Výsledek noční akce v Ostravě: Každý šestý cestující vyloučen z přepravy

Kontrola cestujících v ostravské MHD. Pramen: DPOKontrola cestujících v ostravské MHD. Pramen: DPO

Šlo o třetí kontrolní akci během podzimu, podle vedení DPO se situace zlepšuje. 

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Kuba

Správný přístup…. Nic není zadarmo.

Josef

Mají asistenti přepravy odznak, nebo průkaz?
Smluvní přepravní podmínky
IX. Přepravní kontrola
1) Pověřená osoba dopravce se při přepravní kontrole prokazuje odznakem nebo průkazem dopravce. Kontrolu jízdních dokladů je oprávněn provádět také řidič dopravního prostředku.
https://www.dpo.cz/soubory/jizdne/spp-01-09-2021.pdf

Dan Žatecký

Kontroly to chce ve více městech vč těch, kde se nastupuje předními. Když řidiči klidně pustí do vozidla cestujícího bez respirátoru (vč dětí!!!).

Šejdr

Jasně, řidič přece na zastávce jen sleduje dveře, kontroluje označování jízdenek, prodává jízdenky, přijímá a vrací mince, ale jinak nemá co na práci. Mohl by třeba ještě kontrolovat, zda cestujícím nezapáchají nohy. Mimochodem, není takhle náhodou kontrola dodržování vládních rozkazů náplní práce hygieniků?

liposh

Jednou jsem jel v autobuse, kde řidič nezkontroloval zapáchající nohy. Byl tam pán s gangrénou a hezké to nebylo.

Jiří Kocurek

Jste si jist, že děcku vždy chybí respirátor jen a pouze jeho zaviněním? Že mu ho nesebrali v rámci šikany?

Leinad

Vzít ho můžou i dospělému. Ale důvod proč xy nemá respirátor už je věcí policie, při podezření na šikanu místo pokutování citlivě vyslechnout(bude popírat) a prověřit.

Jan

souhlasím řidiči setnout hlavu a potom ho pověsit
a navic pustil ty detí !!!
no bleju s vámi 😉

Petr

Řidič nemá právo nevspustit nebo vyhodit cestujícího bez respirátoru. To může jen policie.

Martin Toman

More dyškriminácyja!!!

Hřebíček

Takže oni načapou cca 120 cestující bez platné jízdenky (méně těch pár jednotlivců), jen je vyloučí z přepravy a nikomu nedají pokutu? Mohli mít do pokladny cca 120 000 Kč (v případě zaplacení, což si nedělám iluze ve 100 % případů), ale takhle jsou 8 respirátorů v minusu a ještě se tím chlubí?

Ondřej

Pokuty jsou relativně marginální příjem, chronické neplatiče neodradí, protože mají exekucí na krku hormadu. Ty, kteří exekuci nemají, do ní mohou dostat, a ve skutečnosti to nikomu moc nepomůže. A mě jako Ostravákovi, který MHD využívá hodně, mám roční ODISku, to nevadí a chápu tento přístup. V9c než to, že jede černý psažér mi vadí , když se necítím v tramvaji bezpečně, když tam cestuje někdo, kdo smrdí na sto honů apod. A to se od zavedení asistentů přepravy objektivně zlepšilo. Chápu, že se to někomu nemsuí líbit, a že je to do určité míry nespravedlivé, ale já osobně bych… Číst vice »

Luboš Beneš

Tak jsou dvě možnosti – nemáš na lístek, tak použijí nohy. Jedeš načerno? Jako pokutu si zaplatíš roční předplatné. A můžeš si jezdit.

Šejdr

Myslíte to dobře, ale v praxi to takhle leckdy nefunguje. Popsaný princip je účinný hlavně u mladých, kteří si rychle spočítají, že to holt nevyšlo a teď je lepší si koupit roční jízdenku, než zaplatit pokutu v plné výši a ještě riskovat budoucí další přistižení revizorem. Notorické neplatiče tohle ani nenapadne, těm je úplně jedno, kolik dluží, jestli milion, nebo pět, jestli mají 15 exekucí, anebo 25. Oficiálně nemají žádný majetek, žádný příjmy kromě dávek, bydlí v bytě, který jim nepatří, s nábytkem, který je někoho jiného. Nepostižitelní, nevymahatelní, jistí si vlastní beztrestností…

Frantík

Tak ale aspoň jim zkusit vypsat tu pokutu by za těch pár minut stálo…

Jiri

Jen mala poznamka k rocnimu kuponu. Jestlize rocni kupon stoji 4000 a pokuta 700, tak se mi oplati se nechat tupe 5x chytit. Asistenti nepokutujou a kdyz na revizory narazim 2x do roka, tak je to moc, navic jdou poznat na prvni pohled a neni problem se jim vyhnout. Ano, normalni je platit, ale pravidla jsou nastavena pro neplatice vyhodneji nez pro platice. Jo a statistiky zachycenych cernych pasazeru bych oproti cislum z DPO navysil tak trojnasobne, abychom se bavili o realnych cislech 😉 (jsou tam zapocteni opravdu jen ti, kterym je to uplne u zadele a nechaji se chytit)

Leinad

Je fakt, že já bych styl exekucí změnil tak, aby dlužník měl důvod platit.
Místo všeho co má nad životní minimum mu brát prostě x% z příjmu, aby pořád měl možnost i legálně vydělávat.

Kamui

A co s nima jako chcete dělat? To jsou nepřizpůsobiví, ti si jízdenku kupovat nebudou, stejně jako nikdy nezaplatí pokutu.

Axel

Na loďku lze vzít pouze tolik trosečníků, kolik loďka uveze.

Pokud je trosečníků víc než je kapacita loďky, tak přetížená loďka se převáží a utoním zemřou všichni, i ta část trosečník, kteří by přežili, kdyby byli objektivní.

To myslím v ekonomickém slova smyslu…

Nejsmutnější je osud dětí, kterým rodiče nedají na dojíždění. Myslím na základce na prvním stupni. Od druhého stupně ZŠ už si děcka běžně přivydělávají, já např. pomáhal prarodičům v tržnici, a pak jsem pelášil do školy.

martin749

A jste si jistý, že jde o nepřizpůsobivé? Podle dnů v týdnu půjde většinou o P.T. studentstvo a honoraci od pásu.

horys

Turnikety do autobusu 🙂

Luke

Jakej je point? Nebylo by lepší normálně rozdávat flastry

dejf

tak dokud nebude pravomocná pokuta automaticky odečítána ze sociálních dávek, tak by ještě byli mínus papír a s opsanou propiskou…

Kamui

Berte to tak, že sociální dávky nepřizpůsobivým jsou forma výpalného. Když jim je nedáte, vyjdou do ulic, začnou dělat bordel, kriminalita poroste.

dejf

Smutná pravda, tak dlouho se ustupovalo až maj navrch no.

Luke

Mě se hrozně líbí, jak se tady debata o pokutování černých pasážerů překlopila do diskuse o sociálních dávkám “nepřizpůsobivým” (fakt jak z Facebooku jednoho poslance, už chybí jen “dÁmY a PáNovÉ, VíTáM vÁs nA sVéM pRoFiLu”).

Když jste takovej odborník, a ti nepřizpůsobiví se maj tak dobře, proč ještě pracujete?
Jasný, podmíněný sociální podpory nějakou spořádaností by nebylo naškodu, ale takový sociology a experty na sociální problematiku jako jsou Kamui a dejf mám nejradši…

Axel

1. Jiří Čunek říkal, že jakmile by ta část nepřizpůsobivým, se nastěhovala mezi vlivné do Prahy, tak řešení by se objevilo obratem.

Nespecifikoval jaké řešení. On to spíše myslel, že řešení by bylo rychle zavedeno, srozumitelně prosazováno a vynucováno bez váhání/bez pofiderních výjimek.

2. Akorát si dovolím upozornit, že např. dle mapy exekucí, nelze jednoznačně hodnotit dle vnějšího vzhledu. Spíš rozhoduje jak pevná/slabá je vzájemná soudržnost rodiny… což platí jak v dobrém (pomůžou si v nesnázích), tak negativně (pokud téměř nikdo z rodiny nepracuje, tak demotivují i zbytek rodiny, kteří si vydělat chtějí)

Kom

šikanovat cestující, to téhle firmě jde, ale plnit to co má ne…

Leipaer

Kontrolovat dodržování pravidel, není šikana, pane Kome…

Surio Mario

Copak, vás taky vysadili?

Ondra

Zhruba tak 1x za hodinu.. 🙂