město, okresní město…. Důležitější jsou uzly na nichž je tranzit použitelné dálkové dopravy a počet odbočujících tratí. Např. „okresní“ Karviná je jen stanička bez odbočné trati. A „krajská“ Jihlava? Na rozdíl od blízkého Havlíčkova Brodu docela díra. I ten počet cestujících do Jihlavy zvládá sólo RS 1. A počet obyvatel tarifního bodu zákonitě nemusí vždy generovat poměr frekvence v místě.

xyz

Uzly? O. K., tak jinak – vlaky z Ledče mají z/do H. Brodu odjezd/příjezd úplně mimo uzel, resp. přípojovou skupinu.

Karviná je jeden ze specifických případů okresu, v němž okresní město není nejlidnatějším městem onoho okresu. Nicméně samo Ostravsko coby aglomerace je docela jiný případ než např. Kraj Vysočina (o to nemístnější je, že jste do toho Karvinou vůbec zmínil).

Malá vesnice toho vygeneruje vždy málo (O. K., velká vesnice někdy taky, ale tam stojí za zamyšlení, proč tomu tak je, zatímco u malé vesnice je ten důvod zřejmý).

Kandelábr

Na Ledeč mají jezdit 841 i po příchodu RegioFoxů.

xyz

Ou, tak to jsem žil v chybné představě (nebo jsem to před časem někde četl nepřesně?). Díky za upřesnění.

I když, rámcově vzato to s tím nepoměrem moderních vs. zastaralých souprav kraj od kraje u obdobně významných tratí platí.

Twix

Ano, to co je na Vysočině mezi top 5 regionálními linkami, je ve Středočeském kraji někde zcela mimo záběr. Ale u horního Pacifiku je přece „problém“ v tom že do depa Čerčany se nic delšího než 810 nevejde. Říkají nám to už od roku 2005, kdy Regína vznikla.

Jiří Kocurek

Vždycky se do něj jezdilo přes točnu… https://mapy.cz/s/nujulazufu na kterou se víc jak 810 nevejde a už zase ubližují dráze, protože jim Borecký nepostavil depo za peníze obce.

Jiří Kocurek

A tohle je ovšem porušení §1 naprosto flagrantní! Je to žluté! https://mapy.cz/s/pocegotumo

Granja

Kdy vás ty blbosti přejdou….

sotous

841 by tedy mohlo být cca takto/ odhad , přesný počet turnusové potřeby třeba někdo doplní /
224 – 3ks
212 – 4ks
240 osobní vlaky 2 ks
241 3ks + Sp 1 ks
237 1 ks
257 2 ks

a je jich celkem 17? ks, tzn reginy by mohly jít konečně kam patří

xyz

V Kraji Vysočina je 13 Spiderů.

Na t-224 jezdit nemají (pozn. ten mizerný, téměř neposílený 2h takt tam skutečně vyžaduje jen 3 jednotky, ale pro vozbu toho mála nad rámec tohoto taktu je potřeba další jednotka).

Zdeněk

Všude se obnovuje u ČD regionální vozový park, jen v HK kraji budou jezdit ty věčně poruchovy šroty 843 810 atd.:-(

Jiří Kocurek

Všude? Na trati 280 potkáte…

EC104

Dnes jsem jel tím šrotografem 460 a víceméně to beru už jako nostalgii…50 let bez přestávky. Jak to vypadá s těma novýma jednotkama pro trať 280? Půlrok je tu a očekávám první vlaštovky?

Leštění

Hradec má objednáno 40 nových vlaků

DuDr.

Hradecko ovládnou Regiofoxy. Příště se lépe informujte.

Jarda

A co těch objednaných 33 RegioFoxů a 7 Panterů pro KH kraj???
Už se o tom píše i v Maďarsku viz článek a mapky https://iho.hu/hirek/harom-even-belul-szazotvenkilenc-uj-vasuti-jarmuvet-helyez-forgalomba-a-cd (nahoře klikni na ikonku pro pro automatický překlad webovky5)

bvovka

Jaký šroty? Je to lepší než reginy.

Jakub

Smělý dotaz na erudované. Kam půjdou staré patrové vozy, co aktuálně jezdí na Os (Kolín – Žďár n/S + Havlíčkův Brod – Jihlava)?

Tomariero

Pod Prahu asi na S3

broge

doufám, že do šrotu 🙂

Granja

Tak bohatou zemí asi nebudeme…

bvovka

A kam půjdou Reginy a Pavouci, které vytlačí 🦊?

Joe

Reginy do šrotu a pavouky místo regin?

broge

pochopil jsem to tak, že uvolnění Spideři nahradí Regionovy. A Regionovy snad půjdou někam pryč…

bvovka

Nn myslím tím že když nasadí 🦊 na tratě kde jezdí reginy a spideři, tak kde budou tyhle vlaky jezdit.

Tomariero

Mimo 224 všude Foxy nebo pavouci.

bvovka

A Freddy, Bonnie a Chica budou jezdit kde🤣🤣

Granja

Podle názvů to vidím na Británii nebo USA.

bvovka

To měl být vtip narážka na „Foxy“. Existuje však celkem nový daň projekt, podle kterého by se vlaky s těmito názvy hodily na Mladoboleslavsko.

Kamui

A co problém jménem Sázavka?

Jan

Chápu to správně, že podlimitní zakázka SŽ může stát skoro 25 mil.?

Leštění

Podlimitni zakázky jsou u realizace do 30 milionů.

Luba

Už jsou v plánu výluky na červenec a srpen, dělení se posune asi o 800m ke Světlé.