Vysočany v novém, zastávka Rajská zahrada. SŽDC soutěží lepší trať na Hradec Králové
Vizualizace nové podoby stanice Praha - Vysočany. Foto: SŽDC
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vypsala jednu z největších zakázek za poslední rok, která má výrazně proměnit příměstské cestování z
Nedá mi to, abych se nepozastavil nad tím vstupem do podchodu. Estetický dopad na přednádražní prostor je na vizualizaci pěkný, ale za cenu zrušení nejméně dvou kolejí nahoře mi to přijde jako plýtvání prostorem. Nahoře samá nástupní hrana a pouze jedna kolej mimo nástupiště ve stanici, kde projíždějí náklady, stojí provozní záloha, odstavují se soupravy rychlíků a Arrivy nehledě na pracovní soupravy, slouží jako náhradní trasa pro vlaky z 011 při mimořádnostech. Za mě žádné extra nadšení.
„….stanice Praha-Vysočany, dnes jedna z méně atraktivních.“ Staniční budova už měla být dávno srovnána se zemí. Doufám, že se nenajde nějaký památkově orientovaný trouba, který bude usilovat o její zachování.
Ten kamenný tunýlek je docela unikátní. Nevybavuju si jiné místo, kde by byl na nádraží takový podchod. Ale ten by šel zachovat, i když se celá budova nahoře zboří.
Ona je tak trochu unikatni i ta stanice, ale bohuzel neodpovida planum budouciho provozu,… Ten tunylek bych opravdu zachoval… klidne vedle muze vzniknout novy podchod,…
Jenom bych klidne pridal jeste jednu kolej bliz Vysocanum a jeste jedno nastupiste, kdyz uz se to projektuje…
Exkurze do Rudolfovy štoly je fajn, ale chodit Rudolfovou štolou na nástupiště už je v dnešní době poněkud divné.
Nemáte někdo tušení, kdo to projektoval? Tušil bych Metroprojekt, ale na to mi to přijde příliš povedený😃
Hlavnim architektem je ing. arch. Jiří Škrábek, ktery se zhostil rekonstrukce stanice Skalka, prazskeho Semmeringu a teplarny Zelena Louka.
Aa, děkuji 🙂 Třeba v Metrostavu konečně pochopili, že v jednoduchosti je krása a že o ‚přenádherné‘ ocelové konstrukce nikdo nestojí:D
Koukám, že bude v Praze brzy víc linek rychlíkového metra než v New Yorku..
Vysočany potřebují důkladnou přestavbu jako snad žádná jiná stanice v naší republice. Dnešní santusácké prostředí v této stanici je ostudou. Jinak trať do HK se začíná zlepšovat, ubylo pomalých jízd, a už zřejmě tolik nehrozí taková nehoda, jako když před lety vykolejily wapky u Převýšova- kdyby šlo o rychlík, následky by byly fatální. Nicméně další úpravy trati jsou opravdu nutné, ta šedesátka na mnoha úsecích je pro druhou páteřní trať hodně málo.
Za chybu považuji, že Vysočany nebudou mít žádnou budovu s řadou služeb. Na nádraží prostě dnes musí být slušná občanská vybavenost, aby si cestující co nejvíc vyřídil na místě a nemusel vše řešit daleko od nástupu do vlaku nebo pozdě doma v místě. Tím mám na mysli služby typu pošta, kadeřnictví či holičství, drogerie, občerstvení, nejlépe přímo restaurace, větší obchod typu samoobsluhy atd. To se zdá, nějak na SŽDC nechápou a tak raději bourají budovy a budují jen nástupiště a betonové jednoduché a nevzhledné bunkry jako čekárny. Jinak by mne zajímalo, zda konečně bude v plánu na této trati i… Číst vice »
Teď nevím, zda si neplete nádraží s obchodním centrem.
Ano souhlasil bych s restaurací, či nějakým menším obchůdkem, i když ty ceny v POINTU vážně stojí zato, docela prasátka.
Ale kadeřnictví či holičství mi přijde už nadbytečné.
Ano, souhlas, nádraží má být současně obchodním centrem. To by měla být samozřejmost a pro cestující maximální výhoda. I to zásobování pak lze dělat po kolejích (z větší části).
Pokud tím „obchodním centrem“ nemyslíte ty předražené „hadrárny“ nebo „výdejny zboží ZOOT“ a la pražské hlavní nádraží, pak s Vámi lze souhlasit – na nádraží musí být z „obchodních“ služeb především možnost snadného a rychlého nákupu občerstvení na cestu (potravinová samoobsluha + kiosky) a možnost konzumace občerstvení na místě (restaurace a bufety), dále prodejny novin a časopisů, případně i knih a hraček pro děti na cestu, ale vše ostatní je už jen nikoli nezbytně nutná „nadstavba“, která sice může pomáhat hradit náklady na provoz nádraží, ale nesmí vytvářet překážky snadnému a rychlému přístupu k vlakům (třeba i jen tím, že… Číst vice »
Ano, to, co je na Hlavním nádraží v Praze je dost nanic. Luxusní obchody, luxusní občerstvení (vše nechutně drahé), ale nevrátila se tam třeba pošta (navíc byla velmi silně využívaná), není tam potřebný základní sortiment zboží a služeb. Tam je jedině dobrá Billa, ale ta je tak přetížená, že nákup se tam neúnosně protahuje. Není problém tam u front strávit i půl hodiny.
Nj, ale jaksi nejde jen tak určit, že o pronájem prostor se můžou hlásit jen takové a makové typy služeb.
Pokud nejsou úplně všichni rozmazlení jako vy, tak opravdu nevidím důvod, proč by na každém nádraží měli být tyto služby. Musím jen souhlasit, že opravdu nemáte ponětí o rozdílech mezi obchodním centrem a nádražím. A naprosto souhlasím, že na větších nádražích by mohl nějaký obchod, případně obchody, ale to je asi tak všechno. Ovšem, v případě Vysočan, je to naprosto zbytečné, když je v podstatě hned vedle právě obchodní centrum. Bylo by to naprosté vyhození peněz stavět prostory pro tyto služby, pochybuji, že by tam chtělo do pronájmu nějak moc subjektů. Nedej bože, kdyby se opravila ta hnusná barabizna, to… Číst vice »
V obecné rovině máte pravdu. Ale zrovna ve Vysočanech, kde máte pár kroků od nádraží OC Fénix se vším, co jste požadoval, by to bylo redundantní a odsouzené na neúspéch.
Pár kroků??? Zkuste si tam nakupovat a pak s tím chodit na vlak! Těch pár kroků je nejméně 7 minut chůze.
Docela mě zaráží, že tu každý řeší přestupy vlak/metro a nikdo nezmíní vlak/autobus. Jak by to šlo udělat ve Vysočanech je asi nabíledni. Elegantní řešení a možná i využívanější.
Jak by jste to tam přesně chtěl provést? Mě napadla možnost rozšíření ulice Jandova a do ní přímo pod trať umístěny autobusové zastávky pod prodloužený most na trati, ale to by bylo jen asi 100 metrů od zastávek na metru, nevím jestli by to tam bylo možné nějak řešit, co myslíte vy?
Ano, nebylo by to sice tak elegantní jako by to šlo udělat v Libni, ale šlo by to. Nejde jen o délku. Přecházet dvě ulice je. Blbý.
Jandova ulice je zabita, je uzka a za mostem je krizovatka a za ni prudke stoupani… navic pristup k vlaku by byl jeste horsi…
Od autobusu je to na nadrazi najkratsi od zastavky Nad Jetelkou…
Ve smeru do centra je lepsi autobusem jet o zastavku dal na Harfu a prestoupit na Nadr. Liben, z Cakovic pak se nabizi budouci prestup z vlaku nebo busu na vlak na Rajske zahrade…
Proč by, kdo náhodou pojede vlakem z Čakovic, už tím vlakem nepokačoval až do centra a složitě přestupoval na metro, které kvůli zastávkám je navíc pomalejší?
Zastavování vlaků ve Vysočanech by bylo lepší posunout blíž náměstí OSN, tj. zruba do míst, poblíž mostu přes Jandovu ulici. Ale vypadá to, že nádraží zůstane opět ve stejné poloze, jako dosavadní, takže možnosti přestupu zůstanou mizerné, jen to bude stát mnoho miliard a bude to trochu lepší na pohled.
To mate pravdu, i v soucasne dobe je vlak do centra rychlejsi, vim o tom a stejne to napisu :-D…
Jak chcete v Jandove ulici udelat nadrazi o trech nastupistich? Z jedne stranu je ulice na Klicov a z druhe domy… navic ulice je pro pristup uzka a frekventovana…
Pokud tam má být víc než dvě hrany, tak se to na ten most nevejde.
Taky mě napadá nabíledni řešení, ale jiné než vás – zastávky v místech, kde estakáda přechází do zářezu a odtud lávka na nástupiště.
Využitelnost zastávky Rajská zahrada bude asi podobná, jako Kačerov. Nějaké lidi si to najde, ale žádný přestupní uzel to nebude. Problém pražské železnice je ten, že tratě vedou prakticky soubežně s trasou metra, ale vlastní přestup na vlak je bohužel komplikovaný – velká vzdálenost, lezení po pevných schodech a rampách, tato studie tím trpí přesně stejně. Tak jako Kačerov a Hlavní nádraží jsou na stejné trase, bude to u Vysočan a Rajské zahrady. Podobně je to se Semmeringem – kdo byl jel do Jinonic vlakem, když může jet z centra pohodlně metrem každých pár minut…
U těch Jinonic mě napadá někdo do Hostivic. Pokud pojede třeba z Karláku, tak ve směru do Hostivic to použitelné bude (metro do jinonic+vlak bude příjemnější než nekonečné kodrcání tram na řepy+vlak)… přestup na Smíchově je na vlak směr Hostivice příšernej, ale v Jinonicích to teď jde. Je to kousek z kopce. Obráceně do Prahy ale bude lepší autobus na Zličín nebo vlak na Masnu. Takže taková jednosměrná zastávka, pokud to někdo objeví a hodí se mu jízdní řád. Víc nic.
Dovolím si oponovat, z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že z východních částí Prahy jsem se do Jinonic dostal vlakem minimálně nastejno, ne-li rychleji, než MHD.
Z východní části Prahy? Odkud se místo cesty metrem s max 10min intervalem vyplatí trmácet na hlavák či na severní nástupiště na Smíchově a jet do Jinonic vlakem? 😀
Vršovice, Hostivař, Měcholupy. Prostě všechno ležící na trati na Benešov, že všech těchto míst jsem to zkusil. Sám uznávám, že je to dost smutné, že se tam člověk dostane rychleji pomalým motorákem než MHD. Ale světě div se, dosahoval jsem rychlejších časů.
Kolik takových cestujících pojede za den? Kolik se jich bude chtít vázat na vlak, který jezdí jednou za hodinu? Málokdo z běžných cestujících MHD vůbec používá vyhledávače typu IDOS. Prostě jdou „na metro“ a počkají max. těch cca 5 minut a jedou. Ta trať přes Semmering je zkrátka marná. Jaký je smysl zastávky Stodůlky, zcela mimo civilizaci? Proti tomu zastávka Konvářka, která leží v obytné zóně, byla zrušena.
Ale já nepopírám, že ta trať je v mnoha ohledech koncepčně úplně tragická (např. právě umístění zastávek, kam se lidi těžko dobrovolně vydají – Stodůlky, Severní nástupiště, atd.), jen jsem podotýkal, že kdyby někdo přemýšlel, mohla by mít i své světlé stránky.
Z Hostivaře do Jinonic budou davy, že? Kdo proboha potřebuje jezdit do Jinonic dle vás? Pár lidí na návštěvu? Ze Strašnic je třeba mnohem pohodlnější a rychlejší metro a na Cibulku je to rychlejší i kombinací tram+bus a to i z Vršek. Z Vršovic také vyhraje kombinace 7+metro B. Zůstává tedy Hostivař, Měcholupy, Uhříněves, Kolovraty… kde většinu lidí ani nenapadne, že nějaká kombinace 1 za hodinu vlakem na hlavák a pak vlakem do Jinonic existuje. Ono totiž, pokud někdo jede tím směrem z třeba Uhříněvse, jede spíš na Nové Butovice a ne do Jinonic, kde krom domků nic není a… Číst vice »
Vy vůbec nemáte ponětí o potřebách lidí a o koncepci dopravy. Naštěstí se to podle Vás řídit nebude.
Já jsem jen hodnotil své zkušenosti, že i ve všední den je ta trať kupodivu konkurence schopná MHD, každý si může jezdit jak chce. Uznávám, že asi tam na mě nějaký ten šotoušský vliv bude, ale spíš to bude tím, že jsem v některých okolních zemích viděl modernější tratě do daleko menších městských čtvrtí. Jediné, co mě trochu zaráží, že někdo napíše, kdo může jezdit do Jinonic… vlakem asi moc lidí ne, sám uznávám, ale v Jinonicích bydlí skoro 6 tisíc lidí, je tam vysoká škola a hned vedle leží areál Waltrovka.
Když jsem to po provedené modernizaci poprvé projel (dolů s kopce „Cyklo*ráčkem“), byl jsem velmi překvapen tím, jak ta přestavba té trati pomohla – a to tam pořád ještě chybějí uvažované další zastávky minimálně nad Motolem a obnovená Konvářka (a možná i Hlubočepy), a Cibulka nesmyslně zůstala v původní poloze v oblouku, ačkoli o necelých 100 metrů níže by vyla skoro celá v přímé a u zabezpečeného přechodu chodníku k zástavbě. Na posunuté „nové“ zastávce v Jinonicích samozřejmě chybí jakákoli orientace „kudy k MHD (metru)“, ale tuhle zlomyslnost SŽDC asi dělá schválně všude (i v Podbabě dodnes často tápou ti,… Číst vice »
U té Podbaby je to snad naschvál nebo neschopnost. Dostat se od tramvaje na nástupiště směr Kralupy je to pochodové cvičení. Přitom tam stačilo využít původní malý podchod hned u silnice a cesta by se tak o 150 metrů zkrátila. Chtělo to ale spíš ještě přístup udělat přímo od smyčky tramvaje, což by vše ještě víc zjednodušilo a zkrátilo. Technicky to možné bylo.
dobře, trochu se poopravím, jihovýchodní 🙂
U toho Kačerova to není ještě tak zlé a počet nastupujících i vystupujících narůstá. Samozřejmě by ideální bylo, aby nástupiště na sebe navazovala. jinak dnes ty Jinonice obsluhuje vlak už také jinak a je tam nová zástavba, metro je na jiném místě. Navíc se musí počítat i lidé z opačného směru – tedy od směru z Hostivic, Kladna, Slaného
„metro je na jiném místě“
No nepovídejte, že by se metro umělo teleportovat? Stanice metra Jinonice je pořád na stejném místě, kde byla postavena, tak nevím co to tu plácáte za nesmysly.
Asi je přesnější, že byla přesunuta vlaková zastávka blíž ke stanici metra Jinonice.
Ušatá je jen troll, co paroduje časté výroky šotoušů. Nekrmte ho.
Pro Vás je slušných slov škoda,a le zdá se, že Vám poněkud tečou nervy. Copak?
Pokud jste si nevšimnul, zastávka byla posunuta do místa blíž k bývalým (bohužel zdemolovaným) podnikům a dnes jsou tam domy s bydlením a administrativou. Takže zdroj dopravy. Metro je opravdu trošku jinde.
Počet cestujícíh na Kačerově narůstá protože vlaky směr Vrané jsou přes den násilně ukončovány a výchozí právě z Kačerova a na hl.n. nejezdí. Podle mě to ale celkově vede v pokles zájmu o tuto trať. Kdo by se trmácel na Kačerov a pak jel třeba do Dobříše, když ze Smíchova jede často a rychleji autobus PID…
LOL… Jezdění vlakem na Dobříš naprostou většinu lidí nezajímá posledních 40 let, co otevřeli R4. Lidé nastupující či jezdící vlakem na Dobříš se rekrutují výhradně ze zastávek Nová Ves pod Pleší, Malá Hraštice a Mokrovraty a jde vždy o počet, co spočítáte na prstech jedné ruky. Z Prahy vlakem na Dobříš pojede tak maximálně cyklista (nemá jinou možnost) nebo šotouš. (rodinky v parních vláčcích neberu za ZDO)
Kdyby se na ROPIDu trochu pochlapili a udelali zel. linku od Roztok, pres Holesovice, U krize, Liben, Malesice, Zahradni mesto, Sporilov, Kacerov, Krc, Branik, Modrany a Zbraslav… v rozumnem intervalu, tak to bude hodne rychla linka podobna metru… Kdyby jeste navazovala v Libni na S1 a S7, na Z.Meste na S9, a doplnila S8, S80,… Ted je treba spojeni mezi Libni a Hostivari vlakem za cca 10min., zkuste to pres centum za stejny cas… nebo z Modran do Libne a Holesovic autobusy/tramvaji a metrem vs. touto linkou po zeleznici… Jen kdyby trat byla plnohodnotna a modernizovana… mate tak polookruzni linku… Číst vice »
Mnoho z toho, co píšete, jsou zajímavé nápady, bohužel zdaleka ne vše je tak jednoduché a mnohé by dokonce ani vůbec realizovatelné nebylo: po roce 1990 a hlavně ani po rozdělení Československa nikdo žádnou pořádnou koncepci dopravy jako celku ani jednotlivých dopravních oborů netvořil a všichni jejímu vývoji nechali příliš dlouho volný průběh, a teď už se ten ztracený čas těžko dohání, zejména když mnohé z toho, co by bylo možno postavit třeba ještě před 20 roky, už z důvodu změn mezitím nastalých už dnes realizovat nelze, protože ani to nikdo včas a řádně neohlídal – příkladem budiž třeba novou… Číst vice »
Ano, bohuzel…
Ono se u nas casto vyhybame i propojeni metra a vlaku, ci vlaku a tramvaji (na nekterych trati)… A nekdy az zbytecna averze vuci kolejove doprave – ale spise politicka nez od obcanu v regionu… Napr. vlak Hl. nadrazi-Lhotka-Jesenice-Popovice-Strancice,… Preferuje se metro, coz nevadi, ale pak by melo byt protazeno az do Jesenice…
To metro je drahý nápad a z hlediska dopravy žádný komfort a pohodlí. Železnice by tam byla výhodnější. Dřív se s ní počítalo. Tu změnu nechápu. I když si myslím, že tam nebude postaveno nic. Jak je u nás zvykem.
Kdyby radši postavili Blanku 2 a Radlickou a Břevnovskou radiálu… to využije mnohem víc lidí.
Všeználek asi nikdy nejel ve čpičce vlakem od Počernic do centra Prahy či opačným směrem 🙂
Jel, ale já budu mít užitek z těchto silničních staveb, ne z vylepšení socky v místech, která mě vůbec nezajímají. A určitě bude víc takových jako já, takže by se to mělo řídit právem většiny. Ten vlak mohl dalších 10-15 let ještě počkat, až bude postaveno to pro většinu potřebnější.
A než můj pohled nazvete sobeckým, tak ještě dodám, že směrem na Čerňák metro mají, podél budoucí Blanky 2, ani těch výpadovek metro není, takže jaký je důvod ,aby se někam lili dokola prachy a jinam nic?
Dobrý den , nechci polemizovat o užitečnosti zastavky RZ , ale jak myslíte tu většinu? Myslíte , že autem přijede do Phy vice lidí než vlaky (/za den ) ? Těch aut je moc , to jo , ale většina?
Ano, autem přijede víc. Viz ročenky technické správy komunikací. Vlaky zatím nedohnaly ve výkonech ani příměstké busy. ROPID se sice moc rád chlubí, jak některé tratě rostou, ale zapomíná (náhoda?) porovnávat s výkony ostatních dopravních prostředků. (čímž proti vlakům nic nemám, jen zpochybňuji význam větších investic do nich)
Ale v tom je započítáno spousta směrů, kde kapacitní železnice není a naopak je aspoň částečně dálnice (MB a okolí, Mělník, Brandýs, Slaný, Kladno a okolí, Příbramsko, Dobříš a spousta dalších), zatímco v dalších směrech (Lysá, Řevnice, Kralupy, Kolín, Český Brod atd.) naopak může být převaha cestujících vlakem. Takže argumentovat proti modernizaci tratě do Lysé převahou silničních dojíždějících v jiných směrech je trochu zavádějící… Navíc kolem Prahy je prostě dálniční infra v lepším stavu a šlo do ní v posledních 50 letech více investic než do železnic (8 dálnic z 20.-21. století + část PO/MO vs. 5 dvojkolejných tratí z… Číst vice »
Ono právě jde o to, dostat co nejvíce lidí do vlaků a veřejné dopravy obecně, což Soupravy nechápou a asi neví ani proč a informace mají o této problematice nepřesné, ba přímo nesprávné(zajímaly by mne jejich zdroje). Jinak sám i ze své zkušenosti vím, že používat na ten Východ v této oblasti auto, nebo ještě horší variantu – autobus, je za trest. Pokud by se to mělo řešit z hlediska kapacit, musela by tu být vícepruhová silnice s dalšímí obchvaty a křižovatkami za cenu další devastace a demolic v této oblasti a s nárůstem dalších negativních dopadů do zástavby a… Číst vice »
Souprava, pokud uděláme veřejnou dopravu dostupnější ještě více lidem, tak vaše Blanka 2 nebude potřeba sníží se provoz automobilů (samozřejmě to hodně záleží na lenosti lidí) a přispějeme tím životnímu prostředí. Tudíž investice do vlaků tedy veřejné dopravy má mnohem větší smysl (do budoucna) jak stavba nějaké Blanky 2.
Vlaky jsou v Praze naprosto marginální dopravní prostředek. Auta mají asi 35%, MHD bez vlaků asi 40%, pěší chůze kolem 20%. Na vlaky a cyklisty připadá zbylých „závratných“ 5%. 😀 😀 😀 Zdroj: Ročenka TSK.
Proto je to nutné změnit, stejně jako napravit ekonomické deformace v cenách a nákladech silniční dopravy!
Nevím, Soupravo, do jaké míry ta statistika Ročenky TSK pokrývá cesty mezi StČ a Prahou, ale stačí se ráno postavit na nádraží důležitá pro příměstskou dopravu (Holešovice, Podbaba, Smíchov, Masarykovo…) a počítat davy, které se vyvalí z každého vlaku mířícího do města. Následně si je přepočítat optimistickým poměrem 1,5 osoby na jedno auto … troufám si říci, že v některých směrech by se ranní zácpy prodloužily o pár kilometrů.
Ono tomu bylo někdy jinak, co se příměsta týče? Děláte, jak kdyby příměstská doprava byl vynález ROPIDu. Ona ale existuje mnohem déle. A našviháno bylo vždy. Problémy s kapacitou tratí se řeší snad, co je dráha na světě. Do Posázaví davy „trempíků“ dnes už na víkendy jezdit opravdu nebudou, byť tak činili od časů Masarykových až do let osmdesátých 🙂
Vaše pocity si strčte za klobouk. Statistika mluví jasně.
Tou většinou bych si tak jistý nebyl – modal split do Lysé, Milovic nebo Čelákovic může být klidně ve prospěch vlaku a z dalších míst (Brandýs, MB) zas auta i autobusy často končí na metru (ČM, Letňany), takže Blanku 2 a podobné stavby nepotřebují…
Vaše pocity si strčte za klobouk. Statistika mluví jasně.
Z Vaší statistiky vyplývá jen jedno. Že je zde příliš mnoho problémů se silniční dopravou a že je to potřeba změnit, aby se i v Praze a okolí dalo zdravě žít. Takže proto musí jít konečně investice do železnice jako celku a do veřejné dopravy především. Co na to socka?
Zastavka RZ:
https://www.praha14.cz/zivot-na-praze-14/wp-content/uploads/sites/4/2014/05/Most_obr1-1.jpg
Něco mi to připomíná… totiž bludiště na Zvonařce v Brně. Jen trochu větší. ZOO Praha tam chce ubytovat Minotaura? 😀
Tak snad to bludiste (bez moznosti vyhry Bludistaka na konci) bude lepsi nez v Cesku popularni tunel 😀
Jsem zvědav, kdo to bude udržovat – podívejte na Čerňák třeba. Ale tak ano, můžeme co čtvrtstoletí bořit a stavět a vytvářet tuny odpadu.
A zde lavka na RZ samotna:
http://www.praha.eu/public/3f/8/96/1894740_517587_Vizualizace_Rajska.jpg
No, tak to tedy není „žádný štěstí“: jedině pěšky = buď po schodech, nebo „100 jarních km“ po rampách, s několikerou změnou nivelety a navíc s dost komplikovaným přístupem do / z metra – ale lepší přestupy než ve Vysočanech to přece budou.
Pro zajemce, zde je vizualizace zastavky Rajska Zahrada:
https://www.praha14.cz/zivot-na-praze-14/wp-content/uploads/sites/4/2014/05/Most_obr1-1.jpg
Stranka s dalsimi fotografiemi:
https://www.praha14.cz/zivot-na-praze-14/uvod-o-praze-14/nova-vystavba/zeleznicni-zastavka-a-lavka-pres-chlumeckou-a-pres-zeleznicni-zastavku/
Skoda historickeho nadrazi, ktere po redukci o pristavky a vylozene nadbytecne prostory mohlo po rekonstrukci slouzit dal doprave a i jinym ucelum. Takhle hlavne se ze vse boura a stavi „kvalitni“ nove. Skoda mluvit, cesko mno …
Člověče byl jste někdy ve Vysočanech? I psí bouda je vedle tý barabizny luxusní plác. K čemu by měla sloužit? Aby to dopadlo jako v UnO? Děkuji, nechci.
Souhlasím, že současná podoba nádraží ve Vysočanech není zrovna ideální, ale plánované zbourání nádražní budovy považuji za naprosto nevhodné řešení problému. Budova by se dala zrekonstruovat a okolí zkulturnit. Není to o tom, že to nejde, je to jen o tom, že se nechce.
A pokud jde o Ústí nad Orlicí, tak tam naštěstí vyhrál zdravý rozum, i když současný stav, kdy je budova nevyužitá a pro cestující slouží ten paskvil na okraji kolejiště také není to pravé ořechové. Rozhodně však lepší, než kdyby tu budovu zbourali.
Další… K čemu by ten barák byl? Budova v UnO je nevyužitá, protože to vzali do rukou šotoušci a dopadlo to jako vždycky. Takže barák nakonec spadne stejně.
A vážně si myslíte, že zbourat a postavit nějaký moderní paskvil je jediné rozumné řešení? Vy jste asi velký milovník moderní architektury a odpůrce architektury z minulého století, že?
Tak někde se hodí mít nějakou budovu, ale neřekl bych že zrovna vysočany by měli zůstat…. Ta budova se rozpadá, a jediné co v ní aktuálně je, je čekárna s trafikou. Ten zbytek je už teď bez využití. Pokud někdo chce služby, jako třeba Českou poštu, supermarket či se jen najíst, tak bych spíš využil Fénix, který je blíže jak to metro/bus. Takže rvát služby do nádražní budovy, když jsou o ulici vedle taky, mi přijde takové neúčelné 😉 Nebo čím by podle vás aktuální budova zasloužila rekonstrukci?
Dopadlo to dobře, máte nějaký problém?
Vyhrál zdravej rozum jo? ty jseš taky jeden z těch ID co maj v hlavě…….
Ona by to mohla být i pěkná budova, kdyby to nebylo tak zničené a zanedbané. Muselo by se to totálně přestavět. Mne ale spíš zaráží, jak jsem výše psal, že se tam nepostaví z ulice nová budova s komplexem služeb celkově. To tam i v této oblasti schází a vozit do vlaku třeba nákupy z okolí je dost nepohodlné.
A kdo za její stav může? Zkuste hádat, máte tři pokusy 🙂
Nevím, proč by se měla zachovávat každá barabizna a vyhazovat tak nekřesťanské peníze. Je mnohem lepši postavit něco, co bude mnohem více účelnější a nejspíše i levnější na údržbu. Jestli s tím máte problém, přestěhujte se právě do ostatními zmíněného Ústí nad Orlicí nebo nějakého jiného města/jiné obce, kde mají historické budovy, není jich zrovna málo.
Ano, takže nově už tam budou jen nástupiště, podchod a možná i dokonce malá čekárna s bezdomovci za odměnu a pro obohacení.
Není důvod, aby tam bylo něco dalšího, když je hned vedle obchodní centrum. A bezdomovci tam hlavně budou, pokud se nezbourá ta příšerná barabizna.
Kde vedle? To mají lidé tahat nákupy a vyřizovat věci stovky metrů od nástupiště? To raději pojedou pak autem. Asi moc doma práce nenaděláte, stejně jako nákupů. Proto takové názory. Naopak centra mají bezprostředně navazovat na dopravu.
Jaké nekřesťanské peníze? Zbourat a postavit novou moderní budovu rozhodně není levnější, než rekonstruovat tu stávající. A ta rozhodně nemusí být barabiznou, pokud se zrekonstruuje a uvede do nějakého slušnějšího stavu, než je teď. Podívejte se např. na Plzeňské hlavní nádraží nebo Jižní předměstí, kde byly nádražní budovy zachovány, obě nádraží jsou ideální vstupní bránou do města a podařilo se to i bez demolice historických objektů.
Stěhovat se do Ústí n.O. nepotřebuji, jen nevidím sebemenší důvod stávající nádražní budovu ve Vysočanech bourat. Vždy to jde vyřešit i jinak.
Nevýhody nových staveb spočívají hlavně v jejich nevzhledné architektuře, nepraktičnosti, ale hlavně malé životnosti. Takže se nakonec víc prodraží než opravy starých staveb, které pak i lahodí oku a vytvářejí charakter místa a krajiny.
Na dráze se něco udržuje? A odkdy? Stačí se zajet podívat do Hostivaře nebo na Hlavák – a nemyslím tím jen čtvrtstoletí stará nástupiště, ale i mnohem mladší „věci“.
A co se v této zemi skutečně udržuje? To není jen na dráze.
Je to vubec mozne, ze pan Kotas odesel do duchodu? Vypada to, ze i dobri architekti se do Prahy vraceji… 🙂
P.S. Nevite prosim, kdo je projektantem/architektem teto stanice a kdo navrhne Rajskou Zahradu?
Ve výkresech architektonického řešení stavby je všude uveden Ing. arch. Jiří Škrábek
https://pasteboard.co/If7OtTa.png
Dekuji moc. Tento architekt se, pokud vim, zhostil rekonstrukce stanice Skalka, prazskeho Semmeringu a teplarny Zelena Louka.
Jsem zvědavý, jak moc bude využívána ta Rajská zahrada. Nevidím moc důvod, proč by obyvatelé z okolí měli jet do centra raději vlakem než metrem, tak snad jedině pár venkovanů, co tam přestoupí na metro, aby se svezlo jednu stanici zpět k návštěvě CČM? Prodloužení tramvaje z Lehovce na ČM by udělalo pro místní asi tak 1000x větší službu, škoda, že to asi nikoho při plánování sídliště nenapadlo.
Tak treba proto, ze cesta RZ-HLN bude vlakem rychlejsi tak o polovinu casu co metrem? 🙂 Prakticky to stejný na MasNa? Venkovani, co budou mit cil cesty nekde podel Bcka muzou zde v pohode prestoupit, tj. otevreni novym commuterskym smerum? Prestup ve Vysocanech je na houby…
A co udělat lepší přestup Vysočanská B – Praha Vysočany. Od západního vestibulu je to pod nádraží zhruba 250m, takže tunelem s travelátorem (navazujícím na zalomení mezi pevným schodištěm a eskalátory vedoucími na povrch, tam to vypadá jako by to někdo kdysi na tuto možnost připravil) by to bylo určitě rychlejší hež lezení přes most na RZ. Navíc bez RZ se ušetří nezastavováním desítek vlaků spoustu energie i času.
Na RZ je rozsáhlá zástavba, takže o využití se není třeba obávat. A to v pro řadu cílů nejen ve městě, ale i mimo město i na západ, třeba na Beroun, Kralupy, Kladno atd.
Zvlášt se zapoctenim v nejlepsim pripade pulhodinoveho intervalu vlaku a pravidelnych nepravidelnosti, že…
Už dnes zde jezdí tři osobáky za hodinu. Po modernizaci trati předpokládám 4 za hodinu. Zda zde budou zastavovat i rychlíky nevím.
Na hlavak? To mi asi neco uteklo.
Tomas: Vy jste si asi nikdy nevšiml, kolik lidí komplikovaně a zbytečně dlouze přestupuje mezi vlaky a metrem „B“ (tedy nejen tramvajemi a autobusy) ve Vysočanech – v zastávce Rajská zahrada by měl být přestup mnohem snazší (= asi něco vzdáleně podobného Podbabě).
Třeba proto , že když budu v místě takového Anděla na Smíchově budu potřebovat jet ve směru na Lysou , bude pro mne mnohem lepší variantou jet metrem B na Rajskou zahradu a přestoupit tam , než jet přes Vysočany ,příp. přes Hl.n.
Zrovna k Andělu se dá pohodlněji přestoupit až na Masarykově nádraží (nestaví to na každé mezi), ale jinak v zásadě ano.
Od Masarykova nádraží bych asi k Andělu jel raději tramvají, kdyby jela brzy – o mnoho pomalejší než metrem to totiž ve výsledku často ani není, navíc je aspoň něco vidět …
V metru si sednu, aniž by nademnou stál nějaký nevrlý důchodce (ani se nedivím, že tomu vyhovuje tramvaj) a je tam v létě přijemnější klima. A pokud i metro bude plné, pořád příjemnější stát v něm, než v tramvaji. „Něco vidět“ je argument tak leda akorát pro venkovské balíky, co Prahu vidí jednou za 5 let. 😀
Já si sice zvlášť při pravidelných cestách většinou čtu a pak je mi jedno, jestli je za oknem stěna tunelu, nebo nějaká krajinka, ale ten argument „něco vidět“ používají i lidé, co se v Praze narodili a žijí v ní 10 let…
Názory 10 letých dětí musí být fakt podnětné. 😀 Se divím, že Praha vůbec stavěla metro. 😀 Pro zajímavost, kolik km metra a kolik km trmavajových tratí vzniklo v Praze v posledních 20 letech? To abychom posoudili, o co mají lidé zájem 😀
Vás snad opravdu baví provokace. To, co píšete, snad nemůžete myslet skutečně vážně!
Vám se daří v metru sedět, Jak toho dosahujete? Já po většinu dne nemám šanci si v metru sednout. To se tam s lidmi ve špičce perete o místo? A Vy nepouštíte starší lidi sednout? To o Vás docela dost vypovídá. A kdo to je ten nevrlý dúchodce? Jak si dovolujete vůbec takto vyjadřovat?
Normalni clovek by snad prestoupil na Masarycce.
Normální člověk by jel spíš autem.
To je dost zvláštní příklad… Rajská Zahrada ale bude určitě použitelná pro dojíždějící přestupující na autobusy směr od Hejtmanské (např. pro zaměstnance Coca-Cola). Tam se dá dnes nejsnáze dostat od Lysé přes Vysočanskou, což je zajížďka nebo přes Horní Počernice a Černý Most (hodně přestupů). Hejtmanská je důležitý uzel na východě Prahy. Dále třeba od Lysé na Černý Most. Rozhodně bude pohodlnější a rychlejší přejít lávku a jet jednu stanici. Dnes se musí několik zastávek autobusem přes Horní Počernice nebo opět přes Vysočanskou se zajížďkou. Zastávka může být využita i pro přejezd autobusem do Kyjí, kde jezdí S1 směrem na… Číst vice »
Nebo také ze Smíchova přímo vlakem bez přestupů
Jezdim po 070, jakmile budu moct na Rajske Z. prestoupit na metro B, tak to udelam. Dojezd na hlavak a pak prechod na metro C, cesta tram z IPku na Andel je fakt vtipna … Bezne jezdim az do Vrsovic, lec ted to nelze.
Výborně, takže jednoho cestujícícho už máme a já se pak půjdu podívat, kolik vás bude celkem.
Z pocernic jezdí i vlak až do vršovic
Protože je to rychlejší a pohodlnější.
Teda hledím na ty vizošky jak tele na vrata. Posun v estetice, materiálech, uúdržbovosti, atd. oproti takový Hostivaři nebo stavěnýmu Edenu tak o tři galaxie….a ani to nebolelo, viďte SŽDC?
Holt nové vedení.
Posunem v estetice máte pravdepobně na mysli ty efekty a filtry, kterými byly vizualizace prohnány? Při zkoumání nástupišť atd. totiž chtě nechtě nemůžu najít nic, co by se nějak vymykalo třeba vámi zmiňované Hostivaři. Jen holt vypadá líp návrh.
Ne. Myslím barevnost (pryč od čučavé zelenkavo-fialové postmoderny), složitost konstrukcí (různý nesmyslný táhla, závěsy, šílenosti co se nedají rozumně udržovat, made by Kotas a jeho obdivovatelé), návrh míří i do takového detailu jako cedule s nápisy na „budově“ (není nad to, když na přeplácaný složitý návrh mrsknete nějak podle oka modrou standardizovanou ceduli), zachování ušlechtilých materiálů jako kámen (žádný levný obkladačky, nebo oranžovej nátěr ala UnO).
Snad se to skutečně povede zachovat bez modrýho zábradlí a různejch modrejch cedulí.
Nemluvě o prostorem před vstupem do podchodu. Žádný stupidní kombinace parkovišť, přechodů, červenobílýho zábradlí a deseti různejch asfaltů a betonovejch dlaždiček, do toho milion dopravních značek a nějaký umělecko-inženýrský díl. Pěkná, velkou deskou vydlážděná plocha pro pěší a 6 stromů, pecka.
Osobně bych tam ještě dal decentní cyklostojan, někde třeba k těm stromům vlevo. Celý.
Parkoviště (patrové) je tam vedle už dávno a celý ten prostor je úplně bokem od nějakého velkého uličního ruchu, takže tam pro žádné překážky a nepříjemnosti, které popisujete, není důvod.
Zvláštní … nevyrojil se žádný ekvivalent sdružení „Nádraží nedáme!“ 😀
Vyrobil, ale slabě a pozdě.
I když, má už ta stavba povolení?
Me mrzi, ze bude zasypan ten uzky trochu strasidelny podchod… Je to rarita…
Má byť ponechaný jeho úplne posledný kúsok, i keď skôr iba ako kuriozita bez funkcie.
Předpokládám, že to nebudou rovnat a nechají to s těmi polními oblouky.. A rychlost tedy tak 120?
Mě se tady líbí, jak se tady 10 let fantazíruje nad megalomanským návrhem vrt na 350. Zapisuje do katastru a podobně. Ok. Ale takto modernizace klíčové traťi se nepřipraví a nenarovná. Přitom tam by především měla být blokace v katastru. Protože v Praze se staví a podobně.
Zajímalo by mě, co přesně je podle Vás na modernizaci tohoto úseku tak klíčové v souvislosti s VRT. Pokud vím, hlavní větev VRT bude uhýbat už před Vysočany.
Vzhledem k trase tratě nějak nechápu, že by tam nemohla být vyšší rychlost než 100, pokud tam nebude ETCS? Ta 120 by ve většině tras by tam mohla být zcela jednoduše.
Nemohla, protože pár úředníků na MD bylo papežštějších než papež, respektive EU.
No právě. A s tím nelze nic udělat? Bez toho zvýšení ta rekonstrukce je dost na nic a to ECTS snad ani u této tratě být nemusí. Nebo ano? Vždyť mezi tratě TEN-T to nepatří.
To s tou vyšší rychlostí až s ETCS v nějakém delším úseku je nešvar, který se bohužel šíří.
Naopak to, že se nebude zbytečně utrácet za národní zabezpečovač je jedině dobře.
Nechcete doufám jezdit více než 100 km/h jen s tlačítkem bdělosti?
Nevím , myslel jsem si , že jsem na odborném dopraváckém serveru. Po přečtení tohoto článku mám pocit , že jsem někde mezi Bleskem a K-reportem. Pořádně jsem se nic nedozvěděl a nad některými nesmysly kroutím hlavou (ECTS pro rychlost 160 km/h , dnes na velké části tratě rychlost 60 km/h )… Apropos , zajímalo by mne , jaká bude rychlost po rekonstrukci mezi Vysočany a odb. Skály. …ale myslím , že o mnoho více než dnes to nebude a nedivil bych se , kdyby ta rychlost zůstala úplně stejná… Jinak je sice dobré , že se zvýší atraktivita této… Číst vice »
Ještě mne napadl další polo-nesmysl. Píše se zde , že se mezi Odb. Skály a Vysočany zadrátuje třetí kolej… Pokud konfigurace zůstane stejná jako dnes , kdy tuto třetí kolej budou moci využít pouze vlaky směr Všetaty- půjde o nesmysl…
Spíše bych to viděl tak , že úsek ze Skal do Vysočan bude veden jako tříkolejný…nikoliv jako souběh dvou tratí anebo by smysl mělo protáhnout dráty alespoň do Čakovic…
Je to příprava na elektrizaci do Všetat.
Nejen to, na Všetaty se mělo původně i zdvoukolejňovat a Skály se měly opustit a teprve za nimi měla být přeložka na Satalice. Nevím, zda se na tom něco změnilo.
Přesně tak, v dokumentaci se velmi podrobně popisuje „nový“ tříkolejný úsek Praha Vysočany – odb. Skála včetně spojek.
Odkaz na zadávací dokumentaci je v textu. Fakt nebudeme popisovat každých 100 metrů tratě, jaká je tam změna.
100m nie, ale, myslím , že koľajové usporiadanie odbočka Skály už by za zmienku malo stáť…
Přesně tak. Od někoho , kdo se v dopravácké problematice nějakou dobu pohybuje bych očekával o něco komplexnější informace.
Odborný dopravácký server by byl mediálně nezajímavý, takže nevím, kde jste to vzal. Ale můžete jej založit, nikdo Vám nebrání a hlavně ty odborníky zaplatit. Zde je to spíše všeobecný zpravodajský dopravní web. Odkaz na dokumentaci jste dostal, můžete tedy studovat. Zjevně ale moc práce a není čas, že. Za to je ho dost na bezduché tlachání 😀
nákladní vlaky-přesně jak píšete,zůstane li nová trat stejně sklonově náročná,nebude pro nákladní dopravu příliš atraktivní,normativ hmotnosti z Čelakovic na Mstětice pro řady 12. a 163,363 něco okolo 1000 tun,což moc není…
Zajímalo by mě, jestli v Zelenči zůstane úrovňové křížení. V nějaké studii,které byla k vidění to tak vypadalo. Při zvýšené rychlosti a nárůstu provozu si myslím, že to není šťastné řešení. Stačí, když vidím co se tam děje dnes. Tam by to chtělo obchvat s nadjezdem nejlépe směrem ke Mstěticím.
Tam se toho plánuje docela hodně, zbourat současnou nádražní budovu, poposunout koleje do nové osy, podchod a podjezd. Ten přejezd je tam trnem oku všem.
a co horni pocernice? tam je taky libovej prejezd…
V Zelenči zůstává přejezd (jen mírně rozšířený o chodníky po obou stránách), „nádražní budova“ (čekárna a zázemí) projde reko a zůstává.
Přes Vysočany se počítá s vedením VRT do Drážďan. Je to ve všech koncepcích i v územním plánu Prahy. Tento projekt na to zjevně nereaguje. Chybí tam průjezd pro vysokorychlostní vlaky a nástupiště tam nejsou tak široká, aby se tam např. po japonském vzoru daly uzavíratelné zábrany. Předpokládám, že ani v dalším úseku se rezerva pro VRT včetně mimoúrovňového křížení s kolejí od Nymburka neřeší. A to se všichni bijí v prsa, jak se za 5 let začne stavět. To samé na rekonstrukci samotné – „budou tam provedeny rekonstrukce přejezdů“. Proč se proboha rovnou neřeší mimoúrovňové křížení? Čeká se na… Číst vice »
„Přes Vysočany se počítá s vedením VRT do Drážďan.“
Jak jste na to přišel?
Ze by v UP mesta Prahy? https://app.iprpraha.cz/apl/app/vykresyUP/
Krome hospodarske komory vsechny varianty na uzemi prahy pocitaji s VRT pres Vysocany,… Vizualizace ktera se siri na netu jde mimo stanici, tunelem prosek…
Nicmene ta rychlost vlaku by pres Vysocany nebyla vyssi nez 160km/h…
Spíš si myslím, že podstatně nižší
Je to jedna z variant. Jedna možost je začít tunel už na Balabence, další (nejspíš levnější) až za Vysočanama.
Pokud vím já, návrh počítal vždycky s tunelem začínajícím hned za Balabenkou a do Vysočan trať „skutečné“ VRT na sever vůbec nesměroval – naopak tam měl i nějakou možnou zastávku někde pod sídlišti na severu města.
VRT (pokud tedy někdy bude) se nad Kolčavkou zanoří do tunelu, žst Vysočany se nedotkne.
Podívejte se na ten odkaz na územní plán výše. Diskutovat o tom, kudy tunel povede, sice můžete, ale to, že se v rámci státu nedrží žádná koncepce, bude stát v tomto případě další stamilióny nebo víc. Ale to vám asi nevadí …
160 km/h po zavedení ETCS? kde? Ani naklápěcí soupravy by tu se zavedením ETCS nemohli jet tak rychle. Leda že by došlo k narovnání trati za Vysočanama do Počernic ale o tom se tu nepíše.. A taky by spoustu lidí zajímalo zda nedojde k prodloužení. A vyústění podchodu v Počernicích do průmyslové zóny.. Spousty lidí by to docenilo.
to souhlas, stejne jako nejaky pruchod tou prumyslovou zonou o blok dal.
Pro přesné informace jsem si otevřel PD a úvodní zprávu, kde je tabulka rychlostí. Od Balabenky do Horních Počernic bude rychlost odlišná pro různé rychlostní profily: Staničení – V – V130 – V150 – Vk 14,546 – 15,493 140 150 155 160 15,493 – 15,950 130 140 145 160 15,950 – 17,617 140 150 160 160 17,617 – 18,046 130 140 145 160 18,046 – 18,433 120 130 135 160 18,433 – 22,169 140 150 160 160 22,169 – 22,368 100 105 120 130 22,368 – 22,666=12,433 k.č.1 100 105 110 130 12,433 – 12,291 k.č.1 100 105 110 130… Číst vice »
Děkuji. To nebylo nutné. moc se v tom nevyznám. Ale vizualizace pěkně.. Těším se až budu jezdit z práce tak budu vidět každý týden nějakou změnu..
Znamená to tedy, že 160 bude na 4 kilometrech a ještě pouze pro pendolina? Normální vlak může většinu trasy projet stovkou a 4 kilometry jet 130. To o tom zrychlení SŽDC mohla teda klidně pomlčet. 🙂
Teď to nějak nechápu. Do 160km/h v hodině lze normálně jezdit na návěstidla. Od 160 a více už je potřeba ETCS, LZB nebo podobné zabezpečovače. Proč se tam teda nebude jezdit rovnou těch 160 hned po rekonstrukci i bez ETCS ? Já se jen obávám, že postup ohledně ETCS na síti SŽDC není zrovna dva krát rychlí. Když ani v roce 2019 není úplně hotový I. tranzitní koridor a ještě nějakou dobu nebude, protože ETCS je sakra drahá “hračka”. Aby se ta trať tímto přístupem nezasekala na dalších 6-7 let jen na rychlost do 100km/h. Ta trať má potenciál a… Číst vice »
Pravděpodobně zůstanou AH bez kódování, proto max. 100km/h
Otázka je, jestli tam po rekonstrukci bude vůbec národní zabezpečovač.
Protože EU dá peníze jen na momdernizace s ETCS… na národní zabezpečovače nedá ani korunu (euro), takže kdyby tam bylo AB s kódováním, tak si to musíme zacálovat sami.
To az takovy problem neni, ale MD si prijalo takovou upravu zakona, ze nelze pouzit narodni zabezpecovac na nove a rekonstruovane trate s vyssi rychlosti nez 100km/h, ale pouze ETCS…
Na to jen poznámka – FUJ!
Podobně jako „Martin“ jsem rovněž přesvědčen, že to není důvod vytvořený někde v Bruselu, ale na pražském pobřeží Vltavy: Sládek měl před už skoro 30 roky pravdu, jen si spletl „Strakovku“ s budovou MD ČR …
Nemusíte být přesvědčen, tak to prostě je. EU to vyžaduje pouze u tratí zařazených do tratí TEN-T což je pochopitelný. A takovýhlech blbostí nesmyslně prodražující cokoliv nejen výstavbu železnic vymyslely v poslední době v Praze několik, le ýmluva na EU je jednoduchá a sposta lidí na to rádo slyší.
No protože tam nedají žádný vlakový zabezpečovač. Otázkou tedy, zda ten gsmr stop fakt funguje nebo ne. Ale bez brzdných křivek..
Nechci být moc pesimistický, ale opravdu má to ETCS v této podobě smysl a opravdu se tak zavede? Těch záporů ( zejména cena) je příliš mnoho.
Mohu znát tu větší část, která je maximálně na 60km/h? Pokud vím, jedná se snad pouze o úsek právě ve stanici Praha-vysočany, jinak je všude snad +-90, ne?
Vysočany – Počernice: 90 km/h, Počernice – Lysá: 100 km/h s výjimkou před Čelákovicemi, kde je ten úzký oblouk před vjezdem na 60 km/h a mostem přes Labe od Jiřiny, kde je tuším 80 km/h.
Oblouk je 80.
60 neni nikde
No neví, jak jsem tam jel tak se reálně vlak táhl tuším tak 40 kou. Otázka, jaký je reálný stav trati možná.
V tom oblouku je 80, ale 40 (spíš 50) to tam občas jezdí, neboť stanice. Jde mi spíš o tu větu na konci, která tvrdí něco, co by platilo spíš pro trať 060, než zde. A proč to není doteď opravený?
Protože je to tam napsáno tak, jak je to v zadávací dokumentaci.
Chápu, jasný… Prostě klasika kolem SŽDC 🙂
Mimochodem, na jejich webu najdete informaci, že rychlost se bude zvyšovat na 140 km/h, v ZD je 160:-)
Dokonce. Ale přijde mi to škoda, při určitých upravách by určitě šlo z toho vytáhnout těch 160… 😉
Nechápu, že tady pořád nikdo nechce pochopit, že zvýšení TR na 160 km/h na pár kilometrech jízdní dráhy sice v jízdních dobách přinese úsporu několika sekund, ale v nákladech na údržbu trati to znamená dost velké částky a potřeba častějších výluk má větší negativní dopad na provoz: kdyby se dalo tou vyšší TR jezdit v celém úseku z Prahy až do Lysé n/L. a nejlépe všemi vlaky, pak by to snad smysl mělo i za cenu těch vyšších udržovacích nároků a nákladů, ale jinak je to jen plýtvání penězi.
Ta 120 by tam ale měla být samozřejmostí