Infrastruktura Železnice

Vysočany v novém, zastávka Rajská zahrada. SŽDC soutěží lepší trať na Hradec Králové

Vizualizace nové podoby stanice Praha - Vysočany. Foto: SŽDC
Vizualizace nové podoby stanice Praha - Vysočany. Foto: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vypsala jednu z největších zakázek za poslední rok, která má výrazně proměnit příměstské cestování z Prahy směrem na Lysou nad Labem a dál do Hradce Králové.

Za 3,57 miliardy korun bez DPH hledá firmu, která zmodernizuje úsek z Prahy – Vysočan do Mstětic. Součástí úprav je i kompletní proměna stanice Praha – Vysočany a vybudování nové zastávky Rajská zahrada v blízkosti metra B. Zakázka je zveřejněna na profilu zadavatele, kde je kompletní zadávací dokumentace včetně popisuje jednotlivých úprav .

SŽDC počítá na patnáctikilometrovém úseku  s kompletní rekonstrukcí železničního svršku, spodku, nástupišť v zastávkách Zeleneč, stanicích Praha-Horní Počernice a Praha-Vysočany, dále pak opravami železničních přejezdů, mostních objektů, trakčního vedení, staničního zabezpečovacího, sdělovacího a komunikačního zařízení. Opravou má dojít k odstranění technicky nevyhovujícího stavu a současně dosáhnout zvýšení traťové rychlosti a tím zkrácení cestovních dob. Trať má být vhodná i více pro nákladní dopravou než dosud, zvýší se například třída zatížení nebo délka kolejí až pro 740 metrů dlouhé vlaky.

K nepoznání bude především stanice Praha – Vysočany, dnes jedna z nejméně atraktivních na české železnici. Konfigurace stanice bude zcela nová: se dvěma ostrovními a jedním vnějším nástupištěm.  Stávající podchod projde rekonstrukcí a rozšířením, přibudou eskalátory a výtahy. Nástupiště budou navíc propojena novým podchodem pro přístup cestujících od ulic Krátkého a bratří Dohalských. Vznikne zcela nová odbavovací hala, současná zmizí.

Velkou změnou je i další propojení železnice s metrem. Železniční zastávka Praha-Rajská zahrada je umístěna v nejbližším možném místě u zastávky MHD metra B a autobusových linek stejnojmenného názvu Rajská zahrada. Přístup na tuto zastávku bude zajištěn pomocí nově navrhované lávky vedoucí přes Chlumeckou ulici a zároveň samotnou železniční trať do ulice Borská v oblasti Na Hutích. Lávku má stavět město, pokud se nestihne postavit včas, ke zprovoznění nedojde.

Akce bude mít velký vliv i na samotný provoz: částečně bude muset být provoz jednokolejný. Součástí akce je i rekonstrukce koleje trati z Prahy do Turnova, která vede k odbočce Skály a dál do Satalic, na té se chystá nepřetržitá výluka v součtu na 21 dní. Nově bude i tato třetí kolej elektrizovaná a instalují se na ní u odbočky Skály kolejové spojky s tratí do Lysé nad Labem.

Vlaky by na trati měly zrychlit, na některých úsecích až na 160 km/h. Než bude zavedeno ETCS, bude ale na celém úseku až do Lysé nad Labem maximálně stokilometrová rychlost. Dosud je na trati maximum 100 kilometrů v hodině, na velké části je ale jen maximem 60 km/h.

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
MiT
Host
MiT

Nedá mi to, abych se nepozastavil nad tím vstupem do podchodu. Estetický dopad na přednádražní prostor je na vizualizaci pěkný, ale za cenu zrušení nejméně dvou kolejí nahoře mi to přijde jako plýtvání prostorem. Nahoře samá nástupní hrana a pouze jedna kolej mimo nástupiště ve stanici, kde projíždějí náklady, stojí provozní záloha, odstavují se soupravy rychlíků a Arrivy nehledě na pracovní soupravy, slouží jako náhradní trasa pro vlaky z 011 při mimořádnostech. Za mě žádné extra nadšení.

Neználek
Host
Neználek

„….stanice Praha-Vysočany, dnes jedna z méně atraktivních.“ Staniční budova už měla být dávno srovnána se zemí. Doufám, že se nenajde nějaký památkově orientovaný trouba, který bude usilovat o její zachování.

Radek Janata
Host
Radek Janata

Ten kamenný tunýlek je docela unikátní. Nevybavuju si jiné místo, kde by byl na nádraží takový podchod. Ale ten by šel zachovat, i když se celá budova nahoře zboří.

Martin
Host
Martin

Ona je tak trochu unikatni i ta stanice, ale bohuzel neodpovida planum budouciho provozu,… Ten tunylek bych opravdu zachoval… klidne vedle muze vzniknout novy podchod,…
Jenom bych klidne pridal jeste jednu kolej bliz Vysocanum a jeste jedno nastupiste, kdyz uz se to projektuje…

Ondřej
Host
Ondřej

Exkurze do Rudolfovy štoly je fajn, ale chodit Rudolfovou štolou na nástupiště už je v dnešní době poněkud divné.

Márty
Host
Márty

Nemáte někdo tušení, kdo to projektoval? Tušil bych Metroprojekt, ale na to mi to přijde příliš povedený😃

Alfons
Host
Alfons

Hlavnim architektem je ing. arch. Jiří Škrábek, ktery se zhostil rekonstrukce stanice Skalka, prazskeho Semmeringu a teplarny Zelena Louka.

Márty
Host
Márty

Aa, děkuji 🙂 Třeba v Metrostavu konečně pochopili, že v jednoduchosti je krása a že o ‚přenádherné‘ ocelové konstrukce nikdo nestojí:D

Člověk
Host
Člověk

Koukám, že bude v Praze brzy víc linek rychlíkového metra než v New Yorku..

Zdeněk
Host
Zdeněk

Vysočany potřebují důkladnou přestavbu jako snad žádná jiná stanice v naší republice. Dnešní santusácké prostředí v této stanici je ostudou. Jinak trať do HK se začíná zlepšovat, ubylo pomalých jízd, a už zřejmě tolik nehrozí taková nehoda, jako když před lety vykolejily wapky u Převýšova- kdyby šlo o rychlík, následky by byly fatální. Nicméně další úpravy trati jsou opravdu nutné, ta šedesátka na mnoha úsecích je pro druhou páteřní trať hodně málo.

Ušatá
Host
Ušatá

Za chybu považuji, že Vysočany nebudou mít žádnou budovu s řadou služeb. Na nádraží prostě dnes musí být slušná občanská vybavenost, aby si cestující co nejvíc vyřídil na místě a nemusel vše řešit daleko od nástupu do vlaku nebo pozdě doma v místě. Tím mám na mysli služby typu pošta, kadeřnictví či holičství, drogerie, občerstvení, nejlépe přímo restaurace, větší obchod typu samoobsluhy atd. To se zdá, nějak na SŽDC nechápou a tak raději bourají budovy a budují jen nástupiště a betonové jednoduché a nevzhledné bunkry jako čekárny. Jinak by mne zajímalo, zda konečně bude v plánu na této trati i… Číst vice »

Dominik
Host
Dominik

Teď nevím, zda si neplete nádraží s obchodním centrem.
Ano souhlasil bych s restaurací, či nějakým menším obchůdkem, i když ty ceny v POINTU vážně stojí zato, docela prasátka.
Ale kadeřnictví či holičství mi přijde už nadbytečné.

Ušatá
Host
Ušatá

Ano, souhlas, nádraží má být současně obchodním centrem. To by měla být samozřejmost a pro cestující maximální výhoda. I to zásobování pak lze dělat po kolejích (z větší části).

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Pokud tím „obchodním centrem“ nemyslíte ty předražené „hadrárny“ nebo „výdejny zboží ZOOT“ a la pražské hlavní nádraží, pak s Vámi lze souhlasit – na nádraží musí být z „obchodních“ služeb především možnost snadného a rychlého nákupu občerstvení na cestu (potravinová samoobsluha + kiosky) a možnost konzumace občerstvení na místě (restaurace a bufety), dále prodejny novin a časopisů, případně i knih a hraček pro děti na cestu, ale vše ostatní je už jen nikoli nezbytně nutná „nadstavba“, která sice může pomáhat hradit náklady na provoz nádraží, ale nesmí vytvářet překážky snadnému a rychlému přístupu k vlakům (třeba i jen tím, že… Číst vice »

Ušatá
Host
Ušatá

Ano, to, co je na Hlavním nádraží v Praze je dost nanic. Luxusní obchody, luxusní občerstvení (vše nechutně drahé), ale nevrátila se tam třeba pošta (navíc byla velmi silně využívaná), není tam potřebný základní sortiment zboží a služeb. Tam je jedině dobrá Billa, ale ta je tak přetížená, že nákup se tam neúnosně protahuje. Není problém tam u front strávit i půl hodiny.

Ondřej
Host
Ondřej

Nj, ale jaksi nejde jen tak určit, že o pronájem prostor se můžou hlásit jen takové a makové typy služeb.

XXXD
Host
XXXD

Pokud nejsou úplně všichni rozmazlení jako vy, tak opravdu nevidím důvod, proč by na každém nádraží měli být tyto služby. Musím jen souhlasit, že opravdu nemáte ponětí o rozdílech mezi obchodním centrem a nádražím. A naprosto souhlasím, že na větších nádražích by mohl nějaký obchod, případně obchody, ale to je asi tak všechno. Ovšem, v případě Vysočan, je to naprosto zbytečné, když je v podstatě hned vedle právě obchodní centrum. Bylo by to naprosté vyhození peněz stavět prostory pro tyto služby, pochybuji, že by tam chtělo do pronájmu nějak moc subjektů. Nedej bože, kdyby se opravila ta hnusná barabizna, to… Číst vice »

Alexandr Mikulka
Host
Alexandr Mikulka

V obecné rovině máte pravdu. Ale zrovna ve Vysočanech, kde máte pár kroků od nádraží OC Fénix se vším, co jste požadoval, by to bylo redundantní a odsouzené na neúspéch.

Ušatá
Host
Ušatá

Pár kroků??? Zkuste si tam nakupovat a pak s tím chodit na vlak! Těch pár kroků je nejméně 7 minut chůze.

VRT
Host
VRT

Docela mě zaráží, že tu každý řeší přestupy vlak/metro a nikdo nezmíní vlak/autobus. Jak by to šlo udělat ve Vysočanech je asi nabíledni. Elegantní řešení a možná i využívanější.

Poudy
Host
Poudy

Jak by jste to tam přesně chtěl provést? Mě napadla možnost rozšíření ulice Jandova a do ní přímo pod trať umístěny autobusové zastávky pod prodloužený most na trati, ale to by bylo jen asi 100 metrů od zastávek na metru, nevím jestli by to tam bylo možné nějak řešit, co myslíte vy?

VRT
Host
VRT

Ano, nebylo by to sice tak elegantní jako by to šlo udělat v Libni, ale šlo by to. Nejde jen o délku. Přecházet dvě ulice je. Blbý.

Martin
Host
Martin

Jandova ulice je zabita, je uzka a za mostem je krizovatka a za ni prudke stoupani… navic pristup k vlaku by byl jeste horsi…
Od autobusu je to na nadrazi najkratsi od zastavky Nad Jetelkou…
Ve smeru do centra je lepsi autobusem jet o zastavku dal na Harfu a prestoupit na Nadr. Liben, z Cakovic pak se nabizi budouci prestup z vlaku nebo busu na vlak na Rajske zahrade…

Ondra
Host
Ondra

Proč by, kdo náhodou pojede vlakem z Čakovic, už tím vlakem nepokačoval až do centra a složitě přestupoval na metro, které kvůli zastávkám je navíc pomalejší?
Zastavování vlaků ve Vysočanech by bylo lepší posunout blíž náměstí OSN, tj. zruba do míst, poblíž mostu přes Jandovu ulici. Ale vypadá to, že nádraží zůstane opět ve stejné poloze, jako dosavadní, takže možnosti přestupu zůstanou mizerné, jen to bude stát mnoho miliard a bude to trochu lepší na pohled.

Martin
Host
Martin

To mate pravdu, i v soucasne dobe je vlak do centra rychlejsi, vim o tom a stejne to napisu :-D…

Martin
Host
Martin

Jak chcete v Jandove ulici udelat nadrazi o trech nastupistich? Z jedne stranu je ulice na Klicov a z druhe domy… navic ulice je pro pristup uzka a frekventovana…

Kuba
Host
Kuba

Pokud tam má být víc než dvě hrany, tak se to na ten most nevejde.
Taky mě napadá nabíledni řešení, ale jiné než vás – zastávky v místech, kde estakáda přechází do zářezu a odtud lávka na nástupiště.

Ondra
Host
Ondra

Využitelnost zastávky Rajská zahrada bude asi podobná, jako Kačerov. Nějaké lidi si to najde, ale žádný přestupní uzel to nebude. Problém pražské železnice je ten, že tratě vedou prakticky soubežně s trasou metra, ale vlastní přestup na vlak je bohužel komplikovaný – velká vzdálenost, lezení po pevných schodech a rampách, tato studie tím trpí přesně stejně. Tak jako Kačerov a Hlavní nádraží jsou na stejné trase, bude to u Vysočan a Rajské zahrady. Podobně je to se Semmeringem – kdo byl jel do Jinonic vlakem, když může jet z centra pohodlně metrem každých pár minut…

Souprava
Host
Souprava

U těch Jinonic mě napadá někdo do Hostivic. Pokud pojede třeba z Karláku, tak ve směru do Hostivic to použitelné bude (metro do jinonic+vlak bude příjemnější než nekonečné kodrcání tram na řepy+vlak)… přestup na Smíchově je na vlak směr Hostivice příšernej, ale v Jinonicích to teď jde. Je to kousek z kopce. Obráceně do Prahy ale bude lepší autobus na Zličín nebo vlak na Masnu. Takže taková jednosměrná zastávka, pokud to někdo objeví a hodí se mu jízdní řád. Víc nic.

Občan
Host
Občan

Dovolím si oponovat, z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že z východních částí Prahy jsem se do Jinonic dostal vlakem minimálně nastejno, ne-li rychleji, než MHD.

Souprava
Host
Souprava

Z východní části Prahy? Odkud se místo cesty metrem s max 10min intervalem vyplatí trmácet na hlavák či na severní nástupiště na Smíchově a jet do Jinonic vlakem? 😀

Občan
Host
Občan

Vršovice, Hostivař, Měcholupy. Prostě všechno ležící na trati na Benešov, že všech těchto míst jsem to zkusil. Sám uznávám, že je to dost smutné, že se tam člověk dostane rychleji pomalým motorákem než MHD. Ale světě div se, dosahoval jsem rychlejších časů.

Ondra
Host
Ondra

Kolik takových cestujících pojede za den? Kolik se jich bude chtít vázat na vlak, který jezdí jednou za hodinu? Málokdo z běžných cestujících MHD vůbec používá vyhledávače typu IDOS. Prostě jdou „na metro“ a počkají max. těch cca 5 minut a jedou. Ta trať přes Semmering je zkrátka marná. Jaký je smysl zastávky Stodůlky, zcela mimo civilizaci? Proti tomu zastávka Konvářka, která leží v obytné zóně, byla zrušena.

Občan
Host
Občan

Ale já nepopírám, že ta trať je v mnoha ohledech koncepčně úplně tragická (např. právě umístění zastávek, kam se lidi těžko dobrovolně vydají – Stodůlky, Severní nástupiště, atd.), jen jsem podotýkal, že kdyby někdo přemýšlel, mohla by mít i své světlé stránky.

Souprava
Host
Souprava

Z Hostivaře do Jinonic budou davy, že? Kdo proboha potřebuje jezdit do Jinonic dle vás? Pár lidí na návštěvu? Ze Strašnic je třeba mnohem pohodlnější a rychlejší metro a na Cibulku je to rychlejší i kombinací tram+bus a to i z Vršek. Z Vršovic také vyhraje kombinace 7+metro B. Zůstává tedy Hostivař, Měcholupy, Uhříněves, Kolovraty… kde většinu lidí ani nenapadne, že nějaká kombinace 1 za hodinu vlakem na hlavák a pak vlakem do Jinonic existuje. Ono totiž, pokud někdo jede tím směrem z třeba Uhříněvse, jede spíš na Nové Butovice a ne do Jinonic, kde krom domků nic není a… Číst vice »

Ušatá
Host
Ušatá

Vy vůbec nemáte ponětí o potřebách lidí a o koncepci dopravy. Naštěstí se to podle Vás řídit nebude.

Občan
Host
Občan

Já jsem jen hodnotil své zkušenosti, že i ve všední den je ta trať kupodivu konkurence schopná MHD, každý si může jezdit jak chce. Uznávám, že asi tam na mě nějaký ten šotoušský vliv bude, ale spíš to bude tím, že jsem v některých okolních zemích viděl modernější tratě do daleko menších městských čtvrtí. Jediné, co mě trochu zaráží, že někdo napíše, kdo může jezdit do Jinonic… vlakem asi moc lidí ne, sám uznávám, ale v Jinonicích bydlí skoro 6 tisíc lidí, je tam vysoká škola a hned vedle leží areál Waltrovka.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Když jsem to po provedené modernizaci poprvé projel (dolů s kopce „Cyklo*ráčkem“), byl jsem velmi překvapen tím, jak ta přestavba té trati pomohla – a to tam pořád ještě chybějí uvažované další zastávky minimálně nad Motolem a obnovená Konvářka (a možná i Hlubočepy), a Cibulka nesmyslně zůstala v původní poloze v oblouku, ačkoli o necelých 100 metrů níže by vyla skoro celá v přímé a u zabezpečeného přechodu chodníku k zástavbě. Na posunuté „nové“ zastávce v Jinonicích samozřejmě chybí jakákoli orientace „kudy k MHD (metru)“, ale tuhle zlomyslnost SŽDC asi dělá schválně všude (i v Podbabě dodnes často tápou ti,… Číst vice »

Ušatá
Host
Ušatá

U té Podbaby je to snad naschvál nebo neschopnost. Dostat se od tramvaje na nástupiště směr Kralupy je to pochodové cvičení. Přitom tam stačilo využít původní malý podchod hned u silnice a cesta by se tak o 150 metrů zkrátila. Chtělo to ale spíš ještě přístup udělat přímo od smyčky tramvaje, což by vše ještě víc zjednodušilo a zkrátilo. Technicky to možné bylo.

Občan
Host
Občan

dobře, trochu se poopravím, jihovýchodní 🙂

Ušatá
Host
Ušatá

U toho Kačerova to není ještě tak zlé a počet nastupujících i vystupujících narůstá. Samozřejmě by ideální bylo, aby nástupiště na sebe navazovala. jinak dnes ty Jinonice obsluhuje vlak už také jinak a je tam nová zástavba, metro je na jiném místě. Navíc se musí počítat i lidé z opačného směru – tedy od směru z Hostivic, Kladna, Slaného

XXXD
Host
XXXD

„metro je na jiném místě“

No nepovídejte, že by se metro umělo teleportovat? Stanice metra Jinonice je pořád na stejném místě, kde byla postavena, tak nevím co to tu plácáte za nesmysly.

Ondra
Host
Ondra

Asi je přesnější, že byla přesunuta vlaková zastávka blíž ke stanici metra Jinonice.

Souprava
Host
Souprava

Ušatá je jen troll, co paroduje časté výroky šotoušů. Nekrmte ho.

Ušatá
Host
Ušatá

Pro Vás je slušných slov škoda,a le zdá se, že Vám poněkud tečou nervy. Copak?

Ušatá
Host
Ušatá

Pokud jste si nevšimnul, zastávka byla posunuta do místa blíž k bývalým (bohužel zdemolovaným) podnikům a dnes jsou tam domy s bydlením a administrativou. Takže zdroj dopravy. Metro je opravdu trošku jinde.

Ondra
Host
Ondra

Počet cestujícíh na Kačerově narůstá protože vlaky směr Vrané jsou přes den násilně ukončovány a výchozí právě z Kačerova a na hl.n. nejezdí. Podle mě to ale celkově vede v pokles zájmu o tuto trať. Kdo by se trmácel na Kačerov a pak jel třeba do Dobříše, když ze Smíchova jede často a rychleji autobus PID…

Souprava
Host
Souprava

LOL… Jezdění vlakem na Dobříš naprostou většinu lidí nezajímá posledních 40 let, co otevřeli R4. Lidé nastupující či jezdící vlakem na Dobříš se rekrutují výhradně ze zastávek Nová Ves pod Pleší, Malá Hraštice a Mokrovraty a jde vždy o počet, co spočítáte na prstech jedné ruky. Z Prahy vlakem na Dobříš pojede tak maximálně cyklista (nemá jinou možnost) nebo šotouš. (rodinky v parních vláčcích neberu za ZDO)

Martin
Host
Martin

Kdyby se na ROPIDu trochu pochlapili a udelali zel. linku od Roztok, pres Holesovice, U krize, Liben, Malesice, Zahradni mesto, Sporilov, Kacerov, Krc, Branik, Modrany a Zbraslav… v rozumnem intervalu, tak to bude hodne rychla linka podobna metru… Kdyby jeste navazovala v Libni na S1 a S7, na Z.Meste na S9, a doplnila S8, S80,… Ted je treba spojeni mezi Libni a Hostivari vlakem za cca 10min., zkuste to pres centum za stejny cas… nebo z Modran do Libne a Holesovic autobusy/tramvaji a metrem vs. touto linkou po zeleznici… Jen kdyby trat byla plnohodnotna a modernizovana… mate tak polookruzni linku… Číst vice »

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Mnoho z toho, co píšete, jsou zajímavé nápady, bohužel zdaleka ne vše je tak jednoduché a mnohé by dokonce ani vůbec realizovatelné nebylo: po roce 1990 a hlavně ani po rozdělení Československa nikdo žádnou pořádnou koncepci dopravy jako celku ani jednotlivých dopravních oborů netvořil a všichni jejímu vývoji nechali příliš dlouho volný průběh, a teď už se ten ztracený čas těžko dohání, zejména když mnohé z toho, co by bylo možno postavit třeba ještě před 20 roky, už z důvodu změn mezitím nastalých už dnes realizovat nelze, protože ani to nikdo včas a řádně neohlídal – příkladem budiž třeba novou… Číst vice »

Martin
Host
Martin

Ano, bohuzel…
Ono se u nas casto vyhybame i propojeni metra a vlaku, ci vlaku a tramvaji (na nekterych trati)… A nekdy az zbytecna averze vuci kolejove doprave – ale spise politicka nez od obcanu v regionu… Napr. vlak Hl. nadrazi-Lhotka-Jesenice-Popovice-Strancice,… Preferuje se metro, coz nevadi, ale pak by melo byt protazeno az do Jesenice…

Ušatá
Host
Ušatá

To metro je drahý nápad a z hlediska dopravy žádný komfort a pohodlí. Železnice by tam byla výhodnější. Dřív se s ní počítalo. Tu změnu nechápu. I když si myslím, že tam nebude postaveno nic. Jak je u nás zvykem.

Souprava
Host
Souprava

Kdyby radši postavili Blanku 2 a Radlickou a Břevnovskou radiálu… to využije mnohem víc lidí.

Raddie
Host
Raddie

Všeználek asi nikdy nejel ve čpičce vlakem od Počernic do centra Prahy či opačným směrem 🙂

Souprava
Host
Souprava

Jel, ale já budu mít užitek z těchto silničních staveb, ne z vylepšení socky v místech, která mě vůbec nezajímají. A určitě bude víc takových jako já, takže by se to mělo řídit právem většiny. Ten vlak mohl dalších 10-15 let ještě počkat, až bude postaveno to pro většinu potřebnější.

Souprava
Host
Souprava

A než můj pohled nazvete sobeckým, tak ještě dodám, že směrem na Čerňák metro mají, podél budoucí Blanky 2, ani těch výpadovek metro není, takže jaký je důvod ,aby se někam lili dokola prachy a jinam nic?

Adamgolias
Host
Adamgolias

Dobrý den , nechci polemizovat o užitečnosti zastavky RZ , ale jak myslíte tu většinu? Myslíte , že autem přijede do Phy vice lidí než vlaky (/za den ) ? Těch aut je moc , to jo , ale většina?

Souprava
Host
Souprava

Ano, autem přijede víc. Viz ročenky technické správy komunikací. Vlaky zatím nedohnaly ve výkonech ani příměstké busy. ROPID se sice moc rád chlubí, jak některé tratě rostou, ale zapomíná (náhoda?) porovnávat s výkony ostatních dopravních prostředků. (čímž proti vlakům nic nemám, jen zpochybňuji význam větších investic do nich)

Panda
Host
Panda

Ale v tom je započítáno spousta směrů, kde kapacitní železnice není a naopak je aspoň částečně dálnice (MB a okolí, Mělník, Brandýs, Slaný, Kladno a okolí, Příbramsko, Dobříš a spousta dalších), zatímco v dalších směrech (Lysá, Řevnice, Kralupy, Kolín, Český Brod atd.) naopak může být převaha cestujících vlakem. Takže argumentovat proti modernizaci tratě do Lysé převahou silničních dojíždějících v jiných směrech je trochu zavádějící… Navíc kolem Prahy je prostě dálniční infra v lepším stavu a šlo do ní v posledních 50 letech více investic než do železnic (8 dálnic z 20.-21. století + část PO/MO vs. 5 dvojkolejných tratí z… Číst vice »

Ušatá
Host
Ušatá

Ono právě jde o to, dostat co nejvíce lidí do vlaků a veřejné dopravy obecně, což Soupravy nechápou a asi neví ani proč a informace mají o této problematice nepřesné, ba přímo nesprávné(zajímaly by mne jejich zdroje). Jinak sám i ze své zkušenosti vím, že používat na ten Východ v této oblasti auto, nebo ještě horší variantu – autobus, je za trest. Pokud by se to mělo řešit z hlediska kapacit, musela by tu být vícepruhová silnice s dalšímí obchvaty a křižovatkami za cenu další devastace a demolic v této oblasti a s nárůstem dalších negativních dopadů do zástavby a… Číst vice »

Dominik
Host
Dominik

Souprava, pokud uděláme veřejnou dopravu dostupnější ještě více lidem, tak vaše Blanka 2 nebude potřeba sníží se provoz automobilů (samozřejmě to hodně záleží na lenosti lidí) a přispějeme tím životnímu prostředí. Tudíž investice do vlaků tedy veřejné dopravy má mnohem větší smysl (do budoucna) jak stavba nějaké Blanky 2.

Souprava
Host
Souprava

Vlaky jsou v Praze naprosto marginální dopravní prostředek. Auta mají asi 35%, MHD bez vlaků asi 40%, pěší chůze kolem 20%. Na vlaky a cyklisty připadá zbylých „závratných“ 5%. 😀 😀 😀 Zdroj: Ročenka TSK.

Ušatá
Host
Ušatá

Proto je to nutné změnit, stejně jako napravit ekonomické deformace v cenách a nákladech silniční dopravy!

Marian Kechlibar
Host
Marian Kechlibar

Nevím, Soupravo, do jaké míry ta statistika Ročenky TSK pokrývá cesty mezi StČ a Prahou, ale stačí se ráno postavit na nádraží důležitá pro příměstskou dopravu (Holešovice, Podbaba, Smíchov, Masarykovo…) a počítat davy, které se vyvalí z každého vlaku mířícího do města. Následně si je přepočítat optimistickým poměrem 1,5 osoby na jedno auto … troufám si říci, že v některých směrech by se ranní zácpy prodloužily o pár kilometrů.

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Ono tomu bylo někdy jinak, co se příměsta týče? Děláte, jak kdyby příměstská doprava byl vynález ROPIDu. Ona ale existuje mnohem déle. A našviháno bylo vždy. Problémy s kapacitou tratí se řeší snad, co je dráha na světě. Do Posázaví davy „trempíků“ dnes už na víkendy jezdit opravdu nebudou, byť tak činili od časů Masarykových až do let osmdesátých 🙂

Souprava
Host
Souprava

Vaše pocity si strčte za klobouk. Statistika mluví jasně.

Panda
Host
Panda

Tou většinou bych si tak jistý nebyl – modal split do Lysé, Milovic nebo Čelákovic může být klidně ve prospěch vlaku a z dalších míst (Brandýs, MB) zas auta i autobusy často končí na metru (ČM, Letňany), takže Blanku 2 a podobné stavby nepotřebují…

Souprava
Host
Souprava

Vaše pocity si strčte za klobouk. Statistika mluví jasně.

Ušatá
Host
Ušatá

Z Vaší statistiky vyplývá jen jedno. Že je zde příliš mnoho problémů se silniční dopravou a že je to potřeba změnit, aby se i v Praze a okolí dalo zdravě žít. Takže proto musí jít konečně investice do železnice jako celku a do veřejné dopravy především. Co na to socka?

Alfons
Host
Alfons

Zastavka RZ:
comment image

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Něco mi to připomíná… totiž bludiště na Zvonařce v Brně. Jen trochu větší. ZOO Praha tam chce ubytovat Minotaura? 😀

Alfons
Host
Alfons

Tak snad to bludiste (bez moznosti vyhry Bludistaka na konci) bude lepsi nez v Cesku popularni tunel 😀

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Jsem zvědav, kdo to bude udržovat – podívejte na Čerňák třeba. Ale tak ano, můžeme co čtvrtstoletí bořit a stavět a vytvářet tuny odpadu.

Alfons
Host
Alfons
železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

No, tak to tedy není „žádný štěstí“: jedině pěšky = buď po schodech, nebo „100 jarních km“ po rampách, s několikerou změnou nivelety a navíc s dost komplikovaným přístupem do / z metra – ale lepší přestupy než ve Vysočanech to přece budou.

Alfons
Host
Alfons
LWQ
Host
LWQ

Skoda historickeho nadrazi, ktere po redukci o pristavky a vylozene nadbytecne prostory mohlo po rekonstrukci slouzit dal doprave a i jinym ucelum. Takhle hlavne se ze vse boura a stavi „kvalitni“ nove. Skoda mluvit, cesko mno …

VRT
Host
VRT

Člověče byl jste někdy ve Vysočanech? I psí bouda je vedle tý barabizny luxusní plác. K čemu by měla sloužit? Aby to dopadlo jako v UnO? Děkuji, nechci.

Štěpán
Host
Štěpán

Souhlasím, že současná podoba nádraží ve Vysočanech není zrovna ideální, ale plánované zbourání nádražní budovy považuji za naprosto nevhodné řešení problému. Budova by se dala zrekonstruovat a okolí zkulturnit. Není to o tom, že to nejde, je to jen o tom, že se nechce.
A pokud jde o Ústí nad Orlicí, tak tam naštěstí vyhrál zdravý rozum, i když současný stav, kdy je budova nevyužitá a pro cestující slouží ten paskvil na okraji kolejiště také není to pravé ořechové. Rozhodně však lepší, než kdyby tu budovu zbourali.

VRT
Host
VRT

Další… K čemu by ten barák byl? Budova v UnO je nevyužitá, protože to vzali do rukou šotoušci a dopadlo to jako vždycky. Takže barák nakonec spadne stejně.

Štěpán
Host
Štěpán

A vážně si myslíte, že zbourat a postavit nějaký moderní paskvil je jediné rozumné řešení? Vy jste asi velký milovník moderní architektury a odpůrce architektury z minulého století, že?

MRC
Host
MRC

Tak někde se hodí mít nějakou budovu, ale neřekl bych že zrovna vysočany by měli zůstat…. Ta budova se rozpadá, a jediné co v ní aktuálně je, je čekárna s trafikou. Ten zbytek je už teď bez využití. Pokud někdo chce služby, jako třeba Českou poštu, supermarket či se jen najíst, tak bych spíš využil Fénix, který je blíže jak to metro/bus. Takže rvát služby do nádražní budovy, když jsou o ulici vedle taky, mi přijde takové neúčelné 😉 Nebo čím by podle vás aktuální budova zasloužila rekonstrukci?

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Dopadlo to dobře, máte nějaký problém?

Johny
Host
Johny

Vyhrál zdravej rozum jo? ty jseš taky jeden z těch ID co maj v hlavě…….

Ušatá
Host
Ušatá

Ona by to mohla být i pěkná budova, kdyby to nebylo tak zničené a zanedbané. Muselo by se to totálně přestavět. Mne ale spíš zaráží, jak jsem výše psal, že se tam nepostaví z ulice nová budova s komplexem služeb celkově. To tam i v této oblasti schází a vozit do vlaku třeba nákupy z okolí je dost nepohodlné.

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

A kdo za její stav může? Zkuste hádat, máte tři pokusy 🙂

XXXD
Host
XXXD

Nevím, proč by se měla zachovávat každá barabizna a vyhazovat tak nekřesťanské peníze. Je mnohem lepši postavit něco, co bude mnohem více účelnější a nejspíše i levnější na údržbu. Jestli s tím máte problém, přestěhujte se právě do ostatními zmíněného Ústí nad Orlicí nebo nějakého jiného města/jiné obce, kde mají historické budovy, není jich zrovna málo.

Ušatá
Host
Ušatá

Ano, takže nově už tam budou jen nástupiště, podchod a možná i dokonce malá čekárna s bezdomovci za odměnu a pro obohacení.

XXXD
Host
XXXD

Není důvod, aby tam bylo něco dalšího, když je hned vedle obchodní centrum. A bezdomovci tam hlavně budou, pokud se nezbourá ta příšerná barabizna.

Ušatá
Host
Ušatá

Kde vedle? To mají lidé tahat nákupy a vyřizovat věci stovky metrů od nástupiště? To raději pojedou pak autem. Asi moc doma práce nenaděláte, stejně jako nákupů. Proto takové názory. Naopak centra mají bezprostředně navazovat na dopravu.

Štěpán
Host
Štěpán

Jaké nekřesťanské peníze? Zbourat a postavit novou moderní budovu rozhodně není levnější, než rekonstruovat tu stávající. A ta rozhodně nemusí být barabiznou, pokud se zrekonstruuje a uvede do nějakého slušnějšího stavu, než je teď. Podívejte se např. na Plzeňské hlavní nádraží nebo Jižní předměstí, kde byly nádražní budovy zachovány, obě nádraží jsou ideální vstupní bránou do města a podařilo se to i bez demolice historických objektů.
Stěhovat se do Ústí n.O. nepotřebuji, jen nevidím sebemenší důvod stávající nádražní budovu ve Vysočanech bourat. Vždy to jde vyřešit i jinak.

Ušatá
Host
Ušatá

Nevýhody nových staveb spočívají hlavně v jejich nevzhledné architektuře, nepraktičnosti, ale hlavně malé životnosti. Takže se nakonec víc prodraží než opravy starých staveb, které pak i lahodí oku a vytvářejí charakter místa a krajiny.

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Na dráze se něco udržuje? A odkdy? Stačí se zajet podívat do Hostivaře nebo na Hlavák – a nemyslím tím jen čtvrtstoletí stará nástupiště, ale i mnohem mladší „věci“.

Ušatá
Host
Ušatá

A co se v této zemi skutečně udržuje? To není jen na dráze.

Alfons
Host
Alfons

Je to vubec mozne, ze pan Kotas odesel do duchodu? Vypada to, ze i dobri architekti se do Prahy vraceji… 🙂

P.S. Nevite prosim, kdo je projektantem/architektem teto stanice a kdo navrhne Rajskou Zahradu?

akmt
Host
akmt

Ve výkresech architektonického řešení stavby je všude uveden Ing. arch. Jiří Škrábek

akmt
Host
akmt
akmt
Host
akmt

comment image

Alfons
Host
Alfons

Dekuji moc. Tento architekt se, pokud vim, zhostil rekonstrukce stanice Skalka, prazskeho Semmeringu a teplarny Zelena Louka.

Tomas
Host
Tomas

Jsem zvědavý, jak moc bude využívána ta Rajská zahrada. Nevidím moc důvod, proč by obyvatelé z okolí měli jet do centra raději vlakem než metrem, tak snad jedině pár venkovanů, co tam přestoupí na metro, aby se svezlo jednu stanici zpět k návštěvě CČM? Prodloužení tramvaje z Lehovce na ČM by udělalo pro místní asi tak 1000x větší službu, škoda, že to asi nikoho při plánování sídliště nenapadlo.

Tady na Moravě
Host
Tady na Moravě

Tak treba proto, ze cesta RZ-HLN bude vlakem rychlejsi tak o polovinu casu co metrem? 🙂 Prakticky to stejný na MasNa? Venkovani, co budou mit cil cesty nekde podel Bcka muzou zde v pohode prestoupit, tj. otevreni novym commuterskym smerum? Prestup ve Vysocanech je na houby…

PavelP
Host
PavelP

A co udělat lepší přestup Vysočanská B – Praha Vysočany. Od západního vestibulu je to pod nádraží zhruba 250m, takže tunelem s travelátorem (navazujícím na zalomení mezi pevným schodištěm a eskalátory vedoucími na povrch, tam to vypadá jako by to někdo kdysi na tuto možnost připravil) by to bylo určitě rychlejší hež lezení přes most na RZ. Navíc bez RZ se ušetří nezastavováním desítek vlaků spoustu energie i času.

Ušatá
Host
Ušatá

Na RZ je rozsáhlá zástavba, takže o využití se není třeba obávat. A to v pro řadu cílů nejen ve městě, ale i mimo město i na západ, třeba na Beroun, Kralupy, Kladno atd.

Puvodni Pražák
Host
Puvodni Pražák

Zvlášt se zapoctenim v nejlepsim pripade pulhodinoveho intervalu vlaku a pravidelnych nepravidelnosti, že…

Radek Janata
Host
Radek Janata

Už dnes zde jezdí tři osobáky za hodinu. Po modernizaci trati předpokládám 4 za hodinu. Zda zde budou zastavovat i rychlíky nevím.

Puvodni Pražák
Host
Puvodni Pražák

Na hlavak? To mi asi neco uteklo.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Tomas: Vy jste si asi nikdy nevšiml, kolik lidí komplikovaně a zbytečně dlouze přestupuje mezi vlaky a metrem „B“ (tedy nejen tramvajemi a autobusy) ve Vysočanech – v zastávce Rajská zahrada by měl být přestup mnohem snazší (= asi něco vzdáleně podobného Podbabě).

V.N.
Host
V.N.

Třeba proto , že když budu v místě takového Anděla na Smíchově budu potřebovat jet ve směru na Lysou , bude pro mne mnohem lepší variantou jet metrem B na Rajskou zahradu a přestoupit tam , než jet přes Vysočany ,příp. přes Hl.n.

František
Host
František

Zrovna k Andělu se dá pohodlněji přestoupit až na Masarykově nádraží (nestaví to na každé mezi), ale jinak v zásadě ano.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Od Masarykova nádraží bych asi k Andělu jel raději tramvají, kdyby jela brzy – o mnoho pomalejší než metrem to totiž ve výsledku často ani není, navíc je aspoň něco vidět …

Souprava
Host
Souprava

V metru si sednu, aniž by nademnou stál nějaký nevrlý důchodce (ani se nedivím, že tomu vyhovuje tramvaj) a je tam v létě přijemnější klima. A pokud i metro bude plné, pořád příjemnější stát v něm, než v tramvaji. „Něco vidět“ je argument tak leda akorát pro venkovské balíky, co Prahu vidí jednou za 5 let. 😀

Marek Turnovec
Host
Marek Turnovec

Já si sice zvlášť při pravidelných cestách většinou čtu a pak je mi jedno, jestli je za oknem stěna tunelu, nebo nějaká krajinka, ale ten argument „něco vidět“ používají i lidé, co se v Praze narodili a žijí v ní 10 let…

Souprava
Host
Souprava

Názory 10 letých dětí musí být fakt podnětné. 😀 Se divím, že Praha vůbec stavěla metro. 😀 Pro zajímavost, kolik km metra a kolik km trmavajových tratí vzniklo v Praze v posledních 20 letech? To abychom posoudili, o co mají lidé zájem 😀

Ušatá
Host
Ušatá

Vás snad opravdu baví provokace. To, co píšete, snad nemůžete myslet skutečně vážně!

Ušatá
Host
Ušatá

Vám se daří v metru sedět, Jak toho dosahujete? Já po většinu dne nemám šanci si v metru sednout. To se tam s lidmi ve špičce perete o místo? A Vy nepouštíte starší lidi sednout? To o Vás docela dost vypovídá. A kdo to je ten nevrlý dúchodce? Jak si dovolujete vůbec takto vyjadřovat?

Puvodni Pražák
Host
Puvodni Pražák

Normalni clovek by snad prestoupil na Masarycce.

XXXD
Host
XXXD

Normální člověk by jel spíš autem.

Jakub
Host
Jakub

To je dost zvláštní příklad… Rajská Zahrada ale bude určitě použitelná pro dojíždějící přestupující na autobusy směr od Hejtmanské (např. pro zaměstnance Coca-Cola). Tam se dá dnes nejsnáze dostat od Lysé přes Vysočanskou, což je zajížďka nebo přes Horní Počernice a Černý Most (hodně přestupů). Hejtmanská je důležitý uzel na východě Prahy. Dále třeba od Lysé na Černý Most. Rozhodně bude pohodlnější a rychlejší přejít lávku a jet jednu stanici. Dnes se musí několik zastávek autobusem přes Horní Počernice nebo opět přes Vysočanskou se zajížďkou. Zastávka může být využita i pro přejezd autobusem do Kyjí, kde jezdí S1 směrem na… Číst vice »

Ušatá
Host
Ušatá

Nebo také ze Smíchova přímo vlakem bez přestupů

LWQ
Host
LWQ

Jezdim po 070, jakmile budu moct na Rajske Z. prestoupit na metro B, tak to udelam. Dojezd na hlavak a pak prechod na metro C, cesta tram z IPku na Andel je fakt vtipna … Bezne jezdim az do Vrsovic, lec ted to nelze.

Tomas
Host
Tomas

Výborně, takže jednoho cestujícícho už máme a já se pak půjdu podívat, kolik vás bude celkem.

Pražák
Host
Pražák

Z pocernic jezdí i vlak až do vršovic

Ušatá
Host
Ušatá

Protože je to rychlejší a pohodlnější.

Tady na Moravě
Host
Tady na Moravě

Teda hledím na ty vizošky jak tele na vrata. Posun v estetice, materiálech, uúdržbovosti, atd. oproti takový Hostivaři nebo stavěnýmu Edenu tak o tři galaxie….a ani to nebolelo, viďte SŽDC?

Haha
Host
Haha

Holt nové vedení.

Maršál
Host
Maršál

Posunem v estetice máte pravdepobně na mysli ty efekty a filtry, kterými byly vizualizace prohnány? Při zkoumání nástupišť atd. totiž chtě nechtě nemůžu najít nic, co by se nějak vymykalo třeba vámi zmiňované Hostivaři. Jen holt vypadá líp návrh.

Tady na Moravě
Host
Tady na Moravě

Ne. Myslím barevnost (pryč od čučavé zelenkavo-fialové postmoderny), složitost konstrukcí (různý nesmyslný táhla, závěsy, šílenosti co se nedají rozumně udržovat, made by Kotas a jeho obdivovatelé), návrh míří i do takového detailu jako cedule s nápisy na „budově“ (není nad to, když na přeplácaný složitý návrh mrsknete nějak podle oka modrou standardizovanou ceduli), zachování ušlechtilých materiálů jako kámen (žádný levný obkladačky, nebo oranžovej nátěr ala UnO).
Snad se to skutečně povede zachovat bez modrýho zábradlí a různejch modrejch cedulí.

Tady na Moravě
Host
Tady na Moravě

Nemluvě o prostorem před vstupem do podchodu. Žádný stupidní kombinace parkovišť, přechodů, červenobílýho zábradlí a deseti různejch asfaltů a betonovejch dlaždiček, do toho milion dopravních značek a nějaký umělecko-inženýrský díl. Pěkná, velkou deskou vydlážděná plocha pro pěší a 6 stromů, pecka.
Osobně bych tam ještě dal decentní cyklostojan, někde třeba k těm stromům vlevo. Celý.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Parkoviště (patrové) je tam vedle už dávno a celý ten prostor je úplně bokem od nějakého velkého uličního ruchu, takže tam pro žádné překážky a nepříjemnosti, které popisujete, není důvod.

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Zvláštní … nevyrojil se žádný ekvivalent sdružení „Nádraží nedáme!“ 😀

bkp
Host
bkp

Vyrobil, ale slabě a pozdě.
I když, má už ta stavba povolení?

Martin
Host
Martin

Me mrzi, ze bude zasypan ten uzky trochu strasidelny podchod… Je to rarita…

Juraj
Host
Juraj

Má byť ponechaný jeho úplne posledný kúsok, i keď skôr iba ako kuriozita bez funkcie.

jan
Host
jan

Předpokládám, že to nebudou rovnat a nechají to s těmi polními oblouky.. A rychlost tedy tak 120?

jan
Host
jan

Mě se tady líbí, jak se tady 10 let fantazíruje nad megalomanským návrhem vrt na 350. Zapisuje do katastru a podobně. Ok. Ale takto modernizace klíčové traťi se nepřipraví a nenarovná. Přitom tam by především měla být blokace v katastru. Protože v Praze se staví a podobně.

XXXD
Host
XXXD

Zajímalo by mě, co přesně je podle Vás na modernizaci tohoto úseku tak klíčové v souvislosti s VRT. Pokud vím, hlavní větev VRT bude uhýbat už před Vysočany.

Ušatá
Host
Ušatá

Vzhledem k trase tratě nějak nechápu, že by tam nemohla být vyšší rychlost než 100, pokud tam nebude ETCS? Ta 120 by ve většině tras by tam mohla být zcela jednoduše.

a8n
Host
a8n

Nemohla, protože pár úředníků na MD bylo papežštějších než papež, respektive EU.

Ušatá
Host
Ušatá

No právě. A s tím nelze nic udělat? Bez toho zvýšení ta rekonstrukce je dost na nic a to ECTS snad ani u této tratě být nemusí. Nebo ano? Vždyť mezi tratě TEN-T to nepatří.

bkp
Host
bkp

To s tou vyšší rychlostí až s ETCS v nějakém delším úseku je nešvar, který se bohužel šíří.
Naopak to, že se nebude zbytečně utrácet za národní zabezpečovač je jedině dobře.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Nechcete doufám jezdit více než 100 km/h jen s tlačítkem bdělosti?

V.N.
Host
V.N.

Nevím , myslel jsem si , že jsem na odborném dopraváckém serveru. Po přečtení tohoto článku mám pocit , že jsem někde mezi Bleskem a K-reportem. Pořádně jsem se nic nedozvěděl a nad některými nesmysly kroutím hlavou (ECTS pro rychlost 160 km/h , dnes na velké části tratě rychlost 60 km/h )… Apropos , zajímalo by mne , jaká bude rychlost po rekonstrukci mezi Vysočany a odb. Skály. …ale myslím , že o mnoho více než dnes to nebude a nedivil bych se , kdyby ta rychlost zůstala úplně stejná… Jinak je sice dobré , že se zvýší atraktivita této… Číst vice »

V.N.
Host
V.N.

Ještě mne napadl další polo-nesmysl. Píše se zde , že se mezi Odb. Skály a Vysočany zadrátuje třetí kolej… Pokud konfigurace zůstane stejná jako dnes , kdy tuto třetí kolej budou moci využít pouze vlaky směr Všetaty- půjde o nesmysl…
Spíše bych to viděl tak , že úsek ze Skal do Vysočan bude veden jako tříkolejný…nikoliv jako souběh dvou tratí anebo by smysl mělo protáhnout dráty alespoň do Čakovic…

Jakub
Host
Jakub

Přesně tak, v dokumentaci se velmi podrobně popisuje „nový“ tříkolejný úsek Praha Vysočany – odb. Skála včetně spojek.

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Odborný dopravácký server by byl mediálně nezajímavý, takže nevím, kde jste to vzal. Ale můžete jej založit, nikdo Vám nebrání a hlavně ty odborníky zaplatit. Zde je to spíše všeobecný zpravodajský dopravní web. Odkaz na dokumentaci jste dostal, můžete tedy studovat. Zjevně ale moc práce a není čas, že. Za to je ho dost na bezduché tlachání 😀

ondra
Host
ondra

nákladní vlaky-přesně jak píšete,zůstane li nová trat stejně sklonově náročná,nebude pro nákladní dopravu příliš atraktivní,normativ hmotnosti z Čelakovic na Mstětice pro řady 12. a 163,363 něco okolo 1000 tun,což moc není…

Robert Šalda
Host
Robert Šalda

Zajímalo by mě, jestli v Zelenči zůstane úrovňové křížení. V nějaké studii,které byla k vidění to tak vypadalo. Při zvýšené rychlosti a nárůstu provozu si myslím, že to není šťastné řešení. Stačí, když vidím co se tam děje dnes. Tam by to chtělo obchvat s nadjezdem nejlépe směrem ke Mstěticím.

Jakub
Host
Jakub

Tam se toho plánuje docela hodně, zbourat současnou nádražní budovu, poposunout koleje do nové osy, podchod a podjezd. Ten přejezd je tam trnem oku všem.

Georg
Host
Georg

a co horni pocernice? tam je taky libovej prejezd…

Mosquit
Host
Mosquit

V Zelenči zůstává přejezd (jen mírně rozšířený o chodníky po obou stránách), „nádražní budova“ (čekárna a zázemí) projde reko a zůstává.

Daniel Mach
Host
Daniel Mach

Přes Vysočany se počítá s vedením VRT do Drážďan. Je to ve všech koncepcích i v územním plánu Prahy. Tento projekt na to zjevně nereaguje. Chybí tam průjezd pro vysokorychlostní vlaky a nástupiště tam nejsou tak široká, aby se tam např. po japonském vzoru daly uzavíratelné zábrany. Předpokládám, že ani v dalším úseku se rezerva pro VRT včetně mimoúrovňového křížení s kolejí od Nymburka neřeší. A to se všichni bijí v prsa, jak se za 5 let začne stavět. To samé na rekonstrukci samotné – „budou tam provedeny rekonstrukce přejezdů“. Proč se proboha rovnou neřeší mimoúrovňové křížení? Čeká se na… Číst vice »

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„Přes Vysočany se počítá s vedením VRT do Drážďan.“
Jak jste na to přišel?

Martin
Host
Martin

Ze by v UP mesta Prahy? https://app.iprpraha.cz/apl/app/vykresyUP/
Krome hospodarske komory vsechny varianty na uzemi prahy pocitaji s VRT pres Vysocany,… Vizualizace ktera se siri na netu jde mimo stanici, tunelem prosek…

Nicmene ta rychlost vlaku by pres Vysocany nebyla vyssi nez 160km/h…

Ušatá
Host
Ušatá

Spíš si myslím, že podstatně nižší

Radek Janata
Host
Radek Janata

Je to jedna z variant. Jedna možost je začít tunel už na Balabence, další (nejspíš levnější) až za Vysočanama.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Pokud vím já, návrh počítal vždycky s tunelem začínajícím hned za Balabenkou a do Vysočan trať „skutečné“ VRT na sever vůbec nesměroval – naopak tam měl i nějakou možnou zastávku někde pod sídlišti na severu města.

Kubrt
Host
Kubrt

VRT (pokud tedy někdy bude) se nad Kolčavkou zanoří do tunelu, žst Vysočany se nedotkne.

Daniel Mach
Host
Daniel Mach

Podívejte se na ten odkaz na územní plán výše. Diskutovat o tom, kudy tunel povede, sice můžete, ale to, že se v rámci státu nedrží žádná koncepce, bude stát v tomto případě další stamilióny nebo víc. Ale to vám asi nevadí …

Johny
Host
Johny

160 km/h po zavedení ETCS? kde? Ani naklápěcí soupravy by tu se zavedením ETCS nemohli jet tak rychle. Leda že by došlo k narovnání trati za Vysočanama do Počernic ale o tom se tu nepíše.. A taky by spoustu lidí zajímalo zda nedojde k prodloužení. A vyústění podchodu v Počernicích do průmyslové zóny.. Spousty lidí by to docenilo.

Georg
Host
Georg

to souhlas, stejne jako nejaky pruchod tou prumyslovou zonou o blok dal.

Jakub
Host
Jakub

Pro přesné informace jsem si otevřel PD a úvodní zprávu, kde je tabulka rychlostí. Od Balabenky do Horních Počernic bude rychlost odlišná pro různé rychlostní profily: Staničení – V – V130 – V150 – Vk 14,546 – 15,493 140 150 155 160 15,493 – 15,950 130 140 145 160 15,950 – 17,617 140 150 160 160 17,617 – 18,046 130 140 145 160 18,046 – 18,433 120 130 135 160 18,433 – 22,169 140 150 160 160 22,169 – 22,368 100 105 120 130 22,368 – 22,666=12,433 k.č.1 100 105 110 130 12,433 – 12,291 k.č.1 100 105 110 130… Číst vice »

Johny
Host
Johny

Děkuji. To nebylo nutné. moc se v tom nevyznám. Ale vizualizace pěkně.. Těším se až budu jezdit z práce tak budu vidět každý týden nějakou změnu..

Dan
Host
Dan

Znamená to tedy, že 160 bude na 4 kilometrech a ještě pouze pro pendolina? Normální vlak může většinu trasy projet stovkou a 4 kilometry jet 130. To o tom zrychlení SŽDC mohla teda klidně pomlčet. 🙂

Partneři



CSCARGO
RSD