Vyšehradský tunel se na 20 dní zavře, tramvaje bude suplovat loď
Tramvaj u Vyšehradského tunelu. Foto: ROPID
Náhradní lodní linka X21 bude jezdit denně od 6:00 do 22:00 na trase Výtoň – Podolská vodárna.
Náhradní lodní linka X21 bude jezdit denně od 6:00 do 22:00 na trase Výtoň – Podolská vodárna.
Ukončete výstup a nástup, odrážíme ! ( + dunivý zvuk sirény trajektu ).. to bude časově náročné..
Nevíte někdo, jak to dopadlo s plánovanou lávkou kolem té skály s tunelem? Už už se to mělo stavět, pak vždycky přišlo jiné vedení Prahy a nic.
Skála je památkově chráněná, takže se to zařízlo. Ten nápad se moc daleko nedostal, jen se utratili peníze i když se ví, že památkáři jsou proti dlouhodobě. 🙁
Přesně. Nevím, jestli se ale tomu dá říkat, že se utratily peníze. Skončilo to ve fázi studie. Když jsem stavěl rodinný dům za 4,5 milionu na pozemku za 3,2 milionu, tak mě studie od architektů stála 30 tisíc korun. To je úplný pakatel, o kterém nemá smysl uvažovat. Navíc bez studie ani není možné o čemkoli uvažovat. Představte si, že dojdete za památkáři avřeknete jim, že chcete něco stavět kolem skály. První, co budou chtít je nějaký nákres, skica, vizualizace, jak by to mohlo vypadat. A tady prostě řekli bez šance. Studie je prostě ideální prostředek, jak si otestovat, jestli… Číst vice »
Jak jinak. Pokud to netorpéduje laxnost odpovědných míst, zničí to buď památkáři nebo ochranáři…
Chápu, že článek je primárně zaměřen na tu výjimečnost lodní dopravy, ale mohlo se tam více vypíchnout, že bude organizován ostrovní tramvajový provoz z Modřan na Podolskou vodárnu a jak to celé bude zajištěno. Pro fanoušky dopravy jistě zajímavé informace. V článku se o tom ostrovním tramvajovém provozu člověk dozví jen tak mimoděk díky tomu, že „linka 21 bude zkrácena…“. A z pohledu komfortu cestujících by byla určitě vhodnější kompletní náhradní autobusová doprava, která by dovezla lidi z Modřan a Braníka přímo do nějakých rušnějších přestupních bodů blíže centra. Nemyslím si, že varianta tramvaj z Modřan-náhradní lodní doprava-tramvaj z Výtoně… Číst vice »
Taky jsou pravidelné busy posíleny, třeba 134 na Pankrác. A je zařízená i půjčovna kol(Rekola po dobu výluky má stojany na Podolské Vodárně a na Výtoni, pro pěší a cyklisty je to průchozí)
A ostrovní provoz tramvají v Praze občas nastává, u kratších výluk to není moc zajímavé. Jo u delších výluk, když se onehda na Barrandově servisovalo, to bylo zajímavější 😉
kola budou k dispozici v rámci tarifu PID?
Ne
Ne, bude potřeba Rekolí aplikace. Ale budou na té trase zdarma. viz https://www.rekola.cz/vyluka
Z pohledu komfortu cestujících by podle mě byl nejlepší jeden kaliforňan z každé strany co nejblíž skále a pěší přesun. Jestli jsem dobře koukal, použitý tou dobou nebude ani jeden (na Muzeu je zřízena trvalá spojka).
Ona se opravuje celá trať, ne jen to pod skálou.
Editor na tomto webu buď chybí nebo by měl být vyhozen. Jeden z nejčtenějších dopravních webů, co žádal o náš hlas do Lupy, chybí v každém druhém článku slova či předložky… viz zde, DPP na 20 /a slovo dní chybí/. Dnes již druhá chyba v druhém článku. Škoda toho a trochu i ostuda pana šéfredaktora.
Ano, to je skutečně nestydaté! Mělo by se nejen psát, ale i korekturovat, kreslit obrázky a plánky, ještě k tomu obíhat, fotit, nahrávat foto, psát k nim popisky a do toho ještě aspoň 10 dalších aktivit! 😀
Pokud tu chybu udělám já v příspěvku tak jsem jen diskutující která na chybu má nárok. Pokud ovšem tyto chyby dělají redaktoři a není to problém jen zdopravy. Tak jsou za tuto práci placení a přečíst si to po sobě je snad základ. Takže to, že si to nepřečtou je neomlouvá natož je neomlouvá to o čem píšete vy. Prostě je to jejich práce za kterou jistě nějaké peníz berou, tak by ji měli odvádět na 100%.
Ale to je asi teď móda…a pan šéfredaktor má práce nad hlavu…
Není to tak dávno, kdy jsem vzal do ruky bulvár, který vydává náš „úřad městyse“…
…ale za chvíli i červenou fixu…až už škrtal a škrtal chyby…
Nemohla by být že sídliště Modřany po dobu výluky zavedena autobusová linka? Ideálně na metro C.
Kdysi se to tak dělávalo a mělo to svůj smysl pro odlehčení zatížení NAD a menší naštvání cestujících.
Před mnoha lety už byla stejná lodní náhradní doprava, stejná jako ta nyní. Někdy v 80. letech.
Náhradní doprava lodi kolem Vysehradské skály už byla víckrát.
Jako starší dítě jsem jí rád využíval. Povozit se zadarmo v parníku bylo fain.
Tak tak… Tenkrát v osmdesátých letech byl ještě k tomu třeskutý mráz. Bylo to neskutečně úžasný. Po škole jsme vyráželi tramvají z Veletržní na Výtoň a projeli se lodí minimálně dvakrát tam a zpět. Takový výjezd jsem měl několikrát.
Také jsem to zažil několikrát, naposledy asi v roce 1984. Posedět si na skále u Vyšehradu nad ztichlým tunelem a pozorovat parníky, to fakt nemělo chybu.
Tehdy k tomu spolužák z fakulty udělal písničku: https://www.youtube.com/watch?v=Z9ZyLQb18eo
Tehdy tam asi nebylo tolik aut…
Bylo to určitě vícekrát,určitě to pamatuju na podzim 2008
Ano, vzpomínám na tehdejší článek, kde se vysloveně vybízelo ke konzumaci na palubě.
Bude na lodi občerstvovna …. před lety byla náhradní lodní doprava kdesi od Davle ke Štěchovicům, v baru měli báječný svařák …. tedy nakonec jich bylo „několik více“ ….
Nejkrásnější byly večerní, asi 6 hodinové výlety parníkem. Třeba s muzikou, zažil jsem v osmdesátých letech parník s Beatles i promítáním Perného dne.
Mělo to jednu malou výhodu i nevýhodu. Nebylo kam utéct a tak člověk chlastal, chlastal, chlastal….:-)
A pak měl druhý den v hlavě hotovou výlohu…