Vysočina bude vybírat firmu na stavbu dalších tří kilometrů obchvatu Jihlavy

Budování jihovýchodního obchvatu Jihlavy. Foto: Kraj VysočinaBudování jihovýchodního obchvatu Jihlavy. Foto: Kraj Vysočina

Jihovýchodní část obchvatu má být hotová příští rok.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Josef Větrovský

Nevíte, zda je někde vizualizace obchvatu?Jak bude řešeno napojení na Kosov?

_jan91

Průsečnou křižovatkou… Vizualizace není.

Avoda

V odborném periodiku bych očekával i čísla.
Něco ve smyslu, že první část propojí I/38 a II/405, zatímco druhá II/405 a II/602, pokud text chápu správně.

Mj, nebyla by někde ta plánováná trasa pro zmíněné nadrozměry do Dukovan? Jak tam chtějí z Jihlavy jezdit? Přes Třebíč?

M19

Když on je to zpravodajský server se specifickým zaměřením.

PavelX

Pochopil jsem tak, že má jezdit po II/405, potom I/23 tedy přes Třebíč, a pak pochopitelně II/152. Na trase jsou v nějakém stupni rozpracovány asi všechny obchvaty – kromě Jihlavy např. Zašovice, Okříšky, Slavětice. Ale i Třebíč, který teda dle dostupných informací přijde na řadu asi jako poslední.

Elvis

Jedna z tras pro nadrozměrný transport je Týnec nad Labem po I/38 do Jihlavy, pak po II/405 do Třebíče, dále po II/351 a II/152 do Dukovan. Kraj by měl v příštích letech za podpory z SDFI realizovat obchvaty Jihlavy, Brtnice, Okříšek, Zašovic, či Slavětic, ŘSD obchvat Třebíče. V současné době je na trase realizován přepočet zatížitelnosti mostů a prováděny stavební práce na zvýšení nosnosti některých mostů.

Avoda

Na tom obchvatu Třebíče je ale plánovaný tunel. Resp. v letáku to je nazváno „překrytí komunikace“. To mne právě na té trase zaraží. Ale asi bude mít parametry, aby se do něj všechno vešlo. I když nikdo ještě neví, co to „vše“ vlastně bude.
Aby jim potom někde nechybělo 50 cm, jako železničářům v Itálii a Španělsku…

Jiří Kocurek

Rozměr tlakové nádoby je dán typem reaktoru. Nic většího tam nepojede a že by si ji někdo zvětšil o 10-15 cm jen tak z plezíru, to se říct nedá.

mravenecnik

Nikoli, největší jednolitou částí jsou parogenerátory. Viz třeba zde:

https://www.researchgate.net/figure/APR1400-reactor-coolant-system-configuration-7_fig1_360878076

h.vlcan

Plán je že to zakrytí se provede dodatečně až po stavbě Dukovan

František

Jestli není snazší vozit ty nadrozměry z Vídně…

Vašek H

To by naši zelení jižní sousedé nikdy nerozdýchali, nepovolili a hlavně by si pak před to ještě nějaký aktivisti lehli na silnice…

Elvis

Já o tom vím prd, ale asi záleží, kdo tu zakázku vyhraje a kde se to vyrobí. Předpokládá se, že to půjde z Hamburku po Labi lodí, pak se to v Týnci přeloží. Trasa Středozemní moře, Černé moře a po Dunaji do Vídně mi přijde horší varianta. Dala by se využít dálnice leda tak na přes Bratislavu, kdo ví jestli bude do té doby D52 přes Nové Mlýny. A asi by byl stejný problém od Rosic po okrskách dál, případně na trase Mikulov – Moravský Krumlov.

Otto

Kazdopadne at se to vyrobi kde chce, tak to k nam pujde asi pres nemecko. Jeste by to slo asi z gdanska, ale to je spis nerealne. Ale jak nas znam, tak budeme chystat trasu z tynce pres hb a jihlavu, trebic, a nakonec to pujde po dunaji do pasova 😆