Vyšetřovatel nehod, který byl u jihlavské srážky lokomotiv, skončil u Českých drah
Srážka dvou lokomotiv řady 230 v Jihlavě. Foto: František Dobrota
U soukromého dopravce měl jet zaměstnanec Českých drah o své dovolené. Výpověď podal podle zdrojů Zdopravy.cz sám.
Škoda přes 7 milionů…To mu jen tak projde?
Jak byla provedena brzda a potvrzena a kontrola přívěšeni loko. k soupravě.
Pravděpodobně asi nijak, jestli sem to pochopil, tak si v HavlBrodě objel soupravu, sám si to přivěsil a pokračoval, v Jihlavě už to nezabrzdil.
Když se lokomotiva odvěsila v HB od soupravy, tak se alespoň částečně vypustil vzduch z potrubí, což se projevilo zabrzděním vozů. Když je „potřeba“ aby zůstaly vozy volné, třeba pro zakázané spouštění (dělalo se kdysi v pomocném odstavném kolejišti ve výhybně Vítkov) tak se kouhouty dají uzavřít tak rychle, aby ten vzduch neutekl.
Proč by ale rychle zavíral při objíždění ?
Pokud nespojil potrubí a neotevřel kohouty po objetí, jakým způsobem se zabrzděná souprava odbrzdila ?
Kouzlo černokněžníka Zababy lze vyloučit.
Na to byste se měl zeptat pana strojvedoucího . . . . . .
Sory ale jako jet bez napojených brzd u vagónů to je na kriminál.Je to stejný jako když máte osobní auto a vzadu karavan co by nebrzdil a uděláte nehodu a jdete taky od válu!Tohleto prostě nijak neobměkčí!!!
Stát se může cokoli. I dost neuvěřitelné věci. Znám případ, kdy strojvedoucí při přivěšení lokomotivy vzorně spojil hadice, otevřel kohouty , vykonal zkoušku brzdy, ale zapomněl na šroubovku. Co se asi dělo po rozkazu k odjezdu si asi dovede představit každý. I když tady tedy asi opravdu žádné nebezpečí nehrozilo.
Co se dělo? Po provedené zkoušce brzdy čekám, že se po roztržení vzduch utekl a vagony stály na místě, žádná hromada.
Jestli to bylo do kopce, mohly vozy po odbrždění trochu dolů(ale ne moc, když první byl bez vzduchu). Jestli to bylo z kopce, držela je zabržděná mašina.
Ano spávně
Pokud to nebyly dva štrůdly. Ty dokázaly jet xy kilometrů, až na Desné Pustinské se zadní smekl, roztrhlo se to a až poté se zjistilo, že celou dobu jely spojené pouze kabelem.
Při přivěšení je spojení šroubovkou, pokud nespojím šroubovkou, tak tomu nemůžu říkat přivěšení….. ale jen najetí…
toto se stalo přesně mě před nějakými 40 lety u aut, kde mne s octavii smetl v zatáčce nenaložený trambus Š 706 s NEBRZDĚNÝM NALOŽENÝM 10T PŘÍVĚSEM, KDY UVEDL AUTO (cca 7-8 t) DO SMYKU A MĚ ZEŠROTOVAL 10 TUNOVÝM NEBRZDĚNÝM VLEKEM (10-16 T), který se v zatáčce odstředivou silou vzpříčil přes silnici a jel si kam sám chtěl. Já jsem dostal po hubě tehdá zadními koly – tupláky, od vleku. No octávka dopadla, jak dopadla, vzpříčená na dvou kolech. No, a co dokáže potom vlak, který má i tisíce tun, to raději nedomýšlet!!!
Vážení, co tady se znalostí věcí diskutujete, zkuste si přečíst můj příspěvek. 1. Prosím, nechci vzbudit dojem, že se ministra zastávám. Ve „funkcích“ je chvíli, a věřte nevěřte, sklízí „ovoce“ hodně starých opatření. Tento bordel byl vyvolán politickým rozhodnutím začátkem 90. let, kdy se začala slučovat specifická odvětví na železnici a mj. bez znalosti věci se rušily podmínky pro výchovu nových zaměstnanců – např. z několika let na pár měsíců, rušilo se předepsané technické vzdělání a další. Tehdy např. zaměstnanec, „pro výchovu a školení“ a třeba i „vyšetřující“ byl někdo, koho lidé uznávali! Byly také doby, kdy z dopravní průmyslovky… Číst vice »
Ad1) a o tom to právě je. Nerozumí tomu, obklopí ho stávající garnitura dosazená politicky, ne na základě klíče odbornosti a výsledek tu čteme všichni. Rozjetou mašinérii může zastavit jedním rozhodnutím, to by bylo ale apolitické, tedy nechtěné rozhodnutí, s dopadem do kapes osob přispívajících do stranických kasiček. Za co nemůže je treba paskvil v podobě nové D1, bible na kolejích provozovaných SŽ. Kolik let jí intenzivně připravují, vydají koncept a hle namobzoru je cca 700 připomínek, tím se prokousat, nebude sranda. Spatřuji v tom odtržení tvůrců od reality a potřeb provozu. S tím ale už zase něco ministr udělat… Číst vice »
ad 3) pokud o tom něco více víte, prosím objasněte, jak to v tom Brodě odvěsil, zajistil proti ujetí, najel z druhé strany aniž by se mu to pohlo a následně odjel s odbržděným vlakem.
Zajišťění soupravy odvěšených vozidel, např. při objíždění jako v tomto případě, nebo jiné činnosti při přechodném odvěšení hnacího vozidla řeší čl. 1505 a další v předpise SŽDC D1. Je otázkou, jak tato ustanovení byla naplněna, když vlak odjel novým směrem.
Nejde o to jaký článek to řeší, ale jak to udělal, když pak údajně odjel se zavřenými kohouty. Na druhý konec vyndat čuby nebo povolit ruční brzdu jistě nešel.
On nejakou MU zpusobil vaznou nehodu nezkuseny fira? Pokud vim toto byl dloiholety zamestnanec
To že je dloholetý zaměstnanec dráhy neznamená, že je zkušený fíra. Dlouholetý zaměstnanec drah může být i uklízečka, který v životě vlakem nejela, natož aby ho řídila.
Dříve se dělala zkouška brzdy a asi by se přišlo na to,že něco nefunguje.
Dnes se dělá také.Nic se nezměnilo.
Jasně, že ano. U úplné zk.brzdy je to jasné. Než se po odbrzdění naplní potrubí vlaku na 5 atm, chvíli to trvá(dle délky vlaku), ale když vám řekne zaměstnanec že je brzda vpořádku a dispačer vás uhání, že mu blokujete kolej…a kohout byl zavřen třeba za prvním vozem, už je to složitější. Za celou karieru na kolejích jsem vždy slezl z mašiny a šel to zkontrolovat. A stejně jsem to prošvihl jinde…
Předpis D1, V15, KVS 3,jasne stanovuje, že strojvedoucí po priveseni vlakové soupravy má si zkontrolovat priveseni hnaciho vozidla a propojení vzduchového potrubí se soupravou. Tj řádně sveseni a otevřené kohouty na vzduchovem propojení soupravy. Bohužel, v dnešní době, je na něj vyvíjen tlak, honem odjezd, ať nám uvolní kolej a další náležitosti kolem. Taková je realita. A ještě jedna věc, v rámci uspiseni a odjezdu, se vlakové soupravy predbrzduji, následně z té soupravy hnací vozidlo odstoupí, přívěs se hnci vozidlo, které má být na vlaku. Potom to tak dopadá, jestli privesoval soupravu posunovat, tak sou v tom oba. Jak strojvedoucí,… Číst vice »
Jak jako že dispečer uhání? Já jako fíra mám své povinnosti a dokud je nesplním, tak se s vlakem nepohnu ani o metr, je to moje zodpovědnost a ne dispečera, takže ať si klidně skáče třeba dva metry do vzduchu. A samozřejmě má strojvedoucí povinnost si před odjezdem zkontrolovat, jestli je správně spojena lokomotiva s prvním vozem (dotažení šroubovky, otevřené kohouty vzduchového potrubí atd.), to jestli je kohout zavřený za prvním vozem už není problém strojvedoucího, tam už jde odpovědnost za tím, kdo prováděl úplnou zkoušku brzy. No a za třetí, po odjezdu si měl strojvedoucí provozním brzděním vyzkoušet, zda… Číst vice »
Zapomenout si propojit hadice (bylo-li to tak) je skutečně dost blbá chyba, nicméně stát se může kdykoli cokoli komukoli z nás.
Zaráží mne proto tady ta snůška přemoudřelých a jedovatých keců většiny z vás. Do očí byste to nikomu neříkali, že?
‚Diskutér pod články‘, zejména v té dopravácké oblasti, by měl být zařazen jako nová psychiatrická diagnóza a 90% z vás by se s tím mělo zjevně jít léčit.
A návrat nějaké té cenzury by taky neškodil. Demokratická diskuze patří pouze těm, kdo k ní přistupují slušně a na úrovni.
Souhlasím, tak mě pošlete na přezkoušení zdravotní způsobilosti, nemoc z povolání, ze stresu. Proč bych do očí neměl být schopen technicky argumentovat? Osobní výlevy stačí ignorovat, stejně tak nesmysly. A pokud by jste byl od fochu, tak víte, že nespojit hadice (spíš je spojíte a neotevřete kohout), je sice blbá chyba, ale odhalit jí má jednak zkouška brzdy a samotný princip fungování samočinné brzdy, kde při prostém objetí soupravy posunem trvajícím v řádu jednotek minut zbude v prostorech brzd vozů dost vzduchu na to aby sami bez naplnění hlavního potrubí odbrzdily a tak splnily domněle stav odbrzděno při zkoušce brzdy.… Číst vice »
Haha. V kolika procentech případů se po objetí opravdu dělá JZB? ;))
(Např. já si sice vždy ověřuji, jestli souprava brzdí, ale zrovna oficiálním postupem pro JZB teda obvykle taky ne.)
Jinak když při rozpojování před objetím vypnete kohouty hodně rychle, tak v průběžném potrubí pořád zůstane víceméně stejný tlak, který odpovídá poloze ‚odbržděno‘. A pokud je vzduchový okruh všech vozů dostatečně těsný, tak se tam ten tlak dost dlouho udrží. Samozřejmě je blbost už jenom to rozpojení bez pořádného „odfouknutí“ soupravy…no ale i to jsem už párkrát viděl někoho učinit.
V 99,9% se dělá JZB po objetí soupravy tak jak se má. Stačí na čumendu dojít na nádraží, třeba v Praze na hlavák. Neplašte lidi!
No…..dobře. 😅
U osobní dopravy se opravdu ta JZB vykonává, to potvrzuji. Nevím, jak u nákladů, ale myslím, že právě tam bych jako strojvedoucí bez ní rozhodně nejel. Ubrzdit třívozovou soupravu osobáku hravě zvládne lokomotiva, kdyby to bylo třeba, u nákladu je mašina bez šance. Jak to také vše mohlo vypadat a jak je to možné, že se mu podařilo se rozjet? Zájemcům doporučuji instruktážní video na youtube o nehodě v Hájích ve Slezsku. To je tvrdá realita a ukázka toho jaké obrovské štěstí bylo, že to odnesly jen dvě laminátky.
No pokud se takto chováte, tak jste další adept na MU
No bůh s námi. 🙃
Upřímně, moc se mi nezdá, že by s odpojeným brzdovým potrubím bez obtíží dojel z Brna do Jihlavy a ničeho si nevšiml.
Úvrať v HB.
A jak to odbrzdil a udělal JZB?
Nedojel, muselo to být připojené.
Dostal hodinovou výpověď a době srážky
byl oficiálně v práci u ČD, houby a ne dovolená.
Kancelářská profese v noci? Už to nehulte.
Nastupoval v noci, ale v době stážky už měl pracovní dobu u ČD.
Naučte se číst.
Havlíček to zařídí, univerzál na všechno, bude líp.
Znám podobného kouska, začal jako posunovač, pak výpravka, pak kurz na fíru, po půl roce rozjebal mašinu a teď je z něj nehoďák. Další typek posunovač, vedoucí posunu, pak nespojil potrubí, tak hromada jak hovado. Za to mu nabídli výpravku ale dal se na vozmajstra😁, jo čím větší průser , tím lepší flek
Je to hovado. Odjel se soupravou bez připojeného brzdového potrubí. Napařil bych mu 10 let obecného ohrožení do kriminálu a přitom ještě povinnost splácet uvedenou škodu. Je to bezprecedentní případ laxnosti a nezodpovědnosti.
Ono to bylo nejspíš trochu jínak.
a jak? Vy to víte?
Taky si myslím, že to bylo jinak. Pokud jste řídil někdy vlak, tak byste věděl, že tak, jak se to tu popisuje, je to dost těžko realizovatelné.
Počkejte si na závět vyšetřování.
10 let natvrdo … tak určitě…
naštěstí vy nikdy nikomu nic napařovat nebudete, takže normální lidi mohou být v klidu.
Zkusím být maximálně objektivní …. ve stanici byla tma, a možná si na šroubovku a brzdové spojky neposvítil svítilnou kterou neměl nebo si nezapl na chvilku „bílé konce“ na lokomotivě aby lépe na spojení s vlakem viděl … ale to chce prostě rutinu a znát „finty“ které jako občasník na mašině neznal a v předpisech nejsou ….
Jako že si předpisově se svým pupkem nandal šroubovku a pak chtěl otevřít kohouty? chacha cha…A teď tu o červené karkulce.
Když se jdu zavěsit musím udělat 2 věci a to vždycky hadice a hák to mám zafixsované napořád !!!:-)
Nevím sice přesný čas, kdy to objížděl, ale když vezmu čas srážky, tak už možná bylo za světla. Jinak ty konce by měl mít zapnuté při posunu. Lamino má spíš bludičky.
Otázka zní, jak chcete přijít na nástup v 0:00h odpočatí? Ne každý je schopen si udělat večerku v 15h.
Jak pravíš, tenhle sado maso nástup, je tak schrupnout dvě až tři hoďky, hned potom posledním flamendrem na šichtu, mít dost kafe a ovoce ať dožiji poledne a zpět domů zbitý jak pes, schrupnout v šalině či osobáku, hodit si večer repete a pak se z toho dva dny otřepávat
Jak by řekl klasik, co je na dráze 100 let, nikdy nejezdil krátké obraty a za 12 hodin udělal sem a tam – jsi na dráze, musíš s tím počítat.
Zapomněl jsem dodat, že kartou by se přihlašoval na terminál v nástupní stanici kde jde na šichtu a evidenci ať si vede zaměstavatel vyhodilo by mu to že jezdí tři dny v kuse, každou šichtu u jiného dopravce….prachy jsou, nedaj 100 000 000 melounů dozorčí radě, řediteli ČD a náměstkům a je to doma….ale ona není politická vůle, aby tenhle bordel někdo rozsekl, nechal bych příbuzné poslanců a ministrů jezdit týden ve vlaku a to by bylo aby se k nějakému prúseru s mrtvolama nenaskytli….a bylo by vystaráno a po problému…..
Výborná ukázka, jak podstatný je češtině slovosled pro význam sdělení. „Skončil u Českých drah“ znamená, že nikde jinde už ho nechtěli, tak mu nakonec nezbylo nic jiného, než se nechat zaměstnat u Českých drah. Zatímco „u Českých drah skončil“ naopak znamená, že ho vyrazili z těch Českých drah. Kdyby bylo ještě hůř, tak by „skončil na dlažbě“, což také neznamená, že ho někdo z té dlažby vyhodil.
Nemáš pravdu.
Spíš ukázka toho, že čeština je nejednoznačná. Jako ve starém vtipu: „Krájejte tři dny staré housky.“
Nebo Burianovo budete platit všechno …to je celá hospoda………..takže dohromady.
Všechny nehody svědčí pouze o jednom – na dráze je pěknej bordel, privatizace to jen podpořila, modrá armáda již neexistuje a každý si dělá co chce a podle toho to vypadá………
Dojemná péče o tom, že jsou strojvůdci unaveni – což takhle jim dát profesní karty jako kamioňákům – nedáš kartu nejedeš, ojebeš tak pujdeš……..tenhle problém by byl briskně a rychle vyřešen…..a jinak máme odporníky na svých místech, každej hňup co je do funkce ministra dosazen si dotahne bandu darmožroutů…….pak co chcete
Jasně, za jednotné modré armády vubec, ale vůbec žádné nehody nebyly a všichni železničáři pracovali zcela předepisove.
No ty budeš myslím taky jedlej vypátlo
Kdyby nebyl debil, mohl mít DPČ u ČD nebo ČDC a ne chodit ke konkurenci. Pokud budete dělat i soukr. fy mimo dráhu a šéf zjistí, že mu zanášíte, tak vám budou dveře malý. Jenže ono se raději bude vše okecávat . Ano, brigády v lesích, aneb vozit dřevo se soukromníky, to je takový stínový název.
Kdyby nic, tak už to porušení etického kodexu fy je průser.
Hrách na zeď házet.
Tak „čestné jednání“ 😀 😀, jak zde zaznělo..Ono mu asi nic jiného nezbývalo, co si budem namlouvat a pořád lepší tako vý odchod než jiné způsoby jak být „odejít“.
A jsem rád že ten „rovnák na vohejbák“ aneb slavný MLS ukázal ještě před spuštěním své slabiny bo každému jenom trochu znalému musí být jasné že tenhle vynález až zas tak problémy na železnici nevyřeší a bezpečnost už vůbec ne.
Taková výživná noční a pak hned jakože hned do roboty jinde? Ano, třeba na brigádu do lesa a pak v noci znova na stroj . To se vůbec nepostihne tímhle MLS.
Chudák, asi měl tak vysokou hypotéku že musel mít 2 práce 🙂
nebo má doma zlatokopku…
Tak to asi bude dost zoufalá zlatokopka.
s pindíkem
Vetsina lidi nemá problém s nízkým příjmem ale s vysokými a casto nepromyslenymi vydaji, zbytecnymi pujckami na spotřební zboží, elektroniku atd.. Časem snad fin. gramotnost stoupne.. Ono je to někdy samozřejmě těžký ale ne Vždy
Čestné jednání ! A manuál pro všechny ostatní, kdyby se dostali do podobné situace.
Ten člověk je teď osoba po(na)učená …
Tak je na čase aby ministr zakázal strojvedoucím před směnou sekat zahradu, makat na baráku, chodit na výlety, nebo drbat starou. Ano, bude líp! To by nebylo aby nenašli způsob jak to vyřešit…
Ani dojíždět do zaměstnání na kole by neměl aby se neunavil…….. Začíná to být absurdistán.
Nepřetržité on-line sledování dechu a tepu, aby se prokázalo, kolik hodin skutečně spali, kolik hodin se věnovali klidné činnosti a jestli jejich aktivní odpočinek má dostatečně relaxační charakter. Ale taková orwellovina by byla na ty dnešní „manažery“ moc moderní, oni mají rádi spíš taková ty retro metody. Třeba by je mohli hlídat nějací úsekoví důvěrníci.
V době fitness náramků?
Pakliže fitness náramek co bude sledovat odpočinek, nahlasí ráno po špatném spanku na noclezne unavu a pošle me automaticky rg domů?… Nebylo by fér aby to rozlišovalo únavu jak se jim zrovna hodí..
Podle mě se někde v oboru určitě uchytí. ČD ho chtít asi nebudou, ale u jiné firmy v oboru se chytne, dráha obecně má lidí málo…
Doufám že nepůjde k Arrive tam už je takových chytraku dost
Nepůjde.
Byl odejit 😄😅
Dohodou?
Kdo asi dělal kontrolu brzdy před jízdou vlaku?
Na hodinu.